Jump to content

Porneste usor dar scutura si scoate fum alb


yankee
 Share

Postare recomandată

porneste usor dar scutura si scoate fum alb

Am trecut si eu in toamna aceasta de pe motorul pe benzina la cel pe Diesel.In prealabil s/a facut si segmentarea motorului Diesel..Inainte nu am mai avut motoare Diesel.

Bateria este noua adica are o luna iar bujiile le/am pus noi in septembrie anul acesta.

Acum 1 luna am observat ca desi porneste la prima cheie scutura cam tare scoate un fum alb de parca ar fi ceata si toata povestea dureaza pana pe la vreo 5 minute dupa care toarce fainut....fara fum alb...

Mecanicul care imi facuse segmentarea mi/a recomandat sa duc injectoarele la verificat (el nu avea dispozitiv de verificat injectoare...).

Zis si facut am fost pe la un mecanic pasionat de Diesel-uri care dupa ce mi/a verificat injectoarele spunea ceva de 130 de bari pe fiecare ,a verificat si duzele si pentru ca tot nu/i placea cum merge la rece, a zis el ca punind mana pe galerii ar fi observat ca la pornirea la rece nu lucreaza doua pistoane asa ca a desfacut distributia si a observat supapele 4,5,6 atacate .Dupa masurarea distantelor la tachetii mecanici , la unul era 0,00 ,la al doilea 0,05 si la ultimul 0,1 in loc de 0.20-0.25mm.(De la segmentare stiu ca la vreo doi tacheti nu prea au iesit socotelile ca la carte si iata ca dupa vreo 1500 de km a aparut problema ...)

In fine a facut reglajele necesare pentru a le readuce in plaja 0,20-0,25 mm si vreme de o luna totul a fost OK ,adica imi venea sa cred ca am motor pe benzina dupa cum se comporta dieselul dupa, fata de cum a fost inainte...de aceasta operatie ... Pornea tot la sfert dar nu scutura deloc nu aparea acel fum alb si dupa incalzirea motorului avea un demaraj mult imbunatatit cum defapt nici nu avuse decand e la mine.

In seara respectiva(acum o luna) am alimentat cu 20 de litri de motorina.

Nu am folosit pana acum aditivi ....

Prima reactie , a scazut turatia la ralanti...

A trecut luna ,timp in care am facut vreo 300-400 de km ,dupa care iarasi la pornirea la rece scutura si scoate un fum alb ca inainte... iarasi la pornire 5-7 minute de functionare parca cu intreruperi la alimentare ca si cum ar merge in doua trei pistoane , un fum alb inecacios de gaz lampant...dupa care toarce de parca totul ar fi in regula,ceata din Londra dispare...demarajul si puterea insa parca sunt si ele mai slabe...

Am mai alimentat cu vreo 10 litri dar de data aceasta de la OMV, prima suta de km la cald s/a purtat binisor...

Intre timp temperatura pe afara a mai scazut...Porneste tot la prima cheie dar mi s/a intamplat in doua randuri sa se si opreasca fiind necesara repornirea apoi aceeasi poveste cu mult fum alb si miros de gaz lampant , apoi functionarea parca cu intreruperi in alimentare , parca in doua trei pistoane , dupa cele 5-7minute chiar pot sa plec si de pe loc....Daca stationez cateva ore la repornire se repeta povestea cu scuturatul si fumul alb...Cu scuturatul incerc sa inteleg ,e Diesel, doar ca nu scutura chiar asa ,insa imi e rusine cand vad oamenii invaluiti in acel fum alb in bataia vantului...

Mentionez ca nu/i functioneaza socul , motiv pentru care mecanicul care a facut segmentarea a spus ca trebuie sa/l tin din acceleratie la pornire...mai ales cand este frig...

Ce ma sfatuiti sa fac?

S/ar putea ca acest efect sa se datoreze calitatii motorinei?????

Daca cumva s/au depus iarasi ceva mizerii pe la injectoare , duze ,cum as putea sa le curat...Pana la urma cred ca ar trebui sa merg iar pe la al doilea mecanic...

Daca cumva ar fi ajuns apa in motorina care ar fi fost manifestarile ????? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu red ca toata problema ta este de la cele 3 supape. ia fumul alb de la pornire este motorina nearsa si ulei care probabil iti patrunde in cilindri.

Incearca sa schimbi supapele sau sa cumperi o chiulasa second dar care sa fie buna cu toate ca e greu sa o verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Salut,

Fum alb = avans necorespunzator reglat.

Ce e de facut:

1. Trebuie aflata presiunea de deschidere a injectoarelor - 130-135 bar la normal aspirat si 150-155 bar pentru turbosuflanta.

2. Trebuie aflat avansul initial al pompei de injectie - in functie de tipul motorului JR, MF, 1V, MR.....(asta in cazul in care cineva n-a inlocuit pompa cu o alta). Trebuie sa fie in jur de 0.9 - 1 mm masurat cu ceasul comparator montat in capul pompei. Asta nu se poate face dupa ureche in nici un caz.

3. Se calibreaza injectoarele, se regleaza avansul pompei, se verifica de ce nu merge dispozitivul de pornire la rece (sunt aproape sigur ca este doar dereglat). Acesta nu este SOC, ci un dispozitiv de imbogatire la rece care si mareste avansul cu 5 grade cand este actionat.

Daca-mi dai datele, respectiv tipul motorului (este scris undeva sub un furtun de apa de pe chiulasa), pot sa-ti zic eu aceste date.

Daca ajungi prin Bucuresti, putem sa facem astea impreuna, am toate sculele si dispozitivele pentru reglajul pompelor BOSCH. Nu ma refer la cele cu care sunt echipate modelele noi.

MENTIUNE IMPORTANTA: cele de mai sus sunt valabile numai pentru sistemul de injectie BOSCH. Daca pompa de injectie este CAV, nu pot sa te ajut deloc.

Salut,

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Dupa cum observ sunteti foarte priceput in aceste probleme si va multumesc pentru raspunsurile date....

Deci pe chiulasa mea , sub furtunul de apa scrie : JP 310 333.

Motorul este de pe un VW Golf 2 DIESEL , de 1,6.

Da , am fost nevoit sa schimb pompa de la inceput deoarece la cald nu mai vroia sa porneasca si a fost inlocuita cu o surata de a ei adica tot un BOSCH.La verificarea ei pe un banc de probe a ajuns undeva aproape de 570-600 cred ca de bari si mi s/a spus ca ar fi OK. DAR pe la bucsa pe langa parghia pentru acceleratie aparea motorina. Am incercat s/o bucsez acum o luna la un atelier de strungarie care au mai facut cu succes si pe la altii asa ceva dar am observat dupa o luna (cam cand au reaparut problemele cu scuturatul si fumul alb la pornire) ca iarasi e umezeala de la motorina pe langa acea parghie ... am revenit la pompagiul care imi scosese capacul pentru a fi bucsat , mi/a schimbat ieri garnitura zicand el ca prima a fost prea ingusta si ca a relzolat/o.Azi am observat ca totusi am motorina pe capacul pompei si vine tot pe langa parghia de acceleratie.Mecanicul mi/a dat o alta pompa Bosch la fel cu a mea de pe care ma gandeam sa imi puna pompagiul capacul . Discutand in dupa masa aceasta cu cu un alt reparator de pompe mi/a spus ca se vor schimba si datele problemei la debit apoi verificand capacul meu mi/a spus ca are bucse gata facute si sa trec pe la el poimaine...

Injectoarele au fost verificate de al doilea mecanic acum 400 de km si spunea el ca sunt in grafic adica 130 de bari dupa ce mi/ inlocuit doua duze sau a reconditionat doua duze ...APROPO CU DUZELE , am intelese ca pe aici prin Oradea sunt vreo 8 feluri de duze BOSCH cu preturi intre 400.000 si 1.200.000 bucata asa ca ma apuca groaza cand ma gandesc la provenienta lor si mai ales ce sa cumpar....

Azi am introdus niste motorina OMV , cu ajutorul mecanicului am intercalat o supapa unisens intre filtru si rezervor pentru ca in aceasta portiune am observat ca fuge motorina inspre rezervor imediat dupa oprirea mororuli,dar dupa o pauza de vreo 2 ore pornirea are loc dupa vechiul ritual , cu scuturat , fum alb . Am introdus in rezervor 15ml (masurtate cu o seringa tinand cont de instructiunile de pe flacon dintr-o solutie 2+2 pentru curatat injectoare la Diesel) si ca prime efecte chiar si la cald din cand in cand parca merg in trei pistoane mai ales cand reduc treptele de viteza , chiar ma bucurasem pentru ca aveam mecanicul in dreapta mea cand a aparut efectul dar dupa ce a slabit cu cheia de 17 la fiecare injector s/a observat ca toate lucreaza si nu stie ce sa spuna....Foaie verde de dudau maine va fi si mai.....dar sa speram ca nu.

Nu stiu cand voi ajunge prin Bucuresti dar mi/ar face o reala placere sa va cunosc si personal , se pare ca stapaniti bine si probabil chiar si iubiti problemele de mecanica...Apropo de avans l/am intrebat pe mecanic daca e Ok si m/a trimis la reparatorul de pompe ....Astept stiri de la dvs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Salut,

Pentru motorul JP specificatiile sunt urmatoarele:

1. avans pompa = 0.9 (toleranta + sau - 0.02) masurat cu ceasul comparator montat in capul de injectie.

2. presiune deschidere injectoare = 130 - 138 bar. Nu stiu limita de uzura, dar banuiesc ca in jur de 125 bar.

3. turatia maxima 5150 rpm (toleranta 100 rpm) (se regleaza cursa maxima de accelerare pe loc cu un turometru conectat).

4. dispozitiv pornire la rece - prima treapta - 950 rpm

5. dispozitiv pornire la rece - a doua treapta - 1050 rpm (toleranta 50 rpm) si o marire a avansului cu 5 grade RAC.

Ce as face eu:

1. pompa noua este identica cu cea veche? Ar trebui mers la un magazin de piese BOSCH si verificat in catalog cu ce model de pompa a fost dotat motorul JP. De asemenea, de la acelasi magazin se pot afla codurile duzelor ale injectoarelor originale.

2. Daca zici ca doar la rece se intampla asta si dispozitivul de pornire la rece nu functioneaza, inseamna ca cel mai probabil pompa merge cu un avans prea mic, si fumul nu este alb ci gri cu alb. Cam asa se manifesta un motor cu avansul prea mic - tremura si pare ca nu functioneaza toti cilindrii.

In concluzie, nu cred ca are rost sa cumperi nimic pana nu te lamuresti de unde provine defectul. Mareste intai pur si simplu la ochi avansul. Adica roteste pompa inspre motor (sensul acelor de ceasornic) cu 1..1,5..2 mm.

Daca problema se rezolva, atunci trebuie sa rezolvi dispozitivul de pornire la rece si sa reglezi pompa cu comparatorul, nu dupa ureche sau dupa fum, sau nu mai stiu alte metode pe care altii probabil ca le stiu.

Ar mai putea fi de vina o supapa a capului hidraulic care nu mai inchide si scade presiunea in conducta, dar asa s-ar justifica doar o pornire mai grea, nu si un mers rotund la cald.

Oricum, regula de baza si de bun simt e urmatoarea: nu trebuie sa inlocuiesti decat cu piese facute pentru acest motor, chiar daca "merge si asa" cu alte piese. Duzele de injector au codurile lor pentru acest motor.

Sunt aproape sigur ca odata cu marirea avansului problema cu tremuratul se va rezolva si probabil ca va porni mai usor. Banuiesc ca bujiile incandescente sunt in buna stare.

In alta ordine de idei, as fi interesat de vechea pompa (asta daca o mai ai).

Poti sa ma suni la 0744 423022 cand vrei tu.

Spor la "reglaje",

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna draga Stefan

Pana sa fi citit scrisoarea ta iaca ce s/au mai intamplat:

1.Se para ca la pornire functionau intr/adevar doar doua pistoane deoarece erau atacate supapele 2 si ATENTIE IARASI supapa nr.6 adica pistonul 1 si 3 nu prea lucrau . Supapa 2 avea 0.15 de la 0.2 acum o luna timp in care s/au rulat 350-400 km.....iar supapa nr.6 AVEA DIN NOU 0.0 CA SI INAINTE DE REGLAJUL DE ACUM O LUNA....Acum s/a reglat fortat pe 0.35....Si ma rog lui Dumnezeu sa nu fim nevoit sa dam jos chiulasa peste alta luna... Banuim ca nu s/a folosit o freza potrivita la scaunele din chiulasa probabil ceva prea ingust de catre mecanicul care mi/a dat acest motor dupa ce l/a segmentat... si iaca acum costurile...Stiind ca aceste motoare sunt sensibile la temperaturi ...probabil inainte sa fi ajuns la mine deci inainte de aceasta segmentare , probabil o fi fost fiert si cine stie ce s/o fi intamplat ...ma gandesc sa nu cumva sa fi fost afectate vreunul din axele motorului(sa se fi strambat usor)...etc.

Mecanicul mai in varsta care a facut aceste rectificari (ca primul a spus ca a pierdut lera....si ca oricum nu prea stie ce sa/i faca asta in conditiile celei de/a treia luni si aproximativ 1500-1700 de km adica in timp de garantie)a tras concluzia ca nu au fost bine rectificate scaunele ....Oare acolo unde sunt scaunele materialul chiuloasei este mai tare ? si din cauza unei rectificari necorespunzatoare sau de prea multe ori sa se fi subtiat prea mult portiunea mai dura din material?????Incepe sa imi para tot mai rau ca am trecut de pe acel motor racheta de 1.8 benzina de butoias asa cum era el cu carburator dar cu aprinderea electronica cu Hall a pornit la prima cheie si la -15 grade C in timpul sarbatorilor din iarna trecuta cu o baterie din 1997 .....sa numai vorbim de demaraj si toate cele.....era el consumul de 8-8,5 inafara dar aveam masina si nu nervi in familie .

2.Bucsatul pompei pentru ca pe la axul parghiei de acceleratie tot mai plangea motorina s/a refacut azi. S-a constatat ca procedeul de a pune o garnitura mai groasa pe ax s/a rezumat la a pune niste FIRE DE CANEPA SAU CEVA SINTETIC...in santul de pe ax si peste acesta s/a pus din nou aceasi garnitura....bineinteles motorina a patruns....pe linga sau prin ....

Iar cei care au facut bucsa la strung au rectificat putintel si axul ......nu-ti mai spun cum arata , noroc ca pompangiul asta a avut un alt ax si

bucsa ....A pus capacul la loc dupa bucsare .... dar la pornire ralantiul era foarte mic ....eu am crezut ca va scoate parghia de pe ax si va rasuci axul cu degetele pana la ralanti normal dar n/a fost sa fie (cel putin celalalt asa a procedat numai ca la ala nu s/a nimerit treaba cu bucsatul).

Asta pur si simplu m/a intrebat cum am venit pana la atelierul lui ca motorul nu are viata aproape deloc...i/am spus ca pe portiunea de drum mai prost am venit cu a doua si a treia fara sa pun piciorul pe acceleratie .

In fine afara ploua (deja iesisem impins din garaj ca era cam stramt ) si pana sa ma dezmeticesc s/a infipt in reglajul ralantiului si al debitului asculatand motorul pana zice el ca a prins viata....La intoarcere de la pompagiu parca numai mergea chiar asa de frumos ca la venire..C/am astea sunt reglajele de care avusei parte azi.Dupa ce s/a mai incalzit intr/adevar pot spune ca a mai prins viata dar parca totusi nu merge la ralanti asa rotund ...

Si ca sa punem tot tacamul ... in timp ce imi repara el capacul pompei am observat picaturi de ulei pe sub masina si pe motor pe galerii.... Bineinteles m/am speriat ,doar numai ce iesiem cu o jumatate de ora de la mecanic asa ca glont inapoi si pana la urma am schimbat si garnitura de la capacul de ulei de deasupra chiuloasei dupa care treburile sau mai linistit....

3.L/am intrebat pe pompagiul de azi daca poate pune la punct dispozitivul de pornire la rece...A zis ca oricum actiunea lui e nesemnificativa....

4.Prima pompa n/o mai am. Mecanicul care mi/a dat acest motor cu prima pompa , a dato jos cand a aparut problema cu nepornirea la cald , mia dat alta in schimb defapt spunea el ca era singura care o mai are pentru Diesel, ambele erau Bosch . Mai avea avea una pentru TD tot Bosch.Pompa defecta a ramas la el...

5.Unde scrie pe pompa Bosch ce model este?

6.Explica/mi mai usor (nu am mai reglat avans pana acum...nici macar la benzina) evental un algoritm de operatiuni pentru reglarea avansului . Iaca ce am constat pana acum :desi motorul e cald adica nu se mai aprinde becul de la bujii incandescente totusi pornirea cere un pic de automat ...si am electromotor de pornire cu demultiplicator .Daca pornesc la rece , dupa stingerea becului de la bujiile incandescente porneste mai usor, problema la rece era scuturatul si fumul alb Acum voi urmari fumul alb la pornirea la rece .

7.Cataloage probabil voi gasi eu prin Oradea problema este calitatea pieselor ...De exemplu : la un magazin unde am un prieten , mi/a recomandat pentru motorul meu duze Monarch cica sunt nemtesti si foarte bune...Batranul mi/a zis ca are o cutie plina cu astfel de duze care isi cereau schimbarea dupa o functionare de 3 luni...Bine Bosch .... dar de unde am eu certitudinea ca sunt veritabile sau daca nu veritabile sau daca nu Bosch ci un echivalent acceptat de catalog dar care sa functioneze mai multa vreme..etc..etc...

Voi incerca sa caut un pompagiu in Oradea care sa stie sa faca tot ce mi/ai scris tu....in ultima scrisoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Nu sunt atat de priceput ca Stefan , care , in paranteza fie spus...stie ce spune , il cunosc personal...dar pot sa-ti dau un sfat : daca nu iti e peste mana , fa un drum pana la Cluj ( e oricum mai rezonabila distanta) si cauta pe la reprezentantele Bosch un anumit domn Vasile Hurducas ( e renumit in tot Ardealul ). Este , dupa parerea mea si experientza proprie cel mai mare meseriash in Diesel , si nu lucreaza decat cu piese si scule autentice. Daca nici el nu-i da de cap...atunci ....treci pe benzina...:D

Am spus sa-l cauti , deoarece de vreun an eu nu am mai ajuns la Cluj si reprezentantza Bosch (Jepo) la care lucra s-a desfiintat ( a murit proprietarul) si stiu ca acum s-a mutat la concurentza...

Aaa...numelemeu e Aurel si daca ajungi la Nea Vasile ...ma poti cita.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Salut,

Iti trimit procedura de reglaj a avansului la pompe Bosch VE.

Checking timing

Take out the plug (bolt) in the middle of the four delivery valves.

Insert dial gauge in hole. There's a special VW tool ($30) to hold it in place, but other solutions work also.

Turn engine against normal rotation until dial gauge stops moving (flat spot).

Turn engine forward to the TDC mark.

Read dial gauge.

The value you should see differs for different engines and pumps.

Scuze, e ceea ce-am gasit mai repede pe net...

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu mai fi suparat pe motorul de VW ca nu e vina lui.e vina fostului proprietar ca nu l-a tinut cum trebuie.masina zboara.eu am acelasi motor ca al tau dar cu TURBo.zboara la 170 km/h cu un consum de 6%.daca mergi cu el cu 70(eu nu am reusit decat o data) iti iese un consum de 3.9%.dupa ce il vei face mai vorbim.al meu are 165.000 km(motorul,ca masina are 292.000)si nu scoate fum .de patru ani si 165000 km nu a FOST segmentat nici o data.pus bine la punct...e ceva XCPTIONAL.si mie ini pare rau de ceam avut inainte(1.8 GTI)dar e mai bine asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut aceeasi problema cu a mea, un TD cu motor 80CP. Nu au fost de vina pompa / injectoarele. La service mi s-a explicat ca ar avea o problema cu pinionul de distributie, o problema tipica pentru Golf 2 sau 3. Problema este cama de prindere pe arbore a acestui pinion si care se largeste si capata joc, facind distributia sa nu mai lucreze corect. Eu am schimbat pinionul si am dat la rectificat arborele ( solutia ieftina propusa de service). Dupa totul a fost OK. Fenomenul nu s-a mai intimplat de atunci. Intre timp am mers circa 2500 - 3000km. Bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va multumesc tuturor pentru sfaturile pe care le/am primit de la dumneavostra

Dupa alti 400 de km a reinceput fenomenul scuturatului la pornire , fum alb si mers in trei pistoane.... am incercat asa pana aproape de 500 de km de la ultima rectificare si lucrurile au mers din ce in ce mai prost...

Am fost la mecanicul mai batran ,s/a dat jos chiulasa....si a aparut problema adica tot supapa 6 era intepenita si asta din cauza ca era de la un motor de 1,5 .........benzina.......Acum stiu ca mecanicul mai tanar cand mi/a facut segmentarea a hotarat sa/mi schimbe doua supape deoarece nu aveau cozile perfect drepte si mie personal de atunci mi s/a parut ca una din supapele procurate parca avea diametrul si unghiul talerului cu ceva mai mic dar el sustinea ca mi se pare mie si ca este OK....

Mecanicul mai in varsta a schimbat acea supapa , a rectificat scaunele, a schimbat 7 ghiduri , simeringurile la supapa au fost puse noi , a lasat distantele la cozile supapelor la toate intre 0,30 si 0,35 mm putin mai mari dar dupa 1500 de km voi trece pentru rectificarea lor dupa carte la admisie 0,2+- 0,05 iar la evacuare 0,4 +- 0,05 mm. Am facut intre timp aproape 600 de km ....intr/adevar putin scutura la pornire , mai iese ceva fum alb , (sa nu fie prea mare avansul acum deoarece inainte de a da jos chiulasa mecanicul mai tanar l/a marit si de atunci parca face un pic de galagie mai mare ), dar dupa o jumate de minut pana la cel mult 2 minute (in functie de cat de frig e afara) merge rotund fara probleme

Multumesc Lui Dumnezeu ca incep sa simt si eu ca am din nou masina....

Deocamdata am cutia cu patru viteze intr/adevar de fuga dar ramasa mostenire de la motorul pe benzina si nu stiu ce gheseft as face daca as schimba cu una de 5 pentru Diesel????????????????????????????

Apoi caroseria fiind deja destul de veche ,1980, intrevad asa usor la orizont o lucrare de tinichigerie urmata de vopsitorie unde iar sunt gasca....adica va trebui sa caut un forum pe Internet pentru asa ceva macar sa stiu ce trebuie sa urmaresc sa fie o lucrare de calitate ,daca chiar si merita investit in asa ceva ,cam cati ani de garantie si CARE E PRETUL CORECT ? pentru asa ceva.....Dumnezeu sa va calauzeasca in toate cele... :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vazut ca saracutul motor nu avea nici o vina?ti-am zis?si eu tot cutie in patru am dar de diesel.fuge de mananca pamantul dar se plafoneaza la un moment dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...

am si eu o intrebare e normal sa aibe un soc motorul la pornire sa "scuture" ? .........mentionez kit ambreiaj schimbat...suporti motor schimbati...injectoarele lucreaza bine in parametri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!