Jump to content

Picura Motorina Pe La Supapa De "prea Plin"


Nik
 Share

Postare recomandată

De cand a venit sezonul rece am remarcat ca picura destul de multa motorina pe la supapa de prea plin (nu stiu cum s-o numesc altfel, piesa sub forma de pipa care se afla pe blocul de injectie).

Picura chiar si 1 data la secunda, mai ales cand este la relanti si motorul rece mirosul de motorina patrunzand in interior.

Care poate fi problema? Ar putea cineva sa-mi recomade un service unde sa-mi faca o verifcare + reglaj injectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum ai ''explicat '' ar putea fi de la surubul de retur de pe pompa de injectie sau la acest model foarte frecvent curge pe la axul de acceleratie de pe pompa de injectie care are o garnitura de cauciuc si de la atatea schimbari de pozitie se uzeaza si curge ... sa fii sigur pe unde curge, mergi la o vulcanizare si cu motorul pornit sufla cu aer in zona in care curge si in secunda urmatoare se vede pe unde se prelinge motorina :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru rapuns!

Pentru a arata mai precis locul prin care pica motorina, am atasat o schita in detaliu:

Cred ca este normal sa existe o oarecare eliminare prin acel loc insa in ultimul timp miroase numai a motorina cand pornesc motorul ceea ce m-a si facut sa verific.

AAZ - Bosch VE4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care ar putea fi motivul pentru care picura motorina pe la surubul de retur descris mai sus? Debit prea mare de motorina pe tur...? Nu ma pricep si de aceea intrebam de un service in care mi-ar putea face un reglaj ca la carte eventual o verificare si a injectoarelor.

Orice sfat este binevenit, thank you!

Modificat de Nik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am dat o fuga la un service specializat pe pompe de injectie si mi-au spus ca de vina ar fi niste oringuri uzate pe langa care se strecoara motorina iar reparatia pompei ar duce undeva la 500 RON :-S (manopera + set garnituri). In conditiile in care masina merge inca bine m-am hotarat sa mai astept dar raman totusi cu intrebarea...daca acolo este un loc prevazut pentru a elimina motorina, probabil nu este o scurgere intamplatoare, nu poate fi totusi de vina un reglaj?

Am intrebat daca imi pot face un reglaj al debitului de motorina si mi-au zis iarasi ca pot face, dar cu pompa pe banc asa ca m-am lasat pagubas.

Voi ce parere aveti?

Modificat de Nik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel a inceput sa curga si la mine, chiar astazi am observat.Din cite stiu nu ar trebui sa curga, acolo fiind vacum. Capsula de pe pompa are o garnitura care cred ca s-a spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nik, motorul merge bine?Fumul cum este?Cum trage?Verifica pe sub masina, daca nu cumva conductele de motorina nu au fost lovite, si obturate.In special returul.Pe pompa de injectie, acolo unde iasa furtunul de retur, este o reductie.Din cite stiu, si poti verifica, este o supapa capsulata care regleaza presiunea inainte de capul hidraulic, unde se creaza presiunea de injectie.Bafta.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina trage bine iar fum apare doar la turatii mari, cand forjez, de culoare neagra, atat cat pot vedea in oglinda retrovizoare in lumina farurilor masinilor din spate :). Am mai observat ca pe langa furtunasul de retur ce vine de la injector la pompa, la imbinarea cu injectorul unde nu are niciun colier este o zona umeda de motorina de unde m-am gandit ca poate s-a largit furtunasul si pentru ca am mai avut de unde, l-am mai scurtat putin pentru a veni mai strans dar totusi ramane o zona umeda. Probabil dupa cum zici si tu, exista o presiune mai mare decat normal pe retur.

Cat despre lovirea conductelor...nu stiu sa se fi intamplat, nu -mi ramane decat s-o urc pe o rampa si sa verific dar putin probabil - din cate stiu, conductele sunt protejate, nu intra in scobitura de pe mijlocul podelei?

Crezi ca ar putea fi infundata acea reductie? Am facut si niste poze, pentur a arata exact despre ce vorbesc. Imi poti indica te rog care este supapa despre care vorbesti?

LE: In urma piaturilor de motorina, s-a format o depunere gelatinoasa, o fi posibil sa se infunde in acest fel si returul? O sa incerc sa-i pun niste aditiv si sa merg ceva timp in turatii mari.

Multumesc!

Modificat de Nik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot distinge din poze returul.Acolo de unde pleaca returul catre rezervor, este o reductie, care pe interior are o supapa de presiune, reglata sa deschida la o anume presiune.Este ambutisata si nu se poate demonta.Este important sa nu fie blocata.O sa ma uit la un motor ca al tau la un forumist din sebes.Conductele sant protejate, dar se mai intimpla sa fie lovite.Eu am patit si a trebuit sa tai o bucata din conducta de retur obturata si sa trag furtun cu 2 coliere pe o lungime de cca 6 cm.Fumul negru este dovada ca ajunge in piston mai multa motorina, care nu arde, din lipsa de aer.Altfel nu-mi explic presiunea mare pe retur.Asta ar trebui sa verifici prima data, traseul returului de la pompa de injectie pana la rezervor.Furtunul de la injectoare este poate vechi si copt sau de slaba calitate.Bafta.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa in forma de pipa(de sub capsula de comanda a debitului suplimentar de motorina in raport cu presiunea furnizata de turbina)are rolul de a pune in legatura cu presiunea atmosferica partea inferioara a membranei casulei.Partea superioara se afla la presiunea de supraalimentare de ta turbo.Scaparile de motorina se datoreaza uzurii o-ringului de etansare a tijei de comanda a capsulei.Demontezi capsula de pe pompa si inlocuiesti inelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns!

Astazi m-am apucat si am desfacut capacul capsulei respective si am descoperit ca membrana are o fisura pe partea care se indoaie in momentul in care este sub actiunea presiunii de aer. Am luat-o sus, degresat-o, si am acoperit-o cu o pelicula subtire de silicon negru pentru a astupa fisura respectiva care parea a nu fi patrunsa si pe partea inferioara a membranei. Dupa ce am facut cele zise, mi se pare ca motorul nu mai trage ca inainte, ca si cum nu ar intra turbo in actiune. Acceleratia este lenta si cu o urcare constanta, nu mai simt "ruperea de ritm" de pe la 2500 RPM cand intra turbo, aceasta fiind noua problema pentru ca se pare ca pe la pipa aceea nu mai picura motorina.

Am vazut ca axul ce este prins de membrana nu este sub forma de cilindu, are o tesitura iar eu l-am fixat cum a cazut. Are cumva o pozitie fixa in care trebuie montat si de care eu nu am tinut cont?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul are o anumita pozitie. NU am desfacut niciodata acolo insa am salvat 2 mailuri de la colegii nostrii din state(vwdiesel@vwfans.com)Thanks Miser & Will. Sper sa te ajute:

"The dimple should be alligned with a 'dink' in the casting at factory... but I believe some diaphragms are out... In any case just lift it out and you will see the cone on the bottom of the rod (sounds like the inside of my eye LOL)

You will also see where the the fueling plunger (finger) has been rubbing the cone. This mark will tell you its travel range and where it is on the graph of maximum to minimum fuelling relative to dimple position...

Miser"

"So, I opened the aneroid up today, and while cleaning off the oil to find the dot on the plastic piece on top of the rubber diaphragm I proceeded to spin the diaphragm (oops-before finding the dot) I assume that I've just adjusted it.

Standing facing the engine pulleys, It's easy to spin with the dot between 9 and 12 O'clock, harder to spin between 3 and 6 O'clock. I'm wondering if the dot is off just a little bit, and the 10:30 and 4:30 positions are the min/max boost on my pump. I can't really tell any difference in resistance pushing it down as I spin it. Anyone with experience? It seems to like sitting in the 10:30 position.

Am I correct in thinking that I do not have to loosen the screw on top of the diaphragm, but merely have to spin it to adjust? What can I look

at under the diaphragm to find where it used to be? I guess I can just play with it until it's adjusted nicely.

My ultimate goal is to get more fueling under no/low boost and decreasethe full boost fueling.

I've lowered the max fuel screw about 1/2 turn. (still smoking at high rpms though). I'm assuming that this only affects the full boost (aneroid down) level and that turning the max fuel screw down is not lowering my fueling at low rpms? Is this correct??

My thought was to lower the max fuel until it wasn't smoking at high rpms, and then turn the aneroid so the dot was closer to the 6 o'clock position to increase boost fueling at early boost mid rpms until I started getting mid-level smoke. I'd really like to increase the non-boost fueling, if I'm mistaken on my max fuel screw assumption, then I could increase low rpm fueling by turning the max fuel screw back in, or do something else with the aneroid.. hmmm..

I think I understand what's going on, we'll see if reality fits with my idea.

Will."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am dat seama prea tarziu ca este vorba de o pozite speciala asa ca nu am notat pozitia initiala...de aici si lipsa de putere de acum.

Multumesc pentru reply, mi-a deschis o cale de cautare :huh: si uite unde am ajuns:

Bosch VE - pompa injectie

Foarte util celor care au acelasi tip de pompa ca si mine, pentru ca, contine o descriere foarte amanuntita a setarilor acestui timp de pompa, mai ales in scopul imbunatatirii performanteler; nu ca as fi eu prea interesat, dar vreau sa revina la normal asa ca o sa incerc sa pun in practica ceea ce scrie pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit cele de mai sus, am descoperit pozitia corecta a axului, aceasta fiind cu partea tesita in partea stanga, cum te uiti din fata motorului, inspre filtrul de aer sa spunem. Acum masina trage foarte bine si chiar si picatura cu problema a disparut( sa vedem pentru cat timp acum :hainoroc: ).

Multumesc celor care au incercat sa ma ajute!

Toate cele bune,

Nik

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

imi picura si mie pe jos pe sub pompa se prelinge pe un fir ... la un alh 90 cai din 99 aveti idee trebuie sa schimb ceva garnituri??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

trebuie schimbate garniturile de la pompa. un specialist in pompe stie sa faca asta. si eu am facut la a mea nu e mare lucru doar sa mergi la un specialist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!