Jump to content

Curatare / Reconditionare debitmetru - MAF


ILuzoriu
 Share

Postare recomandată

De ceva timp ma mistuie intrebarea asta:chiar nu se poate curata panarama asta de MAF?Beh,taare mi-e teama ca raspunsul e clar : NU! :salut:

Eu totusi incerc,poate cine stie,cineva a reusit s-o faca :D

Precizez ca am incercat si eu ieri,l-am demontat si l-am curatat cu un spray folosit pt curatirea contactelor.Rezultatul : NICI O DIFERENTA :)

E cate cineva care zice ca ar da ceva rezultate alcoolul pur,desi eu am maaari dubii.

Ma rog,eram curios daca mai e cineva care a avut vreo tentativa ca cea facuta de mine,dar cu ceva rezultate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incercat sa-l curat cu jet de alcool industrial sub presiune, dupa ce in prealabil l-am tinut cateva ore in baie de ulei, dar nu a avut nici un rezultat.

iti recomand cu caldura un debitmetru nou pierburg (merge beton si nu scoate nici fum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu se poate curata, dar daca rareori poti sa-l faci sa mearga bine. Ai probleme cu el sau de ce vrei sa-l cureti? Curatarea se face cu alcool izopropilic cat mai pur (acel spray e contacte cred ca e ok) iar apoi se spala pentru a indeparta reziduurile (cel putin asa am citit :salut: ).

Daca ai probleme, il poti inlocui cu unul Pierburg, mai ieftin si chiar mai bun :) . Detalii aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca niste spray pentru curatarea franelor. Ar trebui sa mearga numai sa ai grija sa il tii la distanta (25-30 cm) pentru ca ar unele au presiune foarte mare, mai ales daca sunt noi. (mai potio incerca spray pt carburator iar reziduurile lasate le cureti cu spray pt frane - de fapt , am citit ca merge orice spray cu isopropyl, whatever that is :salut: )

Dupa ce l-ai curatat, l-ai lasat sa se usuce sau ai suflat cu un pistol de aer?

Toate sunt recomandari bazate pe cunostinte personale si documentari (pe net) asa ca verifica daca e o metoda sigura inainte sa le incerci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

isopropyl=acool izopropilic, folosit de obicei la curatarea contactelor in electronica; se gaseste in comert la sticlute de dimensiuni variate, puritate 99.6% maxim (din ce am vazut eu cel putin).

@ILuzoriu: daca nu e strict, nu-l repara :salut:

Daca insa e dus, sau pe duca, merita incercat, dar asigurate ca e MAF-ul de vina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina. ILuzoriu, sau mai bine, cati akm are la bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aflat raspunsul pe celalalt topic. Cred ca ar face mult bine curatare MAF-ului. Ai motive in acest sens sau doar te plictisesti? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina. ILuzoriu, sau mai bine, cati akm are la bord?

112.000 km

Marea mea framantare a inceput in momentul in care am aflat ca aici service-urile vw vand debimetre reconditionate cu un an garantie cam la 100 euro.Deci,daca ei le reconditioneaza intr-un fel sau altul,noi de ce n-am fi in stare?Ma rog,mai raman cateva detalii de aflat.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai motive in acest sens sau doar te plictisesti? :)

Pai sa-ti explic...de un timp pana la 2200 ture e cam moarta,apoi de pe la 2200-2400 se simte dintr-o data ca intra in cuplu.In plus,m-am super enervat zilele trecute cand s-a tinut un megane dci 120 cv dupa mine pana la 180 km/h , iar de la 180 nici de-a draq nu mai tragea.Eh,chestiile astea pe mine ma enerveaza la culme :-( Nu de alta,dar sa se tina un dci dupa mine...ntz ntz ntz :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, chestia cu dci-ul o intelg perfect :) cat despre "cuplul care pe care il simti brusc" , nu ma pricep ABSOLUT deloc, dar mi-ar suna mai logic sa fie turbina de vina. Anywayz, cred ca ai probleme serioase, eu la golf 4 1.6 16v am viteza max constructiva 192 kmh, si am mers cu mai mult (215 pe bord, deci +200 viteza reala). Nu stiu sigur dar g4 19 100 cp ar trebui sa aiba viteza max mai mare, asa ca acul s-a oprit din urcat cam cu 15kmh mai devreme. Nu ai pus-o pe tester sa vezi ce are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu,turbina 99% e ok. Unul din simptomele debimetrului dus e tocmai dificultatea de a ajunge la viteza maxima,care oricum e muult sub cea normala.(Daca gresesc cumva spuneti-mi :) ) Din pacate n-am avut timp sa dau o fuga intr-un service vw sa vad daca e intr-adevar debimetrul sau nu,si nici nu am nici un prieten cu un golf asemanator sa pun maf-ul lui...Dar intr-un fel sau altul trebuie s-o rezolv,ca nu se mai poate:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine ar fi sa faci un log cu informatia data de debitmetru inainte sa umbli la el. Nu de alta, dar e relativ scump si foarte usor de stricat daca umbli aiurea la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

M-am hotarat sa curat propriul debitmetru dupa ce am aflat ca firma BOSCH vinde debitmetre reconditionate muult mai ieftine cu piesa la schimb doar.

Debitmetrul meu initial masura o cantitate de aer oarecum mai mare in mers,nu doar relanti (egr inchis ) decat cea ceruta de ecu !

Vizionati fotografiile facute personal la acest debitmetru-cobai.

Pasii de lucru :

-Am desfacut capacelul deasupra lamelei - rezistenta de masurare a aerului.

-Am descoperit ca era cam coclita de jeg si unsuroasa.

-Am luat un betisor de curatat urechile si imbibat in spirt i-am facut igiena lamelei nesimtite.

-Am pus capacelul la loc si gata, debitmetrul masoara in parametri.

Mentionez ca daca aceasta lamela este "puscata" , arsa, atunci este inutila procedura de curatare.Aici intervine firma bosch care schimba lamela de grafit.

Rezultate:

- Debitmetrul masoara bine

- Inca un topic util colegilor de forum.

post-8504-1170967511_thumb.jpg

post-8504-1170967538_thumb.jpg

post-8504-1170967581_thumb.jpg

post-8504-1170967601_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul meu initial masura o cantitate de aer oarecum mai mare in mers,nu doar relanti (egr inchis ) decat cea ceruta de ecu !

Calaretule vad ca ai devenit un adevarat intreprinzator! Felicitari :(

Iar am o intrebare :( din cate stiu eu rezistenta aia este incalzita si racita de curentul de aer care trece peste ea. Ma gandesc ca, in timp, daca rezistenta se acopera cu praf, atunci racirea ei ar trebui sa fe mai ineficienta. Deci ar trebui sa indice o cantitate de aer care trece peste el mai MICA decat in realitate.

Gresesc? Sau faptul ca e acoperita de praf face ca temperatura ei exterioara sa "para" mai mica decat este si atunci indica o cantitate de aer mai mare ?

Daca vede cipos asta precis raspunde...:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil datorita ineficientei racirii pe termen lung se decaleste rezistenta si se buleste . Inca nu am pus vag-com pe debitmetru,va anunt azi de valorile exacte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci arata IN PLUS? Arata un debit de aer MAI MARE? Asta e intrebarea mea. Sunt convins ca nu e imposibil sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va anunt astazi cu mare parere de rau ca debitmetrul meu a decedat ca un erou dupa aceasta curatare!

Este acum substituit de ecu cu valoarea 549.5 si pe motor apare eroarea maf impausibile signal..

A murit cu desavarsire dupa aceasta mica igiena cu spirt... Sa il fi usturat prea tare gatul de la spirt si sa fi facut stop respirator de nu mai vrea aer deloc?

Astept condolante!

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar inainte de aceasta curatare mergea bine?te-ai gandit tu sa-l cureti asa fara motiv?sau nu prea mergea cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar inainte de aceasta curatare mergea bine?te-ai gandit tu sa-l cureti asa fara motiv?sau nu prea mergea cum trebuie?

Nu fuctiona bine maful.

Masura la relanti 450 constant si se ducea la maxim 650. Am pus un debitmetru bun de proba si ala masura 240 la relanti.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E tare faza :lol: . Ce vreau eu sa te intreb e cum ai tras concluzia ca masoara bine dupa ce l-ai re-montat? Daca totusi e o problema de contact, avand in vedere ca l-ai bazait putin? Daca nu detecteaza semnal de la MAF inseamna ca masina ti-e foarte foarte foarte lenesa. Asa e? Fara nici un log iti dai seama ca e varza totala. Mai verifica-l o data! Trebuie sa vezi sarma rupta. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca intrebai aveai si raspunsul, aceeasi pasi am facut si eu acum vreo 6 luni si nu am scris pe forum pt ca am vrut sa fiu sigur de situatie, dar dupa 3 zile a murit, deci nu am mai zis nimic de acel debitmetru... si a fost pe masina cuiva care s-a oferit cobai :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca probabil modul in care au fost curatate le-a fost fatal??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intamplare de genul"people,do not try this at home!".de felicitat d-nul starter al acestui topic ca a postat pt. a fi invatatura de minte si celorlalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati ca unii dintre voi "mai vechii forumului" va zbateati acu 6 luni sa curatati debitmetrele cu spray de contacte , ceea ce eu nu am facut!

Bineinteles ca dupa experimentele gresite altfel decat " spray de contacte "avute nu ati postat nimic.....( nu ma intereseaza de ce )

Voi continua sa-mi postez si greselile dar si rezultatele pozitive in continuare, in scop benefic.

Data viitoare voi curata maful cu apa distilata simpla.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este si menirea acestui forum,sa invatam cat mai multe unii de la altii si sa ne ajutam!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!