Jump to content

Piese originale Skoda


ARDEI_IUTE
 Share

Postare recomandată

De mai multe luni urmaresc comportamentul unor clienti vis-a-vis de piesele de orgine- cele care se comanda la dealerii Skoda. Am remarcat faptul ca multi dintre posesorii de Skode (si nu numai ) inclina foarte mult in a achizitiona componente pentru masinile lor de la retele de distributie aftermarket .Care credeti ca ar fi dezavantajele sau avantajele pieselor de orgine vs piese aftermarket .Va multumesc

:) Daca cumva s-a mai discutat problema aceasta pe forum ii rog moderatori sa ma scuze , dar nu am gasit pe search ce as fi avut nevoie.

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal eu personal doar de la skoda cumpar si asta pentru faptul ca am reducere pe piese originale pt felicia..nu stiu exact care e faza la reprezentanta pentru client fidel sau ceva de genul ...dar reducerea este de 25% pt orice piesa...si sincer...pana acum testata de mine ajung mai ieftin decat cel mai ieftin magazin de piese din oras de la mine .sal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, pana acum...la Octavia1 pe care o am...nu am schimbat decat un bec la stopul dreapta si bucsele bara stabilizatoare. In afara de consumabile.

Becul l-am luat after-market dintr-un set de becuri si sigurante Bosch (25RON) si l-am schimbat personal.

bucsele si schimbarea le-am facut la dealer.Nu au fost ieftine.

Acum ca masina nu mai e demult in garantie, orice piesa de schimb de care as avea nevoie as lua-o de la Augsburg sau alte retele (am prieteni care importa piese din Ungaria cu garantie si la preturi mult mai mici).

La montaj as proceda la fel, respectiv as apela la service-ul unui prieten ce deserveste masini VAG cu precadere.

Motivatia este simpla:

Nu intentionez sa vand curand masina iar lipsa stampilelor de service pe cartea de service nu ma afecteaza.

Prefer sa economisesc bani cumparand piese bune (cu o provenienta verificata) de la retele alternative decat sa platesc adaosul MARE pe care il percepe dealer-ul pieselor de origine SKODA.

Recunosc ca e pozitia mea e una 'balcanica' si nu e una western...Motivatiile sunt cele financiare...Castig deocamdata prea putin ca sa imi permit sa-i fac bogati pe altii (vezi personaje din Top300 care au business-uri auto).

Pe de alta parte, citind si informandu-ma, am ajuns la concluzia ca un producator de automobile nu produce singur toate componentele unui automobil. El apeleaza la diversi furnizori de notorietate mondiala vezi Bosch, Valeo, Lukas, Brembo, Sach...si lista continua. Acesti furnizori produc o mare parte din componente sub marca proprie si un procent sub o marca a producatorului auto.

Nu sunt adeptul cumpararii unor piese pentru cutia de carton ce poarta sigla Skoda, prefer sa cumpar aceeasi piesa in alt ambalaj cu sigla concernului care le produce. Amandoua au aceeasi garantie dar preturile sunt diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca nu stau bine deloc cu timpul liber,iar la cunostintele tehnice despre masini sunt departe de adevar ,prefer sa ma duc la dealer (avia in cazul meu) ,si sa se descurce ei ca doar ei mi-au vandut-o! :)

si pe deasupra mai am si pe cine sa trag de urechi daca ceva nu este in regula!!!

si fizic la fata locului ,si virtual pe forum!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

placutele de frana de la brady sun 3mil si sunt mark lucas dar p ele scrie skoda.....audi seat.eu le-am cumparat de la augsburg cu 1.5 mil si le-am schimbat la ei la brady k sa nu pierd garantia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am remarcat faptul ca multi dintre posesorii de Skode (si nu numai ) inclina foarte mult in a achizitiona componente pentru masinile lor de la retele de distributie aftermarket .Care credeti ca ar fi dezavantajele sau avantajele pieselor de orgine vs piese aftermarket

Nici unul, sint aceleasi piese. Diferenta (si 'directia' in care bati) se vede insa la adaosul practicat. Adica bidonul de ulei (exact acelasi) costa in service cu 20% mai mult decat la un magazin de piese auto (gen Augsburg, nu ma refer la magazine gen Carrefour). Am dat exemplul bidonului de ulei pentru ca mi-a fost cel mai la indemana, insa e valabil in general pentru orice piesa. Singurul lucru care difera este procentul, nu intotdeauna e 20% (uneori e mai mult, alteori mai putin, dar intotdeauna e mai mare pretul in service decat in magazin). Si nu ma refer la bidonul de ulei Aral in service vs. uleiul Floriol din piata, ci la exact acelasi reper (ca sa nu existe neintelegeri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca nu stau bine deloc cu timpul liber,iar la cunostintele tehnice despre masini sunt departe de adevar ,prefer sa ma duc la dealer (avia in cazul meu) ,si sa se descurce ei ca doar ei mi-au vandut-o! :)

si pe deasupra mai am si pe cine sa trag de urechi daca ceva nu este in regula!!!

si fizic la fata locului ,si virtual pe forum!!

Si eu am aceeasi pozitie - masina vine cu bune si rele, si un anumit cost de intretinere. Daca nu mi-l permit, inseamna ca -probabil- m-am intins mai mult decat era cazul. Si nu sint genul care sa dea bani cu ochii inchisi in service, n-am castigat inca la loto ca sa nu-mi pese de ei. Insa pe de o parte timpul meu liber este mult prea limitat ca sa-mi permit sa pierd cateva ore prin oras, incercind sa cumpar o piesa la un pret mai mic decat in service, iar pe de alta parte - in cazul nedorit in care apar probleme datorita schimbarii unei piese in mod nejustificat (sau nu se rezolva problema pe care eu am reclamat-o) - sint scutit de plimbari intre service si magazinul de piese, pentru returnarea piesei schimbate aiurea si cumpararea alteia in loc.

De cand am masina am schimbat la ea 1 piesa care a costat aprox. 1800 RON, iar in rest doar consumabile (ulei, filtre, placute de frana, etc). Aprox 100 RON pe care-i platesc in plus la o revizie, o data pe an, n-ar trebui sa faca o mare diferenta pentru nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci iar suntem chitrosi? Ardei_Iute, nu am nimic cu voi dar, dupa cum vezi, aceleasi piese sunt mai scumpe la voi. Subliniez, aceleasi piese..Astea inseamna ca astea de la dealer sunt originale si alea de la Augsburg sunt facute la Plopeni? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci iar suntem chitrosi? Ardei_Iute, nu am nimic cu voi dar, dupa cum vezi, aceleasi piese sunt mai scumpe la voi. Subliniez, aceleasi piese..Astea inseamna ca astea de la dealer sunt originale si alea de la Augsburg sunt facute la Plopeni? ;)

Chiar mai rau, godoroja!

Probabil ca inca nu este clar: Skoda si orice alt fabricant de masini nu are nici fabrica de rulmenti, nici de filtre, nici de curele. Era pe un topic cineva care ii dadea tare cu un aer de tatic ca Skoda are lichid de spalare a parbrizului Skoda!

Nu de fiecare data piesele asa zise originale sunt cele mai bune. Toti fabricantii au insa tot interesul sa fie activi dealerii oficiali. Logic (si normal economic) ca-ti vand gogoasa cu pierderea garantiei, chiar daca le dovedesti ca in loc de o piesa medie calitativ, pe care scrie Skoda, de exemplu, bagi una mult mai buna.

Diferenta mare este ca aftermarket iti iei ce vrei tu, de la dealer ce e in cutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie-mi spui ;), stii doar ca pe celalalt topic am sarit in sus. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, politica dealer-lor de a vinde consumabile cu adaos mare pe perioada de garantie (caci aici este problema) poate fi TAXATA doar de noi, consumatorii. Cine ne obliga sa cumparam consumabile de la ei dupa garantie? Piesele si serviciile pot fi cumparate, dupa garantie, de la furnizori care se adapteaza la economia de piata.Treaba lor, daca vor sa ne aibe de clienti si dupa garantie! Sa ramana dealerii doar cu garantia daca ei considera ca le este suficient. Ei au intrat in UE inaintea noastra si din pacate, de cele mai multe ori, doar cu preturile; sa mai astepte putin pana intram si noi cu salariile:P. Faza este : baietii nu au inteles pana acum ca, un client pierdut este PIERDUT FOR EVER.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vezi, aceleasi piese sunt mai scumpe la voi. Subliniez, aceleasi piese.

Nu cred ca a contestat nimeni asta. Problema care apare e ca in cazul in care tu iti iei kit de distributie de la -sa zicem- Augsburg, si ti-l montezi la -sa zicem Avia- cine te astepti sa-ti asigure garantia in cazul ti se rupe cureaua si-ti face motorul praf? Din punctul de vedere Avia ei ti-au asigurat doar manopera, si vor da vina pe piesele aduse de tine; din punct de vedere Augsburg - ti s-a vandut kit-ul de distributie 'calitate germana', prin urmare a fost montat prost, si de aia s-a rupt cureaua. Ai timp si nervi sa alergi intre cei doi pana reusesti pe unul din ei sa admita ca paguba a fost produsa din cauza lui si sa-ti plateasca motorul...?

Sint de acord cu faptul ca e putin probabil sa se rupa, dpdv statistic probabilitatea e foarte mica, insa putem lua alt reper in considerare daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile stau cam asa:

VAG da comanda la Sachs/Monroe de amortizoare pe care le livreaza catre client in ambalaj VAG. (OE)

Acelasi Sachs/Monroe este livrat pe piata in ambalajul propriu acestor branduri. (AM-OEM)

Diferenta de pret reiese din diferenta de brand. Brandurile VAG au notorietate mai mare decat cele AM, dar printre cei familiarizati cu domeniul auto un filtru Mann/Knecht deja spune mai multe decat un filtru VAG, deci brandurile producatorilor de piese castiga cota de piata continuu.

Teoretic diferenta de pret ar trebui sa se regaseasca intr-un plus de servicii (cantitative si calitative) care sa nu mai duca la comentarii pe piata. Acest plus de servicii se pare ca nu este suficient de clar pe piata romaneasca si atunci apar abuzurile din partea dealerilor(gen nu e piesa de la noi, nu e garantie, etc), pentru a pastra clienti in ograda lor, desi acestia ar trebui sa ramana de buna voie.

Ar trebui adaugat ca la dealerii din Romania(de orice marca auto) nu se pune deloc accent pe stocul de marfa (care ar trebui sa fie acel serviciu in plus pentru client) si este considerat o cheltuiala in plus.Clientul poate sta 1 saptamana sa ii aduci o piesa (care in mod normal este pe stoc in reteaua AM) chiar daca acea piesa este ambreiajul pentru masina best-seller a momentului.

Si ar mai trebui adaugat ca in foarte multe cazuri, in toata tara, la toate marcile, dealerii de toate calibrele sunt clienti majori pentru reteaua after-market. Deci vand aceleasi piese pe care le blameaza pe piata.

E valabil si pentru uleiuri. Deja lucrurile sunt stiute de cei din afara sistemului (lucruri vazute din preturi, din servicii) iar pentru cei din interiorul sistemului toata aceasta "dilema" este o mare comedie.

Faptul ca acei clienti cu masinile in garantie abia asteapta sa "scape" de dealer este un semn ca e o problema in sistem, asa-i? Dar lucrurile se vor echilibra ca si in occident, e o chestiune de timp.

Dar cine sunt eu sa imi dau cu parerea...?! ;)

Modificat de volksman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

De curind importatorul direct de piese (si) pt Skoda ( Gradinariu ) a trecut la alt "biznis" si nu mai aduce piese de schimb care erau aduse la cel mai bun pret din Bucuresti.

Cine cunoaste bine piata si a achizitionat piese originale ( sau nu ) de la alti importatori de piese de schimb este rugat sa scrie o lista cu citiva dintre ei in raport de garantie oferita/calitate/pret/stoc.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In Bucuresti se pot cumpara din sectorul 2 piese originale de la importator direct din Cehia la un raport pret/calitate/garantie optim.

Detalii despre magazin la: http://www.betaelectronic.uv.ro/

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ieri am fost la SKODA pt urmatoarele probleme : schimb discuri fata + placute , bucse bara stabilizatoare , si directie facuta ! ! COST aprx au zis ei 1400 ron ! nu stiu daca este incarcat sau...exact ! La un alt service cu ceva experienta ... aceleasi piese + senzor temperatura motor , dar fara directia facuta !! COST 650 ron !? aprx !? Sincer...nu stiu..pe oricine ar incalzi mai mult garantia si piesele orig SKODA !!? intrebare !? o sa-mi para rau...ca nu am facut un efort financiar si am schimbat la skoda sau voi fi multumit... si cu aceste piese..venite de la alti producatori?! :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am incredere decat in cei de la Skoda,acolo macar duci masina si sti ca ti-o fac de la cap la coada.Altfel,ma duc sa imi repar masina la un service orecare,dupa care mai apare inca o problema si ma duc iar la service insa cei de acolo nu stiu ce are masina,si tot asa ma mai duc la inca 5 service'uri pana sa isi dea seama ce are masina.

Si legat de preturile pieselor,nu stiu exact cum este la alte service'uri,insa la cei de la skoda,daca ai ceva de reparat,le dai lor piesa cea veche si ai un discount destul de frumos,nu mai stiu exact cat la % era.

Si inca ceva,daca stam sa ne gandim,cei de la Skoda lucreaza zi de zi cu acelasi masini,deci cunosc problemele si stiu piesele cu ochii inchisi,lucru care nu este deloc valabil la alte service-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca e mai scump, ii iei altfel de guler! Sau cel putin asa mi se pare... adik garantia la ei, piesele puse de ei. Daca se strica te duci si le arati ca nu au fost bune piesele/mana de lucru. In magazin, lucrurile se pot complica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai recent exemplu la mine,se auzea un zgomot cand luam de volan stanga,am intrebat inclusiv pe forum,am fost si la cativa mecanici,toti isi dadeau cu parerea,insa nimeni nu stia de unde se aude,am fost la ei la service,si mi-au spus pe loc ca este vorba despre un rulment care se afla in capul amortizorului pe acolo si care trebuie schimbat.Decat sa schimb inca 10 piese care de fapt sunt bune pana sa rezolv problema,mai bine dau de 2 ori mai mult pe piesa respectiva,dar stiu ca imi rezolva problema pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luam alt..ex..: o distributie la 1.6 i ... la skoda - 3500 ron ... la un service ok 1200 ron ! :lol: ce alegem?:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vindem masina si cumparam una noua! :huh: glumesc, desi e si asta o solutie.

Acum depinde de ce prefera fiecare. Eu daca as tine masina pentru mine inca un nr mare de km, as merge pe piese originale+ lucrare executata intr-un service autorizat :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu masina din semnatura 133000 km. Am facut tot ce era de facut in service autorizat (nu ma refer doar la revizii), deoarece eu cred ca cei ce imi asigura aceste lucrari, beneficiaza la randul lor de training pentru a da ce e mai bun, iar eu am nevoie ca lucrarile sa fie cu garantie.

Ca exista mecanici deosebiti, ca exista mecanici talentati, care din pasiune stiu sa faca orice cu ochii inchisi, nu contest, dar cand am o problema de sanatate nu ma duc la ghicitoare, ci ma duc la medic. Exceptiile intaresc regula, si ma refer la mecanicii care au lucrat intr-o reprezentanta si acum lucreaza intr-un service... deci ei intaresc regula, s-a bagat banu' in ei, au fost specializati.

O distributie intr-un service oarecare e una, un schimb de ulei la fel, dar cand ai o problema specifica unei marci si nu apelezi la cineva pregatit pe marca (tipul) respectiva ai sa primesti raspunsuri evazive.

Din respect pentru cei ce ii transport cu masina, am ales sa nu fac compromisuri ... asa ca am cautat un service autorizat bun, unde am gasit intotdeauna intelegere si rezolvarea tuturor problemelor (alegand piese fie pe original fie pe producator).

Later Edit: ... oricum ar fi (original sau producator) piesele, tot service autorizat recomad.

Modificat de Agopteam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot piese after-market aleg. Diferentele de pret sunt una, iar producatorul ...

Ex. Intr-un timp, la unul din service-urile Skoda din Bucuresti, filtrele "originale" erau UFI. Nu contest calificarea acestui producator, dar parca MANN/Knecht ar fi mai bune.

Placutele de frana erau, tot intr-o anumita perioada, Ferodo. Dar parca ATE sau TExtar ar fi mai bune. La fel cu discurile de frana.

Aceste exemple le-am dat deoarece m-am lovit efectiv de ele. Nu mai comentez pretul "originalelor". Aproape dublu.

Varului meu, la o O1 / 2001 i-am schimbat discurile fata spate si placutele cu 750 RON, fata de 1300 la service - cat i-a facut preoferta.

No comment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul cel mai ieftin de ulei tot la dealerul Compexit l-am gasit : original , cu cutia corespunzatoare

si am studiat piata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mai bine dau de 2 ori mai mult pe piesa respectiva,dar stiu ca imi rezolva problema pe loc.

Acel rulment costa 27.43ron, insa s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi si bucsa de la rulment care este 64.61 ron

luam alt..ex..: o distributie la 1.6 i ... la skoda - 3500 ron ... la un service ok 1200 ron ! :icon_thumright: ce alegem?:)

Ce alegem nu stiu, depinde de la caz la caz. Eu as alege 100% distributia de la dealer, din n-spe motive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!