Jump to content

Refacere Completa Motor


ili2k2
 Share

Postare recomandată

Salutare dragi colegi. In primul rand scuze ca nu am mai intrat, dar timpul ma omoara.

Dupa aproape 2 luni de cand am terminat masina gasesc un ragaz sa va povestesc.Eram intr-o luni de dimineata prin Lacul Tei si opresc la Lukoil sa alimentez. Dupa cam 1km masina incepe sa tremure. Zic eu ca or o fi benzina mai proasta ori ceva gunoaie pe acolo. Nu am ajuns imediat la service, dar a 2 zi eram prezent. Dupa o verificare mai atenta primul cilindru nu functioneaza. testam injector, fisa ok, ca totul sa fie de la Bujie (care apropo s-a topit pe interior la chiulasa). Cum oricum masina manca ulei(deh 220kkm si super alergata), aceasta a fost picatura care a umplut paharul.

Am facut niste calcule(motorul urma sa fie facut de mecanicul de la service si de mine la el acasa) si am tras linie: motorul va fi refacut complet. Asadar am descompletat toata partea fata (de la faruri,bara,radiaoare, clima, servo,motor, tampoane, evacuare).

Acum urmeaza partea mai nasoala cu ce am inlocuit:- blocul fiind de aluminiu, si fara camasi am preferat sa in refac la un atelier specializat. Vreau sa spun ca exista un atelier de refacut bl. motor super, care lucreaza doar la comanda si doar pentru service-uri mari (daca nu e cineva care sa aibe intrare la ei e nasol, ca nu ii poti gasi: nu au anunturi,nu au vreun panou publicitar nici macar o cv, dar cu toate astea au de munca pana peste cap. Pentru refacere am platit 400ron, in care a intrat si 100.000km garantie la el.-chiulasa, problematica rau. A fost si ea refacuta tot la acelasi atelier: au schimbat simeringuri, ghiduri si dopurile. Supapele si camerele au fost rectificate, precum si locul unde a fost topita bujia. Pentru siguranta am cerut si planare. Cost chiulasa 220ron (garantie la fel).-pistoanele ok, fara pic de ovalizare sau alte probleme, au trebuit doar curate sub presiune pentru ca segmentul de ungere era blocat

-inlocuit cuzineti palier --115ron

-simering palier si motor-200ron

-set segmenti originali-220

-curatat si calibrat injectoare(ultrasunete)-60

-set superior de garnituri- 170ron (admisie,evacuare, culbutori, chiulasa-metal+piele) pentru ca tot am desfacut motorul am mai inlocuit:

-ambreiaj

- 150ron-rulment presiune

- 70 ron-curea distributie

- 90ron-curea ventilator

- 40ron-intinzator

- 60 ron-curatat clapeta, furtunuri, platice, admisie:

- un wd-40 mare alcool si benzina--0 (facute acasa)

- plus alte cateva maruntisuri pe care nu le mai retin pompa de apa era ok.. fara nici cea mai mica problema.In rest toate lichidele si filtrele au fost luate si ele noi:

- ulei aral 5w40,

- filtru ulei, benzina,aer, habitaclu-220ron,

- antigel+apa - 50 rontoata treaba a durat aproximativ 3 saptamani, deoarece lucram doar seara, cel mai mult durand curatirea propriu-zisa a tuturor pieselor.

Prima parere dupa asamblarea masini:nici gram de ulei dupa 7000km, nici gram de lichid disparut. Masina merge super ok, singura problema care mai ramane de facut este sa resetez corpul clapeta (nu porneste la primul sfert de cheie). Motorul este mai vioi, se infige mai bine si de consum nu mai zic: Bucuresti 9l/100, afara cam 5.8-6.5 (in oras mers agale, afara merg numai pe A1 sau A2 si sub 130 nu vede. Dupa 5000km i-am dat iar 200 fara nici o problema.Dupa linie avem: 20 mil piese, 10 mil manopera- total 30mil pentru a avea un motor ca nou.Asadar aveti mare grija la ce masini cumparati la sh. eu am stiut de la inceput de consumul de ulei de cca500ml/1000km, dar cand am desfacut motorul avea uzura de jucau pistoanele.

Dupa discutia avut cu mecanicul de la rectificari: masina peste 200kkm fie benzina sau diesel are uzura mare. motorul poate merge ok, fara sa consume mult ulei dar cu starea interioara e jale.Si acest lucru nu o sa iasa la tester. Eu camd am luat masina, ca orice om normal am fost la service: dignostic- clapeta trebuie curatata si 100% semeringurile de la supape.Mentionez ca masina si inainte de a reface motorul mergea impecabil: relanti fix,nici cea mai mica vibratie, tragea bine (max 200km/h), consuma ca la carte. doar ca papa intre 200ml-500mml/1000km.Oricum eu am trait acest experiment cu refacerea si pot spune clar: merita!sunt multe masini la care 2 revizii mananca banii astia.

Cu un singur lucru sunt nedumerit: in cartea masinii scrie ca distibutia trebuie schimbata la 120.000km? E ok? (s-a schimbt la 120.000 si acum la 220.000).ar trebui acum sa o schimb la 340kkm?pentru detalii nu ezitati in a intreba.. sunt putin cam grabit, de aceea povestea sa derulat cam repede.si acum pozele:...alte poze..si masina refacuta complet..

post-8396-1185822391_thumb.jpg

post-8396-1185822410_thumb.jpg

post-8396-1185822431_thumb.jpg

post-8396-1185822453_thumb.jpg

post-8396-1185822488_thumb.jpg

post-8396-1185823273_thumb.jpg

post-8396-1185823306_thumb.jpg

post-8396-1185823326_thumb.jpg

post-8396-1185823352_thumb.jpg

post-8396-1185823382_thumb.jpg

post-8396-1185823464_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari si multi km fara probleme.la benzina distributia merge schimbata la 120ooo km fara probleme.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari. Ai avut energie sa faci singur asta si din cate vad eu nu intr-un garaj, sau ceva amenajat. Cum ai curatat componentele? Unde si cu ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

chiulasa am inteles ca se poate deforma in cazul in care garnitura aferenta este stricata si motorul se raceste.

Dar am tot auzind vorbindu-se despre 'refacerea'/rectificarea blocului motor. In ce consta aceasta operatiune si care este motivul pentru care se face?

Multumesc,

abuwz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se alezeaza la interior blocul motor la o cota mai mare decit cea standard; la blocul cu camasi amovibile e mai simplu pt ca se scot afara si se inlocuiesc

se alezeaza ca sa aiba iar forma cilindrica; dupa exploatare el are forma ovoidala, produsa de frecarea piston-cilindru, sau cilindru-bolt (care face legatura intre piston si biela)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abuwz,nu stiu daca am inteles intrebarea ta,poate gresesc, dar presupun ca nu are legatura cu alezarea camasilor, care se face asa cum ti-a zis DragosR, dar e o procedura mult mai pretentioasa :)) .

Cred ca intrebarea ta era mai simpla, adica se referea doar la refacerea planeitatii chiulasei (de obicei )si a blocului motor in urma unei supraincalziri si a unei deformari in urma revenirii la temperatura ambientala. De obicei o supraincalzire provoaca o deformare, nu racirea in sine de la temperatura normala de functionare. Racirea se produce oricum cand opresti motorul si ajunge la temperatura ambientala...Nu?

Raspunsul e: Pur si simplu se ia un strat foarte subtire de pe suprafata lor pentru a se aseza perfect una pe alta cu NOUA garnitura de chiulasa intre ele ....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocul motor se rectifica dupa cum am zis eu; este foarte greu sa se deformeze in planul pe care se aseaza chiulasa :)

.... un wd-40 mare alcool si benzina--0 (facute acasa)-.....
m-ar interesa vreo 2 - 3 plinuri de benzina...da' motorina cind aduceti ???si spui asa in vazul lumii ca stai pe o conducta ... :))
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost alezat blocul(avea camasi, dar turnate) si i s-au alte pus camasi prin presare la cald. Astfel totul a ramas la cote standard, nefiind nevoie sa cumpar restul de componente.

In felul acesta am iesit si mai economic si cu un motor mai bun. Ducerea la cota de reparatie implica costuri enorme: 200 ron alezajul, si minim 1200ron pistoane si 320 ron segmenti. Pentru un alezaj+camasuit la cote standard am dat 400ron+220 ron segmenti cota standard originali.

Masina a fost facuta in curte,omul neavand garaj.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc pentru lamuriri. Ma refeream la alezat bloc motor (numai ca nu stiam cum se numeste procedeul). Acum am inteles si de ce este posibila alezarea: datorita camasilor care pot fi inlocuite. Altfel ma intrebam cum o sa se mai potriveasca setul motor original (cu dimensiunile originale) la noua dimensiune a cilindrilor.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se alezeaza la interior blocul motor la o cota mai mare decit cea standard; la blocul cu camasi amovibile e mai simplu pt ca se scot afara si se inlocuiesc

se alezeaza ca sa aiba iar forma cilindrica; dupa exploatare el are forma ovoidala, produsa de frecarea piston-cilindru, sau cilindru-bolt (care face legatura intre piston si biela)

Legat de initiatorul topicului -ili2k2 -, in cazul lui (conf. expunerii tale, corecta de altfel) nu crezi ca exista o inadvertenta? Nu vad eu bine :lol:, sau acolo se pot schimba camasile? In plus, sa vedem cum se va comporta motorul mai tarziu; are bloc de aluminiu si conf. producatorului, odata ce ai umblat la arborele cotit, ar trebui schimbat si blocul motor. Poate are noroc si in felul asta sa-i contrazica pe producatori. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi s-a parut si mie, dar poate ca e de vina unghiul din care a fotografiat lucrarea.

ma intreb daca nu e vrajeala producatorului cu schimbatul blocului motor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt sunt doua proceduri diferite, dar ambele "alezeaza" :blink:

Una "largeste" gaurile pentru a intra camasi iar alta poate pur si simplu sa re-transforme in "cerc" acele "ovaluri" provocate de uzura. Evident ca "cercurile" noi vor avea diametru mai mare, deci va fi nevoie de adaptare a pistoanelor/segmenti, etc la noul diametru.

Acum depinde cat se doreste largirea (alezarea) , ca poti face o largire substantiala asa, marind capacitaea cilindrica...efectiv facand loc la camasi chiar, sau doar sensibil, neschimband semnificativ capacitatea motorului.

Unele blocuri nu au camasi, dar se pot pune fara probleme, ceea ce a si facut dealtfel initiatorul topicului din cate inteleg eu. Nu?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai citesti o data postul 8 inseamna ca ai inteles bine :blink: :lol:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosR, am zis ca nu sunt sigur daca am inteles bine :lol: . Uite de ce:

De exemplu HABAR nu am care ar fi costurile legate de corectarea formei peretilor cilindrilor, alezarea camasilor sau a blocului motor (prin urmare indiferent ca are sau nu camasi care se scot) insa din cate stiu eu se pot pune doar segmenti cu diametru mai mare ( cota mai mare) ceea ce nu implica o operatiune costisitoare. Nu? Poate in cazul in care uzura nu este foarte mare dar se poate face si asta. Nu stiu daca e mai ieftin sa rectifici peretii cilindrilor si sa schimbi segmentii cu o cota mai mare sau sa introduci camasi noi. Ca operatie mi se pare mult mai simplu ( deci presupun si mai ieftin ) sa rectifici peretii si sa schimbi segmentii atunci cand uzura nu e aberanta.

de asemenea sa stii ca sunt multe chiulase deformate de la supraincalzire care necesita rectificare a planeitatii. Da, blocul motor mai rar.

abuwz a scris "chiulasa am inteles ca se poate deforma in cazul in care garnitura aferenta este stricata si motorul se raceste". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa o lamurim (cred eu :lol: ) facem repetitie:

camasile care se demonteaza de pe blocul motor se inlocuiesc; ele nu merita sa fie rectificate (asta e cel putin parerea mea)

cind fac corp comun cu blocul motor ori se alezeaza pina se introduc camasi ori se schimba pistoanele si segmentii dupa cum se zicea mai sus, la diferite cote de reparatii; idem pt arborele cotit, cind se rectifica se pun alti cuzineti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa din cate stiu eu se pot pune doar segmenti cu diametru mai mare ( cota mai mare) ceea ce nu implica o operatiune costisitoare.

Nu uita si de pistoane :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosR : Dar de ce NU MERITA? Explica-mi te rog aspectul asta pe scurt.

xxnelu: Inteleg atunci ca nu poti pune segmenti cota 1 pe pistoane cota 0 vreodata ? E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles bine . Parerea mea :lol: Cum crezi ca s-ar simti pistoanele in atata spatiu liber?

DragosR : Dar de ce NU MERITA? Explica-mi te rog aspectul asta pe scurt.
Nu merita pentru ca le poti cumpara (NOI).

Chiar si pentru monobloc se gasesc camasi si mi se pare a fi o solutie mult mai buna/normala decat "confectionarea" unor camasi din te miri ce material.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa o lamurim (cred eu :lol: ) facem repetitie:

camasile care se demonteaza de pe blocul motor se inlocuiesc; ele nu merita sa fie rectificate (asta e cel putin parerea mea)

cind fac corp comun cu blocul motor ori se alezeaza pina se introduc camasi ori se schimba pistoanele si segmentii dupa cum se zicea mai sus, la diferite cote de reparatii; idem pt arborele cotit, cind se rectifica se pun alti cuzineti.

camasile nu ar merita rectificate pt ca s-ar gasi de cumparat,dar nu este cazul la acest motor.din poza asa pare dar nu sunt decat santuri pe unde circula lichidul de racire,daca ar fi facut si o poza de sus s-ar fi vazut lucrul asta.

alezarea s-a facut practic in a doua etapa(si anume, dupa ce asa zisele camasi au fost introduse prin presare la cald)in functie de pistoanele vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alezarea s-a facut practic in a doua etapa(si anume, dupa ce asa zisele camasi au fost introduse prin presare la cald)in functie de pistoanele vechi.

Stai ca nu te inteleg :lol: ; trebuie facuta alezare si inainte de a fi introduse camasile noi, dupa care se alezeaza pentru aducerea la cota. Nu asa se face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alezare se face doar dupa introducerea camasilor,inainte se rectifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: iar ne invartim. cand se rectifica se si alezeaza :D

Eu am inteles ce a explicat RZF. Dar sincer nu vad de ce sa mai alezezi niste camasi NOI care ar trebui sa se potriveasca perfect pe segmenti noi.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect...gresala (mea) de exprimare. Ma gandeam doar, cum sa introduci noile camasi fara a face vreo alta operatiune premergatoare. :lol: :lol:

:lol: iar ne invartim. cand se rectifica se si alezeaza :D Eu am inteles ce a explicat RZF. Dar sincer nu vad de ce sa mai alezezi niste camasi NOI care ar trebui sa se potriveasca perfect pe segmenti noi.
Pentru ca nu au fost cumparate camasi noi; au fost confectionate - cel putin asa am inteles eu. Vorbim despre initiatorul topicului; nu?!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca noile camasi provin dintr-o teava standard si de aceea necesita alezare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , da. Aici e dilema pentru mine. Pai daca TOT bagi camasi noi ca e mai ieftin - voi ati zis ca nu merita sa se alezeze/rectifice monobloc , atunci de ce mai trebuie alezate? Doar daca asa cum spui erau doar niste "camasi" care trebuiau alezate se se potriveasca cu pistoanele/segmentii respectivului motor.

LE. E clar atunci. E o solutie ieftina.

Dar mai intreb pentru ultima oara ;) NU se pot pune segmenti cu ceva mai grosi pe aceleasi pistoane care sa se potriveasca perfect cu camasile/monobloc odata ce au fost readuse la o forma cilindrica perfecta? Nici in cazul unei uzuri mici??

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!