Jump to content

Inel ghidare


adinho
 Share

Postare recomandată

Deschid topicul asta pentru ca nu am reusit sa gasesc nimic folosind functia "search".

La una din jante imi lipseste inelul de ghidare. Stiam de cand le-am montat ca una nu are (nu stiu din ce motive), asa ca la sfatul domnilor de la vulcanizare am montat-o in stanga spate. Asta acum un an.

Intre timp am mai trecut pe la alta vulcanizare din alte motive, iar cei de acolo cand au dat janta jos si au vazut ca nu are inel, mi-au spus ca nu m-ar sfatui sa mai plec cu masina de acolo, pentru ca e posibil sa se desfaca prezoanele si janta sa sara din mers.

Mie personal nu mi s-a parut asa grava situatia, insa treaba asta mi-a dat de gandit.

Voi ce parere aveti? Si de unde se poate sa cumpar inel pt janta pe 19"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Kostas

    7

  • mircea munteanu

    4

  • darin

    4

  • Glumetz

    3

Greutatea masinii nu trebuie sa stea numai pe prezoane.

Inelele tale sunt din plastic?

Eu mi-am facut inele de metal la un strungar la un pret de nimic (10 lei toate 4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Spre deosebire de jantele O.E.M (de fabrica) jantele after-market se livreaza impreuna cu inele de centrare, care se fizeaza pe butucul masinii si pe gaura centrala aflata in spatele jantei.

Nemontarea acestor inele, poate provoca vibratii pe timpul rularii.

Fiecare marca de masina are inele de o anumita dimensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt promptitudine!

sincer, nu am nici cea mai mica idee din ce cauza numai una din jante nu avea inelul.. se poate sa fi cazut in momentul transportului?

daca ma duc la reprezentata gasesc? sau le poate face cum a spus colegul ZBENG un strungar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate linistit si un strungar sa-ti faca doar sa aiba model dupa ce sa-ti faca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW centrarea rotilor se face pe nutuc nu pe prezoane, deci cum s-a mai spus mai sus daca nu ai acel inel roata poate sa "bata".Fiind pe spate nu prea o sa simti acest lucru dar pe fatza cu siguranta se simte (o spun din proprie experienta)

Daca masina care o ai e cea de la profil diametrul interior al inelului trebuie sa fie 57,1mm, iar cel exterior trebuie sa aiba aceiasi dimensiune cu interiorul jantei.(acolo va trebui sa masori ).

Inele poti sa cumperi de la orice dealer de jante aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o intrebare.

Eu vreau sa-mi pun jantele de tabla care sunt de 195/50 pe 16 si acuma am jantele de aluminiu de 205/55 pe 16 trebuie sa inlocuiesc si inelele de ghidare si prezoanele sau mi se potrivesc de la o janta la alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la jante de tabla nu se pune nimica dar dimensiunea cauciucurilor nu e buna iti trebuie 195 pe 65 pe 15 sau cum ai acuma 205 pe 55 pe 16 sau intermediarul ar fi cum vrei tu de 195 pe 60 pe 16 sau ceva de genul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimensiunile cele mai apropiate de ce ai tu acum ar fi: 195/65/15 sau 195/60/16, desi nu inteleg de ce nu vrei sa lasi aceeasi dimensiune de cauciuc si pe jantele de tabla (adica tot 205/55/16). In fine pt jantele de tabla nu stiu sa ai nevoie de inele de ghidaj. Acum depinde de motivele pt care vrei sa schimbi dimensiunile cauciucurilor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
mircea munteanu

Niciodata nu se va reusi centrarea rotii din prezoane iar lipsa acelui inel, cand el e necesar, duce la un mers descentrat al rotii (adica bate la o anumita viteza). Inelul are doar rol de centrare iar cine crede ca sustinere rotii se face pe butuc si implicit pe acel inel in cazul in care el exista, se inseala. Am avut aceeasi problema si am rezolvat-o cu 20 RON setul de 4 inele de plastic la un strungar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu se va reusi centrarea rotii din prezoane iar lipsa acelui inel, cand el e necesar, duce la un mers descentrat al rotii (adica bate la o anumita viteza). Inelul are doar rol de centrare iar cine crede ca sustinere rotii se face pe butuc si implicit pe acel inel in cazul in care el exista, se inseala. Am avut aceeasi problema si am rezolvat-o cu 20 RON setul de 4 inele de plastic la un strungar.

De ce nu incercati voi sa va luati distantiere/inele de ghidaj de firma si apelati la strungar ? Nu va dati seama ca "Nea Vasile" daca le face la strung nu le face la fel de bine ca cele comercializate de firmele de specialitate ? De ce va riscati siguranta ?

Eu am vrut zilele trecute sa cumpar niste jante frumoase foc dar din pacate eu am ET 42 acum si cele de am vrut sa le iau aveau ET45. Le-am pus pe masina dar in viraje atingea janta de etrieri. Am apelat la niste distantiere care au venit fara inelul de ghidaj. Evident trebuia sa cumpar si alte prezoane. Tin sa preciez ca daca pui distantierul fara inelul de ghidaj nu poti centra roata la perfectie si iti va trepida masina in mers. Exact asta s-a intamplat la mine. Cu jantele noi si fara distantier masina nu trepida deloc. Am pus distantierul fara inelul de ghidaj si a inceput sa trepideze de la 80 in sus. Pana la urma am renuntat la ideea de distantiere fara inel si implicit la acele jante. Am comandat unele cu ET 35 ca sa fiu sigur ca merg la mine.

Va recomand sa cumparati distantiere de calitate nu facute la strung de oricine. Pentru minim 100 RON cat costa 4 distantiere cu inele de ghidaj nu merita sa te risti aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea munteanu

Referitor la inelele de centrare, sa stii ca strungul este un utilaj foarte precis care, daca are cotele corecte, nu are cum gresi si nu intotdeauna ceea ce-i facut de fabrica e cel mai bun. Cu inelele lui "Nea Vasile" eu merg cu 180 fara nici o trepidatie si riscul ar fi mult mai mare fara ele.

Toate bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am incredere in cele facute la strung de oricine. ori dau un ban pe ceva de calitate ori nu mai pun deloc. pararea mea. cotole pot fi bune dar calitatea materialului din care sunt facute nu pot si la fel de bune ca unele de firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva un pret si unde se pot gasi aceste inele? Am inteles ca depinde de modelul jantei.

Modificat de Glumetz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva un pret si unde se pot gasi aceste inele? Am inteles ca depinde de modelul jantei.

Eu am gasit distantiere cu 200 ron la Racing Nick in Bucuresti si la Bucur Tuning in Sibiu cu 100 ron setul. Normal trebuie sa aibe si inele de ghidaj. Poti suna la ei sa intrebi.

Am renuntat la ele pentru ca am cumparat jante care sa mearga fara inele si distantiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Am auzit ca pe la noi ar fi 150 . Oricum o sa-i contactez si pe cei pe care ii numesti tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut zilele trecute sa cumpar niste jante frumoase foc dar din pacate eu am ET 42 acum si cele de am vrut sa le iau aveau ET45. Le-am pus pe masina dar in viraje atingea janta de etrieri.

Nu inteleg... poti clarifica putin?

Nu stiu de ce n-ai incredere in ceva facut artizanal, pana la urma poti cumpara si titan sa il prelucrezi la strung. Preferi sa dai 200 RON pe niste plastic sau 20 RON pe niste inele din METAL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer sa dau banii pe ceva de calitate nu pe ceva facut la strung la nea marin.. un metal care poate ceda oricand in urma forte aplicate destul de mari. nu crezi ca materialul din care sunt facute are si el niste proprietati ? nu prea sunt in masura sa raspund la aceasta intrebare dar am asistat la discutii cu oameni care chiar se pricep la asa ceva. si am stat in cumpana mult timp pana sa ma decid daca iau sau nu inele si distantiere. e ca si cand ai pune ceva chinezesc in locul unui lucru OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer sa dau banii pe ceva de calitate nu pe ceva facut la strung la nea marin.. un metal care poate ceda oricand in urma forte aplicate destul de mari. nu crezi ca materialul din care sunt facute are si el niste proprietati ? nu prea sunt in masura sa raspund la aceasta intrebare dar am asistat la discutii cu oameni care chiar se pricep la asa ceva. si am stat in cumpana mult timp pana sa ma decid daca iau sau nu inele si distantiere. e ca si cand ai pune ceva chinezesc in locul unui lucru OEM.

Scuze, dar nu-ti dau dreptate. Sunt multe chesti pe care "nea Gica de la scularie" le face mai bine decat cele de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic. cel putin in distantiere facute la strungar nu pot avea incredere. sunt niste elemente vitale pt sanatatea ta in caz ca se duce vreounu. Dar inelele de ghidaj pot fi din plastic ceea ce inseamna ca nu e grav.

PS. incearca sa nu mai dai Quote

Modificat de kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va cer si eu o parere ! Poate sa fie de la inelele de centrare , sa apara o vibratie in volan intre 120-140 km/h dupa care sa dispara . Am schimbat jantele de tabla pe 15 cu unele pe 17 care au venit si cu inele de centrare de plastic . Jantele noi , gumele noi , au facut din prima zi , am facut 1000+ km cu ele si la fel am schimbat gumele pe garantie am zis ca e vina lor , dar se pare ca nu ,face la fel vibreaza la viteze de peste 110 km/h si dispare vibratia la 135 + km/h. cu jantele de tabla pe 15 cu cauciucuri 195 65 15 nu vibra la nici o viteza. Ceva solutii eu m-am gandit sa incerc sa fac rost de niste inele dintr-un aliaj ceva mai dur decat plasticul. Va cer sfatul o solutie , o idee ceva ca am innebunit sa tot dau bani pe la vulcanizare ba cu echilibratu ba cu schimbatu gumelor si tot asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea munteanu

Atat cat am mers cu jantele fara inele, vibratiile apareau pe la 120 dar n-am incercat sa trec de 140 din motive de securitate. Vibratiile date de lipsa inelelor erau semnificativ mai puternice decat cele date de rotile dezechilibrate. Poate fi din cauza inelelor in cazul in care acestea nu sunt pe cotele exacte si nu din cauza materialului din care sunt facute. Incearca sa schimbi vulcanizarea. E posibil sa nu le mearga bine masina de echilibrat sau cel de acolo sa nu stie sa o foloseasca. Eu am patit-o odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sfaturi in continuare , echilibrarea a fost facuta la autosoft dudesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca nu sunt echilibrate bine. atata timp cat inelul sta fix acolo nu conteaza materialul. odata centrata si stransa roata in prezoane nu are voie sa trepideze decat daca nu sunt echilibrate bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De echilibrat le au scos aia de la autosoft la 0% am fost cu el . poate sa fie cva de la masina ? vreun cap de bara ceva de la directie este posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!