Jump to content

1.9 TDI vs 2.0 TDI


adi76
 Share

1.9 TDI vs 2.0 TDI  

404 voturi

  1. 1. 1.9 TDI vs 2.0 TDI

    • 1.9 TDI, 105 CP
      156
    • 2.0 TDI, 140 CP
      248


Postare recomandată

Deoarece nu am gasit un astfel de poll, consider ca ar fi foarte interesant ce motorizare ati alege pentru un Passat B6, folosit aproape tot timpul pe drumurile din RO.

Pentru cei care nu stiu, diferenta de pret intre cele doua motorizari este de 2.049 eur DDP.

Pe cei care au testat ambele motoare pe un B6 va rog sa imi spuneti daca sunt diferente foarte mari intre cele doua motoare la repriza 80-120 km/h, stiu ca un test drive m-ar edifica dar pana atunci prefer sa intreb. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • viktor25

    8

  • dm76ro

    6

  • adi76

    4

  • danmatyas

    4

Eu as spune ca un 1.9 TDI 130 CP ar fi mai de preferat. Sper sa mai fie in oferta. 2.0 TDI scoate cam mult fum si se pare ca are si ceva boli de copilarie. Sau. ma rog, unele probleme mai des intilnite cu acest motor.

Chiar azi dimineatza am vazut o Octavia 2 cu 2.0 tdi si scotea un fum de m-am speriat.

Oricum, daca nu est foarte pretentios, 105 CP sint de ajuns si isi fac datoria din plin.

Later edit: nu mai apare iin oferta 1.9 TDI 130 CP :D .. pacat .

Si la 105 nu este nici optiunea de DSG sau 6 trepte manual. Oare la ce se gindesc astia ?

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivele pentru care nu am inclus 2.0 TDI 170 CP:

1) Diferenta 140 CP - 170 CP este de putin peste 1000 eur DDP. Cand vorbesti despre DDP orice ban in plus conteaza, depinde cat de zgarcit esti. :D

2) Sunt cateva opinii pe aici pe forum (acelas motor dar pus pe O2 RS TDI) cum ca ar fi prea sensibile la combustibil.

3) Eu inca imi pun problema ca pentru RO ar fi suficient inclusiv 1.9 TDI daca ar avea repriza 80-120 destul de buna, desi cred ca tot 2.0 TDI 140 este solutia, chiar daca nu esti un sofer nervos, pacat ca nu prea ai unde sa ii dai treapta a 6-a pe care totusi o platesti.

Daca un moderator sau admin doreste, poate din partea mea sa adauge la optiuni si 2.0 TDI 170 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor! :P

Eu am votat cu 1,9 TDI 105 CP din urmatoarele motive:

- Am un prieten care lucreaza la Midocar la service si el m-a sfatuit sa-mi aleg acest motor :P , ca e cel mai reusit si nu au avut nici un fel de probleme cu el :P .

- Stiu pe cineva care si-a luat Passat B6 cu moto de 2,0 TDI si are un consum incredibil de mare :P .

- De asemenea la mancat ulei motorul 2.0 il ia de departe pe 1.9 :P . Persoana cu B6 2.0 a completat in primii 3000 km aproape 1l de ulei. Eu, dupa primii 2000 nu am completat nici o picatura (dea Domnu' tot asa :P ).

- Daca nu te intereseaza sa faci liniute sau curse etc motorul de 105 CP se misca cu destul talent :P . Pe de alta parte, decat sa dai 2000 euroi in plus, mai bine iti faci un tuning la Voinea cu 3-400 si de restul iti pui optionale pe masina de ti-o faci super :P . Si asa obtii un 1.9 TDI de 140 CP cu un cuplu de 310nM la un pret cu vreo 1700 euro mai mic decat un 2.0 TDI cu 140 CP si 320 nM. Mi se pare mai rentabil, parerea mea (vorba unui binecunoscut personaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducand 1.9 105 dupa 2.0 140, primul o sa ti se para submotorizat

dar 105cp este deja peste media puterii din traficul din Ro, fiind si diesel, reprizele o sa fie bunicele in treptele superioare.

Te poti descurca onorabil daca vrei o calatorie relaxanta din A in B.

Daca in schimb nu-ti place sa fii depasit de unele masini mai slab cotate, mergi pe 140.Daca nu te intereseaza e ok 105

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e valabil si daca ai conduce un 140 dupa un 170. E normal.

Da', acu' sincer, eu ma misc destul de bine cu al meu 105 CP (nu inseamna ca nu o sa-i fac un tuning la Voinea :blink: ). Depinde si cum mergi, ce stil ai. Eu prin Bucuresti ma misc destul de bine, la semafoare de multe ori plec primul (si ma pastrez asa pana la urmatorul semafor :beerchug: , si asta fara "blana" sau sa-mi omor masina). Nu zic ca daca unii si-ar pune mintea nu m-ar lua, da' nu ma intereseaza.

Cat despre afara, poti merge linistit cu 150 - 160 pe autostrada, fara sa fortezi masina, ceea ce eu cred ca e suficient pe soselele din Romanica (si nu numai).

Cum ziceam, consider ca un 1,9 TDI + chip = 2,0 TDI - 1700 euro (plus ca 1,9 TDI mi se pare mai fiabil, din cate am auzit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt destul de hotarit sa comand un 170 cp + DSG. Nu mai am decit o zi doua sa ma hotaresc. In afara de pret care ar fi dezavantajele pe care le vedeti la respectiva motorizare ? La drivetest-ul pe care l-am facut cu 2.0 TDI 170 cutie manuala ( prin oras ) am vazut ca iti cam trebuie o cutie automata rapida daca vrei sa scoti totul din el. Rezerva de putere si cuplul sunt mari si creste f. repede in turatie astfel incit trebuie sa schimbi la greu si repede ca sa-l mentii pe curba de cuplu maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt destul de hotarit sa comand un 170 cp + DSG. Nu mai am decit o zi doua sa ma hotaresc. In afara de pret care ar fi dezavantajele pe care le vedeti la respectiva motorizare ?

Niste pareri despre O2 RS TDI care are acelasi motor cu cel pe care il vrei tu gasesti aici.

Eu nu mi-as asuma riscul, mai ales pentru faptul ca in RO nu e vital un astfel de motor iar combustibilii sunt in general de proasta calitate.

In rest cred ca poti sa mergi cu incredere pe acel motor, toate sunt loterie oricum. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor ma mai gindesc dar cutia DSG ramine clar dupa drivetest-ul facut cu un Golf GTI. Merge superb si daca rezista excelent la regimurile de la un GTI e clar ca e matura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI 105CP pe care o sa-l duc la Dragos sa-l vitaminizez: chiar si asa sunt convins ca dinamica difera fata de 2.0 chiar si dupa mapare, insa cred ca voi fi multumit de reprize cu bugetul alocat: acum i-mi pare lentut pentru un condus mai sportiv dar este in regula

Modificat de thedoctor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca or sa fie diferente chiar asa de mari. Dupa mapare o sa ai tot 140 CP ca si 2.0 TDI, o sa ai un cuplu de 310 nM (doar cu 10 nM mai mic decat cel de 2.0 TDI, nu prea semnificativ deci), o sa ai cutia de 5 trepte, care fata de cea cu sase de la 2.0 are, intr-adevar, alte reprize, dar 1,9 e mai usor decat 2,0, ceea ce compenseaza intrucat-va. Nu stiu cum va fi (cu toate ca abia astept sa incerc), dar nu cred ca se va simti o diferenta semnificativa intre 1,9 dupa mapare fata de 2,0 stock.

Poate Dragos sa ne lamureasca mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Am vorbit cu un baiat care a lucrat la AutoMondial si mi-a spus ca motorul 1.9 TDI este mult mai fiabil in comparatie cu 2.0 TDI.

- De asemenea acelasi lucru l-am auzit de la un tip care lucreaza la PBN

- Consumurile la 2.0 sunt mult mai mari ca cele la 1.9 (eu cu 1.9 la drum lung nu am reusit sa scot mai mult de 5.1 - si asta cand am forjat ca disperatul si am facut 1:55 pe distanta Bucuresti Slatina, cu accelerari rapide, depasiri etc.)

- am atins 195km/h (in romania pe autostrada soarelui) cu 1.9 ceea ce mi se pare arhi suficient pentru romania

- demarajul este foarte bun si daca sa zicem ca esti nemultumit dai o tura pe la Voinea ( eu mai am 1000km si ma duc la el :) ) si o sa ai o masina aproape la fel de tafnoasa ca si un 2.0 de 140cp.

p.s. pentru cei care au tuning facut (dar si pt cei ce nu au) tot tipul de la automoto mi-a sugerat dupa ce fac tuning-ul sa incerc sa nu o tin la turatii prea mari o perioada prea mare de timp (adica sa nu merg o ora la 3500rpm - de exemplu) si sa folosesc turatiile mari doar pentru accelerari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat varianta a doua pentru ca oricat de linistit am merge, rezerva de putere este necesara intotdeauna, chiar daca nu constientizam acest lucru …

Sa nu uitam simplul fapt ca rezerva de putere este o componenta recunoscuta si inclusa de foarte multa vreme intre componentele sigurantei active.

Asupra amintitei lipse de fiabilitate a motoarelor 2.0 TDI nu ma pot pronunta.

Am votat tinand cont numai de rezerva de putere, considerent pentru care as fi votat nu numai motorul 2.0 TDI de 170 CP daca ar fi fost in poll ci chiar 2.0 TFSI sau, de ce nu, motorul de 3.2 litri …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei doar consum minim si performante aproape decente ( a se citi in ton cu alte masini de acelasi tip) iei 1.9 TDI.

Daca vrei performante mai mult decat decente si consideri ca acestea merita platite ceva mai mult atat la achizitie cat si in exploatare atunci iei 2.0 TDI.

Oricum 1.6 MPI si 1.9 TDI sunt motorizarile de acces la modelul Passat, cu precizarea ca a doua e si economica.

Nu sunt clientul de Passat dar probabil ca as face un efort sa iau 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

intre cele doua am votat 1.9 105CP.

Am un Golf PLUS . Masina cu dotarile pe care le-am pus am ajuns sa fie comparabila cu un Passat 3C la pret. Am ales motorul la sfatul mai multor domni (reteaua service Porsche, prieteni + dorinta de a avea multa putere (dupa chip ma refer ca 140 este doar peste medie dar nu iesit din comun).

Ce regret la 2.0 TDI:

- in primul rand ca fiind mai scump si dorind sa fie sportiv am omis DSGul. Acum nu as mai face greseala si as lua in exact aceasi suma PLUS cu 1.9TDI dar si DSG

- in al doilea rand conumul de carburant este clar mai mare decat la toti posesorii de 1.9 TDI. Eu am o medie pe BC de 8.2-8.4 mai mereu dar asta pentru ca iesi si din oras. Merg 60% in Bucuresti. Daca nu parasesc Bucurestiul doua saptamani media ajunge pe la 10-11. Stiu ca am 170-180CP sub capota si trebuie sa-i granesc dar este mult mai mult decat ma asteptam eu

- consumul de ulei - 2,2 litri la primii 15.000km , iar acum am 18.000 si ieri s-a aprins prima data dupa schimb becul. Iar pun ulei (stiu ca mai e putin in bidon pe urma => iar cumpar ulei)

- consumul de carburant in afara l-am avut decat de 3 ori 5.7/100. In rest intre 6,x si 7,4 extraurban :rolleyes: . Mare as zice cand ma gandesc la golful iv care scotea 4,x si chiar am venit cu 3,9/100km de la predeal in Bucuresti candva.

- singurul avantaj al lui 2.0 TDI + chip = o masina cu valeitati sportive (in Romania). Poti prinde viteze mari foarte usor , iar depasirile chiar sunt rapide (nu depasesc la risc niciodata ce e drept)

Despre 1.9 TDI 105CP.

- avantaj : poate fi cumparat in 5 sau 6 trepte (cel putin pe Golf 5)

- consumul de ulei este mic sau inexistent intre schimburi

- urban toti cunoscutii cu 1.9 105CP + chip scot intre 6 si 8. Greu ajunge la 10 consumul lor si atunci 2.0 TDI al meu sare la 13-14 :(

- 1.9TDI + chip = putin mai slab la cuplu motor dar acesta este mai bine repartizat in ture mari decat este la 2.0TDI 140 standard.

- avantaj la achizitie mare ! Pui 1.9TDI + chip VS. 2.0TDI standard = poti sa-ti ramana bani sau sa-ti cumperi alte dotari pe care le doresti (vezi cum am avut eu b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe un b6 un motor de 105 cai e cam mic. A mea are 1660 de kg. Banuiesc ca 1,9 tdi are 1500. Sunt multe masini usoare, cu aceeasi putere, chiar mai mica, care vor demara mai repede. Nici nu se pune problema. Am luat Noul Passat sa ma bucur de confort si de putere. Avantajele le putem raporta doar la pret si consum, ceea ce nu ar trebui sa intereseze prea mult. Ce sa mai zica cei ce au optat pentru DSG sau for motion? Domnule Voinea, lectia dumneavoastra de fizica mi-a placut, insa explicatia privitoare la consum, avand o putere mai mare, nu o consider veridica. Cred ca reducerea consumului se datoreste excluderii erorilor acumulate de soft (o parere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 100% de acord cu Voinea la ceea ce a avut de spus de masina cu 1,9 si DSG. La mine cel putin asta a fost masina pe care am ales-o. Dar a aparut o mica/MARE problema. Se poate livra in cel putin 5 luni. Care sa va zic sincer e un lucru F.F.F.F. suparator. :D Dar sper ca dupa ce voi imbatrini cu 5 luni mai mult sa fiu macar multumit de alegerea facuta. O sa vedem atunci. :D

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=18648&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alxro, cum se comporta motorul la 140 km/h, cat de zgomotos e, cate ture crezi ca are la viteza asta si cat de greu ti se pare ca ajunge la140 km/h? Poti sa faci comparatie dinamica si cu alte masini pe care le-ai mai condus, te rog?

Alta intrebare ar fi cam la cati km te gandesti sa mergi pentru remap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 140 km / h motorul nu mi s-a parut prea zgomotos (am mai mers cu un VW B.5.5 cu motor de 130 CP si cu Skoda Octavia de 1,9 TDI tunata la 120 CP). Nu am remarcat diferente semnificative ca zgomot.

Despre rotatii, la 140 km aveam vreo 2800 rot / min, daca imi amintesc eu bine.

De tunat, la cel putin 5000 km si cred ca prin martie la anu' (nu vreau sa trec prin iarna si zapada cu ea tunata, ca ar rupe aderenta prea puternic cu cauciucurile de vara pe care le am si as vrea sa o fentez in iarna asta si sa nu-mi iau cauciucuri de iarna, cele de vara fiind destul de noi). Cu Skoda am facut la fel, cu cauciucuri de vara noi am mers iarna, pe zapada, cu masina full, in Piatra Craiului, fara probleme. Om vedea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

....la masina din amprenta(75K si exceptionala dealtfel) au fost momente

cind am simtit nevoia unui motor mai mare 1.8-2.0...

mai ales cind 'tipa' intr-o depasire sau se forta pe drumuri de munte.

ca sa evit aceste regrete la passat(pe care-l astept) am luat 170cp&dsg..

urmarind firul discutiei totusi ma intreb...

-o sa-mi consume in oras 15-16%???

-de ce acest motor nu e bine vazut de meseriasii pomeniti mai recent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....la masina din amprenta(75K si exceptionala dealtfel) au fost momente

cind am simtit nevoia unui motor mai mare 1.8-2.0...

mai ales cind 'tipa' intr-o depasire sau se forta pe drumuri de munte.

ca sa evit aceste regrete la passat(pe care-l astept) am luat 170cp&dsg..

urmarind firul discutiei totusi ma intreb...

-o sa-mi consume in oras 15-16%???

-de ce acest motor nu e bine vazut de meseriasii pomeniti mai recent?

Stai linistit ca nu-ti va consuma. Cel mai mult iti va lua 13 si asta in conditiile de aglomeratie absoluta, adica stat o ora pe loc si apoi mers cu o medie de 6-7 km/h.

Altfel, consumul este super in jur de 9, iar in afara scade vertiginos.

Daca te intereseaza mai multe, da-mi un private.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Cu 1.9 105 cp nu prea ai ce face in depasiri. La o depasire aveam in fata un passat 1.9 iar eu am 2.0 140 cp. credeti-ma ca de abia depasea. pe o astfel de masina trebuie sa si pui un motor adevarat. 1.9 ii motor pt golf. am si un clio de 1.4 75 cp, ii adevarat care doar 970 kg, dar un passat de 1.9 nu a reusit sa ma faca pana la 120 :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor, as vota si eu, dar 2.0 170 cp nu am vazut.... :lol:

oricum din cele 2 motorizari, varianta 2.0 140cp este de departe mai buna decat 1.9 ....parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9TDI pe Passat se simte ceva mai bine ca un SDI pe Fabia, e moale rau masina, te faci naibii de ras. Comparatia cu vechea generatie de 1.9 este de prisos din 1.9 anterior chiar s-a dorit sa se scoata performanta din asta s-a dorit sa fie ieftin si atat. Daca vrei sa te simti bine si sa nu regreti ca ai dat peste 25000 Euro mai bine iei 2.0 (oricare din ele, oricum feelingul la volan e cam la fel chiar daca unul are 140 si unul 170CP). Eu recomand oricui isi cumpara masina sa faca macar 1 test drive daca nu chiar mai multe!

Ce mi-a placut/ nu mi-a placut la motoarele astea:

1.9 TDI 105 CP - zgomotos (chiar deranjant la viteza medie 100-130); nu urca asa bine in ture (se cam chinuie de la 3600rpm in sus); e facut sa fie ieftin (se strica chestii minore dar deranjante); pus pe masina asta nu ofera nici un fel de performante si are un consum destul de mare (doar in oras se simte diferenta intre cele 2 motoare; max 2 l/ 100 KM intre ele). Daca ai "norocul" sa nimeresti una de-ti fluiera turbina inebunesti la un drum mai lung (zici ca mergi cu lupii dupa tine).

2.0 TDI 140 CP - motorul este destu de rafinat (nu este asa zgomotos si nici nu prea vibreaza la relanti), trage foarte frumos, se simte bine si la 4000rpm (nu-l vezi ca urla din toate incheieturile ca 1.9), consuma decant la drum (in oras in schimb e cam gurmand). Principalul defect - are multe boli ale copilariei (care s-au cam rezolvat acum)

2.0 TDI 170 CP - nu inteleg de ce au scos varianta asta nu de alta dar dpdv al soferului nu prea vezi nici o diferenta fata de ala de 140 CP. Are gol turbo mult mai "adanc" decat cel de 140 CP dupa care este mult prea violent (cel putin in tr II si III).

Modificat de Ettore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!