Jump to content

Nivelul si consumul de ulei la modelele Fabia


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Am patit acum 3 saptamani o treaba. Mergeam eu linistit, si la o curba (90 de grade luata in stilul meu caracteristic), mi s-a aprins pentru 1 secunda martorul de ulei si si mi-a dat un gong, dupa care s-a stins.)

Am oprit si am verificat nivelul de ulei si aproape nu se mai vedea pe tija. Am completat 2 litri de ulei si am fost pe maxim.

De la ultima verificare (cand nivelul de ulei era la jumatate) am facut aproximativ 3000km.

Intrebare: E normal sa consume motorul atata ulei? Cat ulei intra de pe minim pana pe maxim?

(Motorul nu are gaze de carter, nu scoate fum pe esapament si nu am observat nici macar o picatura de ulei pe sub motor sau pe oriunde altundeva).

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... poveste mai veche asta cu papatul de ulei la AUB (101 CP).

Segmenti parca erau. O sa mai citesc si revin. Completeaza cu ulei si urmareste regulat nivelul.

Curios ca a mea e frecata in oras zilnic si nu consuma aproape deloc (100-150 la mie maxim daca ia)

Uite aici un link interesant, cand am timp o sa citesc si eu

http://www.skodaforum.de/thread.php?thread...fabia+verbrauch

http://www.skodaforum.de/thread.php?thread...fabia+verbrauch

Posteaza te rog si ce tip de ulei folosesti, cati km ai cu el si cam cum ai condus in ultima perioada.

De asemenea te rog da capacul de pe motor jos si uita-te dupa pierderi de ulei (mai ales la buson). La fel sub masina.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat nivelul acum trei saptamani si am facut vreo 600km dar nu observ inca vreo diferenta de nivel. Acum verific nivelul tot la doua zile.

Din pacate in germana nu ma descurc mai deloc.

Nu stiu ce ulei a fost in masina. Eu acum am completat cu OMV 5W40. Ca aia am gasit cel mai repede.

Oricum mai fac 1000 de km si trebui sa fac schimbul de ulei. Ce ulei imi recomanzi?

Am desfacut si capacul si m-am uitat peste tot dupa scurgeri de ulei dar nu am observat niciunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt:

- nu, nu este normal sa iti consume ulei in halul asta

- problema AUB este cunoscuta la VAG si (cel putin in Germania) sunt preluate integral costurile resegmentarii fara nici o discutie.

Presupun ca ai masina in garantie, asa ca du-te la Skoda si povesteste-le. Probabil primul raspuns va fi ca nu au mai avut astfel de cazuri si ca problema nu e cunoscuta.... E posibil chiar sa iti spuna ca nu e nimic anormal la consumul tau de ulei si sa revii mai incolo (eventual dupa ce iese masina din garantie). Tu insa trebuie sa fi insistent :P. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Liqui Molly 5w40 (full sintetic) si sunt extrem de multumit. "Tropaie" mult mai putin la rece decat Castrol Dynatec ce am folosit inainte. Pare un ulei bun. parerea mea este sa pui ulei nou, pana sus pe joja (intre max si min este 1 litru, ai grija cum citesti, uita-te in carte sa fii sigur) si sa urmaresti putin ce se mai intampla.

Si inca ceva...cati km are motorul tau?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva...cati km are motorul tau?

98.000 km reali. (sunt sigur de asta. nu m-am luat doar dupa cartea service dar asta e alta discutie.)

Masina nu mai e in garantie (e din 2000).

Despre segmentare nu poate fi vorba. (Vreau sa cred ca imi pot da seama cand o masina trebuie segmentata. :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe...urmareste consumul si incearca sa nu ii mai dai 6000 de ture :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa sti ca am observat chestia asta... Cand ii dau peste 6000 constant cateva zile... scade uleiul.

Nu stiu daca e de bine sau de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o gluma, nu?

Acu serios vorbind, e normal ca la turatii mari sa pape ceva ulei. Si mie imi mananca un 100-200 grame la mie daca merg pe autostrada mult cu viteza (deci si turatie) mare (de la 5000 in sus). Dar la mers 130-140 nu imi consuma si nu cred ca la 98k km ar trebui sa iti consume (eu am 69k acum). In ultimele luni (mers numai prin oras, domol si batraneste) nu mi-a mai consumat nimic pot sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o gluma, nu?

Acu serios vorbind, e normal ca la turatii mari sa pape ceva ulei. Si mie imi mananca un 100-200 grame la mie daca merg pe autostrada mult cu viteza (deci si turatie) mare (de la 5000 in sus). Dar la mers 130-140 nu imi consuma si nu cred ca la 98k km ar trebui sa iti consume (eu am 69k acum). In ultimele luni (mers numai prin oras, domol si batraneste) nu mi-a mai consumat nimic pot sa zic.

Eu nu prea merg domol. Oricum in ultima saptamana am facut vreo 600km si mi se pare ca a scazut uleiul asa pe tija de vreo 300g. Dar chiar am mers urat cu ea. La fiecare plecare de la semafor o duceam pana-n 4-5000rpm intr-a-ntaia si a doua.

O sa incerc sa merg si eu frumos cu ea vreo 2 saptamani sa vad cum e treaba cu uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa.. pai zi asa... pai se cam explica consumul atunci... eu cred ca stilul de mers e prima cauza pt consumul de ulei.

Incearca mai domol si vezi ce iese... atat cat de domol se poate cu un AUB .. haha

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ai schimbat uleiul pana la urma? Ce ai pus? Cum se comporta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-am schimbat inca. Am mai completat cu ulei Synth (sau asa ceva) 5W40 full sintetic, de la OMV. (27,79 lei litrul)

E cam cel mai ieftin 5W40 pe care l-am gasit.

De cand am luat masina am bagat 3 litri de ulei.

Dar acuma merg mai linistit si imi ia cam 250g la 1000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mult 250gr la mie, e un consum normal la aproape 100k km cat are agregatu tau. Bineintzeles ideal e sa nu consume, dar nu e un motiv de ingrijorare inca. Cand treci de o juma de litra la mie, poti sa incepi sa iti faci griji, iar cand ajungi pe la 1 litru , sa strangi bani de segmentare, nu de alta dar mersul pe ulei afecteaza catalizatorul. E normal sa consume in regim de forja, in carte parca scrie ca si un consum de 1l/mie e normal, dar mi se pare ridicol de mult, nici o dacie nu cred ca ia atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe skodacomm sunt cam acelesasi probleme. Multi insa spun ca au scapat de probleme cu un ulei 0w full synth de calitate. O explicatie ar fi ca aditivul din ulei se impregneaza in metal facand o pelicula care poate etansa anumite neconformitati.

Si despre dura-lube se spunea acelasi lucru. Cat este de adevarat insa, nu stiu.

Ia un ulei bun 0w40 si schimba-l. Vezi cum se comporta apoi, nu este un cost prea mare. Daca ai scapat de problema, iesi la final mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Aceasta problema o am si eu si m-am gandit sa nu mai deschid un nou topic. Fabia mea e 1.4, 16V, 75 cp, motor tip AUA, si de la ultima revizie care a fost facuta la 93.000 km si pana in prezent adica la 103.000 km am completat cu 1,7 l ulei. La revizie, facuta la reprezentanta skoda Iasi mi-au pus ulei Mobil 5w50. Mie mi se pare consumul prea mare, si din cate am citit pe forum as vrea sa stiu daca se pune problema de segmentare, sau e totusi normal acest consum de ulei??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit si doua posturi mai sus? :D (#14) La tine, reiese un consum de 170 ml/1000km...concluziile le tragi singura. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Mihai Dragomirescu

Salut,

Am o Skoda Fabia 1.4 MPI din 2001 cu aprox 70.000km la bord.

De circa 3 zile, dupa ce pornesc motorul si plec de pe loc, mi se aprinde martorul de presiune/nivel ulei, bipaie de 2 ori x2 si apoi continua sa clipoceasca pe tot parcursul condusului.

Am verificat joja si nivelul uleiului este ok, intre minim si maxim.

Revizia si simbul de ulei au fost facute pe 21.02.2007

Ce poate fi? Mai pot sa circul cu masina sau fuga in service? Recomandati un service care sa nu imi ia pielea de pe mine? Sau poate unul dintre voi are interfata VAG sa putem diagnostica problema? Sunt din Bucuresti, zona Iancului.

Multumesc frumos!

Modificat de Mihai Dragomirescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boala grea: senzorul de presiune de ulei defect. Este foarte des intalnit acest defect la motoarele de 1,4MPi. Desfa mufa senzorului si vezi daca nu cumva iese ulei prin mufa. Oricum iti recomand sa il schimbi pe ala dar pana il schimbi nu mai circula cu masina (ca masura de siguranta, sa nu cumva sa fie si presiune de ulei scazuta)

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Dragomirescu
Boala grea: senzorul de presiune de ulei defect. Este foarte des intalnit acest defect la motoarele de 1,4MPi. Desfa mufa senzorului si vezi daca nu cumva iese ulei prin mufa. Oricum iti recomand sa il schimbi pe ala dar pana il schimbi nu mai circula cu masina (ca masura de siguranta, sa nu cumva sa fie si presiune de ulei scazuta)

Cheers.

Boala grea pentru ca e scumpa reparatia ? :(

repet, nivelul uleiului este ok.

thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, reparatia este marunta: cu o cheie de .... 17 cred se demonteaza senzorul si se pune altul in loc. senzorul costa undeva la 20-30ron.

post-2063-1197456928_thumb.png

La pozitia 3 din schema gasesti senzorul de presiune ulei.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Dragomirescu
Nu, reparatia este marunta: cu o cheie de .... 17 cred se demonteaza senzorul si se pune altul in loc. senzorul costa undeva la 20-30ron.

post-2063-1197456928_thumb.png

La pozitia 3 din schema gasesti senzorul de presiune ulei.

Cheers.

super, multumesc mult de tot. am sa incerc sa il schimb sa vad daca mai face probleme.

crezi ca ar mai putea fi si altceva? senzorul il gasesc la orice magazin de piese? ai cumva si codul lui ?

sa traiesti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Dragomirescu

la avia costa 240ron senzoru respectiv si ma pot programa de abia pe 21 decembrie

HELP

1.pot sa circul cu masina pana atunci ?

2.imi recomandati un service mai ieftin/rapid(liber) ?

3.ar putea fi si altceva in afara de senzorul de care zice Blitz, in conditiile in care nu am pierderi de ulei (nu se vad nici sub masina, nici pe joja)

Sarumana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce iti trebuie service fratele meu, nu pricepi ca se desurubeaza si se pune alta in loc, simplu, treaba de 5 minute? Voi n-aveti ce face cu banii si timpul liber?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la avia costa 240ron senzoru respectiv si ma pot programa de abia pe 21 decembrie

HELP

1.pot sa circul cu masina pana atunci ?

2.xxxxxx

3.ar putea fi si altceva in afara de senzorul de care zice Blitz, in conditiile in care nu am pierderi de ulei (nu se vad nici sub masina, nici pe joja)

Sarumana

Cred ca ti-a raspuns tot Blitz, ceva mai sus. Daca nu este senzorul, atunci este posibil sa nu ai presiune de ulei... aici lucrurile se complica si nu este recomandat sa circuli cu ea. Asta nu are legatura (neaparat) cu nivelul; nivelul poate fi bun dar, presiunea scazuta; cauze: pompa de ulei sau, cuzineti. Sa "speram" ca este doar "boala grea" de care spunea si Blitz. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!