Jump to content

Probleme pornire sharan


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

Buna,

in primul rand vreau sa va salut pe toti, este primul meu post pe acest forum - dar cu siguranta nu si ultimul :bounce:

Am o problema la masina mea, si anume nu porneste cand umiditatea aerului e ridicata (perioade ploioase). Dupa cateva minute bune de dat la automat, de regula porneste, si imediat dupa pornire se simte miros de benzina in habitaclu.

Masina este VW Sharan, 2000 cmc benzina, 8 supape, 115 HP, cod ADY, an fabr. 1998

CE AM VERIFICAT:

presiunea benzinei dupa filtru = ok

compresia = ok

am schimbat capacul delcou si bujiile

injectoarele sunt alimentate

scanteie este

am scos toate mufele si le-am dat cu spray, par a fi ok

testare la reprezentanta VW din cj, dupa testerul lor sonda lambda si toti senzorii sunt in parametri normali

nu s-au generat coduri de eroare

Repet, probleme am doar cand e vreme ploioasa, in rest porneste la sfert, si motorul merge frumos, rotund, fara intreruperi, la 900 rpm.

Dupa o pornire "cu peripetii" calculatorul de bord imi indica cateva minute un consum de 99,9 l/100 km - in mod normal, dupa pornire imi indica o valoare cuprinsa intre 30-40 l/100 km.

S-a intamplat de cateva ori sa se opreasca motorul din mers (temperatura ulei 75 oC), dupa ce dau de niste gropi - numai pe ploaie. Pur si simplu se opreste motorul, ca si cum as taia contactul, si nu mai porneste. Dupa 30-60 de minute de pauza, porneste fara nici o interventie.

Cam asta ar fi, as aprecia mult daca m-ati putea ajuta, macar cu niste sfaturi competente.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot n-ai rezolvat cu problema asta? Ca o stiu de pe autoshow de vreo 6 luni de-acum :censur: Pacat ca nu ai postat si aici, poate rezolvai mai repede.

Sfat: cel putin la mine pe masina exista un cablu gros de masa intre blocul motor (partea inferioara, spre baia de ulei) si lonjeronul din dreapta masinii, pe sub galeria de evacuare, care asigura impamantarea blocului, bloc care este si masa pentru o gramada de senzori. Este, evident, intr-o pozitie expusa la umezeala si la balti. Ai putea sa verifici starea si contactele acelui cablu (verificarea integritatii, curatarea papucilor cu perie de sarma si spray contact, suruburi noi de prindere, strangere corespunzatoare etc). De asemeni ai putea sa faci rost de un cablu gros de cupru pe care sa-l legi (cu papuci seriosi) intre - sa spunem - un surub al capacului motorului si masa bateriei (deci in partea superioara a compartimentului motor, mult mai putin expus la balti)

Alt sfat: schimba si rotorul (pipa, luleaua) delcoului.

Alti senzori / mufe in partea inferioara a motorului, unde ar putea ajunge apa din balti?

Din moment ce se simte miros de benzina imediat dupa incetarea problemei ma gandesc la o problema de aprindere (cat dai la automat se alimenteaza cu benzina dar nu are scanteie). As exclude, asadar, cel putin pentru moment, partea de alimentare cu benzina.

Fiind o problema de motor pornit / oprit (deci nu de performante suboptime) nu mi-as pierde timpul sa verific subansambluri care nu sunt esentiale pentru functionare (e.g. sonda lambda, senzor de temperatura, MAF etc).

Ai incercat sa vezi daca atunci cand apare problema ai scanteie la bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testele le-ai facut in timpul manifestarii simptomului sau cu masina functionala ??

Simptomul este cel al unui releu de alimentare - J363 defect (lipitura rece). Iti anexez schema electrica a motorului tau (daca este fabricat pana in septembrie 1998).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt sfat: nu stiu unde este amplasat ECU la tine si nici cat de protejat este dar am vazut la alte modele niste amplasamente tare nefericite. BTDT: scoate mufele care intra in ECU, da-le cu spray contact, sufla-le si reconecteaza-le ferm (nu stiu daca mufele ECU au intrat la "am scos toate mufele si le-am dat cu spray, par a fi ok")

Inca ceva (legat de masa, f. f. simplu de realizat): masoara rezistenta intre capacul motorului si masa bateriei atunci cand apare problema (daca nu cumva treci imediat la "improspatarea" masei).

Tot legat de masa: iarasi, nu stiu exact cum arata motorul tau, dar la mine exista sub vasul de expansiune un surub care intra in caroserie si de care sunt prinse niste cabluri de masa. Aplica si la acest punct de masa rutina de verificare/curatare (asta este una dintre masele ECU <=> important)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, am scanteie la bujii.

Nu stiu daca mai sunt ceva senzori in partea de jos.

Acel cablu gros de care spui il am, e prins intre borna - minus si motor, in mai multe puncte, contactele sunt curate, cablul arata ca si nou.

Nu e posibil ca sonda lambda sa prinda pe undeva umezeala, si sa dea comenzi aiurea la calculator? Din moment ce vine atat benzina, cat si scanteie, poate e o problema din calculator, care ia decizia de nepornire a motorului. E posibil asa ceva?!?!!?

@Andi TDI: cand am facut testarea la reprezentanta, motorul functiona normal - altfel nici nu aveam cum sa o fac, pt ca sunt din bistrita, si a trebuit sa ma deplasez la cj, unde am intalnit o echipa de aroganti. Multumesc de schema, am sa verific acel releu (sper sa-l gasesc :salut: )

Dupa cum am mai spus, cand nu e umezeala. motorul merge frumos, fara intreruperi, porneste usor. Dupa spalarea masinii nu am probleme, m-am gandit acum sa-i spal motorul in spalatorie, sa vedem daca apare problema, pt ca vreau sa o rezolv neaparat, chiar daca m-ar costa multi bani. Dar pt asta intai trebuie sa-i gasesc cauza :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

SHARAN> completeaza profilul tot dupa regulamentul forumului. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda este dezactivata la pornire (cel putin la pornirea la rece), motorul mergand in asa-zisa bucla deschisa, fara input de la lambda, doar pe baza parametrilor dati de senzorul de temperatura a apei, turometru, MAF si clapeta de acceleratie, pe mape de injectie prestabilite. Lamba "intra in actiune" minute mai tarziu, dupa ce se incalzeste.

Cu alte cuvinte, nu te mai preocupa de lambda, chiar nu are nici o sansa sa-ti provoace problema pe care o descrii.

Imi pare rau ca insist dar raspunsul tau nu imi este suficient de clar: ai scanteie la bujii in timpul in care este prezenta problema sau in afara acestui interval?

Oricum ai putea incerca sa mai pui un cablu de masa in partea de sus, chiar daca cel inferior ti se pare in regula.

Umbla si la mufele care intra in ECU, poti sa ai mari surprize de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi TDI, din pacate nu pot downloada schema ta, imi da msg "error locating handle object", dupa care imi blocheaza calculatorul, deja am dat 2 restarturi :censur:

s_c, am scanteie la bujii atunci cand nu porneste, deci: motorul nu vrea sa porneasca, eu dadeam la automat, si un mecanic a scos fisa si a constatat ca este scanteie, injectoarele sunt alimentate, benzina baga, totusi motorul nu porneste.

Acel cablu gros il am intre baterie si partea frontala a motorului, deci nu e dedesubt.

Poate o sa vi se para ciudat, dar nu stiu unde sa caut acel ECU :salut: am gasit sub capot o mufa mare, rotunda, cu f multi pini (cred ca sunt 100), mufa aia intra in ECU?!?! Si, de fapt, ce e acel ECU?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU = calculatorul de injectie. Vine de la ceva de genul "electronic control unit" sau "engine control unit". Arata cam ca un hard-disk, dar complet imbracat in tabla (deci nu cu o placa electronica expusa, ca la HDD). Din pacate nu stiu unde este amplasat la masina ta. In el intra in principiu vreo 4 sau 5 mufe cu multi pini (posibil sa fie 100 in total :censur: ) insa mufele sunt de regula rectangulare. Nu prea stiu ce e mufa rotunda despre care vorbesti - intra ceva in ea?

Despre masa (insist :salut: ) - ai putea incerca totusi macar sa masori continuitatea intre blocul motor si borna negativa a bateriei atunci cand se manifesta problema. Rezistenta trebuie sa fie f. f. mica, de ordinul zecimilor de ohm - un ohm. De asemeni, verifica acel punct de masa de sub vasul de expansiune (daca pe masina ta acolo o fi).

Cu pdf-ul lui Andi - dai click dreapta -> save target as -> il salvezi local si abia apoi il deschizi. Daca tot nu merge spune-ne o adresa de mail si ti-l trimitem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva - cum ai constatat ca alimentarea de benzina este ok in momentul aparitiei problemei? ai scos turul si dadea benzina cand dadeai la automat?

Injectoarele cum le-ai verificat? Ai scos cumva rampa in momentul existentei problemei si pulverizau?

Mai departe: ai delcou sau aprindere cu coilpacks? (dupa ce imi raspunzi iti zic de ce am intrebat :censur: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, alta idee: presupunand ca totul e cum spui tu (adica exista bezina si scanteie corespunzatoare in momentul aparitiei problemei - nu ca nu te cred pe tine, dar nu sunt - inca - f. sigur asupra metodelor de determinare, de aceea si pun atatea intrebari), mai exista doi senzori foarte interesanti si utili pe masina ta, care-ti pot crea exact problema descrisa: "engine speed sender G28" (asta sigur iti poate da exact problema asta) si "hall sender G40" (asta, f. de motor, iti poate da problema descrisa).

Cum eu nu am documentatia relevanta pentru motorul tau (care s-a pus doar pe VW si eu am doc. de Audi), il rog pe Andi sa posteze locatia acestor doi senzori, a mufelor lor si a procedurilor de testare. Daca alimentarea si aprinderea sunt ok sunt aproape sigur ca unul dintre acesti doi senzori (mai degraba G28-ul) este de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa deschid pdf, mersi de tipp :censur:

este o mufa mare, rotunda, cam 7 cm in diametru, in care intra f multe fire. Mufa intra intr-o singura pozitie, si are o chestie ca un inel pe exerior, care trebuie invartit intr-o anumita pozitie, dupa ce ai introdus mufa (are semn). Cred ca e un fel de siguranta.

Urmatorul pas e sa masor rezistenta dintre borna - minus si blocul motor, chiar acum cobor sa vad care e treaba.

brb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAHRAN, ce alarma ai pe masina? La inginerul electronist de la repr. Renault Cluj au venit o multime de cazuri cu diferite masini care faceau ceva asemanator. Multe probleme de acest gen (oprire motor fara avertizare) le cauzeaza alarmele cu imobilizator pe motor. Si nu raman nici coduri de eroare stocate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wooow, cate raspunsuri, nu ma asteptam...

s_c: in felul urmator am verificat pompa de benzina: am scos furtunul care iese din filtru si merge la motor, si am pus un barometru (sau nu stiu exact cum se cheama scula care masoara presiunea), am pus contactul si aparatul a aratat 6 atmosfere.

Inca un motiv pt care sunt sigur ca ajunge benzina in motor (in afara de faptul ca dupa pornire baga in habitaclu miros de benzina):

Cam cu 2-3 luni in urma, tot asa pe o perioada ploioasa, mi s-a oprit motorul din mers, si nu a mai pornit. Am tras-o la un service, unde baietii au facut toate verificarile pe care le-am descris mai sus. In jur de ora 12 (de dimineata tot s-a incercat sa se localizeze defectiunea) masina a dat tendinta de pornire, clipa in care a EXPLODAT toba intermediara (a explodat la propriu, din cauza ca s-a umplut de benzina cum s-a tot dat la automat). Am fost nevoit sa imbrac toba (scheletul) cu o tabla si sa o sudez tot roata, pt ca toba veche pur si simplu a fost spulberata.

Plus ca unul din mecanici a slabit ceva furtun la motor, si benzina a inceput sa tasneasca pe-acolo.

Injectoarele nu le-am scos, doar s-a constatat ca ele sunt alimentate cu 12V.

La aprindere am delcou.

Am alarma cu imobilizare, dar cand e activata, nu pot actiona demarorul, si, daca se manifesta doar pe ploaie, nu cred sa aiba legatura cu alarma, mai ales ca dupa ceva timp porneste motorul.

Dar bineinteles nu pot sa exclud nici o posibilitate.

Am masurat rezistenta intre borna - minus si blocul motor: 0.9 ohmi.

Am masurat de pe borna bateriei, ca sa fiu sigur ca face contact papucul cu borna, si intre mai multe puncte de pe bloc: in toate punctele rezistenta a fost de 0,9 ohmi.

Cat despre scanteia la bujii, s-a constatat doar ca da scanteie, dar poate nu e suficienta, poate ceva senzor detecteaza vreo anomalie, si nu da voie sa porneasca motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar atat face alarma? Taie curentul la demaror? Daca era imobilizare pe motor (taie scanteia), putea sa fie o explicatie plauzibila.

Eu as elimina alarma pentru un timp, pentru linistea mea. Adica i-as scoate alimentarea. Daca mai face probleme si asa... am gresit. Hai ca nu vreau sa-ti fur masina :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are imobilizare in doua puncte, taie si scanteia. Prin faptul ca pot sa dau la demaror, am vrut sa arat ca alarma e decuplata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca la ora asta catalizatorul tau e probabil tandari - dar de asta o sa te ocupi mai tarziu, dupa ce rezolvi problema curenta.

Rezistenta masei e interesanta atunci cand apare manifestarea cu pricina, nu acum, cand masina functioneaza.

Un alt test, din moment ce ai delcou - intra in laterala delcoului o mufa cu 3 pini (mufa senzorului hall - G40). Ca si test, te rog sa deconectezi aceasta mufa si sa incerci sa pornesti motorul. Ideea e sa verificam daca motorul tau functioneaza fara acest senzor - unele motoare (cum ar fi al meu, de ex., functioneaza fara el, altele nu). Daca merge si cu el deconectat, atunci nu ne mai preocupam de el. Daca nu, ramane subiect de discutie.

Obs: in urma deconectarii lui se va memora in ECU o eroare de senzor hall - probabil. Nu e nici o problema, dupa reconectare o poti sterge la viitoarea vizita la un mecanic cu tester (sau daca ai tu vag-com - ai? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un moment dat s-a spus foarte bine sa verifici starea contactelor de la ECU. Din motiv ce simptomele apar in conditii de umezeala, trebuie sa pornesti cu debugging-ul de la partea electrica.

a. ECU se afla exact in spatele Instrument Cluster-ului. Sunt doua suruburi in partea superioara a mastii (ornamentului din jurul bordului) care dupa ce le desfaci si inlaturi ornamentul ai acces la suruburile care fixeaza Panoul de Instrumente de Bord. Deconecteaza mufa si verifica existenta contactelor electrice corodate, eventual foloseste un spray de curatat si protejat contacte electrice.

b. Pentru verificarea ipotezei cu releul de alimentare a ECU, cu prima ocazie cand iti apare simptom-ul deconecteaza mufa de la MAF (debitmetru de aer) si verifica existenta +12V pe contactul nr 3 in timp ce dai la automat.

c. Injectoarele au +12V comun (din releul care alimenteaza si pompa de benzina), semnalul de comanda este data de ECU prin punerea la masa secventiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizator nu am la masina, unul din fostii proprietari a taiat jos catalizatorul din motive necunoscute, si a sudat o teava ca sa aiba esapamentul continuitate :censur:

Maine am sa scot mufa de care ai spus - intr-adevar am vazut ceva mufa pe laterala delcoului, dar nu m-am gandit nici o clipa sa scot mufa.

Nu am vag-com, sa spun drept nici nu stiu cu ce se mananca - inainte de sharan am avut un Audi80 1,8 S din 1990, care nu avea atata electronica, deci nu m-a preocupat problema.

Revin cu amanunte maine in jurul amiezii.

Multumesc tuturor ca ati sarit in ajutor.

@Andi TDI, sa-ti spun sincer ma depasesc indicatiile tale :salut: dar daca nu te superi salvez postul in word, si il listez, iar la mecanic-electrician am sa ma duc cu indicatiile tale pe o foaie A4. Imi pare rau ca suntem la 500 km distanta, daca eram mai aproape iti puneam sharanul in c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca spuneai ca ai curatat / dat cu spray toate mufele :censur:

np, hai sa vedem ce se intampla mai departe - incearca sa o deconectezi si vezi cum se manifesta.

E bine ca nu ai catalizator, ma si miram ca nu s-a infundat de la cat ai inecat motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vag-com, sa spun drept nici nu stiu cu ce se mananca

E o "scula" esentiala in "depanarea" motoarelor cu injectie electronica si de folos pentru cele mai vechi - mai exact un program care practic indeplineste toate functiunile unui tester VAS. Cauta pe forum si o sa te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat cu spary toate mufele posibile, dar le-am reconectat imediat, am vrut sa zic ca nu mi-a trecut prin cap sa pornesc motorul cu vreo mufa deconectata.

In timpul functionarii motorului am miscat toate mufele care sunt la vedere, si am tras de toate cablurile, sperand ca se va opri motorul cand misc una dintre ele... Dar motorul continua sa toarca frumos, la 900 rpm

Maine pornesc motorul fara mufa de la senzorul hall! (azi nu mai cobor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrul pe care incercam noi cu acest forum este sa incurajam utilizatorii sa participe cat mai activ la depanarea/ imbunatatirea performantelor masinilor lor asa ca o sa anexez diagrama senzorilor de pe motor, diagrama sistemului de injectie si indicatii pentru accesul la ECU (nu te lasa imresionat de linia de text cu "se demonteaza volanul" pentru ca poate fi evitata operatiunea).

Sper sa-ti fie de folos documentatia trimisa.

Atentie, inainte de a deconecta mufa de la ECU, OBLIGATORIU DECONECTEAZA BORNA BATERIEI.

P.S. Foloseste acelasi sistem cu "save target as..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos mufa de la senzorul hall, si motorul functioneaza normal. Nu am constatat nici cea mai mica diferenta.

Mersi de scheme, sigur imi vor fi de un real ajutor.

Alte sugestii? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da:

- curata mufele ECU cu spray contact (nu uita sa deconectezi bateria inainte si sa le sufli a.i. cand le re-conectezi sa fie uscate)

- ingrijeste-te de conexiunea de masa (reperul 17 din "fitting locations") - verificare continuitate cu borna minus, curatare, strangere etc. (cu bateria deconectata de la borna plus). Eventual trage un cablu intre acest punct si masa bateriei

- vezi cum e mufa senzorului de turatie (reperul 11 din "fitting locations") - curatare, suflare, reconectare ferma etc.

Eventual daca dupa acestea se mai intampla fenomenul, atunci cand se intampla:

- masoara continuitatea dintre masa #17 si borna minus a bateriei

- "umbla" la conectorul #11 si vezi daca motorul re-porneste

Ca sa-ti faci o imagine asupra a ce face senzorul #14 (de turatie) cu conectorul sau #11, incearca sa pornesti motorul cu el deconectat si vezi daca seamana cu ce ti se intampla tie :)

NB: toate reperele sunt cele din schema "fitting locations"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!