Jump to content

Posibila solutie de ameliorare a performantelor


s_c
 Share

Postare recomandată

Cele de mai jos sunt o metoda de ameliorare a performantelor (e mult spus tuning) pe care am aplicat-o pe masina mea, cu rezultate multumitoare. Este valabila pentru sisteme de injectie electronica, in stare de functionare corecta. Daca exista vreo posibilitate ca injectia sa aiba vreo problema, investigati si corectati inainte de a incerca aceasta solutie, altfel puteti agrava problemele in loc sa le (mai) rezolvati.

Datele problemei: masina mea (si, din cate am condus si am mai discutat, si a altora cu motoare similare) suferea de urmatoarele:

- demaraj sacadat cu motorul foarte rece - situatie care putea in vreo doua randuri sa devina de-a dreptul periculoasa, in momentul in care am vrut sa ies din parcare iarna si m-am trezit ca "imi da in nas" in mijlocul drumului, iar eu zambesc inocent unui tramvai care se apropie in tromba

- performante indoielnice, mai ales vara cu A/C,

toate acestea in conditiile unei stari perfect corecte (din motive evidente nu zic "buna") de functionare a injectiei, indelung diagnosticata.

In urma unei serii de teste am constatat ca masina "sufera" de o functionare intr-un regim mai sarac si un mic plus de benzina ar fi benefic. Avand in vedere ca totul functiona corect am ajuns la concluzia ca pur si simplu mapele de injectie au fost programate din fabrica oarecum "on the lean side", din motive care-mi scapa.

Acest plus de benzina, avand in vedere ca vorbim de Motronic, se poate realiza prin:

- marirea timpului de injectie, fie prin chiptuning, fie prin "pacalirea" ECU prin diferite metode (cum ar fi, de ex., legarea in serie cu senzorul de temperatura existent a unui al doilea, imersat de asemeni in lichidul de racire)

- marirea cantitatii de benzina injectate in unitatea de timp (se poate realiza cu un regulator de presiune "mai mare", un regulator de presiune variabil sau cu injectoare cu debit mai mare).

Din motive de costuri (chiptuning), de a evita un eventual lant de complicatii (al 2-lea senzor de temperatura) si de disponibilitate limitata a pieselor (regulatorul de presiune) am mers pe varianta schimbarii injectoarelor cu unele mai "mari". In speta am folosit injectoare de Vectra 2000cmc, care au un debit cu vreo 20% mai mare decat ale mele (verificate, curatate si placut uscate, desigur :salut: ).

Rezultatele au fost mai mult decat multumitoare: nu mai am probleme la rece, demarajele si reprizele sunt ameliorate (nu am masurat timpi, dar senzatia de "mai bine" este evidenta si simtita atat de mine cat si de altii care au mai mers cu masina mea) iar motorul este mult mai elastic.

In ce priveste consumul, intuitia ar spune ca a crescut si el cu 20%, ceea ce nu este chiar corect. Aceasta deoarece am folosit injectoare al caror plus de debit este inca in plaja de corectie a lambda multiplicativ permisa de ECU (+/- 25%) si, in plus, mai exista si sonda lambda care face corectii instantanee :lol:. De aceea as spune ca regimurile in care intr-adevar consumul creste cu 20% sunt cele de bucla deschisa (sonda f. rece, WOT). De asemeni probabil este afectat, desi intr-o masura mai mica, si consumul in regimuri tranzitorii - prima secunda a unei accelerari, de ex. In regimul de croaziera cred ca s-a pastrat consumul initial. Nu am reusit o masurare prea precisa a consumului, dar din cele de mai sus si din ce am putut masura estimez o crestere a consumului cu 1, maxim 2l/100km in regim de oras aglomerat.

Un alt dezavantaj (nu mi se pare important, dar trebuie mentionat): se va stoca un cod de eroare de tipul "mixture adaptation - too rich"

Acestea fiind spuse, personal sunt multumit de rezultate, mai ales avand in vedere costul scazut al operatiunii. Daca aveti suspiciunea ca masina "poate mai mult" si aveti acces la niste injectoare de imprumut cateva zile, aceasta poate fi o solutie care merita investigata.

Le sunt recunoscator celor de la Dan-Don pentru ideea initiala (nu-mi apartine mie, ci lor) si pentru sprijinul acordat "in implementare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un set de injectoare S/H e 2-3M. O verificare/curatare... depinde, teoretic intre 500-1500k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari. Acum esti linistit sau mai cauti in continuare si alte solutii pentru ameliorarea/rezolvarea problemei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru moment sunt multumit :salut:

In plus nu prea stiu ce-as mai putea face, avand in vedere ca un chiptuning care sa ia in considerare noile injectoare ar fi tricky (cred ca ar trebui facut ceva custom, mapele "tunate" pentru configuratia stock urmand probabil sa genereze un amestec prea bogat in situatia actuala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit de un individ ( locatie floreasca) care face tuning prin rescrierea softului 0741052788 a facut pe un scenic 1.9 tdci si se pare ca a dat rezultate; face download de "harti" de pe net... pretul il discuti cu el probabil ca e negociabil ( ii zici ca ai nr de la ciprian cu scenicul)

personal cred ca se pot face imbunatatiri la turbo/ egr... nu stiu daca la adp-ul tau e valabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal cred ca se pot face imbunatatiri la turbo/ egr... nu stiu daca la adp-ul tau e valabil

Nu e valabil, ca nu e turbo :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de ce nu ai incercat cu unele de 1800cmc poate nu crestea atat consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu ai incercat cu unele de 1800cmc poate nu crestea atat consumul?

Unele de 1800cmc... de la ce masina? Daca te referi la A4, atunci cele de 1.8 aspirat sunt aceleasi cu ale mele, iar cele de 1.8T sunt cu vreo 50% mai mari. So...

Conteaza prea putin de la ce motor provin, important este ca debitul lor sa fie cu vreo 20% mai mare decat originalele. Cat despre consum... eu zic ca n-a crescut mult si, in plus, daca le puneam mai mici probabil nu mai simteam mare lucru - in opinia mea +20% e un upgrade ideal (am argumentat in postul initial de ce consider 20..25% ca o limita maxima).

Desigur, mai conteaza si sa fie compatibile ca prinderi si, f. important, sa aiba impedante similare cu ale originalelor, altfel sau nu deschid, sau poti praji ECU.

Avand in vedere toate constrangerile de mai sus, eu zic ca le-am gasit destul de usor.

Pe de alta parte, "your mileage may vary" si sunt foarte interesat de eventuale experimentari cu alte configuratii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

ce motorizare aveai pe vremea aceea (MKB daca se poate)? Evident nu 1.8t...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 8v 102cp avea.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!