Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

stiu ca am buton de dezaburire, dar ce sa fac?tot la 2-3min sa dau pe dezaburire?daca il las pe dezaburire sufla la turatie prea mare, deranjant :vaidecapulmeu: iar daca merg cu ECON pornit imi abureste, la voi nu e la fel?cum il tineti ca sa nu abureasca daca bagati caldura si afara e frig?

Apesi butonul "dezaburire" si reduci viteza ventilatorului. In momentul asta n-o sa mai fi pe "auto", dar nu-i o problema, caci geamurile for fi "placut uscate" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau il lasi mereu pe auto si iti setezi temperatura dorita. e cea mai buna metoda. si ai grija, ca iarna, daca dai pe recirculare geamurile, din contra, o sa se abureasca. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Va salut!

Help me!

Am si eu o mica problema la climatronic! Am avut cu ceva timp in urma un minor incident cu masina si mi-a schimbat radiatorul de clima din fata radiatorului mare, ca erau aripioarele alea indoite, dar nu a patit nimic masina, doar ornamentele s-au dus si au intrat in radiatorul asta. Problema care este!? De functionat, functioneaza toate comenzile insa nu mai raceste cand dau pe LO. Se simte acelasi aer de afara putin racit, dar aproape insesizabil. Daca deschid geamul e mai bine decat daca i-as da drumul la climatronic. Ce sa aibe?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca incidentul s-a petrecut in iarna si nu am folosit climatronicul ca nu am avut de ce, insa acum am vazut ca nu mai raceste cum racea ca inainte de incident. Oare o fi oprit de ei din soft si la uitat asa sau trebuie schimbat ceva? Masina are 1 an si ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e simplu te duci la service si le zici ca nu merge si o sa ti-l incarce cu freon ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am revenit cu acea problema a climatronicului. Am fost in service cu masina si am rezolvat-o. Cam scumpulet, dar am rezolvat-o. Era de la senzorul de presiune. Din ce mi-a explicat baietii de la service, am inteles ca din shocul acela de la accident, s-a creat o crestere a presiunii, probabil din cauza ca se indoise usor radiatorul de AC, iar acel senzor a cedat. In fine... l-am schimbat, de asemenea am schimbat si freonul, iar acum este super. M-a costat 610 RON, dar sunt multumit. :rolleyes:

post-22531-1215273337_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo , foarte putina lume dupa ce a rezolvat ceva vine si ne mai spune si ce a avut si cum s-a rezolvat...sa stii ca nu ti-a luat mult :rolleyes:

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti.Acelasi climatronic imi da si mie batai de cap.Prima ar fi aceea ca nu baga aer rece constant,da cu portzia,intrerupe din cand in cand si baga aer normal.Cel mai ciudat e si faptul ca intra si miros de gaze arse dupa toata treaba asta.Asa face doar cand e motoru rece.Altceva,cand pornesc climatronicul,incepe sa scartaie cureaua de nu te mai intelegi om cu om.Daca opresc clima,mucles,nu se mai aude nimic.Am 160 mii km,e necesara inlocuirea distributiei?In fine,mereu cand ma urc in masina simt un are umed,asta datorita faptului ca tot condensul de la clima se asterne pe covorasul meu din dreapa fatza.Va ro frumos sa ma sfatuiti si pe mine in problemele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca mergea pe aria de la superb intrebat o, oricum cea mai buna varianta e serviceul dar daca scartaie si cureaua probail ca mai patineaza si deai nu baga constant probail trebuie schimbata nu stiu exact cum e la superb ...

poate mai trebuie incarcat si cu un pic de freon....

da o fuga pana la un service care te poate ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel,pe aria superb nu e nici un topic deschis pe problemele climatronicului iar eu nu am deschis unul ca sa nu-mi bat joc de munca moderatorilor,dat fiind faptul ca era deja unul pe octavia,iar climatronicul,slava domnului,e la fel si la octavia si la superb,ca doar is surori.E usor sa ma duc in service si sa-mi zica aia ca tre sa schimbe vreo juma' de masina pana mi-o da mie de capat la problemele mele.Cureaua patineaza doar cand motorul e rece,la fel si cu racirea.Mersi oricum,iar daca e cineva trecut prin asta,il rog sa ma ajute,nu de alta,dar am o tuica buna de la tara si n-am cu cine s-o beau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurie....daca am AC-ul pornit sa zicem pe racire(cred ca e valabil si pt cald ) consuma mai mult daca este aproape de maxim decat daca este pus la 3 linii ? adica Ac-ul daca este pornit consuma la fel... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...diferentele de consum sunt infime

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
...daca am AC-ul pornit sa zicem pe racire(cred ca e valabil si pt cald ) consuma mai mult daca este aproape de maxim decat daca este pus la 3 linii ?

Poti face singur aceasta verificare vizualizand consumul instant, la ralanti, pe diferite trepte de viteza ale climei.

Spre exemplu la mine, pe trepta maxima afiseaza un consum de 1.3 - 1.4 (oscileaza) iar daca dau pe treapta a 2-a de viteza oscileaza intre 1.2 - 1.3.

Got it? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am citit tot thread-ul pana aici dar n-am gasit raspuns la intrebarea mea. Cand afara este frig si vreau sa fac cald in masina apasand pe Auto si setand temperatura (la 23 grade, sa zicem) porneste compresorul de Ac sau climatronicul foloseste doar ventilatorul ca sa dea aer cald de la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand afara este frig in sensul sub 7g C compresorul nu porneste indiferent ca este sau nu pe auto. si din cate am observat eu, nu porneste niciodata atunci cand trebuie sa bage caldura. sa zicem ca este pe 23g auto si afara sunt 13 grade. baga caldura de la motor si nu porneste compresorul. este o observatie pur empirica. oricum la mine sta mereu pe 98% din timp sta pe auto. daca vrei sa fi sigur ca nu porneste tine pe auto si econ si ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi se pare si mie, dar de ce creste consumul la relanti, atunci cand este pe AUTO si trebuie sa incalzeasca, cum spui tu de la 13 la 23

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din observatiile personale compresorul porneste si cand vrei sa faci o temp peste cea exterioara dar apesi auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi se pare si mie, dar de ce creste consumul la relanti, atunci cand este pe AUTO si trebuie sa incalzeasca, cum spui tu de la 13 la 23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta era clar. Nu era nevoie de explicatia asta. Eu nu asta am intrebat. Eu am intrebat de ce creste consumul atunci cand apesi pe AUTO si trebuie sa incalzeasca. Nu am spus nimic de ventilatorul care isi pastreaza viteza de dinaintea apasarii butonului AUTO. Cu alte cuvinte: fara ECON! Deci faza cu consumatorul (acesta fiind ventilatorul) pica. Poate imi spuneai ca porneste compresorul si asta face sa creasca consumul - atunci credeam. Desi eu cred ca porneste chiar daca trebuie sa faca o temperatura mai mare decat cea de afara, in plus uscand aerul introdus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu cred, ca daca ventilatorul este setat pe acelasi nivel ca si cel pe care si l-ar seta climatronicul automat, cand apesi pe auto, iar compresorul este oprit si temperatura sub 7 grade, sa creasca consumul instantaneu. nu cred ca este o "problema" care sa te macine atat de mult, incat sa ii conferi atata importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe AUTO porneste si compresorul, impropriu zis, ca asta oricum merge tot timpul, nu e ca la Oi cu ambreiaj, ci se inchide o supapa care creeaza presiune si intra in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest luckyhome

din cunostintele mele, compresorul porneste (sau intra in sarcina) doar daca temperatura exterioara depaseste 7 grade C. Sub aceasta temperatura, indiferent daca este pe AUTO sau nu, acesta nu mai porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, eu vorbeam pentru mai mult de 7 grade, pentru ca nu am vazut inca temperaturi mai mici ca sa vorbesc. Daca afara sunt 15 grade, si eu dau sa faca 22, cu AUTO cuplat si ECON decuplat, banuiesc ca imi porneste si compresorul, deoarece consumul instantaneu creste de la 0,5 la 0,7 litri/ora fata de situatia in care am ECON cuplat. Nu am coborat sa verific daca porneste si ventilatorul aferent compresorului. Ventilatorul aerotermei interioare ramane la aceeasi turatie, deci nu influenteaza consumul sau electric. Nu este o problema care sa ma macine. Eu merg 98% din timp cu el pe AUTO - ma intereseaza mai mult confortul decat economia de combustibil. Am insistat deoarece nu ma facusem inteles de prima data. Eram doar curios "Cum functioneaza Climatronicul"

Deci, cand dai sa faci cald si afara sunt peste 7 grade, porneste si compresorul pentru a usca aerul, care ulterior este incalzit de sistemul de racire al motorului?

Just curious... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti arata un consum de 0,7l/h nu iti porneste compresorul, mie imi apare acest consum si cand nu am nimic deschis, ventilator sau alte chestii, oscileaza intre 0,5 si 0,7l/h. Daca ii dau pe auto si porneste si compresorul am in jur de 0.9l/h. Daca minte MaxiDot-ul, mint si eu, cel putin asa imi arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!