Jump to content

Probleme pornire iarna diesel - ce ulei folositi?


horgarban
 Share

Postare recomandată

Am citit cate ceva si pe forum.

O intrebare:

Cine foloseste castrol magnatec (5,10,15W40).

Am vazut pe cineva pe forum azi cu acest Castrol Magnatec ca a avut probleme si am un prieten tot pe motorina (nu VAG) si nu i-a pornit azi dimineata, iar uleiul lui (Castrol Magnatec 10W40) era foarte gros, ziceai ca-i marmelada.

Oare sa fie asta o problema?

Deci daca e cineva care a avut probleme dimineata pe ger la pornire si are in motor ulei Castrol Magnatec sa scrie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vento-xwh

    5

  • horgarban

    5

  • pop cristian

    4

  • SSorin

    2

Si eu am pus ulei mai viscos si consider ca porneste mai greu decit iarna trecuta; Daca ar fi sa ne luam dupa grafic, ar trebui sae 0W sau 5W; Tocmai am citit pe un post de cineva multumit cum porneste iarna utilizind ulei long-life; O fi placebo - o fi fizica ....

Nu cred ca are legatura cu brandul ci cu indicativul / vascozitatea;

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contest graficul, dar mi se pare cel putin ciudat ca al doilea pe care il auz cu Magnatec 10W40 sa fie marmelada la -15-17 cat au fost azi dimineata. Eu am acum 5w40 si e bun, adica fluid la -17 dimineata. Am avut la vechea masina 15w40 mineral Lukoil si vreau sa spun ca pornea bine la -18, iar uleiul nu era marmelada . Dar la aia stateam prost cu compresia.

PS. vecinul are Opel Astra. 1.7 DTI de prin 2001.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia de la Lukoil au o mare parte a portofoliului de clienti in Siberia ;)

Nu radeau rusii ieri de cei care si-au cumparat masini occidentale si nu porneau la -40? (aratau inclusiv un BMW si un mertan care dadeau la cheie fara folos...) Si aia cu lada patrulau in jurul lor sa le faca necaz;

Lasand gluma la o parte - or fi studiat mai bine pe portofoliul amintit cum se comporta "life" uleiurile la temperaturi extreme;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai stii, s-ar putea sa ai dreptate Don' Silviu. ;)

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu am diesel, imi dau si eu cu parerea. Iarna trecuta eu aveam in motoru ulei Castrol 10W60 si cand era foarte frig pornea destul de greu motorul. Chiar intr-o dimineata nu a pornit, am incercat pana s-a descarcat bateria. Seara a pornit fara probleme, bateria isi revenise (eu eram pregatit cu un vecin sa ma ajute cu niste cabluri si bateria de pe masina lui, dar nu a fost cazul).

Acum am Aral 5W40 si pana acum nu am avut nici o problema cu pornirea la rece, nici azi dimineata. Concluzia mea e ca se simte diferenta intre 10W si 5W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am magnatec 10W40 si a mers la prima cheie

e pe benzina (am vazut ca majoritatea sunt diesel) si afara erau ~ -18

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc Mobil 5w-40 full syntetic si astazi am pornit la a2-3 cheie,binenteles dupa ce am schimbat bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e chiar culmea sa credem ca marca ar fi de vina - recte castrol.... sa nu uitam ca exista deja long life III care il schimbi la 60 000.probabil ca 15W e mult prea mult cand trebuie 0W sau 5W...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta m-a facut sa aleg Castrol magnatec :

http://www.amiauto.ro/castrol/motor/gtdmpre.htm

"Castrol GTD Magnatec nu este un ulei de motor obisnuit! Noua sa formula bazata pe moleculele ce adera la metal reduce uzura motorului de patru ori. Din prima clipa!

Asigura protectia continua si pastreaza eficienta motoarelor diesel moderne timp indelungat. Introducerea in tehnologia diesel a injectiei directe Common Rail a facut ca motoarele diesel moderne sa atinga performante apropiate celor pe benzina. Performanta inalta ce nu compromite eficienta si costurile scazute ale carburantului au determinat tot mai multi posesori de autoturisme sa aleaga motorul diesel.

Protectia motorului in aceasta perioada este o caracteristica relevanta pentru un ulei destinat unui motor diesel. De aceea Castrol lanseaza GTD Magnatec 5W-40 cu Atractia Moleculara Unica ce ofera aceeasi protectie fara rival ca toate produsele din familia Magnatec. GTD Magnatec este un nou ulei total sintetic, special destinat motoarelor diesel de ultima generatie si care asigura in plus beneficii suplimentare masinilor performante echipate cu motoare diesel"

E a doua oara cind iau teapa cu Castrol,eu personal nu vreau sa mai aud de marca asta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimeni ca nu e bun si un 5w-40, sau chiar 10W-40 la -20 de grade, insa, oricine iti recomanda - neoficial daca face parte dintr-un service autorizat - un 0w-30 daca starea motorului este cat de cat buna (nu ti-l mananca repede - atunci nu ar mai merita sa-l bagi). Ideea este ca ... multe dintre uleiurile "comune" se mai ambaleaza si pe la noi si asa mai departe. De ex. la un Aral 0W-30 Long Life II am certitudinea ca se manareste mai greu pe la noi ... mai ales ca f putina lume opteaza pt un 0W - tinand cont ca service-le ofera garantie numai pe 5W, nu ca nu ar fi mai bun 0W. Conteaza f mult si de unde il cumperi, daca te uiti la 10 RON si-l cumperi de la coltul blocului, poti sa ai si surprize neplacute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fiu sanctionat cu "bagare in seama", dar la masina mea din semnatura (144 000km acum) am Castrol Magnatec 10W40. Si a pornit si pe gerul asta, fara nici o problema. Uleiul schimbat acum 10 000km si completat o singura data. Bine, nu a plecat chiar la sfert de cheie, dar nici suparator de greu.

Bateria e noua, sa fie si asta un factor?

Sau sa fie doar o exceptie fericita?

Modificat de GolfSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de baterie sau altceva. Am auzit deja de 2 cazuri de acest Magnatec ca la -17 s-a facut marmelada. In 2 masini diferite. Nu acuz pe nimeni, eram doar curios daca a mai patit cineva asa ceva. Acum ar mai fi inca o cauza - o copmpletare cu alt ulei, un schimb la care nu s-a facut o spalare, ar fi multe cauze, dar asta cu uleiul marmelada m-a facut sa ma intreb daca nu cumva Castrolul din Ro e facut prin Botswana, Rwanda, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E a doua oara cind iau teapa cu Castrol,eu personal nu vreau sa mai aud de marca asta :)

Pana la urma ce ai bagat in masina? ARAL 5w40 505.00 ? Later Edit: am citit intr-un alt post ca ai cumparat deja Valvoline.

Si eu am tot GTD Magnatec si sunt nemultumit de consumul de ulei cam 500 grame in 4000km din Octombrie pana acum.

Si din Aprilie pana in Octombrie anul trecut cu 0w30 LL in 6 luni nu a consumat deloc (poate 100 grame in 8000km).

Nu pot explica dar de cand am schimbat pe Magnatec a inceput sa consume ulei (oct-dec nu a fost frig si tot a cumsumat). Vreau sa il schimb

Si azi dimineata la -18 grade era destul de vascos nici nu am pornit motorul (o sa o fac intr-o dupa amiaza cand vor fi mai mult de -10).

Modificat de varuNae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine, a mai aparut o persoana cu "mici" nemultumiri fata de Magnatec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varuNae@ Am cumparat Valvoline 5w40 dar inca nu l-am schimbat. Scot masina din garaj abeea cind se mai incalzeste putin.Pina atunci calaresc Matizoiu :)

La Magnatec m-a deranjat in primul rind zgomotul care s-a amplificat imediat ce am schimbat uleiul.

Am tinut masina in garaj 2-3 saptamini si cind am pornit-o ca sa vin la Intilnirea de Iarna,parca am pornit tractorul in brazda :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifrele alea de la numele uleiului nu-s chiar degeaba. 10 W 60 se comporta la fel ca si 10W 45 la -15 grade. Din cate ma pricep eu, iarna e bine sate duci pana la 5w, 0w...

Eu poate am aruncat bani aiuerea, dar am pus ARAL TRONIC 431 (de-ala pentru PD) si azi-dimineata la -20 grade masina a plecat din prima, fara nici o problema, doar o miiiiica modificare in tonul motorului. Si-n plus nici nu trebuie schimbat tipul in functie de iarna-vara

Din punct de vedere al uleiurilor, problema mea e la cutie, unde primele 5-10 minute de schimbat trepte, parca mestec in mamaliga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifrele alea de la numele uleiului nu-s chiar degeaba. 10 W 60 se comporta la fel ca si 10W 45 la -15 grade. Din cate ma pricep eu, iarna e bine sate duci pana la 5w, 0w...

Daca la mine te referi, eu stiu ca 10W60 se comport la fel ca si 10W40 la pornirea la rece. Dar vroiam sa spun exact tipurile de ulei folosite (unul e full sintetic, altul e semi-sintetic). 5W40 mi se pare suficient pentru pornire la rece in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifrele alea de la numele uleiului nu-s chiar degeaba. 10 W 60 se comporta la fel ca si 10W 45 la -15 grade. Din cate ma pricep eu, iarna e bine sate duci pana la 5w, 0w...

Nu e chiar asa. Daca ai curiozitatea sa te uiti pe datele tehnice la uleiuri ( eu am avut o data :( ) vei oberva ca indicii de vascozitate la rece difera la un 10W60 fata de 10W40 in sensul ca 10W60 e putin mai vascos. Diferentele sunt mici, probabil la -15 chiar foarte mici dar exista totusi :D (asta daca vrem sa fim cat mai rigurosi, altfel sunt de acord ambele se comporta aproximativ al fel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe skoda nu stiu ce ulei am, insa azi dimineata a pornit fara probleme la oara 7. BC arata -15,5. masina s-a incalzit greu, iar motorul a stat cam pe la 1300 vreo 10 sec. in rest nici o problema. a pornit la sfert.

in schimb pe opel, am 10W40 de la Aral, si porneste de nu are treaba. masina e din 92, si desi dai putin mai mult la cheie, o ia din prima. in schimb nu ai talpa pana nu se incalzeste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc Mobil 5w-40 full syntetic si astazi am pornit la a2-3 cheie,binenteles dupa ce am schimbat bateria
din pacate astazi am pornit cam greu,uleiul pe joja era cam viscos cred ca a fost mai frig decit ieri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc ulei no name,30 euro costa afara,scrie pe el vw special approval.Nici odata nu am avut la vreo masina probleme cu el.Si acum 2 ierni,cind in Tm au fost -17 grade masina a pornit.Uleiul e special pt PD.

Nu stiu daca problemele vin de la ulei....De obicei cind mai pateam asa,primul lucru bujiile afara si fiecare verificata.Daca nu,schimbat filtrul de motorina.Nu cred ca uleiul are ceva cu pornirea,in mod serios.De cind aveti masinile ati verificat vreodata bujiile?Ha?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca si uleiul are importanta lui in pornirea motorului la temperaturile extreme , eu de exemplu folosesc MOTUL 5W40 Specific 505.01 , nu ma zgarcesc si il schimb la 8000 km - parerea mea insa ca cei mai importanti factori in pornirea unui Diesel pe timp rece sunt :

-o baterie buna;

-o motorina adevarata (care sa nu contina apa sau parafina in suspensie) - eu folosesc MOL EVO;

-bujiile incandescente sa fie toate OK.

Mult respect,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu folosesc pt a 3 a data magnatec 10W-40 si niciodata nu am avut probleme cu pornirea la rece.Totdeauna mi-a pornit usor si totusi am 230k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!