Jump to content

Zgomot toba


angel
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am si eu o problema la a mea "buburuza", mai exact dimineata cand am plecat cu ea am constatat un zgomot ca de toba sparta (nu se aude tare, dar pana acum nu am auzit asta la ea, ceva se intampla acolo), dar face doar la "mers in gol" si la accelerare usoara, acum nu imi dau seama daca chiar este toba sparta (nu se vede nimic si nici nu am o rampa sa o pot urca si vedea care este treaba), iar la evacuare se simte o mica trepidatie, ca si cum ar merge intrerupt, cred ca trebuie sa ajung in service cu ea sa vad exact care este treaba.

Nu a crescut consumul, nu s-a aprins niciun martor de avertizare si nici nu sunt probleme de putere, adica trage la fel ca si pana acum.

Ar putea fi o problema la catalizator?

Sambata am trecut prin apa (mai maricica, dar in limite rezonabile), dar nu cred ca asta ar putea fi cauza, dar nici nu sunt sigur ca o pot elimina.

Multumesc pentru eventualele sfaturi si recomandari.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie toba finala, dar nu sparta ci sitele din ea sa se fi "mincat"...Nu e nici o problema in afara de disconfortul dat de zgomot. La Avia o toba ~600 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat toba finala de la un magazin obisnuit de piese auto import. Am dat 180 Ron cu TVA. mai ai nevoie de un colier care la dealer este 100 Ron si manopera la dealer 100 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Nu prea are ce martor sa se aprinda daca este gaurita toba. La mine se auzea un zgomot enervant de sub masina si am gasit o gaura de 5 mm (care ulterior sa marit la 1 cm!) pe teava de legatura dintre tobe. Am schimbat toate tobele (vezi aici) cu unele Bosal luate de la Volksman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme... de la site se intampla totul.

Am schimbat tobele (amandoua)... si nu mai am probleme.

La Volskparts am gasit ambele tobe cu 330 RON - TVA inclus(nu stiu cat costa separat)... la care am mai avut nevoie de inca 2 coliere (35 RON bucata - TVA inclus).

Te duci la un service oriunde... si ti-o schimba. Te duce mult mai ieftin ca la dealer. Asta in cazul ca nu mai ai masina in garantie.

Daca nu te deranjeaza zgomotul... cu ITP-ul nu o sa ai probleme (iti spun din experienta)... si toba o sa te mai tina asa... inca un an lejer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Apropo de zgomote (stiu ca nu e Fabia, dar la tobe e la fel): dupa ce mi-am montat noile tobe am un sound mai ragusit, usor sportiv (nu ca mi-ar displacea, dar nu am comandat tobe sport). O fi de la tobe sau de la faptul ca ar putea fi montate prost (mansoanele sunt originale, deci teoretic nu ar trebui sa existe scapari)? Totodata aud un sursur ciudat, greu descriptibil, de sub masina, aparut tot de cand mi-am montat tobele. Ceva idei/pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca colierele sunt noi, cel mai probabil nu sunt montate corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colierele de multe ori nu etanseaza perfect.

Cand mi-am montat tobele... pe la coliere erau f mici scapari...

De aceea... pe interiorul colierelor se pune o pasta, "ermetic" parca se numeste, care ajuta la etansarea imbinarilor.

Cand mi-am luat tobele, am luat si un tub special pentru asta, tot de-acolo. A costat inca 10 RON acea pasta.

Am verificat... cu motorul pornit... am intrat sub masina si am vazut pe unde scapa. Dupa ce am pus pasta... nu mai sufla pe nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o problema la a mea "buburuza", mai exact dimineata cand am plecat cu ea am constatat un zgomot ca de toba sparta (nu se aude tare, dar pana acum nu am auzit asta la ea, ceva se intampla acolo), dar face doar la "mers in gol" si la accelerare usoara, acum nu imi dau seama daca chiar este toba sparta (nu se vede nimic si nici nu am o rampa sa o pot urca si vedea care este treaba), iar la evacuare se simte o mica trepidatie, ca si cum ar merge intrerupt, cred ca trebuie sa ajung in service cu ea sa vad exact care este treaba.

Nu a crescut consumul, nu s-a aprins niciun martor de avertizare si nici nu sunt probleme de putere, adica trage la fel ca si pana acum.

Ar putea fi o problema la catalizator?

Sambata am trecut prin apa (mai maricica, dar in limite rezonabile), dar nu cred ca asta ar putea fi cauza, dar nici nu sunt sigur ca o pot elimina.

Multumesc pentru eventualele sfaturi si recomandari.

O zi buna.

Daca te intereseaza am eu toba finala de RS. PM si poate ne intelegem :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme... de la site se intampla totul.

Am schimbat tobele (amandoua)... si nu mai am probleme.

La Volskparts am gasit ambele tobe cu 330 RON - TVA inclus(nu stiu cat costa separat)... la care am mai avut nevoie de inca 2 coliere (35 RON bucata - TVA inclus).

Te duci la un service oriunde... si ti-o schimba. Te duce mult mai ieftin ca la dealer. Asta in cazul ca nu mai ai masina in garantie.

Daca nu te deranjeaza zgomotul... cu ITP-ul nu o sa ai probleme (iti spun din experienta)... si toba o sa te mai tina asa... inca un an lejer.

Ce este acest "Volskparts"? Un magazin ceva? Unde se afla amplasat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca am postat aiurea si am dat de lucru moderatorilor. :offtopic:

Multumesc pentru sfaturi si oferta (yan), o sa intreb si la dealer sa vad ce costuri sunt cu montaj cu tot (ca este mai greu in fata blocului sa o schimb eu :blink: ) asta daca este vorba doar de sitele din toba finala. Si eu tot de acolo am banuit ca ar putea fi, dar m-am gandit ca totusi s-au dus cam repede (masina are doar doi ani).

Eu am incercat sa vad daca este sparta pornind motorul si astupand evacuarea de la toba, si "face presiune" si nici nu se vede daca ar "rasufla" prin alta parte, ma gandesc ca daca erea sparta suna totusi altfel.

yan toba de RS se potriveste si "nu creeaza probleme cu politia" :D ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Angel, pe mine m-a dus cu totul ... inlocuit finala si intermediara... 4,2 milioane. Aici intra pretul ambelor tobe, a 2 bucati coliere si a pastei pentru etanseitate (luate de la Volskparts... ai link-ul mai sus), plus mana de lucru... adica niste beri... unui mecanic pe care il cunosteam.

Daca iei tobele... si te duci sa le montezi unde iti recomanda cei de la magazin... mana de lucru nu ar trebui sa te coste mai mult de 50 RON. E posibil sa te coste chiar mai putin.

La Porche ma costau 10 milioane doar tobele. Fara mana de lucru.

La tine e posibil sa fie nevoie sa le schimbi pe amandoua. La mine toba finala si cea intermediara formau o singura bucata... e posibil la fel sa fie si la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru informatie ;) , inca nu stiu ce o sa fac :scratch: (in acest moment sunt cam "strans la punga" :( ).

Nu cred ca sunt probleme daca mai merg o scurta perioada fara sa o schimb, voi ce parere aveti?

Trebuie sa mai studiez si "problema" pentru a fi sigur ca este de acolo si nu sunt alte probleme. ;)

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e doar de la tobe, poti merge asa inca o buna bucata de timp, fara sa ai probleme cu politia. Daca incepe sa faca mai rau... (acum nu stiu cat de rau face in momentul de fata :blink:) atunci e nevoie sa o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face rau si in atare conditii nu imi fac probleme cu politia (cel putin deocamdata :) ), probleme im fac cu privire la afectarea altor "angrenaje" :blink: . Nu imi dau seama daca (vorbind de cazul in care sunt duse sitele din toba finala) afecteaza ca nu are o "evacuare" normala, adica nu sunt probeleme decat din punct de vedere "fonic" si "poluat", sau ar putea sa apara si alte probleme "functionale" si cu costuri mult mai mari. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun topicul!

Aceeasi problema o am si eu insa m-am lamurit de la voi ca e vorba de sitele din toba finala. Oricum se apropie a 3-a revizie si am sa le spun baietilor sa o ridice pe rampa sa vad daca nu cumva o fi vreo gaura, rugina sau alte chestii. Daca nu am sa o las asa :D

La ce preturi spuneti voi ca sunt la reprezentanta cu siguranta am sa ma duc la un alt service. Asta cand voi avea banii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu sitele sparte mai bine de un an. Singurul lucru suparator este zgomotul destul de mare pentru locurile din spate la viteze peste 110Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am schimbat si eu cele doua tobe+coliere. Am constatat ca se mai aude un zgomot usor ca si cum am scapari pe la colierele de prindere. Am citit mai sus ca exista o pasta pentru etansare. As dori sa stiu cum se pune acea pasta. se dau colierele jos si se unge teava de jur imprejur, sau doar de baga pasta pe unde are scapari cu colierele prinse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebarea "cmircea" si pe mine ma intereseaza cum sta treaba.

La mine pana la urma nu toba erea cu problema ci un colier nu etansa (undeva la mijlocul traseului), l-au desfacut si au incercat sa-l mai stranga dar se pare ca tot mai "rasufla" (inca se mai aude un zgomot). Acum imi dau seama ca nu i-am intebat daca au bagat "pasta de etansare". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost pusa pasta de etansare pe terminatiile tobei si in interiorul colierului, putin, inainte sa se faca imbinarea. Nu cred ca ajuta sa pui doar pe unde rasufla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat ieri un tub de pasta de etanseizat. Se numeste Muffler Cement si este produsa de Bossal. Am desfacut colierele de prindere a tobelor, am uns bine cu pasta capetele tobelor, am prins din nou colierul si am sters surplusul de pasta. Am asteptat circa 20 minute sa se intareasca bine, apoi am pornit motorul. Surpriza. Nici un zgomot de toba sparta sau locuri pe unde sa rasufle. operatie reusita. Sper sa foloseasca si altora acesta experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Din pacate am revenit aici la capitolul toba cu probleme, astfel dupa un an se pare ca sitele din toba finala s-au dus, parca ar fi toba de dacie :) , iar la Avia Motors Pantelimon o toba e 500 RON si cu montaj cu tot aproape 800 RON.

Asa ca mai astept, ca nu arde :P (doar la buzunar)

Auzi 800 de RON :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe la magazinele de piese auto. Gasesti toba finala cu 180 lei si colier la 30 lei. Poti sa le montezi chiar tu ca nu este foarte greu sau te duci la un service si scapi cu 30-50 lei. Toba te va tine aproximativ 3 ani. Atat m-a tinut pe mine. Toba originala a masinii m-a tinut 4 ani. Asa ca eu zic ca merita sa nu pui o toba originala, este si scumpa si nu face banii. Doar colierul la reprezentanta costa 120 lei fara manopera.

Modificat de cmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!