Jump to content

4 X 4 permanent?


AliNOS
 Share

Postare recomandată

am si eu o intrebare pt cei mai cititi si mai documentati ca mine.. la masina din semnatura mea imi poate spune cineva daca trag toate rotile o data sau doar cele fata si cele spate intra cand derapezi sau cum sta treaba...? multumesc mult anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat la PoRo atunci cand am comandat masina, raspunsul agentului de vanzari a fost ca tractiunea este permanenta si repartizata 75% din putere pe puntea fata si 25% pe puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general trage numai fata (la transmisia Haldex de pe Skoda - poate si pe 4motion, nu sunt sigur).

Daca roata spate ramine in urma comparat cu fata, ambreiajul Haldex cupleaza si trage si spatele.

Dar spatele se cupleaza automat si la gaz plin pentru a preintimpina derapaje la pornire.

Spatele nu trage cind se fac manevre la viteza mica - viraje strinse gen parcare.

Info pe www.haldex.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RobertS: mai bine spui cand pierde aderenta pe rotile din fata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RobertS: mai bine spui cand pierde aderenta pe rotile din fata..

Ca bine zici! ... de fapt incepusem textul mai stufos - vroiam sa spun despre o diferenta de rotatie de 1/8 (la roata) cind Haldex cupleaza - apoi am sters - imi gasesc mai greu cuvintele - sunt inginer ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri .. apropo: eu la a mea am simtit la 50km/h intr-un viraj ca a impins si spatele.. si la altele nu.. asta cu pricina era pe sosea uda si probabil degeaba.. cand o calci mai tare intra iara si spatele sau doar cand ii dai blana? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai repet: cand pierzi aderenta la rotile din puntea fata se transmite cuplu in spate prin cuplajul haldex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai trebui spus ca Haldex-ul nu cupleaza cand masina e ridicata de bot, cand masina franeaza, cand intra in actiune ESP-ul si cand frana de mana este trasa. Mai intra in actiune cand mergi pe drumuri denivelate (turatii diferite la fiecare roata). El in mare este proiectat sa intra in actiune atunci cand exista diferente de turatie intre rotile fata si cele de la puntea spate. Prin modul in care este conceput nu poate actiona(cupla) rotile din spate daca turatia rotilor din fata este egala cu cea a rotilor din spate, si in plus e gestionat electronic (nu apar circulatii de putere in transmisie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TehBrady "cand masina e ridicata de bot" ce inseamna? sa fie cu rotile in aer sau...? cand urci o panta spre exemplu la munte nu iti cupleaza si spatele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TehBrady inca o intrebare [daca nu te stresez :censur: ] la plecarea de pe loc de pe o suprafata alunecoasa de ex gheata daca fata derapeaza intra ESp dar cupleaza si tractiunea spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu acest post cred ca o sa raspund multor intrebari pe care vi le puneti in legatura cu sistemul 4X4 de la skoda.

Week-end-ul trecut am fost la schi in Poiana. Sambata pe la 14 stateam la un vin fiert langa club rossignol si ce vad in fata ochilor. Un nene (nu-l cunosc) parcase masina chiar pe partie (sosire) si vroia sa iasa. Daca la inceput a avut putine dificultati am vazut ce insemna sistemul 4x4 si a facut si putin spectacol cu tractiune pe care o avea la dipozitie.

Daca fata pierdea putin aderenta instantaneu intra si spatele. O placere sa o vezi.

Bravo Skoda si bravo 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TehBrady inca o intrebare [daca nu te stresez :salut: ]la plecarea de pe loc de pe o suprafata alunecoasa de ex gheata daca fata derapeaza intra ESp dar cupleaza si tractiunea spate?

Daca nu ma insel in cartea masinii scrie ca ESP trebuia deconectat pe suprafete alunecoase.

Nu am facut prea multe teste dar daca ESP e pornit pe suprafete alunecoase nu prea stie ce i se intimpla - se apuca sa frineze rotile aiurea si sfirseste prin a taia gazul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...nici eu nu ma pricep deloc, as vrea sa intreb: Cum este aceasta forta de tractiune suplimentata pe spate? electronic sau mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin cuplajul haldex, un fel de ambreiaj multidisc in baie de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roberts ideea e ca ESP-ul taie gazul si franeaza rotile. Daca ESP-ul intra in functiune se taie automat tractiunea spate.

RedLiner, nu apare nici o forta suplimentara la autovehicul per ansamblu, ci in loc sa patineze fata trage spatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TehBrady: am intrebat pentru ca erm complet pe dinafara. Magandeam ca daca toata chestia e din soft, s-ar putea configura astfel incat masina sa aiba, la un moment dat tractuine spate, chestie geniala INMHO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate masinile din VAG cu motoare trasversale, adica familia golf, 4x4 are haldex care merge normal 100-0 cuplu fatza-spate iar in conditii proaste se transfera catre spate maxim 50% deci ajunge 50-50.la quattro (cu torsen) care este pe modelele cu motoare longitudinal (de la A4 in sus si passat)e 50-50 normal si poate 30-70 si 70-30 si reactioneaza si mai rapid avand torsen in loc de haldex.quattro e mult superior.asta de la a4 in sus ca pe audi a3 e tot haldex.

din cate am inteles si noul passat va trece la motoare transversale deci din pacate tot la haldex.quattro va ramane specialitatea audi :rolleyes:

ca sa-ti raspund la intrebare la masina din semnatura, avand haldex, normal ai fatza 100% iar daca patineaza poate ajunge 50% si pe spate.

Modificat de crisarkgoth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!