Jump to content

Schimb ulei servodorectie


SilentAssasin
 Share

Postare recomandată

Va recomand din toata inima sa va uitati la culoarea lichidului de servodirectie , daca este negru si vasul are depuneri pe peretii laterali , curatati instalatia si schimbati lichidul hidraulic.

Iata cum am procedat.

Dupa ce am postat pe acest forum un topic " Are Cineva Idee Cum Schimb Lichidul La Servodirectie" si am primit sfaturi de mers la "serviceuri specializate" , dar si cateva sfaturi utile in limba engleza,m-am hotarat sa imi folosesc creerul si sa actionez.

1. Am cumparat 2 litri de lichid servodirectie norma g02000 - VW fabricat de Bilstein la pretul de 260 mii litrul .

2. Am extras lichidul din vasul de servo cu joja de nivel.

3. Am desprins cele 2 furtune de tur si retur de pe vasul ce contine lichidul si joja si duc la pompa de servo

4. am spalat bine vasul si filtrul hidraulic ce se afla inauntru cu alcool , mentionez ca acest filtru era extrem de imbacsit si nu se facea aerisirea bine in instalatie.oprind bulele de aer pe retur.

5. am folosit o pompita de vacuum pe care am conectat-o la furtulul de retur si am extras cu rabdare lichidul din instalatie,invartind din cand in cand de volan pentru a mai evacua din caseta de directie lichidul.

6. am completat cu lichid proaspat si am rulat cu motorul pornit 10 minute si din cand in cand virand de volan apoi am extras iarasi acest lichid prin aceeasi procedura mai sus mentinata pentru a curata instalatia.

7 . am completat cu lichidul final si gata.

Rezultate :

- Nu mai am scartait la viraj maxim de volan sau curbe stranse la viteze reduse de gen in parcari.

- Nu mai simt trepidatii in caseta de directie din cauza aerului care nu se evacua in vas datorita filtrului hidraulic imbacsit

- Ma simt satisfacut ca am facut aceasta operatiune singur, fara a ma duce la "serviceuri specialziate pline de imbecili" si platind inutil bani.

- Postez un topic util si NONCOMERCIAL pentru colegii care aprecieaza acest lucru.

Atasez poza cu pompita de vacuum folosita ( are vas decantor ), dar se poate folosi si pompita de amorsare unisens care se foloseste la extragerea motorinei din rezervor sau amorsarea filtrelor de motorina.

PS : In timpul liber pot ajuta colegii sa isi schimbe acest fluid GRATIS !

post-8504-1170966206_thumb.jpg

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super. Pot sa te intreb trei lucruri:

1. nu sunt sigur ca inteleg care e filtrul hidraulic si unde e.

2 cam cat lichid a intrat in instalatie + rezervor?

3 cam cat lichid ai pus pentru "clatire" ?

O sa fac si eu operatia ca e foarte negru al meu.Prea negru.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit 1.5 litri pentru clatire si recompletare.

Se spune ca ar intra cam 800 ml la o reumplere dupa golire completa,dar eu nu am reusit sa golesc toata instalatia ca mi-a fost lene sa ridic masina cu rotile suspendate,si am rotit volanul mai putin.

Dar ma ajutat pompita de vacuum.

Am extras intai cam 6-700 ml .

Filtru ala il gasesti in vas,este din metal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune informatzi la ambele topic-uri Calaretu4x4 de apreciat.

Am inteles procedura dar daca ai timp poate ma ajutzi ... daca nu de unde ai luat pompa de vacum??

Multumiri anticipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune informatzi la ambele topic-uri Calaretu4x4 de apreciat.

Am inteles procedura dar daca ai timp poate ma ajutzi ... daca nu de unde ai luat pompa de vacum??

Multumiri anticipate

mersi salut.

Pompa este trimisa de un priten din anglia. Dar gasesti la Drapper magazin de scule din bucuresti la 100 euro..cam multisor dar o poti folosi si la aerisit pompe de injectii,aerisit circuit frane , extras lichid din diverese instalatii , testat actuatoare de turbina, egr..

Dar in cazul tau poti folosi o pompita de amorsare la max 30ron care o gasesti pe la magazine de piese auto sau prin targ in vitan.

Nu trebuie foarte mare vacuum sa extragi lichidul din instalatie.

O sa revin in bucuresti joia viitoare si de atunci am timp

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune informatii ! Deci sa inteleg ca e cam tot una ca folosesti pompa de 100e sau cea de 30RON ?! Totusi prima varianta ar fi cam costisitoare - doar pentru home use - o data la 2 ani cred ca ajunge sa schimbi lichidul (sau si mai mult).

Eu l-am schimbat aproape acum un an cu ocazie unei vizite la service si schimbarea uleiului din cutia de viteze. Nu am simtit nici o diferenta - poate nu a curatat mecanicul circuitul sau poate nu erau probleme - oricum cateodata cand virez pe loc aud un fel de scartait - oare sa fie din cauza lichidului sau alte probleme ? Ce zici Calaretule ?

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O seringa mare e suficienta! Eu mi-am miscat actuatorul turbinei cu o seringa de 50 ml si furtun de perfuzii (ca marime) ! Nu ai nevoie de nu stiu ce vid acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce joja ai calaretule de ai scos lichidul cu ea?a mea e ca un bat!

si inca ceva:cati km avea masina/lichidul?

eu am 100 si ceva de mii, dar pe joja picura alb, desi inauntru arata negricios...dar poate e si lipsa de lumina...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a scos cu joja.. a zis ca vasul de servo cu joja.. adica vasul avea joja .. nu cu joja a scos :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha!

ok, pricep!

oricum am mai intrebat si altele :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece schematic pompa arata ca in figura atasata, dupa ce curatati vasul-rezervor si filtrul, reconectati furtunul de tur, puneti furtunul de retur intr-un vas si porniti motorul. Efectuati miscari de rotatie maxima stg.-dr. cu volanul pt. scurt timp ( 10-15 sec. cu totul) apoi opriti motorul. Recuplati furtunul de retur, completati nivelul in vas si dati drumul la motor. Refaceti miscarile de maxim stg-dr. fara a lasa in pozitia de maxim mai mult de 5-6 sec. ; recompletati nivelul. Faceti citeva ture intr-o parcare sau pe un traseu liber. Reverificati nivelul.

Ideal ar fi ca dupa ce spalati vasul si recuplati furtunul de tur sa umpleti vasul cu lichid proaspat si sa faceti miscarile de volan (cu motorul pornit), in acelasi timp altcineva sa aiba grija ca lichidul sa nu dispara din vas. Dupa ce s-ar extrage cam 1L de lichid se repune furtunul de retur si se completeaza nivelul. Va fi sigur astfel ca nu a intrat aer in sistem si s-a facut si o spalare a circuitului. Atentie la restringerea colierelor de la furtune ( nu ca ar fi presiune pe ele, dar sa nu iasa de la vibratie). Enjoy.

post-6106-1171296514_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce joja ai calaretule de ai scos lichidul cu ea?a mea e ca un bat!

si inca ceva:cati km avea masina/lichidul?

eu am 100 si ceva de mii, dar pe joja picura alb, desi inauntru arata negricios...dar poate e si lipsa de lumina...?

Pai in vasu cu lichidu de servodirectie e o joja de nivel bre dar n-are importanta joja. In acel vas se face tranzitu si filtrarea lichidului vine de pe retur si e supt pe tur. Turu e mai gros, returu mai subtire. Tot in acel vas este si un filtru de metal care nai cum sal scoti da il clatesti cu alcool.

Masina mea are 170 mii km si era coclit rau si negru si plin de impuritati. Lichidul de servo cumparat se numeste FEBI Bilstein si costa 290 mii litru .Este compatibil norma G02000 VWAG. Lichidul lor original te costa 1 mil litru.

O alta modalitate de schimbare este sa scoti furtunu de retur din vas si sa astupi gaura vasului,conectezi la furtunul de retur ce intra in vas un furtun care sa scurga in o sticla , dai drumu la motor si concomitent ce ce pompa suge din vas tu completezi cu lichid proaspat 1 littru.Mufezi furtunu la vas si gata. apoi mergi oleaca si repeti operatiunea.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cum as putea spala eu sita aia din vasu de servo?? ca mai sus ziceai ca ai spalat-o.doar ai clatit-o cu alcol sau??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

scuze daca e prea tampita, dar am si eu o intrebare?

care si unde e vasul de lichid pt servodorectie la O1?

eu nu vad decat 3 vase: cel de frana, de expansiune si de parbriz.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te uiti in cartea de prezentare a masinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am si eu o intrebare daca nu mai completezi ulei hidraulic in rezervor si lasi ca pompa sa scoata tot uleiul din caseta de directie este posibil sa se strice caseta de directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
4. am spalat bine vasul si filtrul hidraulic ce se afla inauntru cu alcool , mentionez ca acest filtru era extrem de imbacsit si nu se facea aerisirea bine in instalatie.oprind bulele de aer pe retur.

GRATIS !

ce inseamna alcool?

cu spirt medicinal, sau alcool alb?

cu apa are ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai are importanta deoarece acel lichid hidraulic este cam ca un ulei de motor din cate stiu, iar daca dai cu apa e posibil sa nu curete deloc si sa se si imbacseasca pe acolo... In plus alcool-ul se evapora foarte repede si degreseaza foarte bine, tocmai de asta se recomanda. Privind tipul de alcool nu stiu daca e diferenta foarte mare intre spirt medicinal si alcool din acela alb la sticla, dar mai bine folosesti alcool alb. Se gaseste destul de usor...

Modificat de steffitac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
nu stiu daca e diferenta foarte mare intre spirt medicinal si alcool din acela alb la sticla

Alcoolul sanitar (spirt medicinal) are 7 grade in timp ce alcoolul alb are cel putin 25 grade.

In cazul spalarii acelui vas cu alcool mai bine o faci cu alcool alb decat cu cel sanitar.

Alcoolul sanitar e... frectie la un picior de lemn. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Unde anume se gaseste alcool alb ?

As vrea sa spal si eu vasul pentru lichidul de servodirectie si sa inlocuiesc lichidul, dar habar-n-am de unde sa cumpar alcool alb.

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Unde anume se gaseste alcool alb ?

La orice market/supermarket.

Alcool rafinat. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alcoolul sanitar (spirt medicinal) are 7 grade in timp ce alcoolul alb are cel putin 25 grade.

Nu exista asa ceva. Alcoolul sanitar are minim 70 de grade (7 grade are o bere strong) cat despre alcoolul alb (dublu rafinat) si acesta trebuie sa aiba cel putin 95 de grade. Aceste grade se refera la concentratia solutiei, nu la altceva si ar fi de preferat sa se foloseasca cel mai concentrat pentru curatare/degresare. Alcoolul medicinal in afara de alcool mai contine si coloranti, deci ar fi de evitat...

Modificat de mihaintz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!