Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

Mai copii, am o nelamurire si sper sa nu radeti de mine :angry:

Am citit si in cartea masinii, si nu-mi dau seama cum merge Climatronicul, mai bine zis: ce face AUTO cand e activat singur, ce face ECON cand e activat singur, si ce fac AUTO si ECON impreuna (am vz ca se pot activa si impreuna)?

Ma intereseaza sa stiu in ce conditii porneste compresorul de AC, ca sa estimez puterea pe care mi-o va "fura" in timpul mersului.

Merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cartea masinii scrie ca in modul Auto (singular) se asigura o ventilare optima (care scade la obtinerea valorii de temperatura dorita) pt racirea/incalzirea la temperatura specificata, compresorul de AC fiind in stare de functionare (si acesta este controlat automat, putand fi oprit si repornit oridecate ori este nevoie).

Daca e Econ activ (singular) incalzirea/racirea se face la un nivel fix al intensitatii ventilatiei iar compresorul de AC nu lucreaza deci nu ai aer conditionat in ventilatie.

Cand ambele sunt active, banuiesc ca incalzirea/racirea se face contant prin o ventilare automata (variabila in timp) insa fara sa se foloseasca compresorul AC.

Compresorul AC poate fi pornit conform cartii, de la +5 grade Celsius...

Valix, completeaza-ti semnatura ca sa stim si noi ce masina ai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, din ce am mai discutati si cu alti posesori am dedus urmatoarele (va rog sa ma corectati daca gresesc):

1. AUTO (singular) = AC pornit, climatizarea face singura tot ce trebuie pt a ajunge la temp setata;

2. ECON (singular) = AC oprit, climatizarea ia aer din afara, si practic e pe modul manual;

3. AUTO+ECON = AC oprit, climatizarea ia aer din afara, dar face singura totul pt a incerca sa ajunga la temp setata;

4. AUTO+ECON (ambele oprite) = AC pornit, dar se merge pe modul manual.

E corect sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e corect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. AUTO+ECON (ambele oprite) = AC pornit, dar se merge pe modul manual.

E corect sau nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Cum vine asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

pai am inteles ca ambele leduri pot fi stinse, dar daca tu pui 19 grade (de ex), el functioneaza ca un AC manual: tu reglezi tot: ventilatie, orientare..... gresesc ?

Modificat de Valix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul automat permite controllerului HVAC sa seteze absolut toti parametrii automat pentru a obtine temperatura setata (singura variabila din sistem)

Orice ajustare manuala a oricarui alt parametru de functionare (viteza ventilator, directionare jet aer) in afara de temperatura "scoate" controlerul de HVAC din modul automat. Atunci modulul foloseste ca variabila de intrare temperatura si parametrul ajustat.

ECON opreste functionarea compresorului restul controllerului functioneaza exact cum a fost descris mai sus fara sa permita scaderea temperaturii sub cea exterioara si fara sa poate dezumidifica aerul.

Modulul HVAC (generatie noua) tine seama de o serie lunga de conditii de functionare si mediu cand calculeaza parametrii de functionare ai ventilatorului, load-ul compresorului A/C si clapetelor de directionare a aerului.

Cateva exemple de parametrii de intrare:

- energia radiatiei solare ce patrunde in habitaclu

- temperatura exterioara masurata

- temperatura exterioara calculata pe baza timpului de stationare, energiei solare masurate, temperaturii interioare si a celei exterioare masurate

- viteza vehiculului pentru ajustarea clapetei de admisie aer proaspat

- turatia motorului pentru calculul load-ului compresorului

- pozitia geamurilor si usilor pentru ajustarea corespunzatoare a curbei de functionare in cazul habitaclului deschis

- starea in care se afla stergatoarele pentru compensarea termica a fluxului de aer pe parbriz in cazul ploii

- temperatura agentului de racire pentru oprirea AC in cazul supraincalzirii motorului sau pentru activarea incalzitorului auxiliar in functie de conditiile termice (in special la modelele diesel)

- sarcina motorului si pozitia pedalei de acceleratie pentru degrevarea de "incarcarea" suplimentara data de compresorul AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca la Climatronic nu se poate regla manual AC-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Complet manual exact ca la un sistem de climatizare clasic NU. Intotdeauna clapeta de temperatura este reglabila automat fara un control direct.

Diferenta intre cele doua sisteme consta in pozitionarea directa/manuala a clapetelor de directionare a aerului (in cazul sistemului manual/climatic) si cel comandat prin intermediul modulului electronic de comanda (HVAC - Heat Ventilation and Air Conditionning) unde clapetele sunt pozitionate si reglate automat indiferent de setarile facute pe panoul de comanda (se respecta numai pozitia clapetei parametrul impus, restul se regleaza in continuare automat, in special clapeta de temperatura)

Legat de presupunerile de mai sus ele sunt partial corecte adica

AUTO + ECON - mod automat complet (inclusiv controlul compresorului)

AUTO + ECON - compresorul nu functioneaza iar modulul incearca sa regleze temperatura reglata pe display chiar in conditiile in care unul din papametrii este "fortat" intr-o anumita pozitie (exemplu ventilatorul la maxim)

AUTO + ECON - mod complet automat dar compresorul de AC nu merge deci temperatura nu poate fi scazuta sub temp exterioara si aerul nu este dezumidificat

AUTO + ECON - modulul incearca sa regleze temperatura reglata pe display chiar in conditiile in care unul din papametrii este "fortat" intr-o anumita pozitie (exemplu ventilatorul la maxim) dar compresorul functioneaza.

legenda: rosu inseamna led aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuuun; si cum fac daca vreau sa merg cu AC batandu-mi doar in freza? sau daca iarna vreau sa dau caldura numai la picioare? ce combinatie aleg? sper ca nu va sacai cu intrebarile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuuun; si cum fac daca vreau sa merg cu AC batandu-mi doar in freza? sau daca iarna vreau sa dau caldura numai la picioare? ce combinatie aleg? sper ca nu va sacai cu intrebarile mele.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai alegi directia de dirijare a aerului la picioare,...etc.

Citeste Biblia si gasesti raspunsurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, asta e clar. Intrebarea era ce mod de lucru aleg, nu unde orientez aerul. Daca Andi zice ca AC nu merge manual, inseamna ca nu-l pot pune sa-mi sufle 18 grd numai in fatza, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, iti sufla SI IN FATA dar la un moment dat o sa observi ca scade usor viteza ventilatorului si incepe sa se duca si spre parbriz. Dar in fata continua sa iti vina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offff, poate nu ma exprim eu corect. Presupunem prin absurd ca eu sunt mai diliu, si vreau ca de la Bucuresti la Arad sa bata AC-ul NUMAI in fatza, nu in alt loc. La un AC manual (la Reno Clio de ex), puneai directia spre tine si la revedere, batea numai acolo. Intrebarea e: la Climatronic pot face acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci de ce Doamne iarta-ma mai am butoanele de orientare a aerului? Doar ca sa vad pe unde baga el aerul? Si sa ma oftic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu te mai inteleg eu,

Plecand de la exemplul de mai sus, cu ce te deranjeaza ca in afara de aerul pe care il sufla in directia aleasa de tine, ca sa pastreze temperatura ceruta (setata pe display) mai arunca aer si prin alte parti de exemplu.

Sistemul este gandit ca o functie de comfort unde scopul final este obtinerea confortului termic dorit, pentru uscat parul sau topit zapada de pe bocanci exista sistemul mai ieftin numit climatic, sau aerul manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau un uscator de par. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valix : Tu tii cu ursul? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai, dar ma intreb daca am facut bine ca am ales climatronicul, care din ce spuneti voi pare o scula sofisticata, dar care face cam ce vrea el, nu ce vreau eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai, dar ma intreb daca am facut bine ca am ales climatronicul, care din ce spuneti voi pare o scula sofisticata, dar care face cam ce vrea el, nu ce vreau eu.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai n-ai facut bine...tie iti trebuia un AC ordinar si acum te-ai ales cu o CLIMA...

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca ai facut o alegere excelenta cu climatronicul. Nici nu se compara cu climaticul sau aerul conditionat manual. Parerea mea! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare despre Climatronicul de la O2 (eu sunt in luarea unei decizii cu privire la viitoarea masina si inclin mult spre O2).

Din cate am inteles, la Megane 2 nu se poate diferentia racirea in torpedou de racirea generala din habitaclu. La O2 exista aceasta diferentiere sau nu? Daca vreau o bautura la rece trebuie sa inghetam cu totii in masina ?

de asemenea, cat de util este acel JumboBox (din cate am inteles e o cotiera cu depozitare racita) ? merita sau nu ?

Merci de raspuns.

Roparo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu cred ca poti raci torpedoul fara sa bagi aer si in habitaclu;oricum nu te gandi ca va fi ca in frigider, ma indoiesc ca poti raci o bere in torpedou.

Cotiera, mai mult decat faptul ca e racita, e f comoda, eu de aia am ales-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!