Jump to content

Martor ulei si tzacanit la motor


gribelu
 Share

Postare recomandată

Seara trecuta a fost una interesanta... cred ca-i dau foc! :(

Ma duc la mecanic sa schimb termostatul... pentru a rezolva o problema mai veche. Se demonteaza cel vechi, intra cel nou... nimic anormal pana aici. Pornesc motorul si astept sa ajunga la temperatura de regim, sa vedem daca merge. In timp ce-l turam usor pentru a se incalzi mai rapid, observ un tzacanit suspect in jurul a 2000 rpm. Dam repede vina pe 'vreo tabla' si continua asteptarea. Ajunge motorul pe la 70-75 de grade si incepe sa tzacane f tare, la relanti (tzacanit similar cu cel de tacheti).

M-am uitat in capacul de chiulasa, era ulei.. opresc motorul, verific nivelul... e ok. Uleiul are cam 10000km, cam negricios ce-i drept.

In urmatoarele 10 minute a disparut tzacanitul, dar cand pun contactul clipeste martorul de ulei in bord. Dupa pornirea motorului se stinge.

Am schimbat azi dimineata uleiul si filtrul.

Se prinde cineva care ar fi problema?

Am sa incerc zilele astea sa fac o diagnoza dar sincer nu stiu unde sa merg ca sa nu dau banii degeaba unor amatori..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca-i dau foc! :(

;) Stai usor, nu dispera...Poate fi o simpla coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coincidenta clar.. dar imi fac griji ca in general problemele legate de ulei si tzacanituri se rezolva scump

si apoi.. why me? :emthdown:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate masinile se aprinde martorul de ulei cand pui contactul. Daca se stinge singur dupa cateva secunde nu este nici o problema. Daca se aprinde in mers sau nu se stinge dupa ce pornesti motorul este o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, si la mine se APRINDEA la contact... si ramanea aprins pana porneam. Dar acum clipeste... !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(

sint sigur ca acum iti spune cit de multe te iubeste ca i-ai schimbat uleiul, si de aia iti face cu ochiul

:(

patit la fel pe un g4, dar in mers. s-a aprins, mers, tras pe dreapta, deschis capota, impins mufe cu mina, dat drumul la motor, a disparut de tot. asta acum citeva luni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuck.. in seara asta am transpirat la -15 grade...

Cand sa plec de la munca, acum 10 minute, pun contactul.. becul era aprins dar nu clipea. Porneste motorul.. trec 10-20 secunde pana imi pun centura, schimb melodia etc... pornesc... si brusc incepe sa clipeasca becul de ulei in bord (pentru prima data cu motorul pornit!). Trag pe dreapta.. opresc motorul.. deschid capota, imping mufe cum zicea colegul...

Pornesc motorul din nou. Tzacanea ca naiba si becul clipea in continuare. Decid sa plec totusi spre casa cu ea. Peste ~800m incepe sa faca BEEP BEEP BEEP... panica, opresc motorul si trag pe dreapta instant.. ma scutur... pornesc din nou motorul... becul nu mai clipea si tzacanitul disparuse.

HEEEELP... de fapt ar trebui sa ma ajut singur si sa caut de urgenta un locushor in care sa-i citesc codurile de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara trecuta a fost una interesanta... cred ca-i dau foc! :(

Ma duc la mecanic sa schimb termostatul... pentru a rezolva o problema mai veche. Se demonteaza cel vechi, intra cel nou... nimic anormal pana aici. Pornesc motorul si astept sa ajunga la temperatura de regim, sa vedem daca merge. In timp ce-l turam usor pentru a se incalzi mai rapid, observ un tzacanit suspect in jurul a 2000 rpm. Dam repede vina pe 'vreo tabla' si continua asteptarea. Ajunge motorul pe la 70-75 de grade si incepe sa tzacane f tare, la relanti (tzacanit similar cu cel de tacheti).

M-am uitat in capacul de chiulasa, era ulei.. opresc motorul, verific nivelul... e ok. Uleiul are cam 10000km, cam negricios ce-i drept.

In urmatoarele 10 minute a disparut tzacanitul, dar cand pun contactul clipeste martorul de ulei in bord. Dupa pornirea motorului se stinge.

Am schimbat azi dimineata uleiul si filtrul.

Se prinde cineva care ar fi problema?

Am sa incerc zilele astea sa fac o diagnoza dar sincer nu stiu unde sa merg ca sa nu dau banii degeaba unor amatori..

In "capacul" de chiulasa este normal sa ai ulei (asta daca ti se parea suspecta chestiunea).

Sa nu ai probleme cu presiunea uleiului!!! Poate un/niste tacheti pierd presiunea si atunci ar putea sa tzacane. La fel de "bine" ar putea sa fie : pompa ulei, cuzineti... Ar fi bine sa verifici ca sa nu o patesti mai rau.

Sper , pt. tine, sa fie ceva mai usor.

PS: dupa ce o rezolvi, poate ne spui ce buba ai avut

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am avut aceiasi probleme pe un AAZ cu tacheti hidraulici. Nu cunosc motorul tau, dar masina incearca sa iti spune ca nu are presiune la ulei. Nu trebuie diagnoza pt asta! Daca si tu ai tacheti hidrauluici si unul dintre ei este spart sau crapat adio presiune ulei. Scoate capacul si verifica tachetii. Daca nu vezi nimic scoate si axa cu came si ia-i pe fiecare in parte la verificat. Cred ca e asta si din cauza zgomotului de care vorbesti.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai.. ziceam ca e un lucru bun uleiul de acolo. Adica APARENT uleiul se plimba prin motor.

In fine.. maine sau luni sper sa ajung la o diagnoza. Postez rezultatele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi in service.. evident ca de ieri motorul n-a mai facut nici o figura.. ca sa fie treaba cu noroc pana la capat.

Rezultat cam 0.

Pe testerul Bosch nici o eroare legata de asta.

Presiunea la ulei statea undeva la 1,2-1,5 bar. Sonda functiona..

M-au sfatuit sa mai urmaresc problema si daca se repeta sa imi fac o programare.. sa scoata pompa de ulei si sa o verifice.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alaltaieri s-a repetat figura. Dar nu si-a mai revenit :)

Am tractat-o ieri in service. Astazi au desfacut pompa si cica era o problema la o supapa a pompei. Zic ei ca sunt 90% sanse sa nu trebuiasca sa inlocuiesc pompa.. aflu mai tarziu sau maine..

sper sa fie bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos masina :D .. parca merge..

Pana la urma cica se intepenise o supapa a pompei de ulei... nu mi-a dat prea multe detalii.. in fine.. zice ca n-ar trebui sa mai am probleme cu ea.

Au fost verificati si cuzinetii care au ramas in stare buna chiar daca a mers putin motorul fara ulei.. Cam asta-i!

Manopera m-a costat 90 RON + 10 RON ciubuc, de bucurie.

Topic inchis, deocamdata :D

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos masina :D .. parca merge..

Pana la urma cica se intepenise o supapa a pompei de ulei... nu mi-a dat prea multe detalii.. in fine.. zice ca n-ar trebui sa mai am probleme cu ea.

Au fost verificati si cuzinetii care au ramas in stare buna chiar daca a mers putin motorul fara ulei.. Cam asta-i!

Manopera m-a costat 90 RON + 10 RON ciubuc, de bucurie.

Topic inchis, deocamdata :D

felicitari,bine ca ai scapat ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ar mai fi o problema.. dupa ce am rezolvat pompa totul a fost ok..

Dar de vreo 2 saptamani imi clipeste iar martorul de ulei, dar doar pe contact! Initial s-a comportat normal adica stins -> la contact aprins -> motor pornit, stins.. acum.. clipeste ;)

In manual nu zice nimic despre asta.. ca-i de rau.. ca-i de bine.. stie cineva ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clipitul avertizeaza asupra unei presiuni mici in sistemul de ungere, dar diferita de zero. Cel mai simplu este sa inlocuiesti martorul de presiune cu un manometru si sa masori direct presiunea. Daca este in limite normale, ai "bulbul" (ce cuvant aiurea :) ) defect. Daca nu... cel mai probabil ai o defectiune la pompa de ulei, sau nu ai ulei destul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm.. eu stiam ca acea sonda stie doar sa tzipe sub o anumita presiune (0,9 la mine parca)... si asta ar trebui sa o faca cu motorul pornit.. nu pe contact..

right?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cu intarziere de un an jumatate, dar m-am gandit sa postez solutia pentru problema cu clipitul becului de ulei cand pun contactul. S-ar parea ca acel bec din bord sta aprins doar cand are semnal de la AMBELE sonde de presiune. In caz contrar clipeste.. La mine era firul aproape rupt la una din sonde, si uneori nu facea contact corect.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!