Jump to content

Caluti Pierduti La Un 1.8t


4EST
 Share

Postare recomandată

Salutare

Am nevoie de niste sfaturi in leg cu urmatoarea problema:

Inainte de a cumpara masina (passat B5) am facut un test pe dyno la autotest, unde a iesit cu 135CP / 5700, si 190 cuplu in loc de 150CP si 210Nm

In schimb, graficele sunt frumoase, cuplul linear intre ~2000-5000rpm fara ezitari

La o scanare cu Vag-Com mi-a dat un singur cod:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Aici: http://wiki.ross-tech.com/index.php/17965/P1557/005463 scrie ca

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles - asta nu se aplica la mine fiindca n-am

Acum am sters codul de eroare, sa vad daca mai apare

Intrebarea mea este ce ar trebui sa verific (eventual cu vag-com). Am schimbat toate consumabilele (filtre, ulei) si bujiile.

Si ce alte teste ar trebui sa fac cu vag-com sa verific starea masinii?

Cat despre sugestiile de la ross-tech wikipedia - m-am uitat asa vizual la turbo, dar momentan mi se pare f. complicat (pt ca nu inteleg f. bine ce / cum), si habar n-am ce/cum ar trebui sa verific :)

Sunt curios care e si cum arata N75, si ce alte furtune se mai infunda sau ce probleme mai apar....

PS: motorul e longitudinal

Multumesc pt sugestii :)

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa faci un log in care sa monitorizezi: turatia, unghiul clapetei de acceleratie si factorul de umplere (duty cycle) pentru N75. Ultimul ar trebui sa varieze in functie de unghiul clapetei de acceleratie. Din cate imi aduc aminte 100% N75 e inchis si 0 e complet deschis (posibil sa fie invers nu garantez. Ideea este ca, in "blana" ar trebui sa fie cat mai aproape de una in limita (ori 100% ori 0) iar fara sarcina pe dos.

Apoi poti sa mai faci log cu turatie, presiune turbo (actual si requested) si N75.

In felul asta cred ca poti vedea daca N75-ul este de vina sau se pierde presiunea prin alta parte (furtune etc).

PS: Regulatorul N75 ar trebui sa fie situat pe furtul de admisie dintre filtrul de aer (dupa MAF) si turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni, cu vagcom, in ce grupuri se gasesc datele despre unghiul clapetei de acceleratie si factorul de umplere (duty cycle) pentru N75.? si eu as dori sa fac niste teste de acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad acolo (n-am Vag-Com, asa ca merg pe mana documentatiei) grupul 118 arata duty cycle pentru boost control valve (aka N75), iar 117 contine Throttle valve angle si Gas pedal position.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mai tii cont de un factor: puterea care este prezenta in certificat este puterea data la volant in timp ce un dyno test iti afiseaza puterea la roata, deci mai mica. Un alt factor care putea conduce la puterea asta scazuta poate fi cauzata de faptul ca dyno test-ul respectiv nu este calibrat corect, fapt ce este des intalnit in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe dyno-urile astea de la noi (Autotest, Mastertuner) tot puterea la volant ti-o dau pe fisa, chiar daca dinamometrul o masoara indirect (putere la roata corectata cu pierderile din transmisie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log, va rog sa va dati cu parerea

Din cate vad eu, boost duty si soleoid duty cycle au max 60%, nu prea cresc peste.

Si astsa e doar la inceputul acceleratiei

atasez xlsul cu date (si grafic), precum si un export al graficului. Se vede mai bine in xls

LOG_01_117_118_119.xls

post-2856-1194170738_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-a picat fisa, din cate imi aduc aminte, parca exista unele variante de 1.8T care nu au senzor pentru presiunea din admisie :blink: Asta ar putea fi o explicatie pentru care la tine indica tot timpul 940mbar. Mi se pare imposibil ca acea presiune sa nu varieze absolut deloc.

Am gasit un topic care s-ar explica niste chestii despre bine duty cycle: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=195766

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e posibil sa nu masoare, fiindca altfel cum ar mai da codul de eroare pressure negative deviation??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

more info:

N21-0124.png

1.Intake hose

2.From air cleaner

3.From activated charcoal filter

4.From crankcase breather

5.To turbocharger

6.Pressure regulating valve

◆ For crankcase breather

7.Connecting pipe/hose

◆ Note assembly markings

8.To throttle valve control part

9.Connecting pipe/hose

◆ Charge pressure cooler/throttle valve control part

◆ Note assembly markings

10.10 Nm

11.Charge pressure sender (G31)

◆ Renew O-ring if damaged

◆ Checking => Page 21-27

◆ Not for AEB engine

12.Charge air cooler

13.Air duct

14.Connecting pipe/hose

◆ Cross tube/charge air cooler

◆ Note assembly markings

15.From exhaust gas turbocharger

16.Cross tube

17.Connecting pipe/hose

◆ Exhaust turbocharger/cross tube

◆ Note assembly markings

18.Vacuum hose/pipe

19.Overrun shut-off valve

◆ Checking => Page 21-26

20.Angle piece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are mare legatura cu topicul, recunosc, insa la AutoTest la masina mea au iesit 106 CP iar la Master Tuner 125 CP. La cateva zile diferenta. Mi se pare anormala diferenta. Pe accelerometrul lui Voinea au iesit 125-130CP deci cui credeti ca am inclinatia sa ii dau crezare? NU LUI AUTOTEST. S-a mai zis si mai sus : probleme de calibrare a dinamometrului eventual cu manipulare incorecta de catre personal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura zic eu.....

Maine sa vad poate fac o [cenzurat] cu un alt passat 1.8T sa vad daca ma lasa in urma....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine unul nu ma preocupa diferenta de cai, ci eroare care persista. E clar ca acolo este o problema.

Ontopic: din ce am mai citit, positive deviation ar insemna ca turbina ta produce prea multa presiunea, iar ECU ar trebui sa arunce in limp mode, din cauza ca nu o poate conrola.

Nu stiu cat acces ai la turbina pe motorul tau, dar ar merita sa incerci sa misti manual actuatorul turbinei (cu motorul oprit normal :) )

--> http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=239919

EDIT: am mai citit pe undeva ca ar exista un mod de test pentru N75 din Vag-Com, poti incerca si asta daca gasesti.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pt sfat.

Totusi nu sunt sigur ca positive deviation ar insemna prea mult boost :?

Intre timp am mai facut un log pe 115, si de data asta la actual pressure varia intre 920-930, indiferent de cum apasam eu acceleratia. Presiunea atmosferica era mai mica fata de ultimul test - 930. Faptul ca acum nu mai indica 940 ci variaza 920-930 mi-ar sugera ca sernzorul citeste ceva totusi. Acuma daca citeste presiunea din turbina sau nu nu stiu. Dar daca e la locul lui si pare ok dpdv fizic, ar insemna ca n-am boost???? Totusi masina trage binisor...

As incerca asta: "disconnect the hose going to your wastegate. This will give you full boost with no control from the ECU, so drive gently"

Eu din cate stiu ECU actioneaza N75, si N75 actioneaza wastegate-ul(prin vacuum), e corect?

PS: FOARTE util topicul de pe passatworld toni!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As incerca asta: "disconnect the hose going to your wastegate. This will give you full boost with no control from the ECU, so drive gently"

Eu din cate stiu ECU actioneaza N75, si N75 actioneaza wastegate-ul(prin vacuum), e corect?

Din ce spui tu, senzorul pare sa functioneze, iar tu nu au boost.

Ai foarte mare grija daca faci asta!!!

E corect ce spui despre controlul wastegate-ului, dar cand deconectezi wastegate-ul de N75, turbina va furniza o presiunea proportionala cu cantitatea de gaze evacuate (pe principiul cunscut de functionare al turbinei), iar turbina fiind micuta, va ajunge foarte repede la full-boost.

Si cum o poza face cat o mie de cuvinte ... principiul de functioare al turbinei la 1.8T:

boost_control_diagram.sized.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super poza :blink:

de unde le scoti? :o

Acuma ce este "throtle bypass valve"? E cumva "diverter valve"? Din ce inteleg eu, cand inchizi clapeta, motorul creaza vacuum si va trage arcul, astfel incat presiunea din turbina sa se disipe inapoi in zona albastru deschis

Deci si aia ar putea fi o valva blocata care sa rezulte la no boost.....

Cu functionarea N75 m-am lamurit, poza pt wastegate e perfecta.

vreo poza cu N75 si cu Diverter Valve, eventual si o explicatie cu ce face gasim?

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le tin ascunse si le scot doar cand e nevoie :D

Throttle bypass valve este intr-adevar diverter valve (DV), iar functionarea pe care ai descris-o este cea corecta. Rolul ei este de a creea o cale aerului care ramane in admisie dupa ce se inchide clapete de acceleratie.

Nefunctionarea ei poate duce la lipsa boost-ului, dar la tine cred ca e cauza de ECU, care taie boost-ul (limp mode).

Asa arata N75 --> http://www.planet-passat.de/umbauten/n75-ventil/

DV-ul arata asemanator cu ce ai pus tu, dar e de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum exact iti dai seama ca intra limp mode?

Nu cred ca problema la mine e de la ECU, fiindca azi am sters eroarea, am incercat (ca ploua) sa accelerez, si ma uitam pe 115, dar tot nu crestea actual boost. Am mai verificat pe parcurs si tot nu aveam fault code. Poate ca n-am accelerat destul incat sa intre eroarea, dar boost tot nu arata pe 115

M-am uitat azi dupa axul care actioneaza wastegate-ul dar este f.f. greu de ajuns la el. Totusi as putea incerca un engine output test pe N75, sa vad daca se misca

Am vazut si N75-ul dar ma incurca un furtun din turbina, am impresia ca e de la ulei

N-am gasit in schimb DV-ul, ai idee pe unde e localizat fizic?

O sa incerc sa ajung la furtune, dar mai intai sa se opreasca ploaia/ninsoarea de la BV :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REZOLVAT MISTERUL!!!!!!!

Dupa inca 2 vizite pe sub capota si consultari telefonice cu toni, am deslusit misterul:

Am gasit senzorul de presiune!! Dar.......nu in intercooler, ci atarnand ascuns pe undeva !!

Astfel el masura presiunea atmosferica in loc de presiunea din admisie

Intercoolerul de pe masina NU ARE loc unde sa montezi senzor, probabil a fost adus gresit si cei din service l-au montat si ei cum au reusit, si au ramas cu o piesa in plus - senzorul :)

20071111.jpg

Deci practic ECU a functionat FARA a primi feedback cu comportamentul turbinei, a functionat "orbeste"

Acum trebuie sa rezolv problema cu intercoolerul, si sa vad ce presiune o sa am in realitate :Driver:

Multumesc tuturor pt ajutor

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat intercoolerul

Acuma vede si ECU boost-ul scos de turbina, si poate mi se pare mie dar parca trage mai bine

Am facu si calculul empiric bazat pe aerul masurat de MAF si mi-a iesit un max de 160CP

Iata si log-ul

aruncati un ochi pe el, ce ziceti mai am supape/valve problematice?

erori pe ECU nu mai am deocamdata

LOG_01_115_005_003.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate iti faci timp si ajungi din nou la acelasi dyno, sa vedem si un rezultat dupa rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!