Jump to content

Cum Aflu Cp, Nm?


O1 Sport
 Share

Postare recomandată

Deschid acest nou tpoic in speranta ca ma poate ajuta vreun coleg sa aflu cati CP si Nm are Skoda mea.

Sincer, eram convins ca ce scrie in factura de achizitie adica S Octi Tour Sport 1.9 TDI, 101CP este adevarat, dar, citind pe forum ca cica masinile de test drive sunt cipuite(cazul Leon-ului 2.0 TDI) mi-a cam dat de gandit. Achizitia mea este mentionata mai sus, numai ca masina a fost de Test Drive la Avia, fiind achizitionata la 11.400 Km. Din experienta de zi cu zi va spun ca trage mult mai bine decat O1 normala. Am verificat cu un prieten care are o O1 si sunt diferente.

Asa ca daca stie cineva cum pot afla aceste lucruri sau domnii moderatori sa ma indrume catre un alt topic(am dat search si nu am gasit) nu ma supar si imi vad de treaba.

Multzam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici gasesti ce inseamna DYNO

http://www.4tuning.ro/4TuningRO-Nr2/Standu...anduri-dyno.asp

Unde?

http://www.clubfiat.ro/forum/index.php?showtopic=1032

" Si daca tot am ajuns la subiectul tuner, poate cel mai "curtat" stand de testare dyno din Bucuresti este cel de la Master Tuner. Acesta are avantajul ca lucreaza in ambele moduri separat sau concomitent. Astfel el cumuleaza avantajele ambelor tipuri (evident nu si al pretului). Se pot face determinari in modul inertial adaugandu-se un moment de franare dorit. Se elimina astfel neajunsurile inertialului la motoarele turbo. Se pot simula orice conditii pe care vehiculul le poate intalni, ca rampe, pante, accelerari, franari, etc.

Dinamometrul de la Master Tuner poate de asemenea sa faca achizitie de date, adica sa furnizeze graficele unor parametrii ca EGT, AFR , boost versus turatie pe acelasi grafic cu puterea si momentul, sau separat in orice configuratie posibila. Aceasta optiune e foarte importanta pentru a putea vizualiza efectele modificarilor facute. Ca sa spunem explicit, unul din marile avantaje ale acestui stand este ca se poate face tuning in timp real. Vezi rezultatele in timp ce se fac modificarile.

Singurul dezavantaj al acestui tip de testare dyno este faptul ca se pot masura numai masinile cu tractiunea pe o singura punte."....

Gaseti asa ceva la orice firma de tuning care se respecta.( sau acolo as cauta eu)

Succes

Modificat de moosct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de dyno, nu mai este nici o solutie ...? Ma gandesc ca nu ...

Pentru ca si eu as fi interesat sa aflu daca cumva s-a umblat prin ECU, si in zona Timisoara nu stiu unde sa fie un dyno si sincer pentru un dyno-test nu as face drumul pana la Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O varianta ar mai fi sa iei legatura cu un tuner sau reprezentant autorizat al unuia pe zona ta si sa ceri o comparatie intre hartile pe care le ai acum pe masina si cele originale ale motorizarii tale. Motorul tau este cunoscut si de obicei orice tuner salveaza fiecare varianta a fisierelor de pe masina inainte de a le suprascrie. Deci oricine face asta, ar trebui sa aiba un set original de fisiere daca a tunat cel putin o data motor ca al tau.

ShMan, da-i un PM lui Voinea, parca avea ceva distribuitori in zona Timisoara si poate reuseste sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai fi o varianta cu VAG COM.mai...rudimentara si uneori rezultate pot diferi..dar stiu si cazuri fericite. mai multe detalii va poate da cineva care are amanunte. inca nu stiu exact cum.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Domnul Voinea a zis ca exista pe forum date despre testul "dyno" cu Vag-Com. Eu am cautat cam 2 ore, si nu am gasit nimic.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu VAG-COM-ul se pot face log-uri in mers, accelerand la maximum de la 2000 la 4000 rpm in diverse trepte de viteza. Eu am facut in treptele 2, 3 si 4 cu ajutorul unui coleg de forum de aici.

Se poate afla cuplul motor maxim in felul acesta. Am auzit ca exista si o formula pentru calculul puterii dar nu am gasit-o.

Oricum, afland cuplul maxim, aceasta ar fi metoda cea mai ieftina de a verifica daca motorul este remapat sau nu prin compararea cu cuplul maxim declarat de producator pentru motorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-ne si noua ce coleg te-a ajutat, ca sa ne spuna si noua cum face cu Vag-Com. Te rugam :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti apele la orice coleg de forum din orasul in care stati si care are o interfata HEX-CAN (pt VagCom 6, 7).

Colegul meu de aici nu e disponibil momentan, dar ii voi mai cere detalii si le voi posta.

Am luat informatiile de pe forum, din pacate nu mai stiu acum de unde, dar mai caut.

Am intrat pe grupul 120 de la Engine care arata turatia (coloana C - RPM - in logul anexat) si cuplul (coloana D - Torque - in log). Mai apare timpul in coloana B si se pot calcula si reprizele (in treapta a patra de exemplu) daca se stiu vitezele corespunzatoare diverselor turatii.

Logand in mers cu accelerare maxima se obtin fisiere .CSV, vizibile in excel de tipul celui anexat, care e facut in treapta a III-a cu climatizarea oprita

In exemplul meu se observa un cuplu de peste 370 Nm intre 2000 si 3000 rpm cu un varf de 392 Nm la 2562 rpm, fata de cuplul maxim in varianta stock de 320 Nm la 1750 rpm.

LOG_01_020_razdan_03_05.xls

Intr-un alt log in treapta a IV-a se observa ca la 1764 rpm am 326 Nm, deci aproape de valorile stock la acea turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am informat: grupurile sunt:

Modul 01-Engine; grup 120 - TFSI, FSI, TSI; grup 20 - TDI-PD.

Pentru calculul puterii la TDI-PD, pe pagina TCM Turbo scrie:

"Exemplul de mai jos este dedicat unui motor TDI-PD asfel:

Cuplul (Nm) x RPM(rot/min) x ( 3,1415 / 25000 ) = Puterea (kW)"

In cazul meu am folosit cuplul maxim obtinut la 2562 rpm: 2562x392x3.1415/25.000 = 126kW, deci 171,6 CP!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce in formula aia apare 25000 in loc de 30000.

P(W) = C(Nm) x 2PI x RPS (rot. / sec)

1 min = 60 sec,

1 KW = 1000 W, deci:

P(KW) = [C(Nm) x 2PI x RPM] / [60 x 1000], deci in final:

P(KW) = [C(Nm) x PI x RPM] / 30000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate. M-am documentat intre timp si am aplicat cele invatate. Iata concluziile:

Formula in S.I. pentru relatia dintre putere, cuplu si turatie:

P (kW) = Cuplu (Nm) x 2pi x turatia (rpm) / 60.000 = Cuplu (Nm) x 3.1416 / 30000

(De unde apare 60.000 ? Unitatile fiind in S.I., 1 minut se exprima in 60 sec. si 1 kW in 1000W)

De mentionat ca 1kW = 1.3596 CP (DIN, metric, PS), iar 1CP = 0.7355 kW.

In tarile anglo-saxone se mai utilizeaza formula bazata pe cuplu exprimat in pound-force foot (lbf*ft) si pe putere exprimata in horsepower (1 HP=0.7457kW si 1kW=1.341 HP)

P (HP) ~= cuplu (lbf*ft) x turatia (rpm) / 5353.1

Acest factor de conversie e aproximativ datorita faptului ca se bazeaza pe numarul pi. Valoarea mai precisa este de 5252.113555...

Aplicand aceste doua formule obtinem practic aceleasi valori atunci cand luam in calcul cuplul si turatia; trebuie sa avem grija insa la unitatile de masura si la transformari.

Anexez unul din logurile facute in mers, log la care am aplicat cele doua formule pentru obtinerea puterii.

log_cuplu_2_0TDI_remapat_TCM_Turbo.xls

Valoarea puterii mi se pare cam mare totusi, 183 CP calculati fata de o putere teoretica de 175 CP si un cuplu masurat de 392 Nm, mai mic decat cel preconizat - 395 Nm - la alta turatie, e adevarat.

Impresionanta apare curba de cuplu pe graficul realizat conform valorilor din masuratori.

In albastru este curba de cuplu masurata cu VAG-COM-ul, iar in rosu sunt punctele corespunzatoare curbei de cuplu a motorului stock.

Mentionez ca nu am accelerat violent (Wide Open Throttle -WOT) decat de la ~1900 rpm, de aceea apare un decalaj intre curba cuplului nominal si cea masurata.

post-3245-1209144919_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi pare rau pentru greseala si corectez formula puterii in S.I. din randul al treilea al postului anterior.

Inainte de simplificare am scris-o corect, dar apoi am omis turatia, deci formula este:

P (kW) = Cuplu (Nm) x 2pi x turatia (rpm) / 60.000 = Cuplu (Nm) x 3.1416 x turatia (rpm) / 30000

Mai simplu deci,

P (kW) = Cuplu (Nm) x turatia (rpm) /9549.274

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am facut si eu pe 3 masini acest test. La NM iese corect cu o eroare de 0.9%. De exemplu la Bora lui Bamse, ma rog acutala a lui TeKA, cuplul masurat cu Vag-com a iesit 322, iar cel dat de producator este de 320. Apoi am luat un Golf AJM si au iesit 286nm cu vag-com iar cel dat de VAG este 285. Iar a 3 masina este a mea, si a iesit 372 . Pe testul facut de tata acum un an a iesit 370. Eu zic ca masuratoare facuta de vag -com este destul de precisa. Insa am dubii despre formula de mai sus....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

fa si tu un test empiric. ;)

in treapta a 4-a, pedala la fund de cand ajungi aproape de 2000 de ture, si masoara timpul facut intre 80 si 120 - pe o autostrada/drum drept de preferat.

pt tdi-ul de 90CP timpul era cam de 11-12s.

dupa chiptuning, la 118CP, timpul e cam de 7-8s.

Daca scoti timp mai mic de 7 secunde, sigur are chiptuning. (la 101CP dupa chip ar trebui sa aiba ceva de genul 130CP). Daca scoti mai mult de 8, n-are.

Oricum garantat nu o sa vezi nici o modificare de natura fizica, avand in vedere ca mai nou totul se face prin obd-tuning(computer,controller, mufa, soft).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu gasesti pe cineva cu vag ala nou care am auzit ca iti poate afla caii aproximativ sau un vag mai vechi care sa iti logheze presiunea in turbo , cea mai simpla metoda e un 400m cu un 130 de cai ;) , sper sa nu se supere nimeni pe mine

Modificat de mirceaking
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

motorul de pe octavia 1 1.6 Sr de 102 cai e 16 v?! care e diferanta dintre SR de la octavia si 1.6 16v de la golf dar cu 105 cai !? Am vazut ca cel de la golf are un consum mai bun putin si o performanta 0-100km mai rapida !? care sunt avantajale si dezavantajele dintre cele 2 motoare?! :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Are doar 8 valve motorul la care te referi. Diferenta vine tocmai din asta.

Motorul 16V efectueaza mai usor admisia si evacuarea in cilindrii, in special la turatii mai mari.

In general motoarele 16V au raspuns mai bun in plaja medie si superioara de rotatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa vin cu o confirmare a ceea ce tu doar banuiesti. Si eu sunt proprietarul unei masini Skoda Octavia Tour Sport cu acelasi motor de 101 CP. Si eu am avut aceeasi senzatie ca si tine, adica masina trage mai bine fata de ceea ce ar trebui sa insemne 101 CP. Dupa niste discutii cu un prieten care ii cunoaste pe cei de la Master Tuner m-am decis sa fac un test acolo. Am fost placut surprins sa aflu ca motorul meu este cu aproape 20% mai puternic fata de ceea ce scrie in talon (vezi graficul atasat), adica 119 CP. Unul din sefii de la Master mi-a confirmat ca a mai intalnit astfel de cazuri pe Octavia. Se pare este o "greseala" chiar a celor de la uzina Skoda, dar asta cine mai stie... In comparatie la mine pe grafic este o Octavia care a fost gasita cu aceeasi "problema", adica putere mai mare, iar dupa tuning a ajuns la aproape 150 CP.

Eu cred ca singura solutie ca sa te convingi o reprezinta un test dyno, dar in afara de Bucuresti nu stiu unde se poate face. Poate cand vin prin TM mai discutam si facem o comparatie.

Iulian.

post-14985-1221332826_thumb.jpg

Modificat de iulian808
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate ca nu e o greseala ci intentionat au facut un tuning din fabrica si fiind o serie limitata sport, nu au mai omologat-o ca s-o treaca si in acte.

Sa zicem ca au facut-o ca sa nu-si faca firma de ras cu o masina sport puturoasa.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat si eu masina mea AVF cu chip si inca trei masini toate cu motor AXR stock

ce a iesit a fost un cuplu cu 40Nm mai mari decat cei declarati in jur de 286-8Nm fata de 250Nm cat scria ca ar fi trebuit sa aiba AXR

la AVF-ul chipuit mi-a dat 410NM si eu ma asteptam la cca. 370NM

concluzia mea a fost ca Vag-com masoara cuplul la motor nu la roata dar... imi dau doar cu parerea nu e nimic sigur doar ca mi se pare ca e prea mult sa am acum asemenea cuplu, o crestere de aproape 100NM si 54CP(rezulta 184CP la 4100rpm) in urma resoftarii

daca reuseste cineva sa ma lumineze...multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

deci nu sunt singurul care presupune si nimeni nu il crede... leon 140cp 400m....eu first...pacat ca nu am un dyno aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!