Jump to content

Garnitura de chiulasa


C.T.C.
 Share

Postare recomandată

sunt gata sa schimb garnitura de la chiulasa si as vrea sa stiu daca este normal sa fie unsa cu ceva.sau daca stiti ce recomanda producatorul intr-un astfel de moment.n-as vrea sa fac ceva ce nu este indicat

a, inca ceva...cica se schimba si prezoanele atunci cand desfaci motorul..ceva sfaturi? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura nu se unge cu nimic iar prezoanele se recomanda a fi scimbate.

Eu am schimbat o garnitura la un G2 si prezoanele aveau filetul alungit,deci schimba-le. :)

Inca ceva.Curata inainte gaurile din bloc (apa,ulei,etc).

,,prezoanele" de fapt sunt suruburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat garnitura de chiulasa si am facut dupa cum urmeaza:

- am curatat bine de tot gaurile filetate din bloc de apa,ulei sau alte fluide deoarece riscam sa sparg blocul motor (lichidele sunt incompresibile...)

- am uns cu un strat foarte subtire garnitura cu vaselina...pentru ca etansarea sa fie mai buna(vaselina patrunde in pori mai bine iar gand se incalzeste etnsazeaza foarte bine...)

- am strans chiulasa dupa o anumita ordine pe care sper ca o stii....

- ai grija mare la cum pui garnitura...vezi sa fie la fel cum ai scos-o pe cealalta..sa nu acoperi orificul de alimentare cu ulei...pt ca o sa tre' sa dai iar jos chiulasa....(iti dai seama daca atunci cand pornesti nu se stinge becul la ulei )

- dupa 1000km strangi iar suruburile de la chiulasa

p.s.:De ce ai schimbat garnitura?!

Modificat de sinucigasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

p.s.:De ce ai schimbat garnitura?!

multumesc mult baieti pentru sfaturi si raspund la intrebarea pusa de sinucigasu'...nu are nimic dar zilele astea stand de vorba cu fostul proprietar am aflat ca si el la randul lui nu schimbase garnitura..pentru ca am schimbat foarte multe consumabile, am decis sa fac si pasul asta.este un lucru bun (zic eu) pentru masina si auzisem ceva, ceva despre operatia asta.cat despre ungere, strangere si restul miscarilor necesare am fost nevoit sa cer sfatul vostru.

inca ceva...aceasta ordine de strangere a chiuloasei nu se face cu o cheie dinamometrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa nu este printre consumabile :) .

Daca nu ai probleme iti recomand sa nu o schimbi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt gata sa schimb garnitura de la chiulasa si as vrea sa stiu daca este normal sa fie unsa cu ceva.sau daca stiti ce recomanda producatorul intr-un astfel de moment.n-as vrea sa fac ceva ce nu este indicat

a, inca ceva...cica se schimba si prezoanele atunci cand desfaci motorul..ceva sfaturi? :)

De ce vrei sa schimbi garnitura de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A zis omu' ca vroia sa o schimbe preventiv. Si eu recomand sa nu o schimbe daca nu are un motiv intemeiat (gen neetanseitati ulei/"apa" sau altele).

In manualul de reparatie (daca nu il ai gasesti la alt Golfist sigur) ordinea de strangere a suruburilor de chiulasa. Se strang suruburi noi cu cheia dinamometrica la un anumit cuplu (tot in manual gasesti). Apoi se poate sa fie trecut in carte sa mai strangi o data dupa 1000 km sau asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu 1 zic sa nu o schimbi nu are nici o legatura cu ,consumabilele...!da' daca totusi o schimbi garnitura se poate strange si fara cheie dinamometrica cu un bun simt al mainii...ordinea e mai greu de povestit despre ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.se pare ca am pus gresit problema in contextul in care nu sunt la curent cu schimbarea garniturii de chiulasa.nefiind un mare cunoscator de mecanica si facand totul la masina singur (cand este cazul) dupa manual sau la service am vrut sa imi iau ceva masuri de siguranta pentru o astfel de operatie.acum uitandu-ma pe raspunsuri aflu si eu ca aceasta garnitura nu face parte din cele care se schimba pentru ca "este bine" si imi iau partea de vina...

dar tot raul spre bine mai ales ca imi este utila aceasta discutie si poate nu numai mie.in speranta ca nu am pus problema gresit orice informatie venita pe subiect este binevenita.

.

Daca nu ai probleme iti recomand sa nu o schimbi!

ma voi uita mai atent, poate cine stie?.. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 dupa cum au zis si colegii , nu ar trebui sa o schimbi daca nu este nevoie

2 daca tii neaparat sa o schimbi e bine sa ai dai un strat subtire de ulei sau vaselina si strangerea se face , ori in gen spirala = dela interior spre exterior , sau in forma de X , si aic la fel de la interior spre exterior

bafta si numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10----4----2----6----8

7-----5----1----3----9

Modificat de horry_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ar trebui sa o schimb, imi tot curge ulei pe langa ea. Ideea e ca ultima data cand am schimbat-o, au pus baietii silicon rosu de jur imprejur, asta dupa ce au curatat capacul foarte bine. Si a tinut cam o luna, dupa care a inceput sa curga pe la suruburi, banuiesc, din cauza ca se destrang. Eu pana acum nu stiam ca trebuie schimbate si suruburile. Se gasesc un comert noi si daca da, cam cat e unul?

Si referitor la cheia dinamometrica, fiindca n-am vazut/folosit niciodata: se gaseste de cumparat? Care ar fi forta cu care trebuie stranse surburile astea cu respectiva cheie?

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheie dinamometrica se gaseste de cumparat. Arata ca o cheie dintr-o trusa de chei tubulare cu click. O folosesti cu o capetele de la o trusa de chei tubulare cu click.

Gasesti probabil in mai multe locuri, dar eu am intrebat de curiozitate la ROCAST daca au si cat costa. Au, nu mai stiu marca, dar e nemteasca. Aduc la comanda, mi-au aratat-o in catalog. Erau 4 modele, cea mai ieftina nu mai stiu cat era, urmatoarele 2 erau in jur de 60-62 Euro (fara TVA), iar cea mai scumpa era putin peste 100 Euro fara TVA. Difera itnre ele cuplul de strangere (au un interval, de genul 20-105 Nm, nu mai tin minte exact) si dimensiunea de prindere pentru capetele de cheie tubulara (1/2, 3/4, 1 parca erau dimensiunile, iti iei in functie de trusa de tubulare pe care o ai sau ti-o vei cumpara).

Cuplul la care se strang suruburile cred ca depinde de masina, la mine de exemplu scrie (daca imi amintesc exact) ca mai intai se strang la 40 Nm, apoi la 60 Nm, apoi se mai strang inca 180 grade. Presupun ca primele 2 strangeri sunt prima data (adica le strangi pe toate la 40, apoi in aceeasi ordine pe toate la 60), iar apoi 180 grade dupa cateva sute de km parcursi. Ar fi bine daca ar confirma/infirma cineva care stie sigur.

Modificat de georgem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca ai probleme cu garnitura la capacul chiulasei, aici se discuta de garnitura de chiulasa :)

La capac nu e nevoie sa schimbi suruburile, in cazul tau cred ca iti trebuie o garnitura noua.

@jmf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ar trebui sa o schimb, imi tot curge ulei pe langa ea. Ideea e ca ultima data cand am schimbat-o, au pus baietii silicon rosu de jur imprejur, asta dupa ce au curatat capacul foarte bine. Si a tinut cam o luna, dupa care a inceput sa curga pe la suruburi, banuiesc, din cauza ca se destrang.

Daca e vorba de garnitura de la capacul de la culbutori (capacul cel mai de sus de pe motor), atunci treaba e simpla. Schimba garnitura cu una mai de calitate, de exemplu Elring. Probabil nu o sa ai nevoie de silicon ca sa nu curga. Daca ti-au pus silicon de prima data, probabil stiau ei ce stiau. Am patit-o si eu cu una turceasca de la Al Padrino, s-au chinuit la service sa o faca sa nu mai curga, si au reusit doar cu silicon. Dupa care am luat una Elring pe care aceiasi oameni la acelasi service au pus-o fara silicon si nu curge deloc.

Si poti sa mai strangi din cand in cand piulitele respective, la mine cel mai bine se strang cu o tubulara de 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplurile de strngere sunt cum a spus georgem mai sus: 40Nm,60Nm apoi 180.

Adica se strang suruburile in ordinea de strangere la 40Nm, apoi iar in ordinea de strangere la 60Nm, si apoi se mai rotesc tot in ordinea de strangere 180 grade(merge si de 2 ori 90) . Toate astea se fac din prima, nu se mai strang dupa un numar de km.

Cheie dinamometrica am vrut sa-mi cumpar si eu ca gasisem la 90 lei, tot germania cica, dar arata ca naiba si n-am avut incredere sa iau.

Pana la urma am aplicat o metoda mai simpla. Avand in vedere ca trebuie masurat cuplul adica

bratul fortei X forta nu avem decat sa le masuram pe astea doua. Se ia o cheie care are cap de 1/2" si se masoara pe bratul ei o distanta convenabila(10cm, 20cm etc in functie de cat de mare e cuplul masurat), apoi se agata de bratul cheii la acea distanta un cantar din ala cu arc. Cand strangi un surub nu mai tragi de bratul cheii, tragi de cantar si ce arata cantarul se inmulteste cu distanta si se obtine cuplul.

Cantarul trebuie sa fie cat mai bun si trebuie neaparat verificat cu unul de care se stie ca e precis.

Macar sa se stie eroarea la diferite greutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floriand are dreptate, am probleme cu garnitura de la capacul chiulasei. Scuze de confuzie :offtopic: Poate ar trebui sa deschid un topic separat, fiindca, din cate am vazut, e o boala garnitura asta la golfurile diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum a spus si horry_bv sau

10----6----2----3----7

9----5----1----4-----8

am aflat de la cineva ca se strange la 100Nm si dupa un interval de 1000-1500km, asta in fuctie de cilindrea motorului , se strange pana la 110-120Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifrele pe care le-am spus mai sus si pe care le-a confirmat codres_ali sunt luate din manualul Haynes pentru Audi 80 si sigur sunt cele bune. "Hardware-ul" e aproximativ acelasi, asa ca banuiesc ca sunt valabile mai pentru toate motoarele din perioada din jurul lui 1990, daca nu pentru mai multe.

In manual ordinea de strangere a suruburilor este cea data de horry_bv, adica:

10----4----2----6----8

7-----5----1----3----9

Am auzit si de ordinea spusa de passat_no1, dar la masina mea as aplica-o pe cea din manualul Haynes fara sa stau pe ganduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ordinea de strangere corecta e cea de mai sus (georgem) cu mentinunea ca dupa strangerea cu cheia dinamometrica , se strange la 180 de grade ....si dupa 1000km se mai strang cate 90 grade.

Modificat de aurex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt gata sa schimb garnitura de la chiulasa si as vrea sa stiu daca este normal sa fie unsa cu ceva.sau daca stiti ce recomanda producatorul intr-un astfel de moment.n-as vrea sa fac ceva ce nu este indicat

a, inca ceva...cica se schimba si prezoanele atunci cand desfaci motorul..ceva sfaturi? :))

Salut! scuze ca ma bag si eu in seama!... daca tot umbli acolo incearca sa faci si planeitatea la chiulasa ( stii tu.. smirghel+o placa de sticla! sau o piatra de polizor dreapta!) oricat de rece ar fi motorul chiulasa tot se incovoaie putin cand o desfaci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
.... oricat de rece ar fi motorul chiulasa tot se incovoaie putin cand o desfaci...

de ce se "incovoaie" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mare parte din cauza elasticitatii materialului din care este confectionata..tinde sa revina la forma initiala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mare parte din cauza elasticitatii materialului din care este confectionata..tinde sa revina la forma initiala...

.. chiulasa este facuta din aluminiu si forma originala este ... dreapta... unde sa se mai indrepte ?

este bine sa fie desfacuta corect, in ordine inversa strangerii, si cate putin, cate putin...

nu vad motivul din care se oncovoiae, poate daca a suferit socuri (supape pleznite, tacheti hidraulici pocniti, caldura excesiva......), dar altfel nu vad nici un motiv din care se "incovoaie"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aluminiul este un material fara memorie, nu este elastic, daca s-a deformat, deformat ramane. si chiulasa nu se deformeaza la desfacere :huh: , se deformeaza doar la caldura excesiva si in cel mai rau caz daca cedeaza garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!