Jump to content

Revizia de 30.000 km


fradu
 Share

Postare recomandată

Ieri am facut revizia, de fapt inspectia anuala la masina, la Avia.

In afara faptului ca au schimbat unele filtre pe care eu le-as fi curatat, nu au schimbat filtrul de benzina!! :censur:

La prima revizie facuta la Porsche, l-au schimbat...

Am intrebat la Avia si mi-au spus ca la 60Kkm>!!!

CE SPUNETI DE ASTA?!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianciocalau

    13

  • BogMW

    12

  • charisman

    11

  • almanah

    5

Hmmm, si eu am acum 32.000Km dar avand in vedere ca nu mai sunt in garantie mi-am facut singur revizia de 30kkm:

- schimb ulei (Castrol Formula RS 0W40)

- schimb filtru ulei MANN FILTER cca 270.000 ROL

- schimb filtru aer (era dus) MANN FILTER 670.000 ROL

- resetare indicator service

- avand in vedere ca am bagat doar benzina EUR in principal de la OMV si nu am observat probleme la mersul motorului, nu am considerat necesara schimbarea filtrului de benzina.

La primavara sau cand se mai incalzeste afara o sa merg sa-mi verific unghiurile la directie si reglajul farurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara faptului ca au schimbat unele filtre pe care eu le-as fi curatat, nu au schimbat filtrul de benzina!! :censur:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia il schimb la 60.000km. Daca la Porsche ti l-au schimbat la prima revizie - aia a fost tzeapa, mai ales ca nu e ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate inca sunt nevoit sa fac revizia la un Service Autorizat :censur:

Intr-adevar prima revizie am facut-o la Porsche si atunci mi-au schimbat filtrul de benzina (si m-au mai taxat cu ceva de genul "druck regler") care nu a fost ieftin deloc....

Cei de la Avia mi-au spus ca filtrul se schimba la 60Kkm...

In caietul de service nu se pomeneste nimic despre filtrul de benzina...numai despre cel de motorina care trebuie "purjat" la 60Kkm.

Dupa ce termin cu leasing-ul, am sa ma ocup eu de schimbari...la service te omoara....

Nici de ulei nu sunt prea multumit...i-am intrebat pe cai de la Avia ce ulei pun si mi-au spus Aral 5w40...in realitate au pus 10w40 !!! F..king people!

Asta e...Romania!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate pentru noi valoarea masinii la revanzare creste daca ai un caiet service "de reprezentanta" asa ca macar schimbul de ulei tre' facut la ei pentru stampila aceia care te sustine: "Are caiet service dom'le, reviziile le-am facut numai la dealer"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate pentru noi valoarea masinii la revanzare creste daca ai un caiet service "de reprezentanta" asa ca macar schimbul de ulei tre' facut la ei pentru stampila aceia care te sustine: "Are caiet service dom'le, reviziile le-am facut numai la dealer"

M-am gandit si eu la asta, totusi sunt de parere ca-n RO este nerelevant atat timp cat cu 100.000ROL isi rezolva oricine un carnet de service perfect. In plus Fabia mea e o masina ieftina si nu pierd mai mult din lipsa de carnet de service decat castig din service in regie proprie :)

Afara stau altfel lucrurile.

:ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza calumea este ca in pasul doi dealar-ul de la care ai cumparat masina si la care ai facut reviziile o sa-ti cumpere masina!

Si aunci au de castigat ambele parti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, peste cca 1,5 ani cand imi voi vinde masina, valoarea ei va fi de aprox 4000EUR, la nivelul asta de preturi nu se discuta despre carte de service, etc. Iar daca masina e OK se vinde din prima zi :). ...din proprie experientza.

Treaba sta altfel la masini mai scupe cum ai tu sau andi.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, peste cca 1,5 ani cand imi voi vinde masina, valoarea ei va fi de aprox 4000EUR, la nivelul asta de preturi nu se discuta despre carte de service, etc. Iar daca masina e OK se vinde din prima zi :). ...din proprie experientza.

Treaba sta altfel la masini mai scupe cum ai tu sau andi.

Bog

Nu sint chiar de acord cu tine BogMW, eu as zice ca nu e chiar asa. In momentul in care potentialul cumparator va studia ofertele din piata, faptul ca ai carte service 'la zi' la masina poate contribui la obtinerea unui pret mai bun. Nu vei obtine 30% mai mult, dar 5-10% poti sa obtii. In plus, in general cartea service face in general diferenta intre o masina cu kilometrajul ok, si una cu el dat inapoi...
In caietul de service nu se pomeneste nimic despre filtrul de benzina...numai despre cel de motorina care trebuie "purjat" la 60Kkm.

Ar trebui sa scrie separat, la o rubrica denumita 'verificari suplimentare la 30/60/90000 km' sau ceva asemanator. Tot in zona aia scrie de exemplu ca lichidul de frana se schimba la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, asa-i in tarile civilizate, dar eu in Romania nu m-as baza pe o carte de service completa impinsa sub nasul meu, no way! la cate aranjamente se fac pe meleaguri mioritice.....

In plus, chiar tu ai spu ca nu-i vorba de mai mult de 10%, in cazul meu cca 400EUR, ei bine, cel putin atat economisec eu cu servisarea in reg proprie, chiar mult mai mult.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogMW > asa e, insa cartea service nu e singurul criteriu luat in considerare la cumpararea unei masini 2nd hand. Mai e si omul care o vinde, si modul in care arata masina, etc...

Fradu > m-am uitat in cartea service, si ai dreptate, nu scrie nimic de inlocuirea filtrului de benzina :) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cartea de service nu te prea poti lua in Romania... mai mult face seriozitatea vanzatorului. Stampile poti sa-ti pui cate vrei, doar nu costa nimic...

Eu am cartea de service din Germania si am continuat-o si in Romania desi reviziile le fac personal (sa le zic in regie proprie :) ). Distributia am schimbat-o la reprezentanta si filtrul de motorina, si stampila reviziei o am in carte pe la 110k km... dar nu cred sa conteze cand o sa o vand... Oricum am in paralel un carnet de bord tinut de mine cu data si numarul de km. la care am facut interventii la masina. Mai real decat cartea de service dar neoficial.

Chiar placute de frana, filtre de polen si de aer mai bine le schimb singur decat sa dau o gramada de bani la reprezentanta. Economisesc mai bine de cei 10% pe care i-as castiga in varianta unor revizii la reprezentanta. Uleiul il schimba gratuit unele magazine daca cumperi de la ei, si sunt o gramada de chestii marunte dar care se aduna si numa te enerveaza cand vezi cati bani au luat de pe tine... mai ales la reviziile mici

Sunt chestii pe care nu poti sa le faci singur si atunci mai bine este la reprezentanta decat la servisu lu' nelu de dupa colt. Unele operatii necesita un elevator pe care daca nu il ai stai deoparte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca uneori "servisu' lu nelu de dupa colt" e mult mai bun decat reprezentanta :salut: O stiu din experienta proprie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Eu am cartea de service din Germania si am continuat-o si in Romania desi reviziile le fac personal (sa le zic in regie proprie :salut: ). Distributia am schimbat-o la reprezentanta si filtrul de motorina, si stampila reviziei o am in carte pe la 110k km... dar nu cred sa conteze cand o sa o vand... Oricum am in paralel un carnet de bord tinut de mine cu data si numarul de km. la care am facut interventii la masina. Mai real decat cartea de service dar neoficial.

asa sunt si eu.Tin evidenta separat cu tot ce am facut la ce data si km. Cartea de service cum am luat masina asa a ramas (masina e 99 si eu am luat-o in 2000), culmea e ca in 2000 am facut cateva revizii la Porsche si nici macar nu s-a cerut cartea de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, cartea conteaza, zic eu. Ca o solutie intermediara, intre revizia la service cu stampila pe carte, si revizia "in regie proprie", ar putea fi revizia la service cu materialele "de-acasa", pe care oricum le cumperi. Sa fim seriosi, Bogdan, manopera nu cred ca este mai mult de 1.5 milioane, si stai/conduci mai linistit, pentru ca mecanicul poate sa caute anumite probleme care apar, cu timpul, la masina, pe care el le stie din experienta.

Si apoi, 1.5 mil~ 40Eur. Tu ai facut in 1.5 ani 30.000Km, deci 3 revizii. In inca 1.5 ani, pina cind spui ca vinzi masina, mai faci 3. 3 x 40Eur= 120 Eur. Intre 120 Eur si revizii la service, cu cartea Ok, eu merg pe a 2-a varianta.

P.S. O Fabia de 3 ani, cu 60.000Km la bord, carte service, si dotarile de la Style, eu o vad la 50% din pretul de nou, adica la vreo 5.000Eur. Gresesc? Astept si parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

referitor la ce a zis ionut cu mecanicul cauta si alte probleme asa e. Cand am luat masina si am facut prima revizie a mea la masina cand am luat-o in 2000 (SH masina) pe factura cu manopera mi-au trecut ce au mai constatat: claxon joase si nu mai stiu ce a fost la vremea aia. Eu nu le-am zis nimic de ele dar baiatul finut daca le-a vazut le-a trecut acolo ...

mai rar asa mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la ce a zis ionut cu mecanicul cauta si alte probleme asa e. Cand am luat masina si am facut prima revizie a mea la masina cand am luat-o in 2000 (SH masina) pe factura cu manopera mi-au trecut ce au mai constatat: claxon joase si nu mai stiu ce a fost la vremea aia. Eu nu le-am zis nimic de ele dar baiatul finut daca le-a vazut le-a trecut acolo ...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, cartea conteaza, zic eu. Ca o solutie intermediara, intre revizia la service cu stampila pe carte, si revizia "in regie proprie", ar putea fi revizia la service cu materialele "de-acasa", pe care oricum le cumperi. Sa fim seriosi, Bogdan, manopera nu cred ca este mai mult de 1.5 milioane, si stai/conduci mai linistit, pentru ca mecanicul poate sa caute anumite probleme care apar, cu timpul, la masina, pe care el le stie din experienta.

Si apoi, 1.5 mil~ 40Eur. Tu ai facut in 1.5 ani 30.000Km, deci 3 revizii. In inca 1.5 ani, pina cind spui ca vinzi masina, mai faci 3. 3 x 40Eur= 120 Eur. Intre 120 Eur si revizii la service, cu cartea Ok, eu merg pe a 2-a varianta.

P.S. O Fabia de 3 ani, cu 60.000Km la bord, carte service, si dotarile de la Style, eu o vad la 50% din pretul de nou, adica la vreo 5.000Eur. Gresesc? Astept si parerile voastre.

Ai si tu dreptate ionut, doar ca eu prefer ca din banii economisiti pe service sa folosesc consumabile de calitate - de ex. ulei Castrol 0W40 adus de afara, destul de scump.

Poate la 45.000km o sa merg in service. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

am tot citit topicurile ref la "Dealeri si service-uri" si alte probleme pe care le-a avut fiecare si tot nu stiu ce sa fac. Se apropie cu pasi repezi revizia de 30.00km (deja cand pornesc motorul imi apare textul OIL de cateva ori...) si nu m-am hotarat ce sa fac:

- mai dau o sansa PORO

- mai dau o sansa AVIA

- caut alt service (aveti idei?)

- ???

Daca cineva a avut o experienta placuta la revizie (cheltuiala mica, tratament respectabil) va rog o sugestie. Sa nu uit - masina nu mai e in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Eu peste cateva zile trebuie sa fac revizia de 20.000 km. Din pacate eu nu am alternative, in Brasov e un singur Dealer Skoda. Pana acum am facut revizia la 10.000 la care am schimbat doar uleiul si filtrul de ulei. La 20k ce trebuie schimbat? Ulei, filtru ulei, filtre aer + polen, si mai ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prima data cand aud de revizie de 20.000km... esti sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Cred ca ai inteles gresit. Nu fac o noua revizie DUPA 20k ci LA 20k. Am facut deci prima revizie la 10k, si acum dupa inca 10k (adica 20k pe bord) o sa fac urmatoarea revizie, desi am fost anuntat ca Skoda a schimbat reviziile din 15k in 15k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ charisman - din 2 rauri alage-l pe cel mai mic: Avia. Chiar daca tu ai avut experiente neplacute cu ei, acolo macar poti sa intri in service la masina sa vezi ce se intampla.

@adrian - revizia de 20k e similara cu cea de 10k, la 30k e revizie mare.

Dar mai e ceva - revizia mare e la 30k sau 2 ani, deci daca s-au implinit 2 ani si tu n-ai ajuns la 30k.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!