Jump to content

Obturare Radiator


TM56LAU
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca TDI-urile se incalzesc mult mai greu (lent) iarna decat alte motoare mai ales in traficul bara la bara prin oras m-am gandit sa ii opturez o parte din radiator cu in panou de plastic sau chiar carton ca la masinile mai vechi. Cer parerea specialistilor daca e bine sau nu sa fac asta.

Modificat de TM56LAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde. Atata timp cand atunci cand e deschis termostatul racirea e suficienta, poti sa-i faci ce vrei tu! Oricum, e un cerc vicios, caci in oras circuli cu viteza mica, deci si curentul de aer e mult mai slab... Vezi sa nu obturezi in fata ventilatoarelor ca atunci poti sa le fortezi, adica sa lucreze mai mult timp. Pe de alta parte daca obturezi si incep sa intre in functiune ventilatoarele electrice mai mult, consumi in plus....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider treaba asta incazul optimist o frectie la piciorul de lemn, iar in cazul pesimist risti sa-ti fierbi motorul. Intr-adevar, iarna dieselul se incalzeste greu, enervant de greu, dar obturarea radiatorului nu are legatura cu situatia. Acolo exista un termostat care ghici ce face (si cum face). Recomand sa lasati radiatorul in starea lui naturala.

Cu plastice si cartoane umblam pe vremuri la Oltcit, dar acolo e cu totul alta situatie. Oricum, mai mare imbecilitate ca racirea motorului pe aer nu am vazut. Care regim termic constant?! :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anul trecut nu dadeam atentie, dar toamna asta, afland ca loganurile diesel au incalzire electrica, am inceput sa ma intreb daca nu avem si noi....

si am observat ca la 10 grade afara, in 20 de secunde de la pornirea motorului sufla aer caldut,,,,

sa fie oare?:)

obturarea radiatorului nu ajuta ca la dacie, zic eu, pt ca avem vascocuplaj si electro ventilator, nu merge aiurea ca la batranele masini, si nici nu baga aerul ala in filtrul de aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, avem 3 bujii incandescente montate pe conducta de apa la iesirea din motor, in partea dreapta cum te uiti din fata, bujii care lucreaza 1, 2 sau 3 in functie de temperatura exterioara, incarcarea alternatorului, turatia motorului, temperatura lichidului de racire. Si da, functioneaza iarna, le-am supravegheat eu iarna trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam in cit timp incep sa dea roade? eu asta iarna incepeam sa simt caldura dupa abia 4 km.

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu la SO 1 cu climatronic in diminetile mai reci dau pe recirculare, directionez pe pabriz , ECON si in cateva minute imi sufla aer caldut!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu locuiesc in zona montana si iarna e mai frig decit in alte zone.Mam gindit sa mai adaug 3-4 bujii in continuare, la acel sistem de incalzire a motorului, inseriind pe acel circuit al apei, sistemul cu bujii facut de mine artizanal, pe care il cuplez la nevoiue cu un releu de putere (70a) si un buton in bord. Ce parere aveti, se va incalzi mai repede motorul, sau fortez alternatorul degeaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albundy, poti pune o poza, ceva?

sunt tare curios si nu le vad deloc!

sigur are si AVF ul meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stau la Busteni si la nicio masina pe care am avut-o nu am obturat radiatorul desi iarna este destul de frig. De obicei cele diesel se incalzesc destul de repede si nu e nevoie. Conditia este sa fie bun termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti pune o poza, ceva?

am gasit doar o poza cu motor transversal, ca la octavia. Bujiile cred ca sunt cele incercuite de mine. La tine trebuie sa fie tot in spatele motorului dar spre habitaclu.

post-2296-1194198773_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am observat , ca motoarele PD si SDI, nu au cele 3 bujii pt incalzire. Daca e gresit corectati-ma..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...obturarea radiatorului nu ajuta ca la dacie, zic eu, pt ca avem vascocuplaj si electro ventilator, nu merge aiurea ca la batranele masini, si nici nu baga aerul ala in filtrul de aer...

1. Vascocuplajul ala chiar ca e un fel de frectie la picior de lemn....aproape ca nu isi modifica viteza de rotatie cald/rece....

2. Au fost destule "Dacii" cu electroventilator doar, nimic mai mult.

4. Si batranele masini si cele noi au tot un termocontact care declanseaza electroventilatorul, cu una sau mai multe trepte...

3. NU stiu la ce aer bagat in filtrul de aer te referi. La invechita "Dacie" chiar era o clapeta care facea sa culegea aer usor incalzit de galeria de evacuare.

De obicei cele diesel se incalzesc destul de repede si nu e nevoie.....

Pai "cele Diesel" in comparatie cu "cele cu benzina" ? Ca din pacate se incalzesc muuuuuuult mai incet daca la asta te refereai...:)

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea cam in 3 minute de la pornire am caldura deja. Sa inteleg ca o masina pe benzina baga caldura si mai repede? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confundati caldura data de AC cu cea de la motor cand e AC oprit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este cum a aratat Miguel in poza de mai sus, acolo se afla bujiile pt incalzirea apei la ALH. La mine dupa 4 minute de la plecarea de pe loc se simte cum vine cald la gurile de ventilatie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile alea cred ca au un releu ceva pt ca dupa vreo 30 sec de la pornirea motorului se aude un click prin bord.

Iar legat de AC, multi spun ca nu poate da caldura cand e frig afara pt ca nu are pompa de caldura ca la AC de casa, si totusi diferenta e f mare, cu AC pornit baga caldura dupa 3-4 min iar fara el... dupa cativa km parcursi.

Ca sa nu mai vorbim de dezaburire , se face simtita in primele secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar legat de AC, multi spun ca nu poate da caldura cand e frig afara pt ca nu are pompa de caldura ca la AC de casa, si totusi diferenta e f mare, cu AC pornit baga caldura dupa 3-4 min iar fara el... dupa cativa km parcursi

Poate cineva sa sustina asta, cu argumente tehnice? De unde sa dea AC caldura, cand motorul e bocna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miguel compara cu sistemul de AC de acasa care poate functiona in ambele sensuri.

Principiul de funtionare al oricarui sistem AC este acela ca freonul are proprietatea de a absorbi caldura sau de a ceda caldura in functie de presiunea la care este supus.

Sistemul AC este compus dintr-un compresor si doua zone :una de inalta presiune unde gazul est ecomprimat la zeci de bari si una de joasa presiune unde se destinde , in ambele zone fiind montate calorifere(unul fiind vaporizatorul din interior si unul radiatorul din exterior)

In zona in care face rece gazul (poate fi freon, izobutan sau mai stiu eu ce)este destins brusc si din aceasta cauza se raceste la temperaturi de minus ..grade.(ai vazut la butelia de aragaz daca dai drumul la gaz ca face zapada?)Peste vaporizator sufla un ventilator care raceste aerul .

La celalalt calorifer gazul se comprima (de catre compresor) eliberand caldura , peste el sufland un alt ventilator pentru a dispersa caldura .

La aparatele AC de casa rolul celor doua zone poate fi inversat.Adica daca facem cald in casa cu aparatul de AC, unitatea outdoor va face frig in jurul ei absorbind caldura din mediul inconjurator.

Practic daca afara e ger se face mai putin cald cu AC.

La masini sistemul este conceput numai pentru frig -inside cald-outside.

Deeeeci... Nu are nici o treaba regimul termic al motorului cu AC-ul.

Da pan' la urma PD-urile au bujii pentru incalzit apa sau nu?

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am studiat azi un motor PD, si nu am vazut nici o bujie ca la ALH, pt incalzirea apei care intra in calorifer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul pd tip atd are. Totusi am aflat de la "lume" ca treaba asta cu incalzirea rapida a apei e o chestie optionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca are/n-are, unde are, da' cert e ca azi am incercat faza cu incalzitul cu ac-ul pornit, la o temperatura de 3.5 grade afara, si in vreo 4 minute baga aer cald.

explicatia o las in seama celor cu mai multe cunostinte tehnice :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deeeeci... Nu are nici o treaba regimul termic al motorului cu AC-ul.

Si totusi...

1. de ce porneste compresorul AC daca e dat pe cald ? Si ia din puterea motorului exact cum o face si vara cand munceste sa faca frig.

2. cum iti explici faptul ca baga aer cald in cateva minute cu AC pornit iar fara el mult mai tarziu?

3. pe ce principiu se produce dezaburirea extrem de rapida dupa pornirea AC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o incalzire cat mai rapida a motorului (functionarea celor 3 bujii), nu cuplati multi consumatori dupa pornire (dezaburire spate, oglinzi faruri, etc deoarece la cresterea incarcarii alternatorului bujiile sunt taiate primele de pe lista alimentarii... Am mai scris despre asta dar nu mai gasesc, ori la O1 ori la TDI, era despre bujii incalzire apa motor. Daca gaseste cineva, un link?

Si totusi...1. de ce porneste compresorul AC daca e dat pe cald ? Si ia din puterea motorului exact cum o face si vara cand munceste sa faca frig.2. cum iti explici faptul ca baga aer cald in cateva minute cu AC pornit iar fara el mult mai tarziu?3. pe ce principiu se produce dezaburirea extrem de rapida dupa pornirea AC ?

1. Pornirea Ac-ul e electrica si nu are legatura cu comutatorul cald/rece. Din cald/rece se comanda 2 deflectoare de aer care dirijeaza aerul prin radiatorul de incalzire prin care trece apa tot timpul

2. In sarcina se incalzeste motorul mai repede

3. Aerul trece prinn radiatorul de Ac care e rece si vaporii condenseaza si aerul e uscat, dezaburire rapida!

@ Miguel: Ai vazut schema instalatiei de climatizare (nu electrica) si principiul de functionare?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar masinile cu climatronic, am inteles ca sub 5 grade nu cupleaza AC. Atunci, in conditile astea , cum ajuta la incalzirea habitaclului AC , cind motorul este rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!