Jump to content

caderea relantiului la pornire...


Valentin
 Share

Postare recomandată

Aproape in fiecare dimineata, dupa circa 3-4 s de la pornirea motorului, imi scade turatia de relanti pe la 400 rot/min (pt. 5-6 s.) dupa care, daca am noroc si nu moare motorul, isi revine. Chestia asta se intampla NUMAI la prima pornire din zi. Daca dupa ce am mers ceva cu masina si opresc motorul chiar si pt. cateva ore bune nu se mai intampla nimic, porneste f. bine. Adaug ca atunci cand imi cade turatia daca-i dau un mic "sprit" din acceleratie isi revine imediat. Am impresia ca si daca apas acceleratia inainte de pornirea motorului nu mai face chestia asta. In rest sta in limite normale si motorul merge foarte rotund. Uneori, la stop, mi se mai intampla sa cred ca mi s-a oprit motorul desi nu e asa(noroc cu martorii de la bord care ma lamuresc imdiat)... :D

Ce credeti ca ar fi? Ceva sugestii?

P.S. Nu am nici un fel de erori in VAG-COM...

Nu e de la benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In varful tijei motorasului clapetei de acceleratie exista un contact, care are rolul de a informa ECU daca este sau nu apasata pedala de acceleratie. Este foarte probabil ca acel contact sa fie murdar, sau partial blocat. Deci, ECU nu "stie" ca pedala nu este apasata, si deci nu comanda motorasul clapetei de acceleratie pentru a mentine un regim de mers in gol acceptabil. Daca se dovedeste ca acesta este defectul, ai doua solutii:

1. Desfaci si cureti contactul, cu sanse medii de reusita, si sanse mari sa apara din nou problema relativ repede

2. Schimbi motorasul clapetei de acceleratie

Dupa ambele operatii trebuie facut TBA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... buna idee. Am sa verific peste 2-3 zile cand ma intorc, acum ma duc sa iau lumina de la Bucale... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu ce spuneti voi, dar de ce ar fi imperfect contactul numai la prima pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pentru ca dupa ce apesi pedala de acceleratie se deblocheaza "botonul"

2. Acelasi lucru l-am patit si eu - si aia a fost.

Eu am zis ca este probabilitate mare, nu ca ar fi sigur... Dupa simptome cam asta este. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca exemplu, la cealalta masina (nu spui care ca nu e VAG) in cartea tehnica se recomanda ca daca pornirea nu "iese" din prima sa se calce acceleratia pana la jumatate la contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as indoi sa fie motorasul, mai ales ca nu apare eroae pe VAG-COM. Am avut si eu problema asta mai demult dar nu mai tin minte cum s-a rezolvat. Tot timpul butonez/reglez/schimb ceva la masina, nu mai stiu dupa care operatiune a disparut problema.

La Valentin nu se pune problema TBA ca nu s-a schimbat nimic la el. Totusi pt siguranta se poate verifica. Procedura e: contact pus -> engine -> grupul 000 -> campul 2. Valoarea ar trebui sa fie intre 196 si 200.

Mai degraba i-mi suna a problema de presiune a benzinei. Eu de fiecare data cand schimb filtrul de benzina simt cum intinereste, prinde viata motorul.

BTW, i-mi porneste mult mai usor masina daca tin pedala usor apasata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca e o problema cu benzina .....

Daca ai pompa electrica de benzina ( nu stiu daca motorul e cu injectie sau nu :D ) incearca dimineata sa pui de vreo 3-4 ori contactul fara sa dai la cheie INAINTE de a porni motorul. Asta in ideea ca pompa de benzina sa creeze presiunea in rampa . Daca merge bine dupa asta , problema este clara :D Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lori, nici mie nu-mi aparea eroare, decat extrem de rar. Si am avut problema asta, dupa cum bine stii :D Ce-i drept, exista si posibilitatea unei presiuni mici de benzina... Referitor la TBA: Am scris ca DUPA interventie trebuie facut :D :D

Later edit: Stand stramb si judecand drept, in cazul unei presiuni insuficiente de benzina la pornire, la prima "talpa" motorul moare, nu se tureaza. De ce? Simplu, daca n-are destula benzina sa tina ralantiul, ar fi absurd sa aiba destula pentru turatii mai mari, tinand cont si de faptul ca nu exista o corelatie directa intre regimul de functionare al pompei de benzina si turatia motorului. Valentin zice ca poate "tine" motorul din pedala de acceleratie imediat dupa pornire. Deci, imi mentin (si sustin) parerea nu presiunea joasa a benzinei genereaza problema in cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca e o problema cu benzina .....

Daca ai pompa electrica de benzina ( nu stiu daca motorul e cu injectie sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de plecarea la Bucuresti mi-am facut putin timp pentru curatarea contactului tijei fara a demonta insa motorasul. La intoarcere am verificat in doua dimineti consecutive daca problema persista sau nu. Se pare ca nu. De ambele ori a pornit fara acea scadere a turatiei. Am sa incerc si azi sa fiu sigur deoarece si cand era murdar contactul in 20-30% din cazuri pornea normal.

Referitor la TBA l-am verificat acum aproximativ 10 zile (deci dupa aparitia "problemei") si era perfect - adica 198.

P.S. La curatarea tijei am fost cam neatent si nu am prins cum trebuie cablul de acceleratie. S-a desprins in cel mai nepotrivit moment posibil: tocmai cand eram in depasire si aveam masina pe sensul opus. Misto senzatie :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Aproape in fiecare dimineata, dupa circa 3-4 s de la pornirea motorului, imi scade turatia de relanti pe la 400 rot/min (pt. 5-6 s.) dupa care, daca am noroc si nu moare motorul, isi revine. Chestia asta se intampla NUMAI la prima pornire din zi. Daca dupa ce am mers ceva cu masina si opresc motorul chiar si pt. cateva ore bune nu se mai intampla nimic, porneste f. bine. Adaug ca atunci cand imi cade turatia daca-i dau un mic "sprit" din acceleratie isi revine imediat. Am impresia ca si daca apas acceleratia inainte de pornirea motorului nu mai face chestia asta. In rest sta in limite normale si motorul merge foarte rotund. Uneori, la stop, mi se mai intampla sa cred ca mi s-a oprit motorul desi nu e asa(noroc cu martorii de la bord care ma lamuresc imdiat)... :rolleyes:

Ce credeti ca ar fi? Ceva sugestii?

P.S. Nu am nici un fel de erori in VAG-COM...

Nu e de la benzina...

Aceleasi simptome le am si eu de cand a dat caldura... Am tot citit topicurile cu probleme la turatie dar inca nu stiu de ce sa ma apuc... Ce sa desfac / curat? Motorase, clapete, tije... am ametit. Poze, schite are cineva? Are cineva ideie ce se intampla acolo dimineata. Mentionez ca in timpul zilei dupa prima plecare nu mai are nimic sta la 900 fara probleme.

Ms mult pt ajutor. P.S. Golf3, 1.8, cod AAM, benzina , '92.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mai deschid alt topic se poate gandi cineva la cauze/solutii? va rog...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inebunesc, a inceput sa cada turatia si in mers. Apelez din nou la colegii de pe forum, nu stie nimeni?

Am curatat "carburator" injector (scos partea de plastic de deasupra si curatat tot ce am vazut pe acolo). Doua zile a mers struna... acum face mai rau. Turometrul se ridica 2000-3000 de ture dar nu trage masina... apoi din senin zvacneste de mai mai sa ma urc pe cel din fata... daca iau piciorul de pe acceleratie scade la 400 sau mai jos si moare. Dau sa pornesc si nu sta la 900. Ce are? Sa fie vre-un senzor ceva? Astept orice idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi la delcou. De obicei mie-mi face dupa ce spal motorul asa. Merge subturat apas pe pedala, nu trage apoi dintr-o data o ia din loc, asta pana se usuca. Apoi merge bine. La tine este altceva dar eu ti-am spus simptomele si ti-am indicat zona :) Schimba capacul delcoul si curata acolo tot. Si daca nu merge schimba delcoul. poate poate, cine stie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urca singura in 3000 de ture sau cand o turezi tu ? dai drumul la ambreiaj si nu se intampla nimic si deodata porneste ?!

daca este var 2 atunci posibil sa fie de pla discul de ambreiaj , daca este var 1 posibil sa fie de la motorasul de relanti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu cam aceeasi problema cand pornesc masina sta turata maxim 200 ture..dupa care moare motoru,,, acest lucru se intampla la fiecare pornire,,dar cand e cald motoru porneste la 200 ture apoi urca incet la 900?Am fost pe la mecanici (electricieni) si dau din umeri? Cine ma poate ajuta?

MS mult

Golf 3 motor ABD 1.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
dimanceacosmin
Inebunesc, a inceput sa cada turatia si in mers. Apelez din nou la colegii de pe forum, nu stie nimeni?

Am curatat "carburator" injector (scos partea de plastic de deasupra si curatat tot ce am vazut pe acolo). Doua zile a mers struna... acum face mai rau. Turometrul se ridica 2000-3000 de ture dar nu trage masina... apoi din senin zvacneste de mai mai sa ma urc pe cel din fata... daca iau piciorul de pe acceleratie scade la 400 sau mai jos si moare. Dau sa pornesc si nu sta la 900. Ce are? Sa fie vre-un senzor ceva? Astept orice idei.

Salut! Eu am un Vento 1,8 benzina din `95, motor ADZ si am avut si eu o problema asemanatoare, respectiv urca singura in turatii, can era cald motorul, ce e drept, rar in 3 ani de cand o am.

Mai recent am avut alte 2 probleme:

1) pe timp rece, imi scade turatia la relanti pana se oprea motorul. Nu am reusit sa descopar de la ce este problema. M-am chinuit rau asta-iarna;

2) recent a fost punctul culminant cand a inceput sa mi se opreasca masina in timp ce rula. Inainte de a se opri, dadea simptomele: varia in turatii foarte mult, de la relanti 900 la 2.000 si mai bine de ture, se ingatuia, ma lasa pe depasiri, nu baga gaz, era necontrolabila. Toate aceste belele le am de aprox. 2 luni, deci pe timp calduros. Am fost cu ea in service, am schimbat fisele, capacul de Delco, injectorul, bobina de inductie si degeaba. Porneste cand vrea ea, se opreste cand vrea ea.

Nu stiu ce sa-i mai fac, sunt cam diperat. Cei de la Porsche nu ma primesc in service, motivand ca masina e cam veche (stupid dupa mine), am mai ajuns cu ea la Nurvil, dealer VW din Rm. Valcea. Cei de acolo, anul trecut, nu stiu ce mi-au facut la masina si a mai mers fara probleme cam 6 luni, apoi aceleasi belele. La calculator nu-mi da nicio eroare. S-au verificat legaturile electrice si pare totul ok, insa cateodata nu ajunge curent la injector sa deschida clapeta. Au facut legatura directa de la baterie la injector, pentru +, insa nicio solutie.

Aveti idee despre ce ar fi vorba?? Eu ma declar depasit. In rest masina e super ok, trage, consuma ok, sunt foarte multumit, e trainica, ingrijire simpla.

Merci mult!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-i potentiometrul de clapeta acceleratie (mecanicii stiu motoras pas cu pas)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dimanceacosmin
Schimba-i potentiometrul de clapeta acceleratie (mecanicii stiu motoras pas cu pas)

Am sa incerc sa schimb potentiometrul de care vorbesti, sa vad daca imi mai face belele. Adevarul este ca am incercat tot felul de combinatii, si, cel mai rau e ca nu am masina de ceva timp, sunt pieton. Am tot schimbat la ea in 2 luni cat nu am facut-o in 3 ani, mi-e groaza un pic. Am sa incerc si asta, merci. va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat partial problema, dupa vreo doua luni de batai de cap.

1. relantiul fluctuant cat si caderile de turatie in mers aveau o cauza simpla: furtunul de la servo imbatranit, rupt. Tragea aer fals. Cu ocazia asta am schimbat si furtunasele subtiri (cel care actioneaza clapeta din cutia de filtru si celalat). La apasarea pedalei de frana tot mai variaza putin turatia. Cum se verifica membrana?

2. Parca trage un pic mai bina acum .... curatat interiorul la "carburator" sau cum ii zice la clapeta acc. cu spray de carburator, aveam pamant acolo.( nu am desfacut injectorul). Mi-a fost teama sa umblu prea mult pe acolo. Sa il desfac?

3. Murea motorul "conform unor stari de dambla/panica" ... cauza: senzorul de temperatura. Nu mai urca de 80, pe caldura asta. Am scos mufa intr-o zi si a inceput sa toarca motorul frumosss. Problema noua: senzorul nou 'Febi" urca pana la 110 pe bord. in rest sta pe la 100. Ei la 110 taie efectiv motorul, se aude clapeta/motorash tac-pac / fass si moare motorul. Am scos iar mufa si umblu de 2 zile fara senzor. Ce ma fac? Aproppo inel galben.

4. dimineata tot mai persista pornirea grea. parca nu se alimenteaza. Turatia urca greu peste 200. La a doua cheie, brici.

Intrebare: pompa baga bine, ca la carte, dupa 5 min pastreaza presiunea tot ca la carte. Totusi intreb: peste noapte trebuie sa ramana presiune pe instalatie sau se usuca furtunul de alimentare de tot? Cat ii ia benzinei sa ajunga de la pompa pana la motor cand pun contactul? Cum verific? O fi injectorul infundat? Pot sa il desfac eu?

Golf3_verificari.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si lamine dimineata la prima cheie,se opreste si incepe sa clipeasca martorul ulei.La a doua cheie e ok.In timpul zilei cand o pornesc nu apare anomalia asta.Ulei am,l-am verifiat!Mult

Modificat de sorin74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu cu ralanti-ul.Am schimbat distributia acum o saptamana si de atunci au aparut problemele cu ralanti-ul.Se zbenguie,e haotic,face doar ce vrea el...Oricum...incep sa fac una alta datorita pataniilor voastre si informatiilor de pe forum.O sa incep cu aerul fals...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit langa carburator un furtunas prin care se trage aer,un fel de vacuum.Daca il astup relantiul sta normal,iar daca il las liber si trage aer, relantiul creste ~900-1000.Problema este ca nu stiu de unde a iesit, desi am cautat ceva gauri pe acolo.De la ce este acel furtunas? si unde ar trebui sa fie locul lui?

post-9672-1215718897_thumb.jpg

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica sa nu fie cumva pompa de injectie-e in rezervor-.am avut unele probleme q ea si eu,nu pornea din prima,dadeam mult la automat si uneori se oprea in mers. alteori nu ajungea suficienta benzina si daca acceleram dadea sa moara. eu am decapsat-o pe a mea si i-am schimbat carbunii. nu recomand acest lucru daca nu ai habar,oricum merita sa probezi cu una buna. si ar mai fii ceva ce am observat ca are legatura cu relantiul;in partea dreapta la roata din fata se afla un ''recipient'' din care ies 2 conducte transparente,pe una din ele-cea care duce la motor,are o electrovalva,poate nu functioneaza corect,sau deloc. se vede daca ai motorul rece,sta subturat. astea sunt sugestii..oricum bafta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!