Jump to content

Pozitia corecta la volan


Godfather
 Share

Postare recomandată

Cu totii ne-am urcat in zeci de masini (prieteni, colegi etc). Enervant este faptul ca, la o inaltime medie sa zicem de 1.80m, avem scaune ridicate la maxim si cu pieptul in volan, avem scaune lasate jos de tot si cu picioarele intinse la maxim aproape pana la pedale etc. In manual este desenata o pozitie corecta de condus dar este prea vag totul. Deci, cat de departati/apropiati trebuie sa fim de volan, pentru un efect optim al airbagului, care ar fi o pozitie corecta a centurii-coborata la maxim sau ridicata. La fel. reglajul volanului (din cate stiu ar trebui sa fie orientat inspre piept). :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totii am invatat asta cand faceam scoala de soferi! In reglarea pozitiei de conducere trebuie tinut cont de asigurarea actionarii tuturor comenzilor necesare conducerii, de asigurarea vizibilitatii inspre exterorul masinii si de asigurarea unui acces usor (iesire/intrare in masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mana sa iti fie intinsa cand o pui sus pe volan - cam asta e distanta la care trebuie sa fii pozitionat fata de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt reper: La apasarea maxima a pedalelor (a ambreiajului in mod special), piciorul nu trebuie sa fie intins la maxim, ci sa raman un pic flexat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va spun eu ce sfat am primit de la un medic. Pozitia la volan ar trebui sa fie cam asa: Spatele drept la 90 de grade. Nu in fata, nu lasat pe spate. Si in cazul unui impact cred ca se reduce putin si efectul de strangulare a centurii.

Apoi vin cu completarea eu (de la intructorul de la scoala) ca distanta fata de volan trebuie sa fie in asa fel incit sa poti manevra schimbatorul de viteze fara a fi nevoit sa te intinzi sa bagi a 5-a. Miinile nu trebie sa stea perfect intinse pe volan si distanta fata de volan sa fie mai mare de 20 cm. Cit despre pozitiaq scaunului, eu prefer sa fie la maxim jos ca sint mai inalt (192 cm), desi tatal meu merge cu el maxim sus.

Later edit: Nu uitati de reglarea corespunzatoare a tetierei. Nu e obiect de sprijinit capul. Ea trebuie reglata astfel incit capul sa se loveasca de centrul tetierei.

Chiar si cu aceste recomandari se poate obtine o pozitie comoda de condus. Cel mai greu e cu pozitia la 90 a coloanei.

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mana sa iti fie intinsa cand o pui sus pe volan - cam asta e distanta la care trebuie sa fii pozitionat fata de volan.

Pai exact asta cica nu trebuie facut. Mana trebuie sa stea putin flexata cand se atinge punctul cel mai inalt al volanului. Eu as fi interesat sa aflu daca este un reper fix pe care trebuie sa il avem si apoi in functie de acel reper incepem sa ridicam spatarul, sa ridicam scaunul, sa tragem/coboram volanul etc. Sau daca toate aceste reglaje au vreo ordine consecutiva in care ar trebui facute.

Sunt interesat de toate aceste lucruri deoarece nu imi gasesc nici o pozitie destul de confortabila la masina mea. (la peugeot 307 e mult mai confortabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista un aspect al pozitiei corecte la volan, mai ales la drum lung. Pozitia picioarelor, unde pulpele trebuie sa stea sprijinite de perna scaunului. Altfel piciorul sta sprijinit in calcai, talpa sau varful piciorului ceea ce duce la dureri in genunchi sau sold. De obicei pentru o pozitie corecta trebuie ridicat scaunul cat mai sus (mai ales in cazul celor mai inalti). Aceasta pozitie a scaunului, coroborata cu pozitia spatarului la 90 de grade, duce la o pozitie care nu este tocmai placuta privirii ( nu are nimic din aerul sportiv dorit de atatia dintre noi, si seamana cu pozitia pe care o au incepatorii la volan ),dar se pare ca este cea mai sanatoasa si mai odihnitoare pozitie la volan.

Toate aceste chestii le-am experimentat pe pielea mea in vara cand am facut 6500 km prin Europa, si eu le consider 100% corecte

Modificat de almanah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tetiera, oricat m-as chinui, nu o pot regla in pozitia in care trebuie ea sa stea... chiar daca o ridic la maxim, nu o pot aduce in pozitia corecta!

Din ce am citit in cartea masinii, volanul trebuie sa aiba o distanta de minim 25cm fata de cutia toracica a soferului, iar varful tetierei, trebuie sa fie in linie cu crestetul capului (asta ziceam eu ca nu reusesc sa fac...).

Ce ma enerveaza pe mine, e locul pt. picioare... stau cu ele indoite.. cel din dreapta e intotdeauna lipit de consola centrala... motiv pt. care drumurile mai lungi, in care tin genunchii indoiti si mai mult.. unul sta sprijinit pe consola centrala, se lasa cu dureri si de multe ori trebuie sa opresc, sa intind putin picioarele si sa-mi masez genunchii.. :)

Si ma mai enerveaza ca nu reusesc sa gasesc o pozitie volanului, astfel incat sa pot vedea toate beculetele din bord, care se pot aprinde... dar in acelasi timp, sa nu il lovesc cu genunchii... uff.. la noi astia mai mari, ne trebuie jeep :)

Modificat de shkoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint curios la mine cum ai sta :( Inca mai am si eu probleme de astea. Insa ajung oarecum la un compromis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa facem un tutorial din cate date avem pana acum.

Eu zic asa, inaltime sofer aprox. 1.80m, scaunul ridicat 25%, maxim in spate.

1.Incepem prin a tine piciorul apasat pe ambreiaj si tras scaunul pana genunchiul devine flexat.

2.Spatarul pe cat posibil la 90 grade, sau treptat lasat in spate pana devine confortabila pozitia.

3.Tetiera ridicata pana se atinge cu ceafa in mijlocul ei.

4.Se ridica/coboara volanul astfel incat sa se asigure o vizibilitate optima a instrumentelor de bord.

5.Se atinge partea de sus a volanului si se trage/impinge volanul pana cand cotul mainii devine flexat dar la o distanta de min 25cm de piept.

ce ar mai fi?

Modificat de Godfather
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dificil sa stabilesti pozitia "corecta". E ca si cum ai decide care e pantoful optim pentru toate picioarele. Suntem diferiti ca si conformatie fizica.

Cred ca tot ce putem face este sa stabilim un set de reguli general valabile care vor conduce pt fiecare la pozitia optima la volan.

Am sa incerc sa fac un sumar (parte au fost enuntate mai sus):

- accesul la toate comenzile masinii trebuie sa fie imediat (fara schimbari in pozitia corpului)

- vizibilitatea trebuie sa fie maxima (scaunele reglate mai sus favorizeaza vizibilitatea)

- pozitia la volan trebuie sa fie confortabila pentru respectivul sofer. In special pentru drumuri lungi. De aici decurg mai multe subcategorii:

- mainile trebuie sa nu fie intinse, dar nici stranse (volanul si maneta schimbatorului trebuie sa poata fi apucate si manevrate perfect - nu cu varful degetelor si nici cu coatele'n burta)

- picioarele trebuie sa nu fie nici intinse nici cracanate (pentru a putea sa fie mutate usor fara sa-ti anchilozeze daca pastreaza pozitia mai mult timp)

- pozitia spatarului trebuie sa-ti permita rezemarea spatelui pe o suprafata cat mai mare. Nu trebuie nici sa fie ca un sezlong dar nici ca un perete

- pozitia (inclinarea) sezutului trebuie, de asemenea sa-ti sustina fundul si picioarele pe o suprafata cat mai mare dar fara sa ramai suspendat pe pulpe cand actionezi pedalele.

Cam astea ar fi in mintea mea. Probabil ca mai sunt si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitia corecta la volan e aia in care te simti tu bine. Oricum apreciez eforturile celor de la Skoda pt ca au dotat masina cu scaun reglabil si in inaltime si volan reglabil si orizontal si vertical. In aceste conditii, fiecare isi poate alege pozitia cea mai comoda. Poti sa scrii 10 topic-uri de reglat scaune si volane, omul tot cum vrea el sta.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In BMW Magazine am citit indicatiile lui Ralf Schumacher pe tema asta. Sunau la modu' urmator:

- incheieturile mainii trebuie sa fie in dreptul volanului(intindeti mainile pe langa volan)

- piciorul care apasa ambreiajul trebuie sa fie flexat in asa fel fel incat unghiul descris de el sa fie de ~120 grade

- inaltimea scaunului reglata in asa fel incat distanta intre cap si tavan sa fie de 1 pumn

- inclinarea scaunului un pic peste 90 grade catre spate(decurge oarecum din prima indicatie, depinde de mainile fiecaruia :) )

- tetiere se presupune ca sunt gandite in asa fel incat in pozitia initiala(lipite de spatar si la 90 grade) sa asigura maxima protectie

- una peste alta pozitia poate parea prea in volan pentru unii sau prea cu genunchii in bord dar asta spun specialistii ca asigura maximum de control si siguranta, in fond in caz de doamne fereste tot ce poti sa faci e sa eviti pericolul sau sa-l diminuezi pe cat posibil, in momentul impactului oricum inchizi ochii si te rogi sau, in functie de fiecare, stai si privesti ca sa ai ce povesti :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regulile de siguranta de la Mercedes scrie clar sa ai macar o palma intre cap si plafon (util la rasturnare ca sa nu iti intre capul in corp cu fractura de gat corespunzatoare) si sa ai spatarul cat mai aproape de 90 de grade (pentru confort).

Toti "bashtanii" isi lasa spatarul mult pe spate ca cica "e mai confortabil". Li se pare. Ca sa nu mai spun ca la un impact corpul are mai mult spatiu sa prinda viteza pana "da" de centura rezultand raniri mult mai grave.

@saboteur:

Eu privesc acest topic nu doar in perspectiva confortului ci a confortului si a sigurantei. Ca cei fraieri vor ignora cam orice regula de siguranta chiar daca stiu cum e bine sa faca un lucru asta e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ca reguli generale eu stiu asa:

- incheietura mainii dreapte sa cada pe punctul cel mai de sus al volanului

- cand se apasa ambreiajul pana la capat, trebuie ca piciorul sa formeze un unghi de 120 de grade

restul..tine de fiecare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie in manual ca trebuie sa fie distanta de 25 cm intre centrul volanului si toracele soferului. Atentie - TORACE !!! nu cap. Volanul trebuie aranjat in asa fel incat mijlocul sa fie orientat spre torace. Tetiera de la sofer trebuie sa fie ridicata ( nu lasata jos) astfel incat sa nu depaseasca partea de sus a capului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Simplu :

Pe scaun te asezi pe tot scaunul, nu pe jumatate, si cu spatele lipit de spatarul scaunului.

Scaunul se salta sau se coboara de asa natura sa stea picioarele lejer, intr-o pozitie in care te simti bine.

Bineinteles,si capul trebuie sa stea lejer, si trebuie sa aiba distanta fata de plafon.

Tetiera trebuie inaltata sa nu stea in ceafa.

Piciorul apasat la maxim pe ambreiaj, trebuie sa aiba un mic unghi ( adica sa nu te intinzi dupa pedala )

Cu spatele rezemat de spatar, mina stinga intinsa si tinut volanul in punctul de la ora 12. ( asa reglez spatarul scaunului )

In general la drum lung ne amoarte spatele, simtim dureri, iar aici sint bune scaunele cu reglaj, il reglam sa ne impinga in spate in zona mijlocului, ca sa ne stea spatele cit mai drept.

Asta este pozitia mea la volan, si pot sa merg si 5 ore, nu am nici o problema.

Pozitia la volan necorespunzaoare, te streseaza, te irita, te enerveaza, si nu mai poti fi atent la drum.

Oglinzile reglate de asa natura sa vezi la jumatatea ei linia de unde incep geamurile, si decit un cm din oglinda sa se vada masina, restul sa se vada in afara masinii, pt a avea un unghi mort cit mai mic.

Si drum bun. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!