Jump to content

incalzire slaba in masina


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Inca de iarna trecuta am observat ca in masina caloriferul nu da caldura suficienta.

Ce trebuie sa fac sa curat radiatorul si caloriferul la un G2 1.8 16V ? Exista un indrumator?

A incercat cineva cu solutii cum se gasesc pe la OMV de curatat instaltii?

Asta pentru ca ma pregatesc sa pun antigel si nu mai vreau apoi sa-l scot.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SamuraiJerk

    8

  • _APoLLo_

    8

  • mircean

    7

  • adrry

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Temperatura ajunge la valoarea normala de functionare a motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, computerul de bord indica temperatura motorului 92 grade dupa aprox 10 minute de functionare.

Si inca un detaliu: termostatul este prezent in sistem si functioneaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te ajuta cu nimic, da si eu am aceeasi problema dupa ce iarna trecuta mi s-a fisurat caloriferul si am fost nevoit sa-l schimb! calorifer nou, termostat nou, furtunele de apa pana la calorifer frig, caldura .. mai putina :) (acum e bine da la iarna cu siguranta nu o sa mai faca fata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand umblati la colorifer, verificati si paletele de dirijare a aerului prin el. Sunt niste table cu gaurele si care pe vremuri aveau si un burete care s-a copt in timp si s-a dezintegrat. E o chestie comuna la masini de varsta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca de iarna trecuta am observat ca in masina caloriferul nu da caldura suficienta.

Ce trebuie sa fac sa curat radiatorul si caloriferul la un G2 1.8 16V ? Exista un indrumator?

A incercat cineva cu solutii cum se gasesc pe la OMV de curatat instaltii?

Asta pentru ca ma pregatesc sa pun antigel si nu mai vreau apoi sa-l scot.

Multumesc anticipat.

Ai folosit vreodata solutii gen "Leak Stop"? Au prostul obicei sa se depuna in calorifer si sa nu lase lichidul sa circule. O alta posibila explicatie ar fi ca radiatorul (caloriferul) nu e aerisit si s-au format in el pungi de aer. Ai verificat daca ventilatorul sufla peste calorifer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si pompa de apa...demonteaza si verifica paletii pompei de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu solutiile de curatare nu e rezolvarea minune. Daca e caloriferul de vina atunci mai bine il inlocuiesti avand in vedere ca nu e f scump dar ca sa ajungi sa inlocuiesti oricum vei da jumatate de bord jos asa ca ..... ar fi foarte bine sa verifici si ventilatorul care e situat in partea dreapta sub bord daca are toate palele intregi sau nu. Pe linga asta dupa cum s-a mentionat si mai sus trebuie verificate si paletele acoperite cu burete care dirijeaza aerul prin tubulatura. de asemenea trebuie verificate si cablurile care dirijeaza acele palete daca mai sunt bine atasate si mai gestioneaza paletele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma lamuriti si pe mine. Ieri dimineata am observat ca dupa ce am pornit motorul s-a aprins martorul de la apa. Am verificat apa din vasul de expansiune si am constatat ca nu mai era apa deloc. Am pus completat cu vreo 250ml de apa distilata pana la nivel. M-am uitat sub masina nu era apa, zilele trecute verificase cumnatul meu nivelul si era in regula. Am mers cu ea cam o ora in continuu si apoi s-a verificat uleiul si era ok iar in vasul de expansiune nu s-a gasit ulei. Deja suspectam garnitura de chiulasa. La motor nu am gasit nici o pata de apa, sub ea nici atat si toate furtunasele pareau in regula. In masina nu am gasit apa, ma gandeam ceva la calorifer sa fie. Culmea este ca dupa drumul care l-am facut nivelul de apa era mult mai ridicat decat initial si a trebuit sa mai dam afara din apa care era in vas. Curios este ca acum am caldura in masina foarte rapid. Aveti idee ce a putut sa fie? Posibil un dop in instalatie la calorifer si din cauza asta caldura la mine se facea putin mai greu decat acum? Multumesc anticipat. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut rau ca ai scos din apa! dupa ce mergi un pic, nivelul apei in vas creste. d-aia ii zice vas de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai apa era pana la "gatul" vasului si era stationata de ceva timp. Era foarte mult peste nivel aproape ca dadea afara. Azi am verificat si este la nivel cum am lasat-o ieri. Pare sa fie in regula si se pare ca si incalzirea functioneaza. Avand in vedere ca eu fac cam 7 minute pana la munca, doua minute incalzit motor si cinci minute drumul. Aveam caldura d'abia cand ajungeam la munca. Acum dupa doua minute deja se simte imediat ca s-a incalzit in masina. Cred ca intr-adevar am avut caloriferul infundat pentru ca am discutat cu cumnatul meu astazi si acum un an i-am schimbat termostatul pentru ca celalalt care il avea nu baga caldura deloc si imi aduc aminte ca dupa schimb se facea caldura dar mai greu. Se pare ca in timp s-a desfundat instalatia. Ciao. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SamuraiJerk

Nu rezolvi nimic cu prafuri (eu unul am incercat si n-am reusit).

Singura solutie e sa demontezi instalatia si sa vezi ce se-ntimpla acolo. Cel mai probabil caloriferul este infundat sau buretele care etanseaza usile de dirijare al aerului este copt, rupt, disparut. Atunci iti baga aer rece impreuna cu cald.

Poti verifica aproximativ caloriferul comparind temperaturile furtunului de intrare cu cel de iesire. Pune mina pe rind pe ele si vezi daca exista diferenta mare. Daca e, inseamna ca-i infundat, macar partial.

Apoi mai poti verifica tot aproximativ, daca atunci cind comuti de pe aer rece pe cald se aude o schimbare la zgomotul produs de aeroterma. Daca nu se aude, e o problema la dirijarea aerului.

Alte verificari ale sistemului de ventilatie:

- Comuta aerul pe pozitiile sus+jos, jos, parbriz si vezi daca o face corect, pe canalele respective.

- Porneste ventilatia pe viteza mare si vezi daca arunca cumva resturi de burete pe gurile de ventilatie. E si asta un semn...

Inainte de a demonta instalatia de ventilatie asigura-te ca celelalte cauze posibile (termostatul, ventilatorul) lucreaza corect. Asta pentru ca umblatul la instalatia asta este laborios si ca s-o faci si sa vezi ca era altceva...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai stresa daca apa in vas are nivel de prea ridicat pt ca daca nu ma inseala memoria exista o supapa de supraplin prin care se elimina excesul de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@G60 intr-adevar vasul de expasiune are o supapa pe unde elimina lichidul in plus dar nu am vrut sa risc. Nivelul este ok si acum.

@Viorel_C Intr-adevar am observat in vara asta ca in momentul in care bagam aer rece sau cald in masina la ultima treapta se vedea ca ies mici bucati de burete, la unele am fost nevoit sa dau jos "gratiile" ca sa pot sa le scot. Ar trebui sa ma ingrijoreze aceasta situatie? Nu am zgomote ciudate de la ventilator si cand trec de la rece la cald se simte imediat diferenta.

Multumesc pentru toate sfaturile.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil ai avut o bula de aer in instalatie, chiar sub presiune se dilata mai mult decat solutia de antigel...daca nu ai schimbat caloriferul de multi ani, ar trebui sa iei in calcul varianta asta. e mai sigura...solutiile minune nu rezolva problema.Interiorul caloriferului are o tubulatura fina, care nu are nevoie de prea mult efort sa se astupe....si nu intra nicio solutie pe acolo pentru a curata.

despre burete, etansaza palele care realizeaza amestecul aerului, dar si pe cele care inchid/deschid canalele de aer. Daca s-au stricat cele de la amestec, vei tremura la iarna; daca sunt cele de la canale, nu vei putea inchide complet aerul pe unul sau altul din canale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine sa zicem daca las pe caldura si comutatorul este pe pozitia "0" mie tot imi intra caldura din inertie. Daca las pe aer rece la fel intra aer rece. Cred ca e vorba de buretii de pe canale presupun. Am observat mai demult lucrul asta. Chiar si dimineata ma gandeam cum sa opresc de tot aerul rece sau cald care vine in interiorul masinii. Nu este deranjant pentru ca oscilez intre cald si rece dar e posibil sa ma astept si la ceva mai rau? Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi ar trebui sa verificati paletele de dirijare ale aerului din fata caloriferului. E boala clasica la Golf 2.

Eu cand am avut problema asta nu a stiut nimeni sa-mi spuna, dar de atunci s-a mai discutat si daca restul componentelor (radiator, termostat, calorifer..)sunt in regula, paletele acelea sunt de vina.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ca sa lamurim. La mine cand este pus pe pozitia "zero" comutatorul si sa zicem ca am pus sa imi bage caldura la mine tot intra aer cald din ineritie. Daca trec pe rece la fel intra aer rece din inertie. Deci este normal ca desi este pus pe pozitia "zero" comutatorul totusi sa mai intre aer cald sau rece? Am avut o discutie cu cumnatul meu si mi-a zis ca buretii care am observat ca ii dadea afara sunt de izolatie si atat e rolul lor. Comutatorul acela are doar control asupra ventilatorului si daca vreau sa opresc aerul rece sau cald trebuie sa inchid accesul de la fiecare gaura de evacuare in masina. Deci cum este pana la urma? Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare normal sa-ti intre aer "din inertie", doar circuitul ramane deschis si permite circularea aerului venit de afara. Buretii aceia au rolul de dirijare a aerului ... si chiar de izolare!

Deci, daca vrei sa opresti complet intrarea aerului in masina trebuie inchise si acele clapite.

bafta

Modificat de adrry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe moment am crezut ca este problema dar nu imi explicam de ce se intampla acelasi fenomen si la cele doua masini ale cumnatului meu. Deci in concluzie acele clapite sunt facute exact pentru a opri aerul care intra in masina, ca este cald sau rece. Multumesc pentru lamuriri. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa opresti aerul sa nu-ti mai intre in masina din inertie.

Eu nu am vazut nici o clapeta care ar obtura coloana de aer. Cele care exista, sunt pt. dirijarea aerului.

Asa ca oricum cum ti pozitionata tija pt. temperatura, la viteza tot va intra aer, indiferent daca merge sau nu ventilatorul.

Doar daca dai aerul sa vina pe la fata si inchizi aerisirile din bord.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la inchiderea aerisirilor de la bord ma refeream si intr-adevar pot sa opresc tot doar daca pun clapeta sa imi vina aer doar in fata. Concluzia la toata discutia ar fi ca nu este nici o problema daca am pierdut acel burete de pe interiorul instalatiei. Caldura am destul de abundenta si in timp foarte scurt de la pornirea motorului. Multumesc pentru toate explicatiile. Ciao. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la inchiderea aerisirilor de la bord ma refeream si intr-adevar pot sa opresc tot doar daca pun clapeta sa imi vina aer doar in fata. Multumesc mult pentru explicatii. Ciao. B)

le poti inchide partial sau total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am observat si acest lucru. Se vede ca are cursa destula sa reglez cat aer sa intre in interior. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit in manualul de reparatii de la Golf2 ca atunci cand nu e caldura in masina, poti spala caloriferul turnand apa ("cu un furtun de gradina") in sensul normal de curgere a apei in circuit si daca inca e infundat in sens invers.

Acuma eu m-am gandit la urmatoarea smecherie:

- scot apa din instalatie (cat pot de mult)

- inversez furtunele de la tur si retur in calorifer si completez cu apa curata (pentru a clati instalatia)

- si folosesc asa masina pentru vreo 2 zile

- dupa care golesc totul si pun solutie de antigel

Preupun ca voi desfunda o parte din calorifer (care la mie e infundat cu siguranta)

A mai incercat cineva asa ceva?

Exista motive pentru care sa nu aplic aceasta metoda?

Cum pot verifica daca pompa de apa functioneaza la parametrii nominali?

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!