Jump to content

TDI vs SDI - Diferente, consum, fiabilitate, intretinere


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

as vrea sa aflu mai multe despre SDI, daca are un consum mai mic decat TDI (astept pareri de la posesori, nu din cartea tehnica a masinii), si cam cati km rezista un asemenea motor daca este exploatat si intretinut coreponzator.

Cum trage acest motor pe un G4 hatchback din 2001, si cam ce motoare SDI s-au pus pe golf in 2001? Credeti ca merita achizitionata o asemenea masina? Nu ma astept la cine stie ce valente sportive, dar nici nu as vrea sa nu pot pleca de pe loc daca opresc in rampa.

Se poate cipui???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum trage acest motor pe un G4 hatchback din 2001, si cam ce motoare SDI s-au pus pe golf in 2001? Credeti ca merita achizitionata o asemenea masina? Nu ma astept la cine stie ce valente sportive, dar nici nu as vrea sa nu pot pleca de pe loc daca opresc in rampa.

Se poate cipui???

Exista utilizatori de Golf 4 SDI si chiar Golf V SDI pe forum...

Insa la intrebarea ta cel mai bine ti-ar putea raspunde redeagle care a avut o OCTAVIA 1 1.9 SDI 64 CP pe care a si chip-uit-o la vreo 80 CP...

Da-i un PM pt impresii in caz ca nu vede acest thread.

Parerea mea este insa urmatoarea:

Daca vrei intr-adevar sa te bucuri de un diesel (nu doar prin consum) ia-ti un TDI..indiferent ca e Golf, Passat, polo, Ibiza, ...

SDI-ul are un cuplu de 1.4 benzinar obtinut la 2200rpm...e excelent in oras...dar la drum lung ii trebuie mult ca se intinda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da la durata de viata si intretinere va cam batem. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este mai mare la SDI.

Un TDI bine intretinut tine cit un SDI. Nu tine masina cit poate duce un motor, fie el TDI sau SDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin (nu ca ar fi nevoie..) ce a zis Ender! La Diesel turbina reduce consumul. Cat despre cat tine un motor eu nu mi-as face griji. Chiar si un benzinar intretinut normal cred ca duce mai mult decat caroseria pe care e montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ambele motoare, dar pe caroserii diferite ca dimensiuni.

pe ibiza SDI trage bine, ajutat fiind si de o cutie mai scurta/sportiva (zic eu).

golful se descurca cu SDI, atata timp cat nu e incarcat, sau nu se vrea sportivitate de la el.

daca vrei doar sa il iei pentru mers normal, si pentru consum (eu am vazut consumuri mai mici, sau cel mult egale la sdi, desi in cartea tehnica e exact invers) e ok.

ambele motoare au viata lunga. din pacate, au dreptate andREI si ender, in RO mai ales, se duce carosiria mai repede decat un motor bine intretinut.

oricum, bafta la cumparare si sa ne spui impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este mai mare la SDI.

Un TDI bine intretinut tine cit un SDI. Nu tine masina cit poate duce un motor, fie el TDI sau SDI

In teorie da - in practica nu; SDI-ul meu nu a urcat peste 6.7 de cind il am, inclusiv tinut numai in oras (consum facut plin-plin nu BC); Vara in mod constant fac 1000 km cu un plin (SDI).

Desi la TDI BC arata 6.3% pe ultima 1000 de km real este 7.1% (plin-plin). si ALH-ul de 90 CP este printre cele mai putin gurmande TDI.

Asa ca te contrazic; Poate dupa ce se mai lasa motorul o sa ajung la 6.7 real (cu bora am doar ~9000 km) dar sub aceasta valoare in nici un caz !!

Doar daca iti propui un test poti obtine un consum mai mic cu TDI (3.8% comarnic - bucuresti) Dar in practica si condus normal (fara sa vrei sa obtii un consum scazut) consuma mai putin SDI.

Singurul dejavantaj la SDI - demaraj si putere scazute; (costuri intretinere, fiabilitate peste TDI)

PS: subiectul a mai fost discutat;

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu vad rostul comparatiei, pentru ca pana la urma comparam un motor super lenes cu unul cu viata in el.

e ca si cum ai compara 1.8 benzina cu 1.8t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum reiese din titlul topicului si din primul post, nu am vrut sa compar performantele, ci consumul, fiabilitatea si costurile de intretinere.

Am apasat pe butonul Gmagic SEARCH dar nu a gasit nimic. (TDI SDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compara TDI PD cu SDI din punct de vedere al consumului.

Vara, TDI-ul meu merge aproximativ 1100-1200Km cu un plin, 10-20% oras.

Media de consum, de cind am masina, este undeva intre 5.6 si 5.8 iar recordul 4.2l/100 Bucuresti-Timisoara si retur (toate consumurile sunt calculate prin metoda plin-plin).

Aveti date concrete, comparative, pentru SDI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca conteaza asa de mult consumul, nu am date concrete legate de consumul la un SDI. Toti posesorii de SDI mi-au relatat anumite valori. Ce pot spune este ca sunt mai mari decat la un PD 101 CP. Ca urmare, oricum, neavand date concrete nu ma pot pronunta efectiv despre consum la un SDI.

Cat despre fiabilitate, clar ca SDI-ul bate TDI-ul. Se stie de ce - cu cat sunt mai multe piese in agrenaj si senzori de unde se "culeg" :blink: datele pentru o buna functionare, cu atata fiabilitatea scade (s-ar putea sa creasca confortul). Implicit, costul de intretinere a unui TDI este mai mare fata de un SDI.

Motorul aceste este singurul garantat de VW, 500.000km.

Cat despre performante: speechless !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca raspunsul este cam asa: doresti performante : TDI, doresti fiabilitate, simplitate, costuri reduse de intretinere : SDI

in ce priveste consumul este cam acelasi in sarcina constanta , ceva mai mic in demaraje pentru TDI (cuplul suplimentar se cunoaste)

daca se doreste sportivitate nu are ce cauta SDI

daca doresti o masina cu care sa te poti deplasa in conditii bune (eu fac zilnic naveta 50+50 km, in medie 30 Kkm/an) raspunsul este SDi

consumul mediu este intre 5 si 5.5 la 120 km/ora , 3.7-4.3 la 80km/ora (in exterior)

eu am ales sdi ptr fiabilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doctor's Tot din acelasi motiv am ales si eu SDI, chiar daca SH. Fac drumuri multe, vara naveta, pe distante de cel putin 25-30 km zilnic. La consum vara, pe naveta nu sare de 5 (combinat oras-extraurban). In perioadele de full-town, ma incadrez la 6.2-7. in functie de A/C si de temperatura mediului exterior (in special iarna).

Ca intretinere, la SDI, n-o sa ai niciodata nevoie de rapratii sau inlocuiri la MAF, Turbina, Actuatoare, Intercooler, etc.

Asta pt oricum SDI-ul se cam... plafoneaza la 140 km/h (cum face si TDI-ul cand se duce MAF-ul) :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compara TDI PD cu SDI din punct de vedere al consumului.

Vara, TDI-ul meu merge aproximativ 1100-1200Km cu un plin, 10-20% oras.

Media de consum, de cind am masina, este undeva intre 5.6 si 5.8 iar recordul 4.2l/100 Bucuresti-Timisoara si retur (toate consumurile sunt calculate prin metoda plin-plin).

Aveti date concrete, comparative, pentru SDI?

Si mie imi da consum BC la BORA de 6.3%; Dar cind alimentez la pompa este alt consum :P

Eu am specificat ca nu este vorba de consum scos cind imi propun sa scot consum bun; Daca mergi zilnic doar in oras 1000 km scot consumul MAXIM 6.7% cu SDI; Daca din 1000 aia de km mai ies 100 afara sau nu este o perioada cu blocaje ( a se vedea "marile" asfaltari) consumul doar in oras este mai mic (5.7-6.2). Nu am BC la SDI si nu stiu ce consum are afara.

Eu la fiecare alimentare verific consumul aratat de BC cu consumul real si apar diferente; O explicatie ar fi ca BC nu are program special de "masina in rodaj"; Poate peste 2 ani ce afiseaza BC poate va coincide cu real-ul. (cele 2 valori tind sa se apropie pe masura ce fac KM mai multi)

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca conteaza asa de mult consumul, nu am date concrete legate de consumul la un SDI. Toti posesorii de SDI mi-au relatat anumite valori. Ce pot spune este ca sunt mai mari decat la un PD 101 CP.

101 e TDI PD, e alta mancare de peste :P Consumul e clar mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Si mie imi da consum BC la BORA de 6.3%; Dar cind alimentez la pompa este alt consum :P

2. Eu am specificat ca nu este vorba de consum scos cind imi propun sa scot consum bun;

Cred ca nu ai citit cu atentie postul pe care l-ai citat ...

1. Vorbesc de consumul real, nu de cel dat de BC care este in general cu 10-15% mai mic decit in realitate.

2. Am precizat clar ca valorile de consum sunt de cind am masina si pina-n prezent (peste 70.000Km, calcule facute numai cu metoda plin-plin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 101 pd si am cunsum 6% la o viteza constanta de 140 nu am bc, consumul fiind calculat in felel urmator: cand am plecat de la piatra neamt am facut plinul, cand am ajuns la piata la moghioros am facut plinul la mol si am bagat 25l, de la piatra neamt si pana la moghioros am 405 km(atata a indicat gpsul) iar pe bord 410

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca conteaza asa de mult consumul, nu am date concrete legate de consumul la un SDI. Toti posesorii de SDI mi-au relatat anumite valori. Ce pot spune este ca sunt mai mari decat la un PD 101 CP. Ca urmare, oricum, neavand date concrete nu ma pot pronunta efectiv despre consum la un SDI.

Cat despre fiabilitate, clar ca SDI-ul bate TDI-ul. Se stie de ce - cu cat sunt mai multe piese in agrenaj si senzori de unde se "culeg" :P datele pentru o buna functionare, cu atata fiabilitatea scade (s-ar putea sa creasca confortul). Implicit, costul de intretinere a unui TDI este mai mare fata de un SDI.

Motorul aceste este singurul garantat de VW, 500.000km.

Cat despre performante: speechless !

eu am ales SDi, tocmai ca merge mama cu el, si merge putin de obicei (10-20 km/zi) si vara enorm de mult (10.000km / o luna) si ca vrea sa il tina mai mult. si eu am fost de parere ca SDI e mai simplu de intretinut, nu e turbina care e primul lucru care cedeaza la un TDI -parerea mea-. deci si eu zic ca un SDI e mai fiabil decat un TDI. dar iar, sustin: depinde ce vrei de la o masina si cum e intretinuta. decat un SDI plin la puterea maxima, mai bine un TDI la aceeasi putere.

101 e TDI PD, e alta mancare de peste :P Consumul e clar mai mare

:P

eu pot spune ca am date destul de concrete despre SDI vs TDI.

ca TDI am avut un ALH, si acum am un ATD.

la SDI, consumul plin-plin pe ~ 10.000 km (Ploiesti- Alicante Spania si retur) a iesit undeva la 4.5 % cu tot cu AC.

la ALH fara chip, pe ~ 10.000 km prin tara a iesit undeva pe la 5-5.5% (mers frumos: nici babeste, nici schumacher)

la ALH cu chip, pe ~ 2.000 km, cam la fel ca fara chip, poate mai mic, dar nu stiu exact ca nu l-am masurat la fix.

la ATD ~ 1000 km in tara, (mers 60-70% prin oras) un consum de 6.8 % (mentionez ca am si tiptronic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e vorba numai de consum, am si eu date:

Munchen - Bucuresti - 4.6% - metoda plin/kilometri parcursi. Viteza medie - cam 95 Km/h, A/C apropape tot drumul pornit, masina foarte incarcata.

Alt drum: Bucuresti CT - Bucuresti - 4.8%, AC pornit tot timpul, v medie 90 km/h, 6 persoane, bagaje pana la plafon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o Lancia 1,9 D de 75 CP, veche de 20 ani care avea un consum <5% (90% extraurban). Nu am avut probleme de fiabilitate cu motorul dar aveam senzatia ca peste 3000 rot/min ii scade puterea o data cu cresterea turatiei si-mi doream sa fii avut turbina.

Dar am si eu o intrebare. De ce consuma cu aproape 10% mai mult un VW 1,9 TDI de 130 CP decat unul de 90 CP, masina+soferul+drumurile fiind aceleasi (deci energia necesara miscarii masinii fiind aceasi)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este tehnologia TDI PD fata de TDI... nu prea poti sa faci o comparatie asa simpla, acelasi sofer, acelasi stil... (pe principiul asta de ce consuma mai mult un motor de 5L V12 fata de unu de 2L? :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar am si eu o intrebare. De ce consuma cu aproape 10% mai mult un VW 1,9 TDI de 130 CP decat unul de 90 CP, masina+soferul+drumurile fiind aceleasi (deci energia necesara miscarii masinii fiind aceasi)?

Desi offtopic, intrebarea este foarte buna!

Sunt trei factori care fac ca un TDI PD sa fie mai gurmand decit un TDI cu pompa rotativa:

1. Raportul de compresie mai scazut

2. Fereastra de injectie mult mai lunga, spre evacuare, pentru o temperatura a combustiei mai mica si implicit noxe mai reduse

3. Presiunea de supraalimentare mai mare in regimul de sarcina partiala si implicit un backflow mai redus.

Stai sa vezi noile CR-uri ce consum au, cele cu injectie multipla, pina la 7 evenimente de injectie, si FAP ...

Cu cit se departeaza injectia de TDC, ca lungime fereastra IQ, cu atit abaterea de la randamentul ideal DIESEL este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Deduc ca sub presiunea ecologistilor a scazut randamentul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti idee cam care este consumul la SDI in oras(sau e rentabil la consum in comparatie cu tdi)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!