Jump to content

DIY: Scoatere Contact Electric De Pornire Passat B4


andREI
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care au probleme cu contactul de pornire si il vor inlocuit (parca vreo 100 RON la Porsche Bucuresti Nord - nu luati chinezari ca e pacat de munca voastra) pe scurt procedura este dupa cum urmeaza:

1. Scoateti borna + a bateriei (pentru masinile cu airbag obligatoriu pentru celelalte optional). Asta vedeti ca reseteaza posturile radio si sterge erorile din ECU

2. Desurubati cele doua suruburi cu cap in cruce ce tin capacul de plastic de sub volan si scoateti acest capac

3. Convingeti (prin miscari finute) capacul omolog de deasupra sa iasa - daca nu merge nu fortati, il puteti scoate mai incolo

4. Cu un inbus potrivit desurubati cele doua suruburi ce tin airbag-ul pe volan (la cele fara airbag scoateti capacul volanului - e simplu)

5. Rabatati airbagul deasupra volanului cu grija la cablul de declansare

6. Puneti o cheie mare pe piulita volanului si rugati o a doua persoana, daca este necesar sa tina contra (sa tina de volan) cand desurubati piulita

7. Cu un marker sau un zgarieci (sau ce mai gasiti) marcati pozitia volanului pe coloana de directie INAINTE sa il scoatei (altfel o sa bajbaiti sa il puneti pe pozitia corecta

8. Scoateti mufa de airbag de sub volan (expusa dupa scoaterea capacului inferior)

9. Desurubati cu o surubelnita plata sau un torx suruburile ce tin cele doua blocuri de semnalizare respectiv de stergatoare (pe rand).

10. Acum aveti in fata doar coloana volanului si urmeaza sa scoateti un colier (un soi de cilindru de lungime 7 cm si grosime vreo 3-4 cm)

Asta e cea mai grea chestie; trebuie un extractor / presa pentru extragere; recomand mers la un mecanic cu un atelier cat de cat.

11. Abia apoi se poate scoate blocul contact mecanic - contact electric

12. Acum trebuie data o gaura dupa in carcasa blocului la niste anumte cote (asta conform manualului meu) - cote pe care nu le stiu pe dinafara.

Totusi cand am schimbat eu blocul nu a fost nevoie... mecanicul meu a reusit sa bage o surubelnita stramba cu care a desurubat surubul ce tinea blocul electric de cel mecanic.

Dupa asta se fac operatiile in sens invers cu o singura mentiune:

Ultimele doua operatiuni sunt:

a. Se pune contactul (fara borna +)

b. Se pune borna + la baterie

Pare aberant dar este pentru siguranta celor din masina. Unele airbaguri cu defecte s-au mai detonat cand au fost realimentate. In plus aveti grija sa nu scapati airbagul pe jos cel putin nu de la o inaltime mai mare ca s-au intamplat cazuri sa se detoneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!