Jump to content

Octavia2 Vs. Golfv 1.4mpi


GicuP
 Share

Postare recomandată

Stiu ca a mai fost versus O2-GV dar as vrea sa va expun dilema mea in amanunt:

La inceputul lui aprilie vreau sa-mi schimb Fabia 1.2HTP 64CP cu una din variantele:

Skoda Octavia 2 Trend 1.4 MPI si VW Golf V TL 1.4 MPI cu ceva optionale.

Am mai considerat Seat Leon si Opel Astra dar au cazut, fiind preturi mai mari la aceleasi dotari si nefiind atras in mod special de vreuna dintre ele.

Cele doua finaliste au asa:

Elemente comune:

- motor 1.4MPI 80CP

- ABS+4 airbaguri

- Radio CD cu MP3 (pus ca optiune la GV)

- oglinzi electrice

- geamuri electrice fata

- computer de bord (pus ca optiune la GV)

- AC

- covorase

Avantaj Golf:

- geamuri electrice spate

- telecomanda la inchidere centralizata

- retrovizoare cu antiorbire

- 2 airbaguri cap

Avantaj Octavia:

- Climatronic

- cotiera fata

- discuri frana spate

- fiind dotare de serie, probabil gasesc pe stoc si nu trebuie sa astept nu stiu cate luni

Preturile sunt:

Octavia: 12051 CIP (14340 DDP)

Golf: 12790 CIP (15220 DDP)

Motorul il consider suficient, nici Fabia de 64CP nefiind submotorizata pentru mine.

Masina va fi folosita 70% in oras, 30% afara, aproximatov 30-35.000 km pe an.

Masina va fi folosita 50% o persoana, 30% 2 persoane si 20% >2 persoane.

Am de gand sa tin masina 3-4 ani.

Daca va ajuta cu ceva, am 27 de ani si la toamna ma insor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia Golf vericule. O2 cu 1.4 MPI mi se pare o gluma. Sincer, iti va parea rau. Golful macar e mai mic, si are sanse sa se descurce cu 1.4, desi nu bag mana-n foc. Eu ti-as recomanda pt. ambele masini 1.6 MPI, presupunand ca nu ai bani de TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te insori, Octavia dar macar cu 1.6MPI. si pe Golf 1.4 e slab. si nu vb doar de pretentii de fuga. dar mai ai o depasire ..un bagaj ceva... oricum cand mergi cu ea, consuma la fel, daca nu mai mult ca un 1.6. ca se chinuie motorul mai mult.

nu vrei sa vezi 1.4 cu 3 pers, bagaje, si depasire..sau urcat o panta ! sau mers pe autostrada! nici cuplu, nici cai putere, si grea...si tot ce vrei.

sau macar Golf,..dar si ala e destul d slab motorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si greutati, Octavia are 1230kg, iar Golful 1154-1319kg, greutati luate de pe site.

PS: Scuze pentru topic postat dublu, dar mergea netul ca naiba. rog un moderator sa-l stearga pe celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile sunt:

Octavia: 12051 CIP (14340 DDP)

Golf: 12790 CIP (15220 DDP)

Daca pretul de ~15500E e ok, cat e un golf, de ce nu iei o O2 trend 1.6mpi?

Octavia Trend

benzina / 1.6 MPI / 102 CP / transmisie manuala - 5 trepte / 5 usi

Pret fara TVA:

EUR 12.684,-

4 difuzoare suplimentare EUR 52,-

Maxi - DOT EUR 83,-

albastru Albastru Storm EUR 265,-

Scaun: Stofa

Culoarea tapiteriei: Negru - Onyx

Podea: Negru - Onyx

Consola: Gri - perla

Plansa de bord: Negru - Onyx EUR 0,-

Total:

EUR 13.084 CIP

Sau 15500E DDP.

PS la golf sunt 2 airbaguri pt cap.. insa sunt si fata si spate.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere nr km anticipati de tine pt un an, ponderea in care vei realiza acesti km (urban), masina detinuta anterior, faptul ca te insori, iti recomand Octavia 2 1.4 16v 80CP. Spatiul mare, un atu. Singura mea nedumerire: la 30.000km/an renteza diesel. Nu sunt resurse financiare, sa inteleg? Iti recomand un drive-test cu cele 2 modele pt o parere obiectiva !

Si acum, pt cei care considera motorul de 1.4 slab pt Octavia 2: nu stiu daca l-ati condus, mai intai. Eu l-am condus, mentionez acum doar ca urban consumul este sub 8,5% la minim 1500km pe BC, ceea ce inseamna mai putin decat 1.6MPI. Apoi, cu exceptia drumurilor cu 4 pers si bagaj, eventual AC pornit - cand intr-adevar masina e lenta! - in restul situatiilor cu 1-2 pers se descurca mai mult decat onorabil!

Pareri personale dupa ce-am condus O2 1.4: desi am pornit la drum cu o oarecare indoiala, motorul m-a convins de contrariul. Masa masinii fara sofer este de ~ 1400kg si am considerat ca cei 75CP (da, am mers cu prima motorizare disponibila pe Octi2 la inceput), chiar si cu 16 supape, vor gafai din greu s-o urneasca. As dori sa va impartasesc uimirea mea vizavi de acest motor: f. elastic, f. silentios desi l-am turat pana la 5000 rot/min in sarcina (tr. a III-a) si va spun cu mana pe inima, nu e puturos deloc! Trage bine pt cilindreea lui si am putut depasi fara emotii. Am pornit si AC-ul pt a vedea diferentele si aici am fost surprins pt a doua oara - acestea sunt insesizabile, pt 2 persoane in masina si fara bagaj.

Sintetizez: ABS+EDS+ASR, 2xairbag, AC, oglinzi electrice incalzite si geamuri fata electrice, inchidere centralizata pt ~14.500 euro nu este ceva rau, daca punem la socoteala spatiul interior si portbagajul Octaviei 2. Consumul m-a surprins placut: in 1500 km de oras, media inreg de BC era de 8,4% !! Iar eu l-am lasat la 7,9% dupa testul meu. Si, cel mai important, nu doar femeile, pensionarii sau cei fara pic de vana pot sofa pe acest motor. Chiar si eu, coborand pe Pamant de la cei ~2XX CP de pe masina personala, m-am simtit bine strunind acest modest la prima vedere 1.4 16v. Va sugerez sa faceti un test cu el si va veti convinge ca nu este astmatic. Platiti taxe mai mici raportat la cilindree, aveti un consum decent pt masa masinii si o elasticitate pe care n-o veti regasi la 1.6 MPI 8v.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand octavia pentru ca o iei imediat, stiu cum e sa astepti 3 luni, pentru climatronic (merita toti banii) si discuri frana spate (f eficiente). golful sta mai bine in curbe. asta e singura diferenta majora intre cele doua.

recomand octavia pentru ca o iei imediat, stiu cum e sa astepti 3 luni, pentru climatronic (merita toti banii) si discuri frana spate (f eficiente). golful sta mai bine in curbe. asta e singura diferenta majora intre cele doua.

recomand octavia pentru ca o iei imediat, stiu cum e sa astepti 3 luni, pentru climatronic (merita toti banii) si discuri frana spate (f eficiente). golful sta mai bine in curbe. asta e singura diferenta majora intre cele doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce golfu are tambure ? :D

Are golful plusurile lui. Dar cred ca pt autorul topicului se preteaza mai bine O2, fie ea 1.4 sau 16mpi. Ambele motorizari sunt decente.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are golful plusurile lui.

Nu detaliezi putin? (pentru initiatorul topicului cred ca e important)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de feedback tuturor.

Despre varianta Octavia 1.6MPI, nu stiu daca merita, avand in vedere ca am un stil de condus destul de calm (ardelenesc) si nu vreau sa plec primul de la stop. Pe afara merg cu maximum 120, ceea ce reuseam fara probleme si cu fabia in 3 cilindri care nu e cu mult mai usoara. In general urmaresc sa merg relaxat la drum lung si nu o calc tare deloc.

Diferenta de pret intre 1.6 si 1.4 este de 1100 Euro DDP pe care daca i-as avea, mai repede i-as baga in ceva optionale. Dar cum o parte din bani va fi un credit, urmaresc ca acesta sa fie cat mai mic.

Varianta diesel este cu 2660 Euro DDP mai scumpa. Considerand pe termen lung ca o motorina si o benzina decente au un pret de 1 EURO pe litru, iar diferenta de consum intre cele doua este 3l/100km (cea mai defavorabila din diferentele de consum afisate pe site), diferenta de pret se amortizeaza in aproximativ 90.000 km. Diferenta la pret la revanzare o recuperezi din faptul ca pe cele 5-6 revizii pe care le faci pana atunci dai mai putin la benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sunt doua idei aici:

- daca vii de pe o Fabia atunci te vei simti 'ca acasa' in Golf V, pentru ca vorbim de doua hatchback-uri

- Octavia2 cu 1.4i s-a vandut in tot anul trecut in 2-3 exemplare in toata Romania...deci asta spune totul oricum ai privi tu datele din pliante

Si a treia...un Roomster nu te-ar coafa mai bine decat amandoua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-ar tenta Octavia 2 Trend 1.4 MPI. Ii multumesc lui Doru 14 pentru opinie care m-ar putea ajuta in momentul cand voi lua decizia.

Precizez ca avem 2 masini in familie (sotia are Fabia hatch 1.2 HTP 64 2006) si fac foarte putini km pe an cu masina mea actuala (aprox. 5000 anul trecut, majoritatea urban). Mentionez ca tinem mult masinile (eu o am de aproape 8 ani pe actuala, iar sotia a avut 7 ani un Matiz Made in Coreea) asa ca devalorizarea nu este asa de importanta pentru noi. Pretul pe km este oricum mai ridicat. Masina mai mare este necesara pentru concediu (avem acum si o fetita de 1 an).

Alternativele ar fi Passat 1.6 MPI second hand sau Audi A4 1.6 MPI second hand. As putea sa ma bag chiar la un 1.8 T second-hand din cauza numarului redus de kilometri. Vedeti cum se ajunge de la 1.4 MPI 80 la 1.8 T 150+ ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Octavia2 cu 1.4i s-a vandut in tot anul trecut in 2-3 exemplare in toata Romania...deci asta spune totul oricum ai privi tu datele din pliante

Fac o rectificare: numai la firmele de taximetrie s-au dat mai mult de 2-3 exemplare. Numarul celor vandute e mai mare. Multumesc !

P.S. Hint: orice Octavia 2 cu o singura gura evacuare la esapament si fara inscriptionarea motorizarii este un 1.4 16v 75CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu detaliezi putin? (pentru initiatorul topicului cred ca e important)

Nu cred ca e foarte important ce are golful in plus. Iti dau doar un exemplu. Ridica capota la un golf si la o skoda si o sa observi ca golfu are un brat telescopic iar o2 nu. Sunt multe exemple de genul asta.. si a fost un topic pe aceasta tema.. insa spiritele s-au incins prea tare si s-a sters.

Cum am zis mai sus, insa, sunt untele plusuri pt O2 si unele pt golf, iar in cazul de fata e mai putin important acel telescop, de ex, cred. De aia am zis ca nu conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-ar tenta Octavia 2 Trend 1.4 MPI. Ii multumesc lui Doru 14 pentru opinie care m-ar putea ajuta in momentul cand voi lua decizia.

Alternativele ar fi Passat 1.6 MPI second hand sau Audi A4 1.6 MPI second hand. As putea sa ma bag chiar la un 1.8 T second-hand din cauza numarului redus de kilometri. Vedeti cum se ajunge de la 1.4 MPI 80 la 1.8 T 150+ ?

N-ai pt ce, am incercat sa fiu obiectiv si sper sa fi reusit.

Intre noi fie vorba: daca tintesti un 1.8T SH in stare buna, n-ai idee ce incantat vei fi de motor...si cum rulezi 5000 km/an, nici nu vei simti vartejul de benzina din rezervor la accelerarea la podea... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru opinii.

In urma celor citite pe forum si a unui rationament filosofic complex, si anume:

"Doar o viata avem, asa ca de ce sa nu ne luam ce ne place cu adevarat?"

am hotarat sa imi suplimentez fondurile pentru masina si sa trec eu frumusel la un TDI.

Va multumesc inca o data pentru pareri, noua mea dilema o puteti gasi la topicul "Passat B5.5 SH vs. Octavia 2 Elegance"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!