Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Salut.Am si eu o problema cu masina.Dupa un test cu vag com-ul(nu stiu sa-l citesc),apar doua ferestre unde intr-una sonda lambda e ON si intr-una sonda lambda se schimba ON/OFF intermitent la ralanti.Valorea ei ramane neschmbata 1.0Nu imi arata o alta eroare.Masina are fluctuatii ale motorului la ralanti iar consumul instant creste de la o,5 la o.8.

Am curatat clapeta,am readaptat-o,am schimbat bujiile,bobinele sunt bune,benzina peste 98,dar face la fel.Filtrul de benzina nu e schimbat de cam multa vreme.

Credeti ca sonda lambda ar fi cauza,sau fltrul?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

M-am intors de la ITP..stampilat cu "REJECT" ; motiv, emisii destul de mari ...

tipul mi-a zis ca trebuie sa schimb sonda lambda si sa curat intejctoarele.

Influenteaza si tipul benzinei; am fost cu un sfer de rezervor FB`95 de la petrom ?!?

Sa zicem ca schimb sonda lambda cu una universala (200roni cu 4 fire); iar la injectoare nu cred ca ajung sa le curat cu ultra sunete, asa ca am sa cumpar din benzinarii o solutie pt injectoare si bag benzina SUper 99? scad noxele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Mi-a aparut martorul check engine in bord si am facut un test cu vagcom-ul si mi-a dat urmatoarele erori pe care nu stiu sa le descifrez in totalitate.Credeti ca trebuie schimbata sonda lambda?Si prima eroare la ce se refera?Multumesc anticipat..:

2 Faults Found:

17480 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Circuit Malfunction

P1072 - 35-00 - -

17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

P1176 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Pentru inceput am un Golf IV 1.6 16V si problema pe care o am e ca la o scanare cu VAG COM imi da eroarea "17586 - P1178 Linear Oxygen Sensor (O2S) / pump current Open circuit". Imi poate da cineva o idee despre ce inseamna asta, pentru ca mecanicul la care am fost e total pe dinafara cu acest cod. Mi-a spus ceva d genul ca sonda lambda e defecta si ca trebuie schimbata, ori din cate am citit in acest topic altfel stau lucrurile atunci cand aceasta sonda lambda e defecta.

Va rog sa imi dati o idee la ceea ce as putea face. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput ai putea posta codul de eroare in topicul indicat de xxnelu in postul de mai sus ( vag-com coduri de eroare) sigur te vor ajuta cunoscatorii :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci......

17586 17586 - P1178 Linear Oxygen Sensor codul asta este cod de eroare de la incalzitorul care-i in sonda lambda. Ai sonda preincalzita ca sa nu ai noxe pana cand motorul intra in regim normal de lucru (sonda lambda lucreaza optim, defapt si catalizatorul la 600 de grade).

Sunt 2 posibilitati (m-am documetat pe autodata), ori s-a rupt un fir (scrie la remedii in autodata despre asta) si nu mai ai contact iar sonda nu se mai incalzeste, ori s-a dus rezistenta din sonda care ti-o incalzea. Inainte de a da 5, 6, 7 sau 8 milioane pe sonda, verifica firele de la sonda sa vezi daca nu sunt rupte. Si dute la un meserias care-ti testeaza sonda in mers si la relanti, sa vada si daca valorile sunt in parametrii.

Abia apoi gandeste-te sa schimbi sonda. de aceea nu ai simptomele de sonda defecta ;).

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci deocamdata pentru sfaturi!Am sa ma duc sa verific mai intai ceea ce mi-ai sugerat pentru ca intr-adevar nu merita sa dau acei bani si dupa aia sa constat ca era rupt un fir...Dar in bord nu trebuie sa se aprinda nimic daca e defecta?

Modificat de dani-l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai mentionat nimic ca nu s-a aprins becul in bord, ai zis ca ai scanat si ai eroare. am tras concluzia ca ai avut becul aprins. Oricum se aprinde in caz ca nu mai functioneaza. Nu are senzor sonda pentru detectarea defectelor. ECU realizeaza ca ceva nu-i in regula cand nu mai primeste informatii de la sonda si atunci te avertizeaza. De aceea-ti spun sa vezi valorile in mers si la relantiu ca sa poti compara cu valorile optime si asa iti poti da seama daca e de la sonda sau nu, sau daca ai vre-un fir rupt sau abia se mai tine. Poate este oxidat contactul si ai rezistenta mai mare pe instalatie. si asta poate fi un motiv pentru eroare.

:D Exact ca la relantiul meu. A fost murdar senzorul MAP dar nu am avut erori in bord pentru ca primea informatii ECU. Si chiar daca erau eronate el nu si-a dat seama ca nu sunt informatiile reale si uite asa nu m-a avertizat iar relantiul juca ca la dansuri extreme. L-am curatat si merge super ok.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Am sa ma duc la mecanic si revin cu detalii asupra defectului gasit.Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Basic Settings, canalul 000, campul 5. Trebuie sa se modifice valorile cel putin de 30 de ori pe minut cu valori intre 106...150.

P.S.: Testul se face la temperatura min de 85 de grade Celsius

La mine in basic seting grup 000 la casuta 5 am o valoare constanta de 0.6 si in casita numerotata cu 4 am ceva de genul 136 variabil, deci intrebare casuta notata sub ea cu nr 5 din grupul 000 trebuie sa se modifice sau cea din casuta nr 4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o varianta mai veche a VAG-COM (311-2), nu am decat cate 4 casute (nu 5), iar valorile senzorului de oxigen le pot citi in a treia casuta, la grupul 001.

Intrebarea ar fi daca citirea se face la relanti, pe loc accelerand sau in mers.

Valorile variaza intre -12 si +9, variind la fiecare secunda, dar au fost si momente (la relanti) cand arata 0 (chiar pt. 4-5 secunde, fara a se modifica). Valoarea de baza (scrisa sub casuta este de -0,2).

Acuma io nu mai inteleg ? La fiecare varianta a VAG-ului sunt alte grupuri unde se citeste ?

Si influenteaza o mica fisura in racordul flexibil de la evacuare valorile citite de sonda lambda ff mult ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul "check engine" se poate aprinde din mai multe cauze de aceea trebuie pus vag-com-ul pe el si vazut ce eroare apare. Ma gandesc ca la schimbarea bujiilor poate au uitat sa verifice (refaca) distanta dintre electrozi si de acolo ceva probleme, nu stiu :icon_cool:

Apropo de bujii, si eu am schimbat bujiile, ...ele nu sint gata reglate la cumparare?...deoarece le am pus asa pe masina cum le am scos din cutii fara sa le mai fac nimic...mi-am zis ca sunt ok din moment ce sunt noi. Sau nu e asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Seat Arosa 1.0 S din 2000 cu motor ALD. Merge perfect, e ca noua pentru ca are doar 20.000 km reali la bord.

Tocmai am fost la RAR ca sa o inregistrez, mi-au iesit emisiile perfecte (desi ei spun ca masina ar fi Euro2, noxele erau la nivel Euro4, chiar se mirau si au insistat sa faca un al doilea test), in schimb m-au aminat pentru ca au spus ei ca citirea senzorului Lambda e in afara valorii normale. Tipul chiar a sugerat curatarea sondei Lambda !!! Nu inteleg ce anume testeaza si cum testeaza, ca doar noxele au iesit mult sub valorile admise. Inspectorii au spus sa turez undeva intre 2000 si 3000 rpm, dar cind am venit acasa am descoperit ca VW zice sa se testeze intre 2500 si 2800.

Am trecut pe la dealer-ul Seat din Galati (ENA) si cer peste 1milion pentru diagnosticare sonda +TVA !!! De asemenea, Sonda propriuzisa este 6 milioane, ceea ce este la momentul actual cu mult peste ce imi permit sa platesc. Plus ca mi-e tare frica sa ma las pe mina dealer-ului si sa schimb poate ceva ce nu trebuie de fapt schimbat.

Mentionez ca nu am nici un alt simptom, nu mi se aprinde nici un bec martor la bord, nu imi consuma mai mult decit normal, merge pina la 150-158 de km/h, deci chiar nu vad de unde li s-a nazarit ca as avea vreo problema.

Modificat de stefangelo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. M-am trezit si eu cu martorul de check engine aprins in bord. Masina merge bine. Dupa cateva ore am facut o scanare masinii si iata ce am gasit:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction

P1198 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Am sters erorile, si am plecat cu masina in test. Imediat s-a aprins iara martorul in bord.... Am "incalzit" bine masina dupa care am sters iara erorile. Eroarea 17606 a disparut, dar 17526 persista.

Masina merge in continuare bine...

Am citit toate paginile din topicul asta, dar totusi vreau sa va dati cu parerea si despre erorile mele.

Eroarea mea e legata de sonda 2?

E vorba de sonda la care ai acces pe sub masina?

In caz ca e defecta se schimba toata sonda, nu?

Inca nu stiu unde e aceasta sonda fizic montata pe masina ca sa ii curat contactele si eventual sa o si masor cu un multimetru.

Multumesc anticipat pt eventualele sfaturi. O zi buna

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este vorba despre a doua sonda,mai excat despre circuitul de incalzire al ecesteia. Daca nu este o problema de alimentare(fir intrerupt/contact imperfect), atunci poate fi din cauza sondei (partea de incalzire/rezistenta).

Pe viitor, pentru discutii despre coduri de eori, incearca sa folosesti ACEST TOPIC. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuitul/modulul de incalzire este piesa comuna cu sonda, nu? Sau se poate schimba separat?

Ca si amplasare pe masina, unde dau de S2?

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai intuit...elementul de incalzire este in sonda. Sonda ar trebui sa fie dupa catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Seat Arosa 1.0 S din 2000 cu motor ALD. Merge perfect, e ca noua pentru ca are doar 20.000 km reali la bord.

Tocmai am fost la RAR ca sa o inregistrez, mi-au iesit emisiile perfecte (desi ei spun ca masina ar fi Euro2, noxele erau la nivel Euro4, chiar se mirau si au insistat sa faca un al doilea test), in schimb m-au aminat pentru ca au spus ei ca citirea senzorului Lambda e in afara valorii normale. Tipul chiar a sugerat curatarea sondei Lambda !!! Nu inteleg ce anume testeaza si cum testeaza, ca doar noxele au iesit mult sub valorile admise. Inspectorii au spus sa turez undeva intre 2000 si 3000 rpm, dar cind am venit acasa am descoperit ca VW zice sa se testeze intre 2500 si 2800.

Am trecut pe la dealer-ul Seat din Galati (ENA) si cer peste 1milion pentru diagnosticare sonda +TVA !!! De asemenea, Sonda propriuzisa este 6 milioane, ceea ce este la momentul actual cu mult peste ce imi permit sa platesc. Plus ca mi-e tare frica sa ma las pe mina dealer-ului si sa schimb poate ceva ce nu trebuie de fapt schimbat.

Mentionez ca nu am nici un alt simptom, nu mi se aprinde nici un bec martor la bord, nu imi consuma mai mult decit normal, merge pina la 150-158 de km/h, deci chiar nu vad de unde li s-a nazarit ca as avea vreo problema.

Se pare ca atunci cind s-au uitat "inspectorii" RAR dupa seria motorului, au tras de capacul motorului, inclusiv de niste tuburi de cauciuc in T ( de la recircularea aerului), care bineinteles s-au detasat. Cind am plecat de la RAR, aeroterma imi dadea aer cald in loc de rece. Am ajuns acasa, am masurat elementul de incalzire, apoi sonda lambda. Abia apoi am descoperit sursa aerului cald. Morala, nu lasati "inspectorii" RAR sa inspecteze fara a fi prezenti linga ei. Nici nu-i de mirare ca nu ne lasa linga ei, ca am vedea cite timpenii fac. Initial unul dintre inspectori s-a suit in stinga (in conditiile in care masina are volan pe dreapta) :P , a stat acolo vreo 3-4 minute uitindu-se ca un .... apoi nu s-a dat jos din masina, ci a incalecat schimbatorul ca sa treaca la volan :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care ar fi diferenta de fiabilitate intre o sonda compatibila si una originala? Voi ce ma sfatuiti sa cumpar. Ca si pret aproximativ sonda compatibila e in jur de 200 ron iar cea originala 600 ron. Se justifica cumva diferenta de pret?

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rind sonda compatibila citeodata vine fara mufa doar cu firele, si sa verifici sa fie cu acelasi numar de fire ca si originala, apoi trebuie sa tai tu mufa de pe cea originala si sa o montezi pe asta noua. Ca functionalitae sunt pareri pro si contra..uni zic ce sunt mai bune originale...alti mecanici...ca sunt bune si astea universale....si pina la urma poti circula chiar fara sonda cu o rezistenta in loc sa simuleze tensiune de 0.7v...dar asta in caz extrem.

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca sunt sonde compatibile cu tot cu mufa si cu acelasi nr de fire ca si cea originala. Pretul e substantial mai scazut la acest tip de sonde. Problema se pune daca isi merita pretul o sonda originala, sau difernta de bani provine doar de la faptul ca e "originala". Nu vreau nici sa arunc banii aiurea, dar nici sa fac compromisuri care ulterior sa imi creeze probleme tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de pret intre o sonda universala(200-300 RON) si o sonda originala(specifica unui tip de motor-600-800 RON) este prea mare daca fac acelasi lucru. Parerea mea este ca sonda universala nu are aceeasi parametri functionali ca si una originala si de aceea iti recomand sa cumperi una originala chiar daca e mai scumpa.

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea mea persista. In schimb masina merge bine. Ce ma sfatuiti sa fac?

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction

P1198 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Oare sonda mea de dupa catalizator sa fie intradevar defecta si sa trebuiasca sa o schimb? Sa lansez comanda pt ea? ce ziceti?

Multumesc mult. O zi buna

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat astea? Daca da atunci sincer poti sa faci comanda, sau un drum mai lung unde o tii pe la 4000 de ture sa cureti ce-i in toba, poate de acolo se trage. Daca nu ai verificat cred ca e timpul sa te apuci de verificat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!