Jump to content

Vaselina pe flansele de la planetare - Octavia 1.9 (in garantie)


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Salut - am o problema cam atipica la o Octavia MY 2008, cutie in 5 GQQ (0A4) inca in garantie.

Ieri am verificat pe sub masina (am scos scutul) si am constatat ca pierde ulei pe la AMBELE simeringuri de la planetare. Repet, nu pe la unul, ci la ambele - dr+stg. Pierderea nu e (inca) serioasa - insa a fost suficient pt a improsca pe scutul de la catalizator.

Masina are 20K Km - foarte putin, si sunt AMBELE simeringuri duse?!? Imi e frica sa nu fie o problema la arborii de iesire ai diferentialului - carcasa diferential nestransa, sau joc in rulmentii conici - care sa duca la distrugerea simeringurilor.

Am 2 rugaminti la voi:

1. Mai ales pt cei ce lucreaza in service sau au avut probleme la cutie, am nevoie de o recomandare de mecanic care se pricepe la cutii, eventual cu un nr de telefon. Sunt foarte dispus sa dau o atentie, dar vreau sa fie rezolvata problema, nu doar amanata pana iese masina din garantie.

2. Daca s-a mai lovit cineva de ceva similar, va rog sa-mi spuneti.

Masina iese din garantie in 4 luni, si as vrea sa repar pana atunci - mi-e frica sa nu ma duc in service, imi sterg frumos flansele cu carpa si spun ca s-a rezolvat... pt cateva zile, pana curge la loc... eventual schimba simeringurile si mai tine cateva mii de km.

Multumesc mult de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

Nu stiu daca ajuta cu ceva, insa...du-te in service cu ea.. cat mai este in garantie si ceri sa stai langa masina.

Ar fi culmea sa nu te lase in service. Daca masina este pe persoana fizica...OPC..insa banuiesc ca stii mai bine.

Si daca te-ai duce la un mecanic bun, ce ar putea sa iti faca..da jos cutia o desface...etc..nu am incredere.

Apoi, service-ul mai da garantie si la lucrare.

Ma uimeste problema ta..mai ales ca am si acelasi motor BXE si, banuiesc, aceasi cutie de viteze...

Cum ti-ai dat seama...a ajuns jos uleiul..sub masina??

Sau doar l-ai vazut improscat pe catalizator si mirosea a ulei ars???

Maine ma uit si eu sub ea...

LE: uite...colegul ThunderBlue cred ca a avut o problema la cutia de viteze, la prima vedere asemanatoare cu a ta!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc colega pentru atentionare. Intr-adevar am avut probleme la cutie, totusi am avut norocul sa nu fie vorba de scurgeri de ulei, ci erau duse sincroanele. In momentul in care schimbam a 2-a facea ca si toti dracii. La fel si pentru mersul inapoi. La pisicutza clar este vorba de lipsa etanseitatii.

Si ca o scurta nota, daca a ajuns sa-ti improaste ulei pe scut, cred ca este vorba de o scurgere mai serioasa. In cutie ti-au verificat nivelul uleiului? Cred ca nu, deoarece nu mentionezi ca ai fost si la service cu ea. Iti recomand sa te duci acolo, sa verifice, dar sa te asiguri ca in cartea de service mentioneaza baietii ca s-a facut aceasta interventie, eventual sa pastrezi si comanda de service ce ti-o vor elibera in care sa scrie clar motivul pentru ce ai ajuns la ei, modul de rezolvare o stampila si o semnatura. Dupa care nu ai nimic altceva decat sa astepti, in caz ca mai apare problema, te duci frumos inapoi cu actele ce le-am pomenit mai sus in manuta, si le spui ca au facut treaba de mantuiala.

Succes!

P.S. Las-o dracu' de spaga, ai platit deja masina aia ca sa functioneze. Hai sa ne dezvatam de acest obicei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am avut probleme cu cutia la O1 mi s-a rezolvat la skoda pitesti , nu mai stiu daca nenea ala mai lucrezaza acolo sau nu insa la craiova cine umblase la ea zicea ca trebuie schimbata , ala cand a desfacut-o a zis ca are nevoie de nush ce piese si o face.

Cei din craiova schimbasera discul si volant si urma cutia....

E necesar doar sa faci o sesizare ca ai problema la cutie ca la 30 de mii nu mai ai garantie pe cutie...asa ca fugi si fa-i o sesizare si atunci stai linistit ca problema e sesizata inca in garantie

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ceva poze... se vede clar uleiul pe flansele de la planetare; NU sunt burdufurile de la planetare - si nu cred ca vine din cutie pt ca (in pozele 1 si 4) nu e umeda carcasa diferentialului. Am si mirosit uleiul ala amestecat cu pamant - nu miroase a ulei de cutie.

M-am uitat in spatele motorului - blocul e curat iar pe la turbo nu pierde fir de ulei... asa ca nu inteleg de unde vine uleiul.

Singura idee care imi vine e: flansa e prinsa in arborele de iesire al dif-ului cu un surub. Daca suruburile s-au slabit (pe ambele parti) uleiul din cutie se prelinge pe langa surub, ajunge pe flansa si produce fenomenul... In cazul asta, reparatia e banala - 2x seturi de suruburi de planetara, desfacut si pus la loc suruburile de la flanse si un pic de compus de etansare...

A mai patit cineva ceva similar?

Multumesc!

post-3446-1252987915_thumb.jpg

post-3446-1252987930_thumb.jpg

post-3446-1252987968_thumb.jpg

post-3446-1252987981_thumb.jpg

post-3446-1252988797_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e uleiul din cutie atunci tind sa cred ca este vazelina (care dupa ce s-a incalzit) se prelinge frumusel pe langa flansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janos - ai dreptate; E intr-adevar de la planetare. De la ambele articulatii dinspre cutie.

Multumesc lui Cristi - Blitz - pentru ajutor; Cristi m-a asigurat ca problema e intalnita relativ frecvent si la Fabia 2, si nu stie sa fi picat planetare din aceasta cauza.

Nu stiu daca merita pastrat de sine statator sau mutat la probleme frecvente (se pare ca sunt singurul cu "problema asta frecventa" :)

Multumesc pentru ajutor si suport!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate esti singurul cu problema asta frecventa care s-a uitat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda..eu am bagat un ochi azi sub ea..si nimic din ce este descris mai sus!

Se pare ca Pisicutza este singur cu problema asta..pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat azi la Brady - am o programare la ei. Mi-au zis ca e "normal" - vaselina se lichefiaza si curge... sincer nu m-a convins - ar trebui sa fie etansa asamblarea, problema e de ce curge.

Revin maine cu ceva detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar normal .. vaselina care se pune pe asamblarile de la compartimentul motor e termo-rezistenta (are o temperatura foarte ridicata de topire ... nu mai stiu exact valoare) deci in mod normal nu ar trebui sa se lichefieze si sa curga..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janos - ai dreptate; E intr-adevar de la planetare. De la ambele articulatii dinspre cutie.

Multumesc lui Cristi - Blitz - pentru ajutor; Cristi m-a asigurat ca problema e intalnita relativ frecvent si la Fabia 2, si nu stie sa fi picat planetare din aceasta cauza.

Nu stiu daca merita pastrat de sine statator sau mutat la probleme frecvente (se pare ca sunt singurul cu "problema asta frecventa" :)

Multumesc pentru ajutor si suport!

Salut.

Si la masina mea am observat ca arunca vaselina pe la burdufurile de linga cutia de viteze insa merita mentionat ca pierderea este foarte mica.Am vb cu mecanici de la Porche si mi-au spus ca au niste gauri tehnologice pt eliminarea surplusului sau in cazul unor viraje maxime cind creeaza presiune mai mare in ele.Sincer eu nu "cumpar " asta!

La mine se vede clar ca este vaselina,la tine parca arata a ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din putina mecanica pe care o stiu...acolo in burduf, este o cantitate x de vaselina, care se subtiaza in regim de turatie, insa devina vascoasa cand este in repaos.

Nici eu nu cred ca exista aceste gauri tehnologice, pentru ca s-ar scurge toata cand se subtiaza iar capul de planetara ar functiona fara sau cu vaselina de cota de avarie...si nu cred ca e bine.

Apoi nu am vazut la nici o masina sa aiba planetarele murdare de ulei sau vaselina..nici macar la Solenza.

Mai mult ca sigur s-a deteriorat ceva coliere pe acolo sau suruburi..nu-mi dau seama cum este prinderea la ele...!

Eu la OII nu am ulei sau vaselina in acele locuri..de aia sunt surprins...si am 50k cu ea..!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 ani si un pic cu ea , 43 de mii de km si nu am asa ceva, ce gauri tehnologice nene? ti-au vandut gogosi....De cand am vazut problema ta ma tin sa o un pe elevator sa o vad si maine o urc exact sa vad dar stiu ca acum 2 mii de km nu aveam nk cand am schimbat uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu voi!Nu e normal sa fie pierdere de vaselina.

Ce se poate face?La capatul planetarei se mai pot stringe suruburile?Cum e prinderea burdufului linga cutia de viteze?Nu vad nici un colier ca la planetarele clasice?Mentionez ca burdufele nu sunt intepate.

Modificat de metalworker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la Brady cu ea... au suit-o pe rampa, acelasi raspuns ca si Blitz - da, scapa ceva vaselina, nu e insa nici o problema. Cred ca am facut o grimasa urata - cel care i-a pus diagnosticul mi-a aratat la o Octavia noua (0 Km) care era la montaj scut inainte de livrare - avea intr-adevar ceva vaselina pe flanse (banuiesc ca e protectie anti-coroziune)... dupa parerea mea insa, nu era suficienta ca sa fie improscata.

Mecanicul de la Brady a zis ca daca o sterg calumea cu o carpa, ramane uscata dupa aceea (in sensul ca surplusul s-a scurs deja)... sincer mi se pare aiurea pt ca am pierdut cca 20-30ml de vaselina pe putin - nu vad unde ar fi intrat atata pt protectie... clar e o lipsa de etansare pe undeva.

Pana una-alta merg pe mana lui Blitz - daca a vazut multe masini la care apare problema, probabil ca o sti el ceva. Ar fi de vazut daca e vreo nota tehnica de la VW - normal ar fi sa fie, ca doar or fi intrebat si ei la compania mama.

Cand imi fac timp si chef (e greu scutul metalic) o urc pe rampa si dau o articulatie jos... am intrebat la Brady de piese - nu aveau pe stoc nici garnitura nici suruburile (in carte scrie ca tb inlocuite la fiecare remontare).

Daca mai aflati ceva, spuneti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu poze de la masina mea.Planetara din stinga am sters-o acum vreo 3 luni,cea din dreapta niciodata si masina face aproape 2 ani.Ma gindesc sa ma duc ca e inca in garantie dar sincer ma gindesc ca mecanicii nu o sa faca altceva decit sa le stearga si sa zica ca nu e nimic.

post-48987-1253386181_thumb.jpg

post-48987-1253386196_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metalworker, ar trebui sa apelezi la un service, sa observe ei ca scurgerile persista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am remediat problema la service.Garniturile de la cutie!

Modificat de metalworker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci era ceva...nu erau gauri tehnologice! :blink:

Poate ne dai mai multe detalii...cost, durata..explicatii de la service!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am avut noroc ca masina este inca in garantie.Nu m-a costat nimic operatia in sine a durat vreo 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Oarece mic update; Am umblat si la Octi I pe care o avem, si acolo cam aceeasi problema la planetara pasagerului (cea lunga)... nu e din simeringuri, tot asa, scapa vaselina din planetara. Insa a scapat mai putina - nu a stropit, si nici nu e multa pt 70.000Km. Cealalta (cea scurta) e ruginita pe exterior, pt ca nu a scapat de loc.

M-am mai linistit... cu toate ca nu sunt incantat. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare: obisnuiesti sa o accelerezi in curbe?

Ma gandesc atat la cantitatea cat si la consistenta vaselinei, ar trebui sa reziste la presiune finita la fel cum depinde si de volum. Ce este peste aceasta presiune, nu are unde sa se duca si isi face loc pe la simering, afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!