Jump to content

Consumul meu e normal?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Va salut cu maxim respect !!

Ma numesc Alexandru. Sunt un membru nou.

Felicit initiativa si salut efortul de a mentine acest site la un nivel "profi"!

Am citit cateva topics-uri inainte de a va scrie si mi-am dat seama ca nivelul e profesional de-a binelea. Eu nu sunt chiar la nivel dar voi face eforturi sa fiu "pe-aproape".

Apelez la voi pentru o consultatie.

Am monitorizat din-totdeauna consumul. Nu am bord-computer dar fac plinul foarte precis de fiecare data, pana in buza rezervorului, fara sa dau aerul afara, ... etc. Notez cu multa atentie de fiecare data. Adica o fac pe "computeru'" (in lipsa de).

Mi-a crescut consumul, oarecum brusc, la + 1 litru de motorina, din vara trecuta.

Obtineam 4.8 % extra-urban (chiar 4.75 la 100 km ... se noteaza mai simplu asa, cu %).

Eh, acum am ~ 5.8 %.

Obtineam ~ 5.8 % combinat (sau, destul de precis ~ 58 litri la 1000 Km).

Eh, acum am 6.8 % combinat !!

Stilul nu mi l-am schimbat iar cresterea consumului nu as pune-o pe seama motorinei Euro 3, mai ales ca am pus motorina Euro 2 pana de curand, cand a disparut din statii.

Ce pot sa spun: asta-vara am facut o modificare.

Scotea prea mult fum, chiar la o accelerare medie.

Investigatii (la Vifor):

- injectoare ... ca lumea, deschid cum trebuie, unde trebuie (poate doar cu 10 bari mai jos);

- compresie ... "parfum", approx. 28-29 (oricum peste 24 se cere parca);

- filtru de aer ... aproape curat (adica le am in general noi) ...

Ma rog, inainte sa trecem la verificarea pompei (avansului pompei) sa descoperit ca EGR-ul nu mai lucra cum trebuie (ori blocat, ori defect ... ). Adica, din cate stiu eu, EGR-ul ar fi trebuit sa permita admisia gazelor arse (o parte) in cilindri doar la relanti si la turatii joase si sa nu permita asta la turatii mai mari. Eh, el permitea admisia gazelor arse si la turatii ridicate, poate chiar o crestere exponentiala, ceea ce conducea la f. mult fum. Probabil chiar catalizatorul era plin de funingine din cauza asta.

Solutia de moment (care a ramas si definitiva cum bine a zis Murphy) a fost sa blocam admisia gazelor arse - definitiv. Oare asta sa fie cauza cresterii consumului ?! Eu nu prea cred (poate doar la relanti ... ) Insa mie mi-a crescut consumul la drum lung si la combinat.

Oare sa fie alta cauza - cum ar fi debit-metru (de aer), dupa cum am mai auzit ?!

Tare interesant ar fi sa vedem ce zice un tester, insa nu prea am avut timp sa merg mai departe cu investigatiile.

Multam pentru sfaturi. Orice indicatii le primesc, sunt binevenite.

Bafta maxima,

Alexandru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 835
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    59

  • F l o r i n

    51

  • clpos

    22

  • Totalsender

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bine ai venit Alexandru.

Iarna este normala o crestere a consumului mediu cu pana la 1 litru sau chiar ceva mai mult (timpul necesar atingerii temperaturii de regim este mai mare, rezistenta la inaintare este crescuta datorita carosabilului acoperit si anvelopelor mai rigide, combustibilul de la pompa aditivat antigeluire)

Oricum singurul lucru care poate scoate in evidenta o eventuala problema este un test VAG.

P.S. Da un EGR full OFF poate creste putin consumul si detaliaza putin te rog (daca ai informatia exacta) cum a fost "anulat" EGR-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Andi,

Multam de raspuns.

EGR-ul a fost blocat cu o tabla taiata ca un romb (sa zicem pe post de flansa, izolata cu pasta rosie ... zice-se cu cupru ... ) care obtureaza admisia gazelor arse. Altfel EGR-ul ar fi fost full-time ON.

Consumul ridicat l-am observat inca de asta vara (din iulie), cand am facut modificarea EGR-ului. Nu mai spun acum iarna - e chiar peste 1 litru, in medie. De aia nu l-as lega de anotimp.

Cea mai buna comparatie e cu anul trecut, cand EGR-ul mergea prost (full ON), in aceleasi conditii de 90% drum intins si 10% prin oras. Aveam o medie de 6 litri la 100 Km. Acum bate in 7 litri la 100 Km.

Chiar daca sunt carcotas, subscriu unei pareri anterioare (era vorba despre Passat-ul 2004) - comentariul era ceva de genul "la cate depasiri fac eu m-as multumi si cu un motor mai mic numai sa scada consumul ... ". Intradevar, cred ca dupa criteriile de siguranta vine imediat criteriul de consum cat mai mic (din punctul meu de vedere). La drum intins conduc mai potolit si f. rar depasesc 120. In general imi place sa merg fara figuri, centrat pe 110, relaxat, sa ascult o muzica acolo ... (ah, ce bun ar fi si un "cruise" ... ).

Iarna stiu ca e normal sa fie un consum mai mare, mai ales in oras unde ii trebuie mult timp sa se incalzeasca. Numai ca eu merg cam 90% drum intins si 10% prin oras (cu buna aproximatie). Pentru drum intins mi-am tras cauciucuri de iarna (deci elasticitatea se cam pastreaza) iar gabaritul lor e tot de 195 (ba chiar cu talpa de 140-150 mm - ar trebui sa compenseze rezistenta la inaintare ... ).

Ma tenteaza sa incerc si eu un test cu VAG-COM-ul pe care il aveti. E o versiune de soft din 2003 ?

Intre cauze eu suspectez EGR-ul pe locul 2 pentru ca merg intins la 2,200 - 2,500 turatii unde el estre oricum OFF (nu stiu de la ce turatie trece pe OFF ... stiu ca depinde de vacuum care se creaza ...).

Suspectez pe locul 1 debit-metrul de aer, mai ales ca parca am pierdut si ceva-ceva din putere (?!).

Multam si stau in "stand-by" (adica "stau-pe-aproape" ... nu asa se traduce ?!).

Bafta cat incape,

Alexandru.

P.S. Si mie mi se mai spune Andi (cativa colegi). Aici raman Alexandru, ca nu-mi permit ... (sau Alex daca va convine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

[offtopic]bun venit alex

adauga la semnatura pe langa nume si cateva date despre masina (chiar daca sunt si in profil. E o regula a forumului care am adoptat-o mai toti.

2.te intrebai de VAG-COM daca e ultima versiune(din 2003). Da este vers 3. El va identifica fara probleme daca ai ceva la MAF (debitmetrul de aer).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functionarea fara vacuum aplicat actuatorului (circuit liber) valva EGR este normal inchisa adica OFF. O valva blocat deschisa inseamna mizerie (funingine si ulei) pe obturatorul circuitului.

In momentul in care "dopul" comandat de valva care obtureaza circuitul gazelor de esapament este blocat deschis in 99 % din cazuri inseamna ca si galeria de admisie este obturata de mizerie.

inteke_unu.jpg

Acest lucru poate sa duca la cresterea consumului si la scaderea performantelor motorului.

EGR-ul are ciclul de lucru comandat in functie de regimul de functionare (sarcina partiala) si nu are legatura directa cu turatia.

Exemplu: la un cruise cu pedala de acceleratie putin apasata (chiar la o turatie mai mare - 3500rpm) o cantitate mai mare de gaze este adusa in cilindrii (EGR on) fata de o acceleratie puternica la 2000 rpm (EGR off).

In alta ordine de idei, poti sa montezi oricand un Cruise Control pe masina ta. Nu este nevoie decat de cateva fire, intrerupator (poti sa instalezi si unele artizanale daca nu te deranjeaza design-ul) si o adaptare software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Voinea, m-am conformat si am completat semnatura.

As vrea sa punem VAG-COM-ul pe masina mea sa vedem ce gasim. Cred ca o sa gasim si alte bube, cum ar fi inchiderea centralizata ...

Andi, multam fain pentru explicatie. Poza parca ar fi fost facuta la masina mea cand am demontat EGR-ul. Tot asa arata galeria, plina de mizerie, aproape obturata. Nu am la indemana sa atasez o poza dar "flansa" pe care am pus-o e imediat dupa EGR, inainte de admisie.

Acum inteleg mai bine: EGR-ul e comandat prin vacuum (asa stiu) in functie de sarcina (de cat ii ceri) si nu tocmai de turatie. Desigur, pare mai logic asa, permite alimentarea motorului cu aer curat numai cand are nevoie reala, cand o "forjezi" un pic.

Ce se poate face, se poate curata EGR-ul ca sa se deblocheze ?

Ma preocupa problema si trebuie sa-i aloc timp. La cine sa apelez ?

Cred ca trebuie verificata si admisia. Admisia a fost curatata superficial, s-a contat mai mult pe faptul ca se va curata singura in timp, daca o mai "forjez" din cand in cand.

Exact astea sunt simptomele: consum crescut si performante scazute ale motorului.

Despre Cruise Control chiar imi doresc. Il gasesc util in multe situatii. Accept si o varianta "artizanala" daca maneta originala e prea scumpa.

Este oare posibil sa se activeze si un fel de functie "Return to Memory" (desigur, daca nu schimbi treapta de viteza si doar o franezi un pic).

Cred ca mai trebuie gasit si un "switch-set" adecvat, la fix, care sa permita si accelerare si decelerare fina (+/-) si buton de "Return to Memory" ... desigur si buton de "SET". La cine sa apelez ?

Bafta non-stop,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Despre Cruise Control chiar imi doresc. Il gasesc util in multe situatii. Accept si o varianta "artizanala" daca maneta originala e prea scumpa.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

m-am intalnit aseara cu Alexandru.

Facut log. E atasat aici.

Erori gasite (doar la central conv. in rest e curat)

Control Module Part Number: 1J0 959 799 H

Component and/or Version: 08 Zentral-SG Komf.0001

Software Coding: 04097

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1J1959801B 08 T

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea masurata de MAF este chiar la limita de sus - pentru AHU valorile masurate trebuie sa se incadreze intre 750 - 850 mg/R.

Ar fi fost mult mai folositor in loc de grupul 003 un log pe grupul 010 care are si presiunea de supraalimentare. Dupa care un log pe grupul 008 si unul pe 004 sa avem valorile si ale IQ-ului respectiv ale avansului.

Dar din log-ul afisat MAF-ul functioneaza in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eram dator cu o completare. N-am avut timp insa incerc acum, macar telegrafic.

Voinea m-a ajutat real cu log-urile. In plus Andi m-a lamurit cum e cu valoarea maxima masurata de MAF. Mi-a confirmat faptul ca MAF-ul e in parametri (pentru motorul AHU - adica cel de 66 KW). E bine ca am restrans problema consumului: la EGR.

Am desfacut EGR-ul, l-am studiat mai bine de data asta ... membrana nu era sparta (de care imi era teama). Am pus putin ulei si si-a dat drumul !! Acum lucreaza cum trebuie. Era asa de simplu ca parca nu-mi vine sa cred pana nu vad ca scade consumul ...

Voi reveni sa va spun cum e cu consumul dupa ce fac un alt drum lung. Gentlemens, daca si-a revenit ma indragostesc din nou de motorul asta de 66KW !!!

Bafta economica,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

As vrea sa stiu ,dupa parerea voastra ,care ar fi un consum normal de motorina in oras si in afara orasului pentru un motor de 100CP. Ma refer la motorul TDI cu care este echipata si masina mea. De asemenea daca aveti informatii vizavi de aceleasi date la un GOLF IV cu motor de 90CP sau mai mare va rog nu ezitati.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult de stilul de mers!!! Am constatat asta pe pielea mea :lol: . La mine in oras consuma intre 7.8 si 9 ( diverse situatii cu aer pornit, fara, etc ). In afara consuma intre 4.2 si 6.5 functie de viteza de deplasare si de modul in care schimb vitezele :lol:. Media ( pe ultimii 2500km jumatate afara , jumatate urban ) este undeva pe la 7.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine zi cat consuma la tine si vedem cum e.

Imi inchipui ca ar fi cam 8 in oras in carte (asa parca citisem) si cam 5 afara. Asta pentru situatii "normale" de condus: Nu aer conditionat, motor cald (asta cand conduci iarna), acceleratii lejere-normale, incarcatura mica s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu clima pornita imi ia 10 in oras si 6.5 in afara. Pare normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand consumul postat este cel calculat de tine (plin-plin cu eliminarea aerului din rezervor) sau este cel afisat de computerul de bord?

Sin in al doilea rand care sunt obiceiurile tale in conducere ?

La prima vedere pare peste medie; si eu la AVF am un consum putin mai mic, dar exact cum a scris Alin mai sus conteaza foarte mult de trafic/stilul de condus.

Cel mai bun exemplu este consumul meu pe "autostrada" Buc-Pitesti: dus 7.2 intors 8.6 in aceleasi conditii meteo, dar cu un trafic "plin" la intoarcere si respectiv multe accelerari/franari. (V medie 145 Km/h)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am scos p data o viteza medie de 135 km/h, Bucuresti - Bacau, la 5.30 dimineata plecat, altfel nu reuseam..., consum mediu un pic peste 8l/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este posibil viteza medie Buc. Bacau 135.

Asta inseamna ca de la Buc. la Bac. ai mers numai cu 135 !!! ?

Nu ai franat chiar deloc ? Posibil sa fi mers cu medie 70-80.

Pe autostrada e posibil, dar sa mergi constant cu 135.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca am deschis "Cutia Pandorei" cu afirmatia mea, dar topicul este despre consum, nu despre viteza medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P ;) :P SCUZE :P Nu am vrut sa fiu rautacios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea consuma in afara 5.8-6 in oras in jur de 9.5-10 mers cat de cat "sportiv" ( acceleratii multe si lungi ) . Eu zic ca s-ar putea si mai bine dar la aproape 160 mii de km nu am dc sa ma plang .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt dator totusi cu un raspuns... am mersi constant cu 180-190km/h. soseaua era libera si e cu doua benzi tot drumul. nu este decat un semafor in focsani... era dimineata tare asa ca radare nu am intalnit. am facut 2h si 5 minute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi consuma in oras 7 %. mai exact ultima masuratoare (de ieri) 670km mers exclusiv in oras cu 47 de litri, 1-2 persoane in masina, fara alta incarcatura. drumuri de 15-20 minute.

eu n-am computer de bord, masuratorile le fac prin 'metoda' plin-plin. plinul il fac pina cind pompa decupleaza prima data (adica nu 'indes').

pe un circuit extraurban oradea-germania (sud de munchen) mi-a scos 4.99 l %, conducind in limite legale (120-130 pe autostrazi, 90-100 pe soselele de la unguri). asta a fost cu 3 persoane in masina, bagaje umplind portbagajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: robert eu mi-am stricat turbina pe buc-bacau pt. ca am mers cu viteza max "as much as possible" .. din pacate turbina a tinut doar pana in urziceni. E cea mai beton sosea de la noi din tzara.. poti obtine viteze medii ridicate clar..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda plin-plin este destul de sensibila la erori pe distante scurte. Adica daca dupa un drum de 200km faci plinul si intra cu un litru in minus deja "ai castigat" un 0.5 la suta in consum.

Corect ar fi sa aduni bonurile de motorina pe o distanta mai mare... >1000km si sa faci media. Asa stii exact nr. de km, si din bonuri si numarul de litri consumati. Chiar daca diferenta dintre plinuri poate sa fie de 2-3 litri, deja la distante mari, consumul este mai apropiat de realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!