Jump to content

Influenta FMIC-ului asupra temperaturii motorului


ender
 Share

Postare recomandată

am vazut un PN similar OEM PN dar nu eram f sigur...thx a lot 4 infos...dar ai idee e de montat mult la el? sau macar isi face treaba bine? cam cu cate grade ar raci si care ar fi avantajele...

Daca-l montezi ca in poza, nu cred ca o sa ai mai mult de 40-45grdC, chiar si in cele mai calduroase zile de iarna.

Si inca ceva; la iarna sa acoperi FMIC-ul cu un carton. Altfel, o sa stai o vesnicie sa se incalzeasca motorul, chiar si la drumuri lungi in afara localitatilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, ender, ce treaba are FMIC-ul cu incalzirea motorului? Cred ca diferenta temperaturii aerului din admisie iarna la SMIC sau FMIC este marginala si oricum acel aer participa in ardere. Eu cred ca acum i se va incalzi mai repede masina pentru ca radiatorul de apa este "blocat" de FMIC ca de altfel tot curentul de aer care "linge" motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am timp acum sa pun aici niste studii facute de specialisti in motoare turbo cu intercooler. Ce am afirmat mai sus este adevarat, FMIC-ul mareste timpul de incalzire al motorului pe timp de iarna (diferenta de 20-30grdC la temperatura aerului admis) si in special atunci cind vremea este foarte uscata (indice de umiditate sczut) si presiunea de vopori este mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc marginala diferenta temperaturii aerului din admisie! E mai mica cu zeci bune de grade.

Radiatorul de "apa" nu este blocat de FMIC. FMIC-ul permite foarte bine trecerea aerului "prin el".

Urmariti ce zice userul TDIRacing in topicul asta -> http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=100313

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eficienta combustiei creste odata cu cresterea raportului de compresie relativ (dinamic). Acest raport de compresie este influentat de catre doi factori:

1. Turbulenta admisiei (invers proportional)

2. Densitatea incarcaturii de aer (direct proportional)

Motorul se incalzeste cu atit mai greu cu cit eficienta combustiei este mai mare.

:P

Suntem puternic :D

;)

Propun, cu acordul lui zGB, ca acest topic sa fie mutat in zona de tuning, cu pastrarea unui link aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un radiator e clar ca nu actioneaza ca un perete, insa totusi restrictioneaza mai mult decat SMIC curentul de aer care participa la racirea motorului. Pe de alta parte, aerul de admisie mai rece este un aer mai dens prin urmare o ardere mai puternica si mai intensa are loc. Din asta rezulta energie cinetica aplicata pistonului si caldura aplicata camerei de ardere si deci fluidului de racire. Ultima are influenta directa asupra temperaturii motorului.

Referitor la SMIC vs FMIC in faza de incalzire a motorului, caci despre asta era vorba, temperatura din admisie cred ca este marginala. Probabil la rularea cu viteza si turbina in boost atunci diferenta este cum ati spus de zeci de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca aerul e mai rece si mai dens nu duce la o ardere mai puternica. La Diesel mai mult aer nu antreneaza automat mai multa motorina. Motorina e dictata de pedala de acceleratie si cel mult limitata de aer (si alti factori importanti). DE aceea el va avea cam aceeasi cantitate de motorina cu mai mult aer, care e si mai rece.

Oricum majoritatea celor de pe TDICLUB.COM cu FMIC au incalzire mai grea iarna si nu cred ca s-au apucat toti sa minta-n grup... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci daca nu-ti aduce o ardere mai puternica cum o sa poata sa-ti aduca o putere mai mare si in final de ce mai este nevoie de intercooler? Eficiena arderii este exprimata de raportul optim intre combustibil si aer. Compresia si ceilalti factori nu ii luam in discutie.

Pana nu este prea tarziu, vreau sa fac mentiunea ca nu neg utilitatea FMIC-ului. Eu ma refer strict la influenta acestuia asupra temperatura motorului si problema iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca aerul e mai rece si mai dens nu duce la o ardere mai puternica.

Nu ai dreptate

Senzorul IAT moduleaza cantitatea injectata in sensul modificarii acesteia invers proportional cu temperatura admisiei de aer.

De ce crezi ca pe timp rece patineaza ambreiajul (la masinile modificate)? Pentru ca puterea produsa este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok deci revenind la fuel cooler am auzit ca fara el pd-urile tunate ajung lejer la 80 de grade si vara la 90....si ca dupa 80 de grade ecu incepe sa limiteze cantitatea de motorina injectata....ouch :(

daca stiti pe undeva fuel cooler va rog sa-mi spuneti...2nd hand orice thx

@ender thx again si chiar ma gandeam la iarna sa o ard ca, camioanele cu carton pe masina :D :D :D

Modificat de zGb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul rece, are o densitate mai mare decat aerul cald, deci are un numar mai mare de molecule pe cm cub. In acest caz se va obtine o cantitate mai mare de aer in cilindru, fapt care duce la o ardere mai buna a motorinei, producand pentru aceeasi cantitate de motorina injectata o putere mai mare. De fapt se produce o ardere mai ... completa, nu neaparat mai puternica.

TDI-urile au radiator de ulei. Nu cumva de acolo vine acea .... racire accentuata? Pentru ca uleiul are capacitatea calorica mai mare decat cea a antigelului si preia mult mai multa caldura din pistoane (pe care le "spala" sa spun asa .. ) decat preia antigelul din bloc motor/chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ardere mai puternica pentru mine in cazul de fata inseamna o ardere mai completa. Si cu cat arzi mai mult si "mai bine" din amestecul carburant per ciclu cu atat vei avea o putere mai mare si automat o caldura degajata mai mare la aceeasi RPM. Pentru ca temperatura aerului de amisie e mai scazuta nu inseamna ca arderea este "mai rece" si deci motorul va fi mai rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ake, asta e clar .... ardere completa - putere mai mare - caldura mai mare - temperatura mai mare.

Am zis si eu mai sus .... nu cumva e din pricina radiatorului de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ardere mai puternica pentru mine in cazul de fata inseamna o ardere mai completa. Si cu cat arzi mai mult si "mai bine" din amestecul carburant per ciclu cu atat vei avea o putere mai mare si automat o caldura degajata mai mare la aceeasi RPM. Pentru ca temperatura aerului de amisie e mai scazuta nu inseamna ca arderea este "mai rece" si deci motorul va fi mai rece.

Voi chiar nu ati facut la termodinamica motorul cu combustie interna?

Ce se intimpla cind T1 scade, adica temperatura initiala?

Eficienta combustiei nu inseamna ca arderea este mai buna, inseamna ca arderea produce mai mult lucru mecanic si pierderile de caldura sunt mai mici.

Temperatura este o masura a schimbului de caldura sau mai bine spus o forma de manifestare a caldurii, nu caldura in sine (energie). Cu cit T1 si T2 sunt mai mici, la acelas delta T, lucrul mecanic produs este mai mare, deci motorul are o ardere mai eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai dreptate

Senzorul IAT moduleaza cantitatea injectata in sensul modificarii acesteia invers proportional cu temperatura admisiei de aer.

De ce crezi ca pe timp rece patineaza ambreiajul (la masinile modificate)? Pentru ca puterea produsa este mai mare.

Absolut!

Insa eu vroiam sa zic ca doar pe baza faptului ca aerul e mai rece (lasand la o parte calculul injectiei facut de ECU) nu se produce o ardere mai "puternica".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender. Eu cred ca deltaT nu este constant iar eroarea ta mare este ca tu consideri T2(temperatura de ardere) diferita in cazul SMIC si FMIC in sensul ca FMIC produce un T2 mai mic decat SMIC. Eu sustin cotrariul FMIC produce un T2 mai mare decat SMIC tocmai pentru ca arderea este mai buna => mai multa motorina este arsa in cazul FMIC. Eu stau si ma minunez de faptul ca tu sustii ca o ardere mai buna este mai "rece" si se produce mai mult lucru mecanic. Conservarea energiei exista insa nu este vorba de aceeasi energie initiala. In cazul FMIC energia care se conserva in final este mai mare decat in cazul SMIC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stau si ma minunez de faptul ca tu sustii ca o ardere mai buna este mai "rece" si se produce mai mult lucru mecanic.

Totusi din liceu stim ca motorul cu ardere interna este un convertor de energie. Ia energie "potentiala" din combustibil o transforma in energie calorica (prin ardere) care se transforma in energie mecanica. Ultima transformare, cea din energie calorica in energie mecanica ideal s-ar face cu pierderi zero. In acel caz toata energia termica se transforma in energia mecanica iar blocul motor samd ar fi reci bocna indiferent de "forja" care i-ai da-o.

Faptul ca se incalzeste un motor inseamna ca pierde energie deci "arderea e mai proasta".

Este bine ca un motor sa fie cald ca sa fie bine uns si uzurile sa fie cat mai mici dar dpdv al randamentului nu e un semn bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termodinamica teoretica ideala (ciclul Carnot) spune ca Lucrul mecanic produs de un motor cu ardere interna este L=Qabs (fct de T1) - Q ced (fct de T2) sau randamentul = 1-T2/T1. Deci randamentul ciclului depinde de cele doua temperaturi .... minima si maxima.

Daca iarna se obtine putere mai mare, inseamna ca T2 scade. E posibil sa scada si T1, dar nu cu acelasi gradient, deoarece creste Puterea sau L mecanic. Deci creste diferenta intre cele doua temperaturi. Deci ... T1, temp mare nu va scade atat de mult precum T2.

Ender, teoretic este posibil ce spui tu, avand in vedere aceasta scadere a temperaturii maxime pe ciclu.

Dar acum intreb si eu ... autoaprinderea motorinei si arderea amestecului combustibil, nu cumva se fac la temperaturi destul de apropiate (ma refer la cele doua conditii de mediu iarna - vara).

Ideal este cum spune Andrei .... fara frecari, fara uzuri .... un motor rece ... ca gheata. Dar practic .... ma indoiesc ca este asa de vizibila numai din acest motiv .... scaderea temperaturii exterioare.

Eu totusi o pun pe seama diferentei de temperatura mai mari dintre suprafetele ce executa schimb de caldura si mediul ambiant (bloc motor-aer rece, radiator - aer rece, racitor ulei - aer rece, baie ulei - aer rece). Eu cred ca de aici vine acea diferenta mare de temperatura si faptul ca un motor se incalzeste muult mai greu iarna.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu este vorba de cilul Carnot. Acesta stipuleaza ca randamentul maxim al unui motor cu combustie interna (pompa de energie) este dat de formula 1- T2/T1 (T2 < T1). Nici-un motor real nu poate atinge acest randament.

2. @andrei. Incalci un principiu important termodinamic care stipuleaza ca nu poti transforma integral caldura in lucru mecanic.

3. Eu nu vorbesc din auzite si nici nu-mi dau cu presupusul. Cine ma cunoaste stie ce pregatire teoretica in fizica am. Orice motor REAL care lucreaza intre doua temperaturi T1 si T2, T2 > T1, este mai eficient cu cit acestea sunt mai mici, diferenta dintre ele raminind constanta. De ce? Pentru ca pierderile sunt cu atit mai mari cu cit miscarea browniana este mai ampla (sistem disipativ cu entropie mica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu ce incercam sa spun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite un exemplu care nu tine cont de miscarea browniana, adica un motor ideal:

- un motor care lucreaza pe ciclu Carnot, cu deltaT=1000grdK intre 6000K si 5000K, are randamentul 1- 5/6 = 17%

- acelasi motor pe ciclu Carnot (ideal), cu acelasi deltaT=1000grdK dar intre 4000K si 3000K, are randamentul 1- 3/4 = 25%

Pricepeti?

Lucrurile stau si mai dezastros daca luam in calcul entropia, adica ne apropiem de realitate.

Daca am o incarcatura de aer la 30 respectiv 10 grdC dupa IC, acesta diferenta (calculata procentual) sa va regasi in EGT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea era alta ... nu cumva .... una din temperaturi este ... aceeasi sau aproximativ aceeasi, in cazul real de functionare?

Pentru ca in cursa pistonului, pe compresie, temperatura aerului creste fantastic de mult. Asta vreauu eu sa subliniez si sa aduc in discutie.

Si nu cred ca are mare importanta temperatura de ADMISIE (care e mica) si avantajeaza doar umplerea cilindrului. Atata timp cat cursa pistonulu se face intr-un timp foarte scurt, se va face cu o crestere de temperatura foarte mare. Temperatura care este suficient de mare ca sa poata permite autoaprinderea amestecului carburant.

Deci, nu cumva temperatura de inicepere a arderii ... este aproximativ identica in cele doua cazuri (vara - iarna)?

PS. Nu era in intentia mea sa contest pregatirea cuiva, dar daca voi asa considerati ... ma retrag, sa nu deranjez.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS. Nu era in intentia mea sa contest pregatirea cuiva, dar daca voi asa considerati ... ma retrag, sa nu deranjez.

:D

:D

voi de gluma nu stiti?

Hai ca ajung acasa si fac niste calcule "savante". O sa elimin multe chiestii care tin de motorul real (altfel numai un model numeric poate rezolva sistemul de ecuatii) si o sa demonstrez teoretic ca IAT-ul influenteaza destul de mult EGT-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept(am) cu nerabdare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uite asa .... progresam. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!