Jump to content

Schimbare bec pozitie - Cum le inlocuiesc??


zorg
 Share

Postare recomandată

Am luat 2 becuri bluevison pt pozitii da nu pot sa le schimb!

Am desfacut capacul unde este becul dar nu stiu cum sa il scot. Nu merge nici prin tragere nici prin rotire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius1982.11

    10

  • likudio

    8

  • Muale

    7

  • BDG

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca soclul are manta din cauciuc (asa ar fi normal) se intampla ca in timp acesta sa se lipeasca de gaura de fixare, insista prin trageri si rotiri repetate (poti sa te ajuti si de fire dar fara sa tragi exclusiv de ele). Nu are nici o alta piedica sau siguranta, este fixat prin presare (vorbim numai de becul de pozitie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,

mi s-a ars un bec pozitie fata-dreapta si unul pe spate.

Pe spate pe o parte am doua becuri de pozitie si s-a ars cel mai de jos.

Nu stiu ce becuri sa cumpar, ca nu prea as face de 2 ori operatia cu datu' jos a stopului spate.

Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@adici> NU trebuie sa dai stopul jos. Se schimba becul prin portbagaj. Placa pe care stau becurile se detaseaza de stop si ramani cu ea in mana (pardon de expresie) avand acces la toate cele 4/5 becuri. (pe stanga ai 5 becuri pentru ca apare si lumina de ceata). In afara de becul de pozitie care e de 10W celelalte sunt P21W12 (adica 21Watt si 12Volti). daca tot nu intelegi cum incerc sa-ti extrag o poza dintr-un manual sa vezi.

Dar repet, NU e necesar sa scoti stop sau far pentru schimbare de bec.

Pentru far operatiunea se face mai greu datorita locului stramt. Atentie aici, sa prinzi la loc capacul din spatele farului ca sa nu te trezesti cu condens in far. Nu e greu dar e stramt. Becul de pozitie cum a zis si Andi mai sus se scoate/baga prin apasare. NU e cu filet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Voinea :salut: ,

Nu stiam pt spate cum se face operatia, si am crezut ca se da jos tot stopul.

Pentru far cred ca ma descurc ca a trebuit sa imi schimb faza scurta pe ambele parti(prima data cred ca m-am chinuit 30-45 de minute :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ambele becuri de pozitie arse dar am hotarat sa le las asa.

pe partea dreapta ca sa scot becul tre sa fac ceva cu conducta de legatura dintre intercoolersi egr care e chiar in spatele farului in care e becul(cel de faza lunga) si nu pot sa scot nici capacul care se loveste de ea.

pe partea stanga am reusit sa ajung la el dar nu am vrut sa-l fortez prea tare se pare ca e putin lipit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Greu de crezut dar intimpin dificultati in scosul acestor becuri. Sunt ambele arse.

E adevarat ca locul e foarte incomod dar imi lipseste si know-how-ul. Bunul simt mi-ar zice ca ar trebui sa rotesc jumatate de tura in sens invers acelor de ceasornic dupa care ar trebui sa iasa. Dar nu a facut-o. Ce ar trebui sa fac de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bunul simt iti spune sa rostesti jumatate de tura probabil e vorba de cele de pe spate, caz in care ar trebui sa iasa foarte usor (cred ca au un arc sau ceva care le impinge). In ce sens "nu a facut-o": s-a rotit dar nu iese/ nu s-a rotit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha ! trage de cele doua fire si s-ar putea sa ramai cu ele in mana :( ... sa vezi atunci distractie ... ideea este sa apuci de soclu si sa tragi inspre afara .... este adevarat ca unele nu ies asa de usor cum ar trebui ... eu folosesc un cleste spit lung de vreo 30 cm ca sa le scot pe cele intepenite .succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul ANSWERS are dreptate, nu trage de fire ca poate faci vreo nefacuta. Trage de soclu, te poti ajuta si de fire, dar nu trage numai de ele.

Apropo, s-a mai discutat chestia asta, cu search ai incercat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri a fost o zi neagra.

Asta pentru ca atunci cand am tras cu surubelnita de suportul de plastic ce tinea becul , s-a rupt intreg cilindrul ce statea pe parabola de la faza lunga... :blink:

Asa ca am facut o carpeala cu poxipol.....URAT....:D

Asta doar in partea cu bateria ca in cealalta parte a reusit operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tare aiurea .... cand te gandeti ca la noi schimbul de becuri este gratuit .... cred ca iti pot face rost de un far cu sticla sparta ...daca ai rabdare ii poti inlocui oglinda .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata ramane asa....asta asa, ca invatatura de minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adici> NU trebuie sa dai stopul jos. Se schimba becul prin portbagaj. Placa pe care stau becurile se detaseaza de stop si ramani cu ea in mana (pardon de expresie) avand acces la toate cele 4/5 becuri. (pe stanga ai 5 becuri pentru ca apare si lumina de ceata). In afara de becul de pozitie care e de 10W celelalte sunt P21W12 (adica 21Watt si 12Volti). daca tot nu intelegi cum incerc sa-ti extrag o poza dintr-un manual sa vezi.

Dar repet, NU e necesar sa scoti stop sau far pentru schimbare de bec.

Pentru far operatiunea se face mai greu datorita locului stramt. Atentie aici, sa prinzi la loc capacul din spatele farului ca sa nu te trezesti cu condens in far. Nu e greu dar e stramt. Becul de pozitie cum a zis si Andi mai sus se scoate/baga prin apasare. NU e cu filet.

<{POST_SNAPBACK}>

Pe spate e un bec pentru pozitie+frana, unul de semnalizare, unul pentru mersul in spate si pe partea stanga mai e cel de ceata. In afara de acestea eu mai am un bec si pe stg si pe dr sub cel de pozitie+frana care desii nu e ars, nu se aprinde niciodata (nici stg nici dr). Pentru ce e acel bec si care ar putea fi cauza nefunctionarii lui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
liviu_sandulescu
@adici> NU trebuie sa dai stopul jos. Se schimba becul prin portbagaj. Placa pe care stau becurile se detaseaza de stop si ramani cu ea in mana (pardon de expresie) avand acces la toate cele 4/5 becuri. (pe stanga ai 5 becuri pentru ca apare si lumina de ceata). In afara de becul de pozitie care e de 10W celelalte sunt P21W12 (adica 21Watt si 12Volti). daca tot nu intelegi cum incerc sa-ti extrag o poza dintr-un manual sa vezi.

Dar repet, NU e necesar sa scoti stop sau far pentru schimbare de bec.

Pentru far operatiunea se face mai greu datorita locului stramt. Atentie aici, sa prinzi la loc capacul din spatele farului ca sa nu te trezesti cu condens in far. Nu e greu dar e stramt. Becul de pozitie cum a zis si Andi mai sus se scoate/baga prin apasare. NU e cu filet.

Salut,

Am si eu un bec de pozitie ars (fata dreapta), am incercat sa debarasez ca sa pot umbla in spatele farului dar nu am reusit. Am umblat si la surburile de deasupra geamului farului si am reusit doar sa stric reglajul/ bataia acestuia, Care sunt pasii de urmat, va rog?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile de pozitie pot fi schimbate relativ simplu de o persoana cu ceva dexteritate si degete mai subtiri. Mai complicat este cu cel de pe partea soferului, unde trebuie demontate niste placute de plastic prinse in suruburi. Se scot capacele din plastic ce acopera gaura din spatele farului, apoi se scoate soclul becului prin tragere-rotire repetata. Daca nu te descurci, iti recomand sa mergi la un atelier unde se regleaza farurile si sa rogi pe cineva de acolo sa iti schimbe becurile, dupa care sa iti refaca reglajele - pot fi facute corect doar cu un dispozitiv special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, si eu am avut ceva de lucru la becul de pozitie. Trebuie sa tragi si sa rotesti putin stg-dr. Iti recomand sa folosesti o carpa pt ca te taie acel plastic la deget. Cu multa rabdare poti scoate si pozitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Daca nu te descurci, iti recomand sa mergi la un atelier unde se regleaza farurile si sa rogi pe cineva de acolo sa iti schimbe becurile, dupa care sa iti refaca reglajele - pot fi facute corect doar cu un dispozitiv special.

Esti sigur ca trebuie reglate dupa aceasta operatiune? Pur informativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile trebuie reglate doar daca se desface farul. Pentru schimbare unui bec nu trebuie reglate farurile.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile trebuie reglate doar daca se desface farul.

Asa ma gandeam si eu. Multumesc, Istef. Deja eram in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru Bora becul de pozitie se schimba la fel? -Adica tot asa cum se exemplifica mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am renuntat demult sa-l schimb pe cel de la sofer. Mi se pare prea tampit sistemul sa stau sa dau jos bateria de pe masina ca sa schimb un bec obosit care oricum lumineaza ceva mai putin decat o lumanare.

Oricum am observat ca la masina asta se ard becurile intr-o veselie.

Asta de la sofer era ars de cand am luat masina, s-a mai ars unul de la stopuri si inca unul din usa in o luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noroc ca am citit si eu topicul asta

de bine ce am iesit aseara in oras am vazut ca mi s-a ars si mie pozitia spate e super simplu de inlocuit

dar mai greu e de cumparat(cel putin mie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

schimbat becurile pozitie si totodata faza lunga. a fost relativ usor pe partea cu bateria unde locul mi s-a parut suficient, plus ca nemtzii au gandit si pus o tavita imediat sub pentru cazul ca scapi ceva sa nu cotrobai prin tot motorul. ceea ce s-a si intamplat!! dat fiind ca ceva acrobatii tre' sa faci cu mana pe acolo pana nimeresti locul corect.

pe partea cealata chin mare!! pur si simplu mi-am zdrelit mana din cauza conductei care trece exact prin spatele acestor becuri. bineinteles ca mi-a sarit clema de la faza lunga si clema de la capac, dar studiind problema in cealalta parte nu a fost prea greu sa le repun la locul lor.

dificil nu a fost sa scot becurile de pozitie- au iesit destul de usor, insa aveau niste cleme de plastic in lungul soclului care numai ce le-am atins si s-au si rupt. acestea aveau rolul de fixarea soclului de oglinda.

asa ca acum becurile de pozitie stau in lacashul lor impinse si fixate doar de cablurile lor. nu prea am fost incantat de aceasta stare a lucrurilor mai ales ca unul din ele nu este chiar centrat, dar sper ca in timp sa nu existe efecte neplacute datorate acestei pozitii.

am folosit becuri de inlocuire de la philips blue vision, iar pe faza scurta am vision plus. ramane sa schimb si becurile de ceata si pot spune ca am tacamul complet. oricum fostele erau destul de obosite dupa doi ani si ceva.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!