Jump to content

Fiabilitate Golf II Diesel


Golfer
 Share

Postare recomandată

Pana acum am avut fel de fel de experiente cel putin "contradictorii" cu Golfurile asa ca poate reusim sa ne edificam asupra fiabilitatii acestor masini. Ar fi interesant sa vedem de la "veterani" cam cati Km poti face cu o astfel de masina pana la o reparatie capitala, cat tin diverse piese esentiale (motor, transmisie, directie, suspensii) si cat este "rentabil" sa tii un Golf II pe langa casa.

O sa incep eu cu Golf-urile pe care le-am avut pana acum: primul un Golf II CL din '91, convertit la Diesel (motor 1.6 TD) extrem de "voinicel" la 140.000Km. L-am vandut pe la 160.000Km dupa ce, practic, l-am folosit de 2 ori ca sa ma mut - 1 data de la casa (doar mobila am carat-o cu camionul pentru restul am facut vreo 30 drumuri cu Golf-ul) si 1 data la Bucuresti. La Bucuresti am carat si toate materialele pentru zugravit noul apartament - galeti de lavabil, saci de ghips, scule, samd.

Dupa 16 drumuri Arad-Bucuresti l-am dat cu un injector "gone south", usoare probleme de pornire si un consum de 1l ulei/600Km. La faza cu consumul de ulei cred ca a contribuit si ambitia mea de a sui un deal abrupt prin pietris ca sa vad ce-i poate capul masinutei. A reusit sa urce pe o panta la care si un tractor s-ar fi rasturnat si a mai facut vreo 16.000Km dupa aceea inainte sa inceapa sa consume ulei cu nemiluita.

La povestea de mai sus pot adauga si cea a Golf-ului unui prieten pe care il cunosc la fel de bine ca si pe al meu. Are un Golf II TD din '92 cu vreo 470.000Km la bord (din care 350.000 i se datoreaza). Dupa 9 ani de frecusuri zi de zi singura interventie la mecanica a fost schimbarea injectoarelor si a suspensiilor.

Stiu ca se duce vorba ca Mercedes-urile Cobra Diesel ar fi cele mai fiabile masini dar, dupa ce am avut si una si alta, se pare ca Golf-ul II Diesel ar merita cel putin locul 2 daca nu 1 la fiabilitate.

Voi cati Km ati facut cu Golfurile voastre?

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Golfer

    8

  • Viorel C

    6

  • armando

    5

  • cristianionut

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

ce pot sa spun despre aceasta treaba este ca al meu tata are un Golf 1 1982 1.6 D care a trecut cu brio bariera de 500.000km si ia schimbat doar odata segmentii.masina a cumparat-o in '91 din germania ptr 1500 DM si avea la bord 27.000km :( .am facut si eu o gramada de drumuri cu ea si nu am ramas niciodata cu ea in drum. tata o tine in garaj si are grije de ea mai bine ca de orice.motorul se simte ca numai are aceeasi CP ca la inceput dar merge foarte bine.Motoarele diesel de pe VW-uri sunt foarte fiabile daca se are grije de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la fel de multe. Daca punem la socoteala si cei 30+ de ani ai Cobrelor... Problema lor principala ramane tabla - rezistenta dar mult mai sensibila la rugina.

Acum sa continuam discutia despre Golf-urile Diesel si facem bilantul mai tarziu - de cand le aveti si pe la cati Km ati ajuns cu ele?

cite mercedes-uri cobra mai vezi pe strada?

si cite golfuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal am un benzinar... 1.8 (gti). l-am cumparat cu 214.000km, pe drum a "plesnit" motorul (sincer nu cred ca a fost vina lui, ci a pompei defecte de ulei... de la aceasta s-au dus - arborele, bielele etc etc.) le-am inlocuit si acum merge ca focul.

despre dieselurile de 1.6 de la vw, din perioada respectiva, am auzit numai de bine. cele aspirate duc foarte multi km fara interventii majore. sunt durabile, fiabile. mic litraj, consum redus, taxe mici... etc etc. ce mai.. sunt bune pentru cei ce vor sa faca foarte multi km cu bani putini. cele 1.6 d turbo ofera un plus de putere, dar mai trebuie umblat din cand in cand la turbina.. ca la toate :D

am cativa prieteni cu golfuri 1 si 2, cu motoare 1.6 d si td. am vazut cum merge un golf 1 cu peste 400.000 km la bord, si nu mi-a venit sa cred. concluzia generala este ca sunt motoare durabile si inca bune. cu ele nu ai probleme. singurele lor dezavantaje ar fi fumul (de... diesel non-euro :D, zgomotul mare, si trepidatiile interioare. nu sunt ele cele mai confortabile pt drum... dar sunt fiabile, asta e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golful meu 2 avea 225000 km dar nu sunt convins ca erau reali si avea 4 trepte...mergea bine dar manca ceva ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Veteranii sunt destul de putini dar numai datorita faptului ca noi mergem destul de putin cu ele.

Altfel pot spune fara teama de a gresi ca sunt motoare "greu de ucis". Din acest pdv mie mi-au trebuit 3-4 luni ca sa distrug un motor mergind zilnic la servici deci cca 25km/zi fara ventilator functional (ba termocuplele, ba un fir de alimentare rupt), apoi cu garnitura de chiulasa arsa...Deci daca a rezistat motorul ala atit la tot ce i-am facut eu (din nestiinta nu intentionat), eu zic acum ca sunt excelente.

Altfel daca ai un minim de grija de ele pot depasi 300k km fara probleme majore (din ce-am vazut si auzit). Ce inteleg eu acum prin grija minimala: consumabilele la timp si sa fie de calitate, fara forje - turatii mari, si atentie la instrumentele din bord sa fie functionale - ochii cit cepele la temperaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Jetta mea a avut spre 500.000 Km anu trecut cand am dat jos motorul(e drept ca o porneam la -18 grade cu 2 baterii in paralel datorita compresiei mici)insa s-a dovedit f fiabila de-a lungul anilor.Dupa cca. 8 luni de stat in service are alta fata acum :vaidecapulmeu: adica am schimbat urmatoarele:Plafon,aripi fata,4 usi,caseta directie,linie tobe esapament noua,parbriz nou si i-am pus provizoriu un benzinar 1,6 care are 156000 Km cu compresie 11 la toti cilindrii :banghead: Am dat cu teroson interior+ext 12litrii si e vopsita cu albul care e si pe skodele astea noi cod vopsea 1226 :banghead:

Modificat de electricu"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cam 500.000Km ar fi limita superioara pentru un motor VW 1.6 TD?

Despre caroserie ce spuneti? V-a ruginit Golfurile pana acum, pe unde si cam in ce conditii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tabla pe golf rugineste de obicei la aripi. la cea din spate ...jos langa prag....deoarece in fata are si o protectie de plastic .... parerea mea e ca aia conteaza foarte mult.

motoru de pe al meu avea 300.000 cand l-am luat.....nu stiu ce sa zic...sigur nu erau reali...eu i-ammai tras 17 000 in 8luni...si merge perfect si acuma....

acuma cred ca trebuie sa ma duc sa imi reglez injectoarele sau sa imi cumpar niste duze de calitate....

dar in rest merge perfect...si nu il vad sa pice in urmatorii 200 000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine tabla a inceput sa dea semne de oboseala, dupa trei ani de la revopsire, pe la cheder parbriz unde au aparut niste mici umflaturi ale vopselei semn ca dedesubt se intimpla ceva urit si la praguri care au fost si ele refacute, unde au aparut niste crapaturi rau prevestitoare.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da....buburuzele alea la vopsea clar indica ce se intampla sub vopsea....

da , si la chedere se intampla ceva ....nu pot sa imi dau seama de ce acolo incepe sa rugineasca....putin...dar asta e...probabil nu-s foarte ok chederele....sau poate si-au trecut veacul....ca au deja o varsta....is curios eu cum vor arata golf3 urile din 93...prin 2013 :P sa vad eu daca mai duc ele 20 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut eu chederele sunt destul de solide - rezista si 15 ani tinute numai pe afara (soare naucitor, zapada, ger) si cand e sa le schimbi gasesti cu 50.000 in stare cat se poate de buna la un schrott din Arad. Problema cea mai serioasa ar fi... din nou, treaba facuta de romani la revopsire.

Eu m-as gandi de 100 ori inainte sa-mi vopsesc masina in Romania si, daca o fac, o fac de nevoie (zgarieturi, accident). Anul asta prefer sa-mi indes masina pe la praguri cu ulei ars+vaselina decat sa ii dau o vopsea pe burta. Poluare, here we come :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In zona chederelor problema apare in momentul in care acestea nu mai etanseaza din cauza imbatrinirii. Daca nu esti pe faza, ai sansa ca acolo apa sa intre pe sub si atunci sa rugineasca rapid. Daca esti pe faza, vei vrea sa le schimbi. Aici te vei lovi de specialisti care lucreaza cu scule improvizate zgiriind vopseaua. Cind am revopsit-o l-am prins pe unul din ucenicii mesterului cu o surubelnita-n mina lovind in chederul de la usa haion ! Asa vroia el sa-l monteze la loc.

Deci daca totusi sunteti fortati sa revopsiti eu zic sa incercati sa o dezechipati si sa o reechipati voi insiva...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am schimbat motorul (1.6 benzina -> 1.6 td) am facut cam 60.000 km. Masina are 250.000 acum, motorul diesel habar n-am cat avea cand l-am luat. Ce pot zice ca s-a schimbat un piston cand l-am luat, de mers merge foarte bine, compresie 27 pe linie, nu mananca ulei (poate foarte foarte putin scade nivelul cam la 5000 km, dar asta e normal la td). Tocmai am venit din Grecia, a mers impecabil, viteza de croaziera 110-120.

Ce mai pot zice despre el e ca, dupa ce s-a blocat turbina din cauza ca mergea cu esapament de benzina cu catalizator infundat si tzevi subtiri, plus filtru de aer de ford escort, si am mers vreo jumatate de an asa cu ea, la schimbarea esapamentului si a filtrului, dupa 3-4 pedale turbina si-a dat drumul si merge si in ziua de azi de mama focului, fara sa fi fost desfacuta si curatata sau alte alea.

Ca alt fapt divers, motorul merge cu radiatorul ramas de pe benzinar, care multi mi-au zis ca e subdimensionat, dar eu inca n-am prea observat probleme. Bine, daca urc un deal in forja, ajunge acul de temp cam la 3/4, dar isi revine. Tot ce am facut a fost sa pun o termocupla care cupleaza mai jos (parca 83 cu ceva, nu mai stiu).

Cat priveste caroseria, am ceva pete de rugina si gaurele in cateva locuri, anume pragurile si aripile din spate, sub ornamentele din plastic, plus fusta spate care a fost lovita. Incerc sapt asta sa o duc la reparat si vopsit, sa vedem ce iese, dar in principiu tabla e destul de ok (acuma nu foarte ok, dar asta e).

In rest, in aprox 6 ani de cand umblu cu masina, am schimbat anul asta multe chestii la directie, anul trecut telescoape si arcuri si cam atat.

Din punctul meu de vedere o singura problema mai nasoala am avut, mi se manca cureaua de la alternator si patina in sarcina, la masurare pe loc dand valori normale de incarcare, dar fara sa faca zgomot, si vreo 3-4 luni tot ramaneam prin oras fara curent, pana a fost descoperita problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul asta prefer sa-mi indes masina pe la praguri cu ulei ars

Nu folosi ulei ars!!! Daca vrei sa o protejezi foloseste ulei virgin. Spor la treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si care ar fi motivul pentru care ar trebui sa folosesc ulei nou?

Treaba o sa o faca compresorul dintr-un atelier de tinichigerie. Eu doar o sa am de dat cu gura :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si care ar fi motivul pentru care ar trebui sa folosesc ulei nou?

Treaba o sa o faca compresorul dintr-un atelier de tinichigerie. Eu doar o sa am de dat cu gura :)

uleiul ars este acid...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri seara, in sfarsit am vazut un Taxi VW Golf II TD. Bucuros am si sarit in el sa vad cum merge. Masina era un VW Golf 1.6 TD original din '86 cu vreo 375000Km pe bord. Cumparata pentru taxi la 160.000Km restul ii facuse in ultimii 3 ani singurele reparatii fiind la consumabile (suspensii) si baia de ulei sparta cu care a traversat Bucurestiul asa.

In rest nici o interventie la motor, doar un mic consum de ulei la cateva mii de Km de la turbina stricata de cand cu cascadoria fara baie. Cred ca asta spune mult de tot despre fiabilitatea motoarelor VW Diesel din anii 80-90. Destul cat sa convinga ca este nevoie si de un Golf de incredere pe la casa omului atunci cand te-ai saturat de computere de bord zapacite, ABS, airbags sau alte sofisticarii si vrei doar cateva sute de mii de Km fara probleme cu un consum de motocicleta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar cateva sute de mii??? is curios eu cum o sa mearga un golf4 dupa 500 000 km. nu zic nimik....dar cu cat e mai simplu motoru cu atat e mai usor de reparat.

masinile noi sunt facute sa fie cat mai ieftine...si cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cam 500.000Km ar fi limita superioara pentru un motor VW 1.6 TD?

Despre caroserie ce spuneti? V-a ruginit Golfurile pana acum, pe unde si cam in ce conditii?

Nu stiu daca poti sa spui ca are o limita la un anumit numar de km, asta depinde mult de modul cum o ingrijesti si cum conduci.De ex. cineva are un Transporter din aceeasi generatie si are 1000000 km fara probleme la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiabilitatea la Golf? Hmm...Faptul ca si in ziua de azi vedem pe strada o multime de Golf-uri I si II ar trebui sa raspunda la o asemenea intrebare. Cat despre motoare, din experienta proprie 1.6 D si TD sunt motoare robuste, rezistente la multe "agresivitati", greu de ucis :(...un plus important este faptul ca sunt motoare foarte simple iar defectiunile care pot aparea sunt usor de depistat. Motorul meu (1.6D)m-a lasat la 200.000 km, in sensul ca nu mai pornea iarna. Sunt sigur ca nu erau km originali din cauza ca era schimbat kilometrajul insa dupa reparatia capitala care a costat 20 mil in 2002 motorul a fost superb...In acest an l-am schimbat cu un 1.8 GTI 112 CP...nu stiu daca a fost cea mai buna decizie, mai ales in privinta consumului insa continui sa cred ca am un motor fiabil sub capota.

Totusi desi fiabilitatea lor a fost destul de ridicata ca sa ajunga pana in zilele noastre cu fruntea sus asta nu inseamna ca vor tine la nesfarsit. Parerea mea este ca daca vrei sa pastrezi un G2 in stare buna trebuie sa investesti continuu, iar pentru asta trebuie sa ai multa pasiune pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea am facut motorul la 225.000 si fusese schimbat bordul cand cel vechi avea 140.000. 1,6D. Un prieten cu o masina exact ca a mea din 1987 a vandut-o anul trecut la 775.000 km . Masina avea motorul ORIGINAL in totalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul de care spuneai e pe aici, pe forum?

Chiar as fi curios sa aflu cum a reusit sa intretina masina aia atat de bine ca sa reziste 775.000km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu , habar nu are despre masini.....tatal sau a luat masina la 270.000 km din Germania si a facut pana la 750.000. Dupa aia ...a mers el putin si a trebuit vanduta ( a rasturnat-o de 2 ori in 3 luni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!