Jump to content

Electromotorul invarte mai greu la inceput


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Mi-am dat seama de chestia asta dupa ce am mai "testat" alte masini pe langa a mea. Cand dau la automat la Passat-ul meu, motorul invarte mai greu, adica are turatie mai mica, si de multe ori. Cand a fost pe la -5 grade, de exemplu, s-a chinuit chiar rau. Noroc ca motorul porneste usor. Spre surprinderea mea, am dat la automat la Passat-urile lor, unul din 2004 si unul tot din 2000, dar mult mai multi km. Cel din 2000 este exact acelasi tip de motor ca al meu, dor cu cateva luni mai "mare". La amandoua electromotorul invartea de mama focului si avea si un sunet mai "plin de viata". Parca erau identice amandoua. La mine parca e electromotor de ARO. S-a mai lovit cineva de aceasta problema? Sa fie din perii, sau e alt tip de electromotor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut :)) Si eu am 2 Golfuri IV in familie si la unul invartea ca avionul si la celalalt parca se opintea. L-am desfacut bucati si am schimbat 3 bucse care aveau uzura.Una mai mare pe care freca bendixul si doua mai mici pe care freca axul rotorului .Era si foarte incleiat inauntru de praf de carbune.Masina are 150.000 km.dupa ce am curatat si am schimbat bucsele invarte mai bine.bucsele au costat 25 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna "mai bine"? Merge ca celalalt sau doar ca merge mai bine ca inainte? Se vad diferente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta e ca de la cer la pamant ca acuma invarte si celalat ca avionul,totusi nu-mi porneste la sfert din cauza avansului care este reglat altfel cred la una din masini (ale mele sunt pe benzina).suspectez ca atunci cand a fost schimbata distributia a fost montata cureaua cu un dinte gresit.invartirea greoaie era data de faptul ca datorita uzurii acelor bucse rotorul nu mai statea centrat si se apropia prea mult de stator furand curent,in general invarte greu pentru ca ia curent mult dar poate sa fure si pe la capacul carbunilor sau prin alte locuri.Daca o sa-l desfaci uita-te dupa semne de uzura sub cele 3 roti dintate din reductor daca se vede o urma inseamna ca bucsa cea mica a rotorului trebuie schimbata . de asemenea scoate rotorul si introdu axul lui in lacasurile bucselor si daca are joc inseamna ca au uzura. carbunii uitate sa nu fie tociti pana la sarme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, vreau sa zic ca se mai simte diferenta intre cele 2 electromotoare acum, dupa ce ai schimbat bucsele? Cate sunt la numar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se simte categoric diferenta .Sunt trei la numar si se cumpara la set dupa codul scris pe carcasa electromotorului.Cea mai mica se schimba putin mai greu si necesita sa pilesti putin din carcasa reductorului dar daca-l demontezi si nu te descurci poti sa ma suni la nr. din profil ca atata am pigulit pe el de-l stiu pe de rost.Dar poate sa ia curent mult si din alte cauze nu neaparat din cauza acestor bucse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu gasesc nicaieri toate bucsele decat cele doua de la rotor. Cea de la bendix, nu. La toate magazinele le apare pe calculator ca ar avea doar 2 bucse. Poti sa-mi spui te rog, cum ai dat de ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat electromotorul jos si avea un cod scris pe el.Dupa acel cod mi-a cautat bucsele care nu erau neaparat pentru vw. Cea de la bendix e putin mai mare decat cele de la rotor cam cat o moneda de 5000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu l-am dat jos, am notat codurile de pe el si dupa codurile alea nu gasesc nicaieri cea de-a 3-a bucsa ca cica nu apare pe calculator ca ar avea 3 ci doar 2. Ca urmare nu stie nimeni ce dimensiuni are si au zis sa duc electromotorul la ei sa vada. Ori, asta eu nu fac. Si asa mi-a luat mult pana l-am dat jos, si-apoi sa mai si stau cu el dat jos pana aduc ei bucse? No way.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsa bendixului este chiar sub roata cu zimti care freaca pe volant. Este ca un inel care sta fixat in carcasa de aluminiu a bendixului si in care freaca cilindrul(axul) bendixului.Este acoperita de un inel de tabla care sta in jurul rotitei si impiedica praful sa intre .Poti sa-ti dai seama daca are uzura miscand cu mana de rotita aia cu dinti care trebuie sa stea perfect fixa,nu trebuie sa aiba joc nici un mm.Bucsa mica a rotorului e putin mai complicat de schimbat cel putin la mine la golf a trebuit sa-mi fac un bolt la strung ca s-o bat la loc fara s-o stric si a trebuit sa pilesc un pic niste zimti din carcasa reductorului care o impiedicau pe ce-a veche sa iasa.O sa-ti dai seama dupa ce desfaci despre cei vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut exact despre ce vorbesti, ca l-am si desfacut cand l-am luat jos sa vad daca periile nu au nimic. Eu stiu care sant bucsele, dar aia la magazine nu le stiu ca nu le apare pe calculator decat cele 2 mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut. Am o nelamurire si poate ma ajuta cineva mai priceput. Nu stiu daca am ales locul potrivit sa postez dar n-am vazut altundeva discutii pe aceasta tema, poate mi-a scapat. La pornire in prima secunda stringe ceva (la prima invirtire, ca si cind bateria ar fi descarcata), a doua invirtire nu mai stringe si porneste.(nu invirte mai mult de doua ture pina porneste) Mi-am verificat bateria inainte de pornire dimineata are 12.4-12.5v, incarcarea dimineata 14.2-14.3, dupa ce circul, incarcarea scade la 13.9-14.1. Intrebarea mea ar fi daca acea stringere poate sa vina de la electromotor si daca poate sa ma lase in drum. Eu fiind plecat la o cabana la munte ma tem sa nu ramin aici fara sa pot pornii. Multumesc anticipat ptr raspunsuri.

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este de la electromotor,daca are momente cand da in greu si dupa aceea scapa repede ,sigur trebuie schimbat platoul cu carbuni.Nu ai contact bun la ei ptr. ca sunt uzati. Demontat curatat si schimbat carbunii,verificat cum lucreaza si bendix-ul ,cum culiseaza,eventual bucse noi la rotor daca este cazul.In orice caz trebuie intervenit ca iti omoara si bateria,apoi te lasa cand nu te astepti.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e ca sunt la munte si mai dureaza 10 zile pina ajung acasa sper ca va tine. Se poate bloca de tot si sa nu mai invarta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lasa el asa repede,cauta sa ai porniri mai rare,de genul sa nu opresti motorul in trafic ,la semafor, cauta sa parchezi cu spatele ,in caz ca nu mai vrea sa o pornesti impinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi şi bateria de vină, aşa făcea a mea înainte să-şi dea duhul: la prima învârtire făcea o mică pauză şi apoi o lua.  După schimbarea bateriei s-a remediat treaba asta. Am dus şi electromotorul la recondiţionat (din cauza cârâitului la pornire) şi cărbunii au fost ok, numai colectorul l-a rectificat puţin.

Dacă zici că ai multimetrul la tine, pune-l pe baterie şi vezi la cât scade tensiunea când porneşti. O baterie uzată are tensiunea în gol ok, poate să aibă şi încărcarea ok, dar nu mai absoarbe curent cât trebuie la încărcare, prin urmare nici nu mai poate debita suficient curent la pornire, ceea ce duce la scăderea drastică a tensiunii pe timpul pornirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Inca n-am ajuns la electrician cu masina si intradevar in momentul cind invirte greu (1 sec) mi-a scazut curentul la 8.9, dar pina acum a pornit de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca n-are nimic. Precis asa a facut si pana acum dar nu ti-ai dat seama.

Al meu asa face de cand il stiu. Am schimbat, motorul, ambreiajul si el tot asa face. E din ciclul "asa face el". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!