Jump to content

schimbare suspensie fata audi


Leo
 Share

Postare recomandată

Postez aici o intamplare de a mea deoarece e bine de stiut pentru posesorii nu numai de Audi A4 B5 ci si VW Passat si Skoda Superb.

Mi-am cumparat kitul de reparatie suspensie fata din Germania (foto) deoarece incepuse sa troncane si am considerat ca e bine sa o schimb toata, ptr ca masina e din 2000 si si-a cam incheiat activitatea pe drumurile noastre deosebite. Am fost pe la magazinele din oras si pretul pentru 8 brate, 2 capete de bara si 2 bielete antiruliu ajunge in jur de 20 de milioane. Am stat 2 saptamani pe net, cu dictionarul german englez in fata, si am reusit sa gasesc in Germania aceleasi piese la 275 de euro , marca Mapco (Germania). Un prietem mi le-a adus gratis in tara, asa ca , avand in vedere pretul enorm de la noi consider ca am facut o afacere. Singura problema care mi-a mai ramas a fost montajul asa ca am inceput sa bat pe la usa service-lor pentru a vedea pretul ...si ce e mai important...daca stiu sa le puna pentru ca datorita informatiilor de aici, de pe forum, am vazut ca trebuie stranse intr-un anumit mod. Marea majoritate mi-au cerut 4 mil-4.5 mil pentru toata operatia. Mi-am oprit atentia asupra reprezentantei Skoda din Galati (Ivas), pentru ca desi e mai scump am considerat ca trebuie sa stie sa o monteze pentru ca e la fel si pe Superb. Singura problema era ca nu te lasa sa stai langa mecanic pe timpul service-ului. Am gasit un loc de unde puteam sa-i urmaresc si bineinteles ca de ce mi-a fost mai frica de aia nu am scapat.....cand au ajuns la pusul bieletelor antiruliu au inceput sa stringa cu masina pe rampa, fara ca rotile sa fie in pozitia de mers, in greutatea masinii. M-am dus peste ei si i-am atras atentia ca nu asa se face. Bineinteles ca au zis ca nu are nici o treaba oferindu-mi tot felul de explicatii idioate dar daca insist fac asa cum vreau eu ??!?? :scratch: . Dupa montaj am facut receptia lucrarii cu un superinginer care la fel mi-a spus ca nu trebuie sa fie montata asa , ca ce tensiuni pot sa apara ..sa nu imi fac griji, ca de unde stiu eu toate astea? In sfirsit, pe moment am fost multumit, pina dupa trei saptamani, cand dupa un drum la mare, la balans pronuntat al masinii se auzea ca un trosnet. Cind si cand, la denivelari pronuntate, se auzea un zgomot. M-am intors la service Ivas dar de data asta cu hartiile in mana despre modul cum se string suruburile, forte de stringere, etc. Dupa constatare a reiesit ca am o bieleta pe stanga distrusa, si doua brate superioare care au joc toate pe aceeasi parte...motivul..am luat teapa, ca nu sunt piese originale, si ca nu au nici o vina ca a picat piesele dupa 1000km. M-au plimbat de la un angajat la altul in momentul in care am dorit sa-mi de o hartie oficiala cu rezultatul constatarii. I-am amenintat cu Protectia Consumatorului deoarece am vazut cum au lucrat , ca a trebuit sa le atrag atentia asupra modului de lucru, ca nu au pus o cheie dinamometrica pe nici o piesa, ca nu au respectat metodologia din manualul de reparatii. Dupa o cearta buna am gasit un om cu care am putut sa ma inteleg si a recunoscut posibilitatea montarii proaste a bieletei antiruliu (din imagine) mai ales ca corespundea intrutotul ce spuneam eu cu ce scria in manualul lor de reparatie. Mi-a schibat-o cu alta noua gratis .. a desfacut-o si pe cealalta si le-au strins cu cheia dinamometrica pe amindoua si pe graoapa, mi-au oferit reducere 100% la manopera urmatoare, si 5 % la viitoarele piese care le voi schimba. Despre cele doua brate superioare nu stiu ce sa zic ca nu se aude nimic acum, nu fac zgomot , ei sustin insa ca ma vor lasa curind..vom vedea. Exista posibilitatea sa fi capatat joc in bratele superioare daca am mers cu masina cu bieleta smulsa fiind?

Sper ca din patania mea sa aveti grija atunci cind va schimbati bieletele antiruliu. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he he Ivas.

Naspa intampalare. Si eu ma gandesc cu groaza ca o sa trebuiasca sa fac treaba asta. O sa spuna eventual de ce mai ma inveti tu!

Mai mult de 30 secunde nu mi-au trebuit sa-mi dau seama ce meseriasi sunt cei de la Ivas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cand au ajuns la pusul bieletelor antiruliu au inceput sa stringa cu masina pe rampa, fara ca rotile sa fie in pozitia de mers, in greutatea masinii. M-am dus peste ei si i-am atras atentia ca nu asa se face.

Inteleg ca operatiunea nu trebuie efectuata cu masina suspendata? Daca o ridica "pe roti" e OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am fost si eu la IVAS dar ptr. ceva mai marunt(am schimbat un senzor de temperatura si mi-a luat 12 ron ptr. 25 de minute de munca)in rest stiu doar ca au preturi mari si mecanici neseriosi..dar unde dracu sa mergem la ce servis,ca aici in GALATI nu stiu daca ai baza in vreun servis si n-as vrea sa imi amintesc ce am patit la FRONTAL, a mai ramas sa merg si pe la ZETEC si ECOTEC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se muta la aria Audi. Nu are ce cauta la Discutii generale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TOTAL OFFTOPIC (cum altfel?), am si eu o curiozitate, de mult ma roade... de ce trebuie sa anuntati pe toata lumea ca se muta nu-stiu-unde, la ce e bun sa mai floodati serverul cu asemenea informatii inutile si neinteresante pt nimeni, de ce nu se poate sa mutati pur si simplu unde trebuie mutat si gata???

si offtopic la offtopic :blink: este vorba despre un audi, DAR despre un service skoda... poate sa trezeasca interesul si al posesorilor de skoda, sau a viitorilor potentiali clienti de la Ivas, asa ca aria Audi poate nu e cea mai potrivita :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu: ...e un post de al meu vechi de un an jumate...a rezistat atit la aria Discutii generale pentru ca se referea si la Skoda Superb si Passat care au aceeasi suspensie. Pe 2008 nu mai merita acolo.. :lol: ... Cine e interesat o sa-l gaseasca cu search oriunde pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiam eu Passat B5.5 nu avea suspensie pe spate multilink, ci doar bara de torsiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai inteles ca era vorba de suspensia spate? Suspensia fata e in discutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

...este un service Ena pe Cosbuc in Galati acum sunt reprezantanta lui Seat ,te lasa sa te uiti ce face ...

...oricum mecanici buni cam greu...nimeni nu si trimite mecanicii in Germania sa vada cum se face...

...in afara de cei tineri in general sunt de pe fostele Dacii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Acum aprox o luna de zile , Audi-ul ce tocmai a facut 203.000 km , a inceput sa troncane pe fata dreapta . Ideea e ca troncane doar daca merg pe piatra cubica, beton cariat ( deci in oras ) sau trec vreo linie ferata , pe asfalt nu se aude nimic . Merg frecvent pe A2 si nu este nici o problema , troncanitul apare doar, dupa cum am zis pe piatra cubica, beton cariat ( deci in oras ) sau trec vreo linie ferata .

Am pus-o pe elevator , am tras de roata in toate partile, nici un joc ! Am fost la service , au tras si baietii de la Auto Mitcony ( in Colentina , pe str Hortensiei ) si initial nimic, pana au zis ca e bratul inferior . L-am comandat , l-am schimbat , multumit , nu mai facea . Bratul a fost montat corect , cu roata sprijinita pe un pistol pneumatic , sa imite pozitia pe sosea .

Totul a durat fix o saptamana - am luat-o de la capat, acelasi troncanit :icon_thumright: .

Totusi , cred ca nu e cel cu problema . Doresc si eu un sfat, cum imi dau seama care e cel cu probleme, poti sa tragi de roata cat vrei, nu se simte nimic . Cred ca troncanitul apare prin greutatea exercitata de caroserie si denivelarile din carosabil, iar eu n-am cum sa reproduc aceste conditii sa-mi dau seama care este .

Aveti vreo recomandare de service sau o metoda sa aflu care brat e cu probleme, caci n-am de gand sa dau cate 500 RON de fiecare data cand are un mecanic vreo banuiala ? Mentionez ca suspensia e cea originala si are 169.000 km in Germania si restul de 34.000 km in Romania , de cand am cumparat masina in august anul trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao

Si eu am aceiasi problema doar ca pe stg, insa aud zgomote( scartait, bataie) mai tot timpul chiar si la franare, cand masina se apleaca in fata. Pana acum am schimbat bucsele la bara stabilizatoare si bieletele, dar nu sa rezolvat problema. Saptamana viitoare voi inlocui amortizoarele fata si spate cu toate accesoriile de rigoare(asta oricum vroiam sa o fac, si eu am 190.000 cu ea si era timpul). Am sa revin cu "rezultatul" operatiei. Pana atunci poti verifica tu starea bieletei de bara stabilizatoare( virata maxim in ambele directii) daca vezi uzura la bucse, acolo ar putea fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu impresi dupa schimbarea amortizoarelor...masina se comporta admirabil, insa scartaitul nu a disparut, ulterior am descoperit ca zgomotele erau provocate de bieleta de directie, asadar merita verificata si acesta componenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!