Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Vad ca s-a reluat putin topicul, ma gandesc sa relatez pentru curiosi cum s-a terminat treaba cu burduful de planetara.

A!, sa nu uit sa precizez ca burduful s-a dovedit a fi burdufurile, adica ambele amandoua, ca nici al doilea nu se simtea prea bine ...

In urma unui schimb de informatii cu AndyTDI am decis sa ma duc la un service meserias ca sa trag si eu cu ochiul ce si cum misca bajetii.

Iar astia au aratat ca se pricep, facand lucrurile mult mai simple decat credeam.

Au scos planetarele fara sa desfaca nici o articulatie - deci FARA suruburi fortate (care de obicei sunt de unica folosinta), fara prese de extractie, fara ajutor "ciocanos"...

Au suspendat masina, au dat jos rotile din fata, au desfacut surubul din capul planetarei si suruburile de fixare in CV (fara a da jos nici acel scut in forma semicirculara de la intrarea planetarei in CV), au scos planetarele din CV si - aici urmeaza hintul - au lasat roata fata-dreapta in pozitie maxim-jos iar roata fata-stanga fortata sus (dar nu maxim) si voila, dupa cateva miscari dibace, planetarele le-au ramas in brate (!)

In rest totul a fost usor. Burdufurile au venit in cutii impreuna cu surubul

central din planetara (M16!, atentie- 3 dealeri au incercat sa-mi aduca cu

M14, zicand ca alea-s de Passat) si cu vaselina corespunzatoare.

700.000/buc, marca Glaentzer, ca pentru cunoscatori ...

A durat 1.5 ore in total, lucru fara graba.

Totusi, nu as sfatui pe cineva sa incerce sa scoata asa planetarele decat daca are ceva experienta mecanica si "simtire" despre ce, cum si cat poate fi fortat in partea din exterior a rotii. Procedura dupa carte e binisor mai lunga, dar probabil mai sigura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut pe toti forumistii.

Doresc sa va aduc la cunostinta si sa va cer sfatul despre urmatoarea problema:

La un VW Passat TDI 130CP/2001, am avut burduful planetarei dinspre roata, pe partea stanga rupt. Am mers la (Ploiesti) la un service "parat" ca ar fi bun. Mi-au schimbat burduful, dupa ce au trebuit sa mai dea si cateva ciocane sa iasa capul planetarei, si acum, la mers i-mi face un zgomot ca de planetara uzata (cloncanit), atunci cind virez in scurt la curbe.

Mentionez ca indivizii nici nu mi-au sters vaselina veche de pe planetara (care putea sa aiba si corpuri straine, burduful fiind rupt) ci doar au mai bagat in burduful nou vaselina.

Sunt acum in dubiu, nu stiu daca este doar o pura coincidenta ca-mi cloncane planetara (doar de uzura), sau indivizii nu au procedat la montaj cum trebuie, eu spunandu-le sa curete planetara de vaselina veche, dar ei au spus ca stiu f.bine ce fac.

Oare la 180000km poate sa fie dusa planetara asa brusc, sau expertii de la sevice au facut ceva ce nu trebuia?

Astept un sfat, daca pot sa mai merg asa, sau sa o duc la alt service (cu toate ca lucrarea ar trebui sa aiba garantie, prefer sa nu mai ajung la acestia, trist este ca traim experiente negative pe pielea noastra, cu toate ca lucrarea m-a costat 800000 lei.)

Va multumesc anticipat si astept raspunsurile dvs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi lucru l-am patit si eu - burduf dus, vaselina dusa, zgmomot, schimbat burduf si vaselina, zgomot in continuare (desi mult mai putin). Rezultatul final: cap de planetara nou, 4.5M

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa-ti raspund la intrebare dar, din cate imi amintesc, la fosta masina (audi 80 B4) cand am schimbat burduful, mecanicul a curatat frumos absolut tot ce avea legatura cu burduful, a uns la loc si abia pe urma a montat burduful cel nou....banuiesc ca asta ar fi procedura corecta. Repet, nu ma pricep si nu pot sa-ti spun nimic despre zgomot.

Din pacate auzim prea des povesti de genul "lasa ca stiu eu mai bine ce fac ca doar sunt mecanic, nu te baga ca nici eu nu ma bag in domeniul tau" si ne trezim ca stiu atat de bine incat mai rau fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Mi-au schimbat burduful, dupa ce au trebuit sa mai dea si cateva ciocane sa iasa capul planetarei....

Mentionez ca indivizii nici nu mi-au sters vaselina veche de pe planetara (care putea sa aiba si corpuri straine, burduful fiind rupt) ci doar au mai bagat in burduful nou vaselina.

..... prefer sa nu mai ajung la acestia, trist este ca traim experiente negative pe pielea noastra, cu toate ca lucrarea m-a costat 800000 lei.)

ai vazut s_c -ule?

ie si oameni mai nacajiti ca tine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... e neplacut :)

e de mentionat ca eu mi-am rezolvat problema asta alaltaieri, cu ajutorul lui valiauto in bune conditiuni - a costat dar macar nu-mi mai troncane acum si nici nu ma mai simt permanent amenintat ca se va bloca in mers (ceea ce ar fi chiar "neplacut")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare la 180000km poate sa fie dusa planetara asa brusc, sau expertii de la sevice au facut ceva ce nu trebuia?

Si eu am tot cama atatia Km, si nu se simte nimic, am facut verificarea okiometrica de primavara si totul era beton pe la planetare(nu am schimbat nimic pana acum).

E clar ca ceva e in neregula, probabil ai mult mai multi Km parcursi, pentru ca nu se poate sa loveasca ceva acolo, pozitia burdufului e protejata de alte elemente ale suspensiei, asa ca singura cauza e uzura....

Oricum odata inceputa "cloncaneala" nu mai ai ce-i face. homocinetica capatului de planetara e cu 6 bile, asa ca nu o sa capete joc, cum se intampla la cele cu 3 bile(dacia). Dar se intampla ceva si mai neplacut... se blocheaza pe pozitia "virat" adica pozitia pe care o are in viraje si se rupe, la propriu, cand accelerezi cu roata virata. Bineinteles, cutia de viteze sufera un shok.

Sfatul meu e sa schimbi capatul planetarei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba capul planetarei ,odata inceputa cloncaneala trebuie schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat capul schimbat. daca ai circulat iarna cu burduful rupt, fii convins ca ai numai sare si nisip acolo. Efectul este nul daca se pune numai vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Anul trecut am comandat 2 capete de planetara pt Sharan, desi doar cel de pe dreapta batea. Cand am vrut sa skimb capetele, surpriza! capul drept cu cel stang nu este identic!!! Pe dreapta sunt dinti, "striatii" mai multe si mai marunte decat pe stanga, ma refer la partea care intra in butuc, iar pe stanga, logic, sunt mai putine si mai mari (sau invers, nu pot baga mana in fock)

Capetele de planetara insa au fost identice, spre norocul meu s-a potrivit in partea dreapta, cel care imi batea, iar pe stanga am ramas cu capul vechi.

Toate bune si frumoase, pana acu` cateva zile cand a inceput, incet si discret, sa cloncane planetara stanga. Ma duc la un magazin bine cotat, se uita tipa in calculator, si imi spune ca se poate aduce la comanda setul complet cu 5,1mil/buc. DAR in calculator nu aparea separat stanga/dreapta, ci apareau identice, ca si cum ar fi la fel.

Intrebarea e daca are cineva idee daca e posibil sa fie din fabrica capetele stanga-dreapta diferite, ca si numar de dinti la partea dinspre roata (poate si la cutie, acolo nu am apucat sa incerc sa vad daca intra), si daca ma poate cineva ajuta sa ajung in posesia capului de planetara pe partea STANGA, eventual sa-mi dea un cod.

Mentionez ca la planetare complete apar doua pozitii distincte, stanga si dreapta, insa pretul este acelasi (440 euro :angry: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

As vrea sa schimb si eu burduful de la planetara, l-am descoperit cand am schimbat placutele de frana, si as vrea sa stiu si eu daca stie cineva daca este dificil si daca puteti sa-mi dati si ceva indicatii v-as fi recunoscator.

Va multumesc!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot a reinviat topicul, sa va spun ca s-a elucidat misterul planetarelor mele:

Planetarele complete de sharan sunt identice, din 1995 pana in zilele de azi, dar capetele difera: un model pana in 2001 si altul dupa 2001.

In cazul meu s-a schimbat planetara completa de catre fostul proprietar, cu un model de dupa 2001, care s-a potrivit perfect la cutie si la roata, iar cand am vrut sa schimb doar capul, nu s-a mai potrivit, pt ca pe interior sunt doua modele distincte.

Solutia a fost ca am pus cap de planetara de sharan model 2001, pe stanga, si model `98, pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am si eu o problema cu planetarele astea, da' va rog sa aveti mila, ca-s anti-tehnica, sper c-o sa explic cat de cat astfel incat sa se inteleaga ce vreau...

Asa...m-am dus la mecanic pe chestie de bataie provenita de undeva din dreapta mea; asta a inceput sa umble pe dedesupt, cica dintr-un burduf curgea vaselina si zgomotul e la planetara.Dar cand a inceput sa faca diferite zgomote p'acolo sa-l recunosc pe cel auzit (a "batut" masina mea foarte putin timp, ca deja cand am pornit-o ingrijorata spre mecanic, s-a oprit a naibii, parca stia c-o duc la "doctor", o fi ceva Christine de-a lui Stephen King) si-a dat seama ca de fapt zgomotul auzit de mine provine de la cu totul altceva (ceva metal ramas acolo de la un blindaj care nu mai era acolo, fiind scos de ex-proprietaru' masinii.Deci planetara nu mi-a cloncanit deloc-deloc, nici nu-mi cloncane nici acum, nici la viraje.Totusi mecanicul zice ca ar trebui schimbat capul de planetara, ca daca incepe sa cloncane, e mai rau.

Intrebari:

1) sa schimb capul de planetara chiar daca nu caraie, doar pentru ca a gasit vaselina p'acolo? (drumuri lungi nu mai am de facut anu' asta, doar ture de oras);

2) trebuie sa cumpar tot capu' de planetara sau se poate cumpara si inlocui numai burduful?

3) va rog mult sa-mi dati un pret estimativ pentru un cap de planetara de VW Passat, an 200, ABS, 116 CP (altceva nu stiu sa va mai zic, ca n-am "cartea" in fata) ca mecanicu' parca a zis un pret cam devastator...si eu nu prea stiu unde sa caut magazine cu piese la noi in oras si mi-e si cam lene, poate ma ajutati voi:))

Sper ca nu am fost prea prolixa, multumesc pentru rabdarea de a-mi citi capodopera de post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca trebuie sa schimbi doar burduful , nu ai de ce sa schimbi tot capul de planetara.

Iar in privinta bataii du-te totusi la unul care se pricepe , ca din ce ai spus tu mecanicul asta le ia cam pe bajbaite...sau poate mi s-a parut mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar fi un topic bun pentru tot forumul si ar trebui mutat in alta parte, nu la sectiunea PASSAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Booon...no, am cumparat numai burduf (4 sute de mii, cu tot tacamu', coliere, vaselina etc.), montatu' (la care am asistat si eu, hehe) m-a costat 6 sutare.Am fost la alt mecanic, biensur; asta a zis ca deloc nu e uzat capu' de planetara (imi si arata pe-acolo toate fierataniile, da' ma rog, n-avea cu cine povesti:))).

Deci doar un bulion distractia, nu vreo 4 jumate cat era daca ma luam dupa ala; noroc ca maica-mea se pricepe la tot ce tine de Dacia, deci prin extrapolare s-a gandit ca appx. aceleasi "principii" sunt si la planetara de VW, degeaba o tinea una si buna mecanicul cel smecher ca VW nu e Dacieee, ca e monobloc capu' de planetara etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

degeaba o tinea una si buna mecanicul cel smecher ca VW nu e Dacieee, ca e monobloc capu' de planetara etc.

La Dacie e mult mai complicat de demontat o planetara si de "reparat" , poate aia vroia sa zica "mesteru' tau. :D

Modificat de Rudolf Fraitag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca ai fost la un service parat, atunci pune-ti intrebarea daca ti-a pus tot capul tau de planetara. Romanii sunt "inventivi". Si eu la Passat-ul meu am schimbat burduful de la planetara, dar nu am avut surprize de acest gen. In concluzie: nu avea cum sa-ti bata dupa ce ti-a schimbat burduful daca inainte nu facea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hei! dupa 3 zile de ture in jurul masinii mi-au activat si mie contul asa ca iata primul meu post:

Umbland la masina am constatat ca sunt taiate burdufurile planetarelor dar nu stiu cum sa ajung la ele

Am citit pe aici ca pretul lor variaza intre 45 lei si 125 lei dar asta nu face parte din problemele mari.

Prima problema: Fuzeta are un capac care ar trebui desfacut cu imbus de 17 dar am pus unul in care am bagat inelara de 17 si se rupe cheia dar capacul nu se desface, dupa cum il vad eu s-ar putea desface cu roata la locul ei ca sa nu fortez prea tare in articulatiile masinii

A doua problema: Dupa ce voi scoate capacul (Urmatorul pas pare simplu pivotii de sus) de unde demontez planetara? din cutie sau iese cumva doar capul de la roata?

Daca poate cineva sa ajute cu o poz, doua PLS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ai venit:cheers:

poze nu am, dar iti pot spune ca iese capul din roata dupa ce desfaci toate piulitele, roata, brate superioare.

completeaza profilul cu locatia, astfel incat poate se ofera cineva dispus sa te ajute si altfel.

bafta.

Modificat de ovidiuboss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era de asteptat sa iasa din roata dar ma intereseaa cum desfac planetara ca sa ii pot pune noul burduf.

adica la dacia trebuia scoasa planetara si din cutie iar demontarea ei incepea cu capatul de la cutie kiar daca ala ceda cel mai rar si pe akolo scoteam burduful din spre roata

Modificat de mdaa2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine,bine dar cum se scoate capul planetarei din planetara? trebuie sa dau planetara afara?

cu ce desfac capacul de la fuzeta? are o gaura in care intra inbus de 17 dar se indoaie inbusul si nu se desface

are filet normal pe dreapta sau este pe stanga? ca sa nu strang ca berbecul in loc sa desfac

Modificat de mdaa2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am facut un imbus de 17 dintr-un tarod uzat (nu mai stiu exact ce dimensiune). Am folosit un mops de instalatii si o teava de 2 metri ca sa scot surubul ala. Daca ai "scapat" de surub desfaci ce-i 2 pivoti, inferiori, vezi ca sunt infipti, unul cu piulita in sus iar altul cu piulita in jos. Desfaci etrierul de frana, (cheie de 17 sau 19). Daca e burduful de la roata (ala se sparge cel mai fregvent) nu defaci nimik de la cutie. Odata etrierul scos, cade si discul de frana. Parca mai e si o tabla de protectie...

Dai innapoi burbuful vechi,

aici trebuie sa lovesti cu ciocanul

http://www.taligentx.com/passat/images/pho...public〈=eng

Pozitionarea capului planetar la scoatere, nu are nici o importanta..... Lovesti fara frica... deoarece capul , trebuie sa invinga rezistenta unei sigurante (o sarma de otel), care este in interior, prinsa de axul planetarei.

MARE ,atentie sa nu misti de senzorul de turatie de la roata,,,,,, (cel cu cablu gri sau negru, nu cel de la senzorii de la placutele de frana),

Innainte sa montezi planetara reparata, verifica daca nu cumva ai impins in interior acest senzor.......

In service, pe elevator se scoate planetara in alt mod: se desurubeaza din cutie, se scoate surubul ala (nenorocit) si cade singura, (nu sunt sigur dar parca trebuie scos si scutul)

Pret: burduf+surub nou + siguranta +oring plastic + veselina grafitata = 50RON

Manopera : o

Pt. alte info, vezi profil

Modificat de Rudolf Fraitag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imbus de 17 mi-a dat un vecin si a iesit superb apoi am batut o ora la surubul ce tine pivotii superiori si in final am desfacut si akolo, etrierul se tine in 2 suruburi de 18 ca asa sunt nemtii mai deosebiti dar nenorocita aia de siguranta pe care o am in cutia cu burduful si nu stiu cum naibii au bagat-o akolo inauntru nu a cedat nici la cele 2 ore de ciocane nici la forta exercitata de surubul care se gaseste si el in cutia cu burduful. am strans de acel surub pana s-a turtit aproape un centimetru in cap si am stat o jumatate de ora cu ditamai levierul sa invart la el pana l-am scos din planetara (noroc ca s-au gandit si l-au facut in material mai moale si a taiat planetara alt filet in el)

rezultat scor egal am scos planetara din fuzeta dar nu se desface capul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti cine v-a invatat sa bateti cu ciocanu in planetara mai alde dacia?

in kit-ul burdufului exista un surub lung care se infileteaza in locul celui cu umbus scos si astfel arunca capul la planetara afara.

mai studiati ininte de ciocan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!