Jump to content

Scoate fum,mananca ulei si nu trage


vladucu
 Share

Postare recomandată

tocmai al luat din germania un vw golf 4 1.6 16V din 2002 si ma confrunt cu niste probleme.manaca ulei foarte mult(aprox 2 L la 600 km) fumul care il scoate atunci cand e rece la accelerari peste 3500rpm este foarte dens iar dupa ce se incalzeste motorul trage de parca are 50 cai.cand e rece trage ceva mai binisor.pe autostrada se plafoneaza la 140 km/h si 4200 rpm.de aici nu mai urca nici moarta.

am schimbat bujii,epurator gaze,valva EGR.

urmeaza sa schimb catalizatorul si semeringurile de supape.cum credeti ca pot remedia problema?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vladucu

    11

  • catalin_u

    6

  • alin74

    5

  • MasinaPoporului

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu zic sa te duci la un service sa-i verifice compresia. Cel mai probabil segmentii sunt praf daca mananca asa mult ulei.

Dar de ce o calci peste 3500 rot/min cand e rece motorul n-am inteles. Daca si cel care a avut-o inaintea ta mergea la fel......iata explicatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul ala dens ce il vezi este uleiul care se arde. Nu are cumva o tenta de albastrui? Pe la supape nu mananca atat ulei. Tind si eu sa cred ca e de la segmenti. Incearca sa mirosi uleiul de la joja. Nu cumva miroase a benzina ? Exista riscul sa se produca o detonanie in baia de ulei, si e cam nasoala treaba, plus ca uleiu ars(fumul ala) nu face deloc bine nici la sonda lambda, nici la catalizator. Mergi direct la service, cat mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CHIAR DACA avea simeringurile de la supape duse, in nici un caz nu scotea atat de mult fum cat ai mentionat tu. Simptomul simeringurilor uzate de la supape e ca atunci cand pornesti masina pufaie 1-2 secunde fum albastru dar apoi se linisteste.

In cazul tau sunt de acord cu colegii ca ai ceva pe la segmenti. Nu ai spus cati km are masina...

De asemenea, cum a zis hremus, repede in service pentru ca poti colmata catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are 113000 km si am verificat si compresia si este de 12 pe fiecare piston.uleiul nu miroase a benzina iar fumul care il scoate nu este albastrui.este negru si necacios.asta seara m-am apucat sa desfac evacuarea.am gasit un cilindru montat imediat dupa ce se unesc serpisorii.inauntru avea un catalizator de metal.nestiind ce e ala m-am apucat si l-am gaurit cu bormasina si am facut evacuarea la loc.motorul trage perfect acum dar fumul acela gros inca persista.o sa verific iar nivelul uleiului sa vad daca mananca la fel de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ii fi gaurit? Supapa de la EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu nu.supapa EGR am schimbat-o.asa mi-a zis cineva initial.ca e aia defecta si nu trage.am gaurit fagurele ala de metal care era in acel cilindru care era acolo unde se unesc serpisorii de la galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai compresie iar simeringurile de la supape sunt in regula... vezi la epuratorul de gaze carter... poate pe acolo-ti baga ulei in motor. Ar trebui sa ai clapeta de acceleratie plina cu ulei si murdara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O compresie buna nu este semn ca segmentii sunt buni, pentru ca uleiul creaza pelicule de etanseitate si poti fi pacalit foarte usor.

Cand a fost verificata compresia ? La cald sau la rece ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

epuratorul de gaze l-am schimbat.clapeta era intradevar plina de ulei.la fel si filtrul de aer.

pana acum am schimbat asa:

-supapa EGR

-epuratorul de gaze

-ulei si filtre(aer si ulei)

-am curatat clapeta

-am verificat compresia la rece -12 pe fiecare piston

in continuare scoate fum destul de mult la rece.ma gandesc ca poate este oarecum infundat catalizatorul iar fumul de acolo este dar ramanse si consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie careva,pe cineva,undeva sa pot sa schimb si eu semeringurile de supape?a mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Craiovei, dupa ce treci de peco PETROM, pe dreapta chiar in curba este un Service. Acolo repara chiulase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

vladucu inainte de a mai schimba ceva,mai incearaca o posibilitate ca sigur e de la epurtaor:scoate furtunul ce iese de pe capacul de la culbutori si intra in epurator si lasa-l scos iar la capatul epuratorului pune un fel de sita din tifon pentru a nu trage mizerie multa.Supapa epuratorului ne fiind inchisa bine iti trage uleiul din motor facand vid si ti-l baga pe admisie.Aceeasi problema a avut-o si un prieten de al meu tot la 1.6 care la fel ii manca uleiul in 300 km si si-a pus un nou furtun de admisie care vine cu tot cu epurator(corecteazama daca nu e asa) si bineintels ca si acel epurator nu era bun si a aplicat metoda de mai sus pana la cumpararea altuia.

Spor

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acum o saptamana am cumparat si eu Bora 1.6 16v din 2001. Nu consuma ulei, nu scoate fum, dar nu vrea sa treca de 140/4200-4300 rpm in a V-a. Imi poate spune cineva cam ce are?

Pana in 3000 rpm parca trage prost in orice viteza, 3000-4000 trage mai bine si dupa 4300 iar se plafoneaza. Mentionez ca are roti de 18, e posibil sa afecteze?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine epuratorul este prins pe bloc si are decat 2 furtune.unul vine pe blocul motor si altul duce in carcasa filtrului de aer.tipul motorului meu este AZD.

tocmai am vazut ca am si sonda lambda este rupta.am cumparat alta.maine o montez.

ce alte posibilitati ar mai fi din cauza carora sa manance asa mult ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Deci sa inteleg ca gazele de la motor se duc in cutia filtrului?Nu se duc dupa filtru pe traseul admisiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat recent filtrul de aer, si la mine erau murdare de ulei filtru de aer, carcasa filtru de aer si clapeta acceleratie. masina nu scoate fum, trage bine si nu am observat sa manance ulei, dar joja de ulei miroase a benzina. oare care sa fie problema ca ma cam ingrijoreaza? sa fie oare epuratorul? motorul este 1.6 16 valve azd.

furtunul cu gazele de al motor se duce in cutia filtrului si am impresia ca uleiul pe acolo a intrat la filtru, dar nu stiu din ce cauza ca nu mi se pare normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladucu tata cum ai luat tu masina asta fara sa observi problemele ce le are la motor? Mai ales ca zici ca ai luat-o recent, inseamna ca nu s-a stricat la tine. Ce sofer a putut avea inainte, de a ajuns in halul asta? :D

Am acelasi motor ca tine, si chiar azi am implinit 10000 de km cu uleiul pus de mine si n-a luat gram. De o operatie pe cord deschis are nevoie saracu motoras :(

Eu nu reusesc sa ma mai mir, sincer, in ce hal a fost hingherit motoru ala :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca are roti de 18, e posibil sa afecteze?

Daca ai 225x35/18 in mod sigur este o cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotile pe 18"... Poti sa dai cu acceleratia de podea non-stop si cu 175/14" si cu 235/18".

Poti si cu, si fara ele sa exploatezi gresit motorul. Revizii, calitate consumabile, blana la rece. Mai e de vazut si distributia daca e in regula, pt Bogdan-cj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu' catalin, dezinformezi pe colegul Bogdan. De la 195x65/15 cat are colegul in talon pana la 235x35/18 este o diferenta de 4 cm latime a cauciucului. Fa un calcul daca chiar crezi ca nu exista diferente si vezi cu cate procente creste frictiunea. Nu te-ai intrebat niciodata de ce vehiculele cu care se concureaza la doborarea recordurilor de viteza au anvelopele subtiri cat cele de bicicleta ?

Si ca sa dau un raspuns complet, cauciucurile pe 18 sunt intr-adevar mai usoare decat cauciucurile pe 15, in schimb creste cu mult greutatea jantelor care trebuie sa aiba o rezistenta crescuta avand raza mai mare.

Intr-adevar, consumabilele schimbate la timp si de calitate prelungesc viata unui motor si-l mentin intr-o stare de functionare buna, dar am presupus ca Bogdan are schimbate filtrele, uleiul samd.

Concluzie: Cauciucurile cu latime a caii de rulare mai mare aduc un plus de stabilitate autovehiculului, dar produc un stres suplimentar sistemului de transmisie, cutiei de distributie daca este cazul, CV si ambreiajului, sistemului de suspensie, directie samd, asta daca fabricantul nu a prevazut marimea respectiva.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotile pe 18"... Poti sa dai cu acceleratia de podea non-stop si cu 175/14" si cu 235/18".

Poti si cu, si fara ele sa exploatezi gresit motorul. Revizii, calitate consumabile, blana la rece. Mai e de vazut si distributia daca e in regula, pt Bogdan-cj.

repet, in caz ca nu s-a inteles, intr-adevar poate fi o cauza, DAR, considerand ca la o asemenea schimbare (dimensiune janta, implicit inaltine+latime anvelopa, marire amprenta cauciuc pe sol, si apropo, schimbarea raportului dimensiunilor amprentei), pastrand stilul de condus, care poate a fost unul relaxat, sau unul de blana, motorul nu va fi afectat in sine de acest schimb. Va fi afectat in cazul cel mai des intalnit, isi pune omu jante pe 18", "sabufar" si a facut masina racheta si-i da goarna.

Colegu' catalin, dezinformezi pe colegul Bogdan. De la 195x65/15 cat are colegul in talon pana la 235x35/18 este o diferenta de 4 cm latime a cauciucului.

Fa un calcul daca chiar crezi ca nu exista diferente si vezi cu cate procente creste frictiunea.

Unde mai sus am zis eu ca nu exista diferente?

Nu te-ai intrebat niciodata de ce vehiculele cu care se concureaza la doborarea recordurilor de viteza au anvelopele subtiri cat cele de bicicleta ?

Sunt subtiri si din alte cauze (la vitezele obtenabile fortele de apasare cresc considerabil, etc)

Si ca sa dau un raspuns complet, cauciucurile pe 18 sunt intr-adevar mai usoare decat cauciucurile pe 15, in schimb creste cu mult greutatea jantelor care trebuie sa aiba o rezistenta crescuta avand raza mai mare.

Diametru mai mare = material mai mult = jante mai grele. De ex.: o janta de 14" are tabla mai groasa decat una pe 16"?

Intr-adevar, consumabilele schimbate la timp si de calitate prelungesc viata unui motor si-l mentin intr-o stare de functionare buna, dar am presupus ca Bogdan are schimbate filtrele, uleiul samd.

Poate si el a presupus, chiar daca e din Germania masina, nu stie cum a fost intretinuta.

Concluzie: Cauciucurile cu latime a caii de rulare mai mare aduc un plus de stabilitate autovehiculului, dar produc un stres suplimentar sistemului de transmisie, cutiei de distributie daca este cazul, CV si ambreiajului, sistemului de suspensie, directie samd, asta daca fabricantul nu a prevazut marimea respectiva.

In continuare, nu justifica fumul scos.

Nu vreau sa dezinformez (cel putin in mod constient) pe nimeni.

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri,

1. Rotile sunt de 225/40/18

2. Am verificat istoricul masinii, pe bord are 115.000 km, reali 165.000, ultima revizie Germania 155.000(azi are un an de la ultimul service) s-a schimbat ulei, filtre, etc

3. Nu sunt sigur de nr de km, repet ultima revizie 155.000 si pe bord 115.000, eu cred ca are 165.000 si km a fost dat inapoi cu 50k.

4. Distributia schimbata la 113.000. Dupa istoricul masinii pare destul de bine intretinuta in Germania.

5. Masina e putin tunata, a avut sub si amp in portbagaj :Driver: mai sunt firele. Toba finala schimbata, evacuare pe 2 tevi.

PS. Masina nu scoate fum si nici nu mananca ulei. Doar atat ca pare cam lenesa, si in a V-a nu vrea sa treaca de 140/4200 pe drum drept.

Modificat de Bogdan-cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan-cj cu aprinderea si bujiile cum stai?? Uleiul poate sa ia miros de benzina si in acest caz, si sa nu traga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hremus nu stiu... nu ma pricep :rolleyes:

Porneste la prima cheie, motorul trage bine pana se incalzeste, dupa ce se incalzeste incepe sa traga mai prost. Am fost si la echilibrare de roti, dupa am fost la un test, in a IV-a a ajuns la 150, dupa ce s-a incalzit motorul. Oricum parca azi a tras mai bine in toate vitezele, nu am pornit deloc clima.

Uleiul nu miroase a benzina. Mi-am facut o programare la un service pe sapt viitoare, sa schimb toate consumabilele si sa curete clapeta de acceleratie.

Inca nu am incercat a V-a peste 140, a trebuit oricum sa franez de la 150 ca intram in localitate si nu am apucat sa ii dau a V-a sa vad daca ramane constant la 150 sau scade.

Mentionez: clima era oprita si cand am observat ca trage mai prost prima data, nu era din caza climei, cred. O sa mai incerc sa nu pornesc clima deloc si sa vad cum se comporta in a V-a.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!