Jump to content

Euro Premium sau Premium fara plumb ?


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

adrianciocalau

Salutare !

Am o Fabia MPI - 60CP din noiembrie 2002. Stiu ca in cartea tehnica scrie sa bagi doar benzina Euro 3 dar din cand in cand eu mai alternez si cu premium fara plumb din cauza pretului :)

Unii spun ca e nu are nimic, altii zic ca nu stiu ce injectoare se pot infunda. Voi ce ziceti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un subiect asemanator a fost dezbatut despre motorina euro3.

Datorita normelor de poluare continutul de sulf al benzinei (asemanator cu al motorinei) este limitat la o anumita concentratie maxima.

Producatorii specifica folosirea combustibilului Euro 3 cu mentiunia integritatii catalizatorului si a sondei (sondelor lambda).

Nu exista la motoarele cu injectie indirecta de benzina nici o problema de infundare a injectoarelor datorat concentratiei compusilor cu sulf ai benzinelor (aici conteaza numai impuritatile) ci numai riscul contaminarii catalizatorului si a sondei(lor) lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau
un subiect asemanator a fost dezbatut despre motorina euro3.

Datorita normelor de poluare continutul de sulf al benzinei (asemanator cu al motorinei) este limitat la o anumita concentratie maxima.

Producatorii specifica folosirea combustibilului Euro 3 cu mentiunia integritatii catalizatorului si a sondei (sondelor lambda).

Nu exista la motoarele cu injectie indirecta de benzina nici o problema de infundare a injectoarelor datorat concentratiei compusilor cu sulf ai benzinelor (aici conteaza numai impuritatile) ci numai riscul contaminarii catalizatorului si a sondei(lor) lambda.

Deci pana la urma sa bag in continuare alternativ Euro 3 cu 2 sau nu ? Ca nu prea am inteles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Adrian si bine ai venit in forum!

Aici suntem deocamdata doar 4 cu Skoda, dar sper se fim tot mai multi cu timpul - doar e plin de Skoda pe strada....

De benzina - buna intrebare, nu am gasit pe nimeni care sa-mi spuna clar cum sta treaba.

Datele pe care le am:

Benzina euro se deosebeste de celelalte doar prin continutul scazut de sulf (nu pb sau alte chestii). Teoretic, sulful este ars in catalizator si gata. Benzina fara sulf a aparut mai mult ca o cerinta pt noile motoare cu injectie directa (nu e cazul nostru :) ) unde economia de combustibil este mai accentuata in cazul benzinei fara sulf deoarece nu mai este nevoie ca sulful sa fie ars in catalizator.

Eu am bagat in afara tzarii doar 95 fara pb. si masina s-a comportat la fel, n-am simtit diferente. La noi n-am bagat din cauza ca pur si simplu n-am gasit pe nimeni care sa-mi poata spune exact care-i treaba. E posibil ca benzina normala la noi sa aiba un continut de sulf mult prea ridicat.

PS: am cativa prieteni cara baga fara nici o retinere benz de 95 in masini euro 3 / 4 (peug 206CC, VW Bora)

Bog

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum citit mai sus - se pare ca am raspuns deodata cu Andi.

Garantat nu de infunda nici un injector din simplul fapt ca noi nu avem asa ceva la masini :shock:

Injectoare au doar dieselurile si masinile cu injectie directa pe benzina si chiar si acolo nu exista riscul infundarii injectoarelor cu sulf.

Eu stiam ca pe sonda lambda se poate depune doar PB, nu si sulf...

Iar catalizatorul arde sulful, deci no problem din directia asta.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu sulful in catalizator (din ce am inteles intrucat explicatia era intr-o limba straina - Chimia) este ca se formeaza dioxid de sulf care in conditii de temperatura ridicata in amestec cu vaporii de apa formeaza acid sulfuric. (am incercat sa fiu cat mai coerent in exprimare cer scuze cunoscatorilor acestei limbi straine mie) care la randul lui in amestec cu oxizii de azot rezulta ceva toxic.

Daca exista cineva cu vaste cunostiinte ale fenomenului rog postati explicatiile.

Multumesc, Andi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

socrul meu ar putea sa ne dea explicatii, din pacate el nu se baga la forumuri (nici nu cred ca stie sa porneasca PCul). Mi-a facut si mie o data o explicatie cu motorina euro 3 si cea normala. Tot asa zicea ca se formeaza acid sulfuric de la motorina normala care cu timpul sunt daunatori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am citit :)

Sulful face rau la catalizator - categoric :)

Din cand in cand, cat-ul se regenereaza, dar tendinta generala este de uzura prematura. Deci - cat mai putin sulf in benzina :-( .

Doar catalizatoarele cu DeNOX se apuca si ard din cand in cand sulful depus. Astea-s doar la injectia directa pe benzina. (nu stiu de diesel).

Sonda lambda nu este afectata in mod deosebit de sulf.

Concluzia: de recomandat benzina euro, nashpa.

Vestea buna: benzina euro poate fi combinata cu alte benz fara pb, dar bineinteles ca astfel creste continul de sulf.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ia spuneti-mi si mie cum e motorina de la lukoil? dar de la mol? eu cand aveam cielo am mai pus de la mol cand mergeam prin harghita si manca pamantul. devenea mai silentioasa, tragea mai bine motoru si aveam si un consum mai mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

La MOL motorina & benzina sunt ok - parerea mea ca sunt cele mai bune calitativ de pe piatza. (pana-n 2001 am avut diesel).

De lukoil nu stiu, n-am bagat niciodata, dar nu am auzit de bine.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Eu in principiu am bagat mai mult Euro3 de la MOL dar si de la Petrom. Am bagat si Euro2 de la MOL, Lukoil si Petrol Grup. Frate, eu nu vad nici o diferenta... Poate ca nu sunt eu atent dar pe bune, ca masina merge la fel (ded bine :scratch: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu pina acum 2 zile am bagat doar Euro 3 de la Petrom (95%) si restul de vreo 5%, sau mai putin, de la Agip (tot Euro 3). Acum 2 zile am vazut la un prieten, care bagase de la MOL, ca parca acul turometrului la relanti era fix, iar consumul instantaneu era constant, 0.8l/h. Mi-am zis: asta e secretul cu acul meu care se misca usor la relanti. Am bagat si eu vreo 20l de la Mol, peste vreo 8-9 de la Petrom, dar nu prea s-au vazut diferente. Doar motorul se aude ceva mai rotund. In concluzie, cred ca nu e vreo diferenta.

By the way, motorul de pe Fabia Style e Euro 4, am aflat-o de la un dealer Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ionut

constructiv motoarele noastre nu au turatia stabila la relanti, nu in ultimul rand din cauza ca motorul este euro4 - exista niste ajustari pe care le face computerul continuu pt a pastra nivelul de noxe scazut.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare!

Nu ne-am mai auzit de ceva vreme, si m-am gindit sa va spun ce-am vazut la lukoil. Acum citeva zile am vrut sa alimentez de la ei, ca eram pe rezerva dejaVsa bag doar citiva litri, pentru ca oricum nu am incredere in ei si intentionam sa completez de la Petrom ulterior. Ajung la pompa, deschid rezervorul, si citesc intimplator ce scrie pe pompa la EuroLuk: CO95. Mi-am amintit ca in cartea masinii, la benzina Euro 3, scrie ca are CO98 (daca gresesc, corectati-ma). Am intrebat pe cineva de la ei de ce este CO doar 95, dar nu stia si a incercat sa ma abureasca (e benzina aditivata, etc). Oricum, eu nici nu mai intru la ei in benzinarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ionut, nici eu nu bag din principiu de la Lukoil, tot din lipsa (subiectiva) de incredere. Doar la noi benzina Euro este CO98, afara si cea de 95 merge pt motoarele noastre. Ideea este continutul de sulf si nu cifra octanica, dealtfel CO95 ar fi foarte bun pt MPI-uri, daca n-ar contine prea mult sulf.

Citeste si aici: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=603

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

de cateva luni incerc sa ma dumiresc despre benzinele astea fara plumb. vreau si eu sa stiu exact care sunt euro 3 si care nu sunt.

pana acum am aflat ca normele euro 3 si euro 4 se refera la 2 lucruri diferite:

1. la motoare se reglementeaza emisia de noxe

2. la combustibili se reglementeaza in special continutul in sulf.

cifra octanica nu are nici-o legatura cu normele euro3/4. cifra octanica se refera la rezistenta la compresie. poate fi euro 3 si cea cu co95 si cea cu co98.

in romania introducerea pe piata a benzinei si motorinei este reglementata de 3 acte normative. H.G. 732/2001, modificata si completata de H.G. 897/2003 si H.G. 689/2004. in principiu acolo se stipuleaza:

a) de la 1 ianuarie 2005 toate tipurile de benzine comercializate in romania sunt fara plumb

B) exista 2 anexe in care se precizeaza caracteristicile minime pe care trebuie sa le respecte benzinela vanduta in romania.

problema este ca nu am reusit sa gesesc pana acum nicaieri exact ce caracteristici trebuie sa aiba benzina pentru a indeplini normele euro3 si euro4. daca stie cineva unde as putea gasi asa ceva va rog sa-mi dati un pm.

P.S. editat pentru ca am mai gasit o lege

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar normele de la motoare sunt in stransa legatura cu cele ale combustibilor, asa ca nu poti sa bagi comb E2 in motor E3, dacat fiind constient ca iti va afecta catalizatorul in mod iremediabil, pt ca acel catalizator are rolul de a prelua si curata o parte din noxele emise de un comb cu o anumita calitate. Daca mergi cu carburant E2, catalizatorul va trebui sa faca fata concentratiei mai mari de noxe emise de arderea acelui carburant (are mai mult sulf). In acest fel se va "consuma" mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar normele de la motoare sunt in stransa legatura cu cele ale combustibilor, asa ca nu poti sa bagi comb E2 in motor E3
Esti sigur? Ca eu numai benzina euro IV nu am bagat pana acum in rezervor. Dar daca este asa, de unde as putea sa alimentez cu benzina fara plumb euro IV cu cifra octanica 95?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu putin ajutor am reusit sa aflu actele ce reglementeaza normele Euro pentru carburanti/motoare.

nu vreau sa va plictisesc cu o insiruire de acte normative. le pun aici doar pentru cei care vor sa se informeze mai mult.

normele euro pentru carburanti sunt reglementate de urmatoarele directive:

Euro 1 (cunoscut ca EC 93): Directiva 91/441/EEC (autoturisme) sau 93/59/EEC (autoturisme si camioane usoare)

Euro 2 (EC 96): Directiva 94/12/EC sau 96/69/EC

Euro 3/4 (2000/2005): Directiv 98/69/EC, completata cu Directiva 2002/80/EC

pe scurt:

Normele euro 3/4 pentru carburanti stipuleaza continutul maxim de plumb ca fiind 50mg/kg sau 50 ppm

Am trimis acum o saptamana mailuri la MOL si OMV cerand detalii despre benzinele pe care le vand, dar nu am primit raspuns. La Petrom la contact nu exista adresa de mail. M-am bazat pe ce spun siteurile.

Continutul in sulf al diferitelor benzine este:

MOL

Tempo Plus 95 (CO 95) 28mg/kg = Euro 3/4

Tempo Plus 98 (CO 98) 7mg/kg = Euro 3/4

Petrom

Premium Fara Plumb (CO 95) 500mg/kg nu indeplineste normele Euro 3

Euro Premium (CO 95) 150mg/kg surprinzator nu indeplineste normele Euro 3

Petrom 99+ nu apare pe site. la benzinarie se stie ca indeplineste euro 4

OMV

Benzina Fara Plumb respecta normele Euro 3 (nu apare continutul exact in sulf)

Benzina Super 100 10mg/kg indeplineste normele Euro V

Rompetrol (din pacate site-ul este in engleza=>traducere aproximativa a denumirii benzinelor

Euro Standard Fara Plumb (CO 95) 150mg/kg nu indeplineste normele Euro 3

Euro Super 98 Fara Plumb (CO 98) 50mg/kg indeplineste normele Euro 3

Agip nu da date pe site. ei oricum cumpara benzine rafinate de altii.

Shell s-a restras de pe piata romaneasca, reteaua de benzinarii fiind cumparata de MOL. Benzinarii de la Shell sustin ca toata benzina lor este Euro 3, lucru care nu poate fi verificat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu mi clar, ECO PREMIUM este cu sau fara plumb???

si cu ce influenteaza continutul de sulf/kg, in afara de cantitatea de noxe eliminate? (care nu ma intereseaza, pt ca masina e inscrisa si conform talonului e non-euro :) )

cu ce e mai bun eco premium decat premium fara plumb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conform legilor pe care le-am citit benzina eco premium ar trebui sa fie fara plumb.

Benzina ECO PREMIUM se refera la benzina cu inlocuitor de plumb.

Benzina ECO PREMIUM este utilizata drept carburant pentru vehicule echipate sa functioneze cu benzina cu plumb.

Se interzice utilizarea acestui carburant la autovehiculele prevazute cu convector catalitic.

cat despre continutul de sulf/kg:

Problema cu sulful in catalizator (din ce am inteles intrucat explicatia era intr-o limba straina - Chimia) este ca se formeaza dioxid de sulf care in conditii de temperatura ridicata in amestec cu vaporii de apa formeaza acid sulfuric. (am incercat sa fiu cat mai coerent in exprimare cer scuze cunoscatorilor acestei limbi straine mie) care la randul lui in amestec cu oxizii de azot rezulta ceva toxic.

Cam asa suna si explicatiile pe care le-am citit si eu pe mai multe siteuri

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci (orice fraza inteligenta incepe cu deci) daca catalizatorul meu fizic nu mai exista (a fost inlocuit cu o tzeava orijinala :) ), pot folosi ce benzina ma taye capul?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci (orice fraza inteligenta incepe cu deci) daca catalizatorul meu fizic nu mai exista (a fost inlocuit cu o tzeava orijinala :) ), pot folosi ce benzina ma taye capul?????

<{POST_SNAPBACK}>

eh, nu e chiar asa ... daca motorul nu suporta 100 atunci nu are rost sa bagi, pt ca o sa faci si preaprindere, o sa ai depuneri pe suportul supapelor si asa mai departe - nu e numai vorba de catalizator - zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe buson scrie benzina fara plumb minin CO 91

dar oricum eu bag cea mai ieftina benzina, nici macar nu mi-a trecut prin kap sa alimentez cu OMV 100 sau top plus 99 sau cum ii spune la benzina de la petrom (zboara, zboara... masina!!!)

eram curios daca se intampla ceva, in rau sau bine, daca pun benzina cu plumb sau cu mai mult/mai putin sulf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECOpremium (OMV) e cu plumb. Se adreseaza masinilor fara catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!