Jump to content

Stop! Oil pressure too low


livium1966
 Share

Postare recomandată

Cer ajutor tuturor cunoscatorilor. Am cautat si pe alte topic-uri dar nu am gasit nimic asemanator.

Azi 23.01.2006 am constatat o chestie cel putin bizara. Printre altele dimineata cind am plecat la serviciu erau -24 de grade si masina a pornit mai greu, dar la a treia cheie a luat-o. A facut ceva zgomote ciudate, batai cind apornit dar dupa ce s-a incalzit cit de cit nu mi s-a mai aparut nimic ciudat, a mers fara sa-mi semnalizeze nimic. Mi s-a parut ca a scos un pic mai mult fum cind a pornit, in rest nimic.

Chestia ciudata am constata-o cind am vrut sa plec acasa , adineauri, cind desi era mai cald -19 grade, numai, desi am dat de vreo patru ori la cheie nu a mai vrut sa porneasca si mi-a aparut pe display-ul computerului de bord mesajul, ceva de genul (nu mai retin exact) "STOP. Oil pressure too low", lucru semnalizat si de un tiuiut. Culoarea mesajului rosie. Ma dau jos, deschid capota si verific nivelul uleiului pe joja. Stupoare. Desi cu citeva zile inainte verificasem, dupa vreo 4000 km de altfel, nivelul uleiului si completasem chiar vreo 250 grame, costat ca acum eram mult sub minim, pe undeva unde se curbeaza joja, iar uleiul ramas cam de 1 cm pe joja arata de parca era smoala. Ce credeti ca s-a intimplat? Nu am mai patit niciodata asa ceva. Chiar am si abandonat masina la serviciu. Mentionez de asemenea ca in cei 7000 km de cind am masina nu am mai avut nici o data probleme de acest gen sau sa-mi consume ulei. Chiar am constata ca in cei 7000 km de cind am facut schimbul de ulei, inclusiv filtru (ocazie cu care am bagat, la schimb, exact 4 litri) nu mi-a consumat decit cam 650 grame, asta reprezentind mai putin de 100 grame la 1000 km. Foarte curios e si faptul ca am verificat nivelul cu citeve zile inainte. M-am uitat pe dedesubt unde am parcat-o, atit la serviciu, cit si acasa noaptea, si nu am gasit nici o pata de ulei. Se poate intimpla ca din cauza frigului uleiul viscos sa fi ramas sus in motor, chiulasa si sa nu mai fi coborit in baie, iar senzorul de presiune sa-mi dea mesajul? Aaa. Uleiul folosit este Castrol 5W40 Magnatec, iar masina are 137.000 km.

Astept raspunsurile voastre urgent si multumesc anticipat la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mihi

    9

  • livium1966

    6

  • F l o r i n

    5

  • DArtagnan

    4

Azi dimineata am patit si eu exact acelasi fenomen, doar ca la mine n-a pornit deloc desi erau "doar" -16 grade. Am dat la cheie destul de mult pt. ca parea ca vrea s-o ia. N-a luat-o, ba mai mult am primit acelasi warning pe display. Adica STOP + beepuri, urmat de clipirea de 2-3 ori a indicatorului de presiune de ulei.

Eu zic ca motivul este: dand la cheie si motorul nefiind pornit, pompa de ulei nu functioneaza si din cauza asta nu ai presiune in circuit. ECU asteapta un mic interval de timp pana la verificarea presiunii uleiului dupa care da warning-ul (daca este cazul).

Si a mea scotea mult fum.

Trebuie sa dau o tura pe la service sa verific bujiile incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca motivul este: dand la cheie si motorul nefiind pornit, pompa de ulei nu functioneaza si din cauza asta nu ai presiune in circuit. ECU asteapta un mic interval de timp pana la verificarea presiunii uleiului dupa care da warning-ul (daca este cazul).

C O R E C T !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata am patit si eu exact acelasi fenomen, doar ca la mine n-a pornit deloc desi erau "doar" -16 grade. Am dat la cheie destul de mult pt. ca parea ca vrea s-o ia. N-a luat-o, ba mai mult am primit acelasi warning pe display. Adica STOP + beepuri, urmat de clipirea de 2-3 ori a indicatorului de presiune de ulei.

Eu zic ca motivul este: dand la cheie si motorul nefiind pornit, pompa de ulei nu functioneaza si din cauza asta nu ai presiune in circuit. ECU asteapta un mic interval de timp pana la verificarea presiunii uleiului dupa care da warning-ul (daca este cazul).

Si a mea scotea mult fum.

Trebuie sa dau o tura pe la service sa verific bujiile incandescente.

Bine, bine, inteleg , dar de ce nivelul dintr-o data nivelul este sub minim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La frig uleiul se ingroasa. Tu ai in motor vaselina acum!

2. Magnatec nu e uleiul pentru motorul tau! E pentru motoare mai vechi si uzate. Trebuia sa pui Castrol TXT.

3. Daca dai mai mult la automat nu face presiune de ulei.

Parerea mea: lasa pe bujii de 4,5 ori... porneste masina... las-o sa se incalzeasca.... schimba uleiul.

MIHAI

Uleiul fiid gros a fost urcat de pompa sus in chiulasa de unde se scurge mai greu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La frig uleiul se ingroasa. Tu ai in motor vaselina acum!

2. Magnatec nu e uleiul pentru motorul tau! E pentru motoare mai vechi si uzate. Trebuia sa pui Castrol TXT.

3. Daca dai mai mult la automat nu face presiune de ulei.

Parerea mea: lasa pe bujii de 4,5 ori... porneste masina... las-o sa se incalzeasca.... schimba uleiul.

MIHAI

Uleiul fiid gros a fost urcat de pompa sus in chiulasa de unde se scurge mai greu....

Am uitat sa zic ca am lasat-o pe bujii de vreo 4 ori, dar degeaba. Totusi nu sunt lamurit unde e uleiul. Nu porneste , nu porneste, dar unde e uleiul? Am spus ca am verificat si completat nivelul acum vreo 3 zile in care nu am facut decit vreo 100. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica uleiul cand e cald motorul 60-70 grade. si dupa vreo 10-15 minute de la oprire!!!

Cine ti-a recomandat Magnatec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica uleiul cand e cald motorul 60-70 grade. si dupa vreo 10-15 minute de la oprire!!!

Cine ti-a recomandat Magnatec?

Nu mai stiu cine mi-a recomandat. Am citit pe mai multe site-uri si am ajuns la concluzia asta , probabil eronata, ca dupa Castrol SLX Long Life II 0W40, asta ar fi cel mai bun. Aaa, denumirea exacta e Castrol GTD Magnatec, 5W40, tot full sintetic. Nici nu mai stiu ce sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa te orientezi.... Pretul face diferenta. SIGUR nu o sa faca ulei prost si scump. MAGNATEC e vreo 250.000lei/litru iar TXT vreo 400.000 lei/litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa te orientezi.... Pretul face diferenta. SIGUR nu o sa faca ulei prost si scump. MAGNATEC e vreo 250.000lei/litru iar TXT vreo 400.000 lei/litru.

Nu. Chiar acum am vrut sa precizez acest lucru. L-am luat de la Metro si am dat cam 160 RON pe bidonul de 4 litri si era mai scump sigur decit TXT. Chiar imi aduc aminte ca m-am orientat si dupa asta. Am vrut sa iau Castrol , dar cel mai scump. Diferenta era de vreo 10 , 20 RON. Naiba stie??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe 5 litri de TXT softec 5W40 am dat aprox 2 mil. In vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arunca un ochi aici... vad ca e o discutie generala pt probleme de pornire iarna, cu Magnatec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arunca un ochi aici... vad ca e o discutie generala pt probleme de pornire iarna, cu Magnatec

Multumesc frumos. Am vazut. Si al meu care era 5W40 s-a facut marmelada. Totusi avind in vedere ca eu circul mai mult in oras cu drumuri scurte, nu cred ca s-ar justifica sa pun Castrol SLX Log Life II 0W30. Ce ulei care sa respecte norma , dar fara a fi long life, cu service normal la 15000 mi-ati putea recomanda? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-16 grade, la Brasov, GTD Magnatec a mers. Asteptam -24....

La Suceava, -24 grade, PD 74kw Castrol TXT n-a pornit nici la a 4-a cheie (de fapt, a murit bateria). Dupa incarcare, a mers vreo 30 sec cu o gramada de zdranganeli, dupa care s-a linistit si a fost totul OK pentru restul zilei.

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-16 grade, la Brasov, GTD Magnatec a mers. Asteptam -24....

La Suceava, -24 grade, PD 74kw Castrol TXT n-a pornit nici la a 4-a cheie (de fapt, a murit bateria). Dupa incarcare, a mers vreo 30 sec cu o gramada de zdranganeli, dupa care s-a linistit si a fost totul OK pentru restul zilei.

Daca ai pus TXT in PD :) cauta-l pe mecanic, ia o scandura dintr-un gard si bate-l de sa-i sune apa in cap!

In PD e obligatoriu sa pui 505.01 si nici decum 505.00 (<-- Castrol TXT Softec). Nici macar in joaca sa nu pui TXT Softec in PD!!!!

Parerea specialistilor!

Sau poate ca sunt si niste "mecanici" de duminica care stiu ei mai bine ca "fraierii" aia care au inventat PD. ;)

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana in momentul de fata, la -15 grade sau chiar si mai rece, cu un Aral 0w-30 Long life II, absolut nici o problema. Recomand cu caldura, mai ales iarna, un ulei 0W, daca se poate chiar si Aral - nu este doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vreo 4 ani am pornit motorul fara nici o problema dimineata la Brasov dupa un ger de -29 de grade, cu ulei Castrol Magnatec 10W40 (semisintetic) in motor. Nu stiu exact temperatura care era dimineata cand am pornit motorul, probabil era mai mare de -20 (mai mare adica mai apropiata de 0, nu mai scazuta de -20).

Iarna trecuta am avut de cateva ori probleme dupa noptile geroase cu Castrol 10W60 RS (full sintetic) in motor. Chiar intr-o dimineata nu am reusit decat sa consum bateria. Seara a pornit fara probleme.

Iarna asta cu Aral 5W40 sintetic (Aral High Tronic) nu am avut pana acum nici o problema cu pornirea dimineata. Azi a pornit de la prima cheie.

Parerea mea e ca un ulei 5W40 (in orice caz 5W) e cel mai potrivit pentru iernile de la noi. 0W e si mai bun, dar 5W e suficient pentru a avea o pornire buna la termeraturi foarte scazute. Cu 10W cred ca pot aparea probleme. Presupun ca si la diesel situatia e aceeasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am Magnatec 5w40 in motor dar nici macar nu am incercat sa pornesc masina pe frigul asta...am apelat la Matizoiul tatalui meu :(

Am luat cea mai mare plasa cu Magnatec,desi pe Net il lauda,eu am ajuns la concluzia ca e mai prost decit "Untdelemn de la Bunica" :D

Mi-am luat deja Valvoline + filtru,dar din pacate nu am reusit sa-l schimb inca... Prima pornire plec direct la mecanic sa-l schimb ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc Mobil 1 supersintetic.. o fi bun o fi nebun? :( :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu de doi ani folosesc numai Castrol SLX Long Life II 0W30 si personal din acest punct de vedere nu am avut niciodata probleme fie iarna fie vara...

E adevarat ca ultima oara am platit 65 RON pe litru dar eu zic ca merita...

Numai bine si nu uitati.."Iarna nu-i ca vara".. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pt masinile care au ceva km la bord (100k - 150k) acest ulei nu este f recomandat, deoarece va creste consumul de ulei (deoarece este mai fluid).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fie diferenta notabila. Daca si mentine motorul curat merita. Eu cu siguranta il voi incerca. Acum am Mobil 10W40 si imi pare rau ca l-am bagat. E cam gros dar din fericire nu am probleme cu pornitul dimineata. :)

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe masina am Mobil1 5W-50, masina are 153kkm iar de la un schimb la altul de ulei (7-8mii km) nu observ nici macar 100g de consum). Masina porneste f probleme si la -24 grade (cum au fost in urma cu cateva zile in Iasi). Acest ulei mi se pare super, mi-a fost recomandat si de mecanic, este full sintetic. Costa cam mult dar merita, asa zic eu (costa aprox 45-50 ron). Il recomand cu caldura tuturor (in special la benzinari, la diesel nu stiu daca se potriveste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E super bun uleiul acela. Eu am avut inainte TXT 5W40 si nu consuma gram de ulei. Motorul are 250.000km iar la ITP (facut pe bune) au iesit gazele perfect. (Acum am 10W40 - din pacate.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!