Jump to content

Uleiuri si lichide motor 1,9 TDI ALH


KLF
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Datorita faptului ca masina mea a implinit 5 ani, am hotarat sa schimb toate uleiurile si lichidele din motor si cutia de viteze. Motorul TDI 1,9 ALH 90 cp este foarte raspandit, fiind prezent pe mai multe marci din grupul VAG.

Cred ca ar fi util sa avem o lista cu cantitatile si tipurile de uleiuri si lichide (lichid de frana, lichid de servodirectie, antigel, ulei de transmisie) recomandate de producator pentru acest motor, eventual si cu recomandari asupra marcii.

Astept informatii si pareri daca schimbul acestor lichide a influentat cu ceva comportamentul masinii.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata cantitatile si tipul de lichide (correct me if I'm wrong):

Lichid de frana - 0,5 l - specificatii DOT4

Antigel- 3 l - G12

Ulei transmisie - 2,5 - 2,8 l - 75W-90 sau apropiat

Lichid servodirectie -1 litru- Hydraulic Fluid 11S Synthetic Base, CHF 11.S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred c-ar merge si niste preturi la astea daca tot le-ai skimbat de curand, sa avem o imagine completa. Ce zici? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred c-ar merge si niste preturi la astea daca tot le-ai skimbat de curand, sa avem o imagine completa. Ce zici? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Nu le-am schimbat inca, dupa ce le schimb (vineri) voi posta preturi materiale si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei transmisie - 2,5 - 2,8 l - 75W-90 sau apropiat

Lichid servodirectie -1 litru- Hydraulic Fluid 11S Synthetic Base, CHF 11.S

<{POST_SNAPBACK}>

lichidul de servodirectie si cel de transmisie parca nu se schimba niciodata, doar se completeaza... stie cineva altfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, conform manualelor lichidul de transmisie nu se schimba niciodata, dar e bine sa fie schimbat deoarece se incarca cu miroparticule metalice (la cei care mai "polizeaza" vitezele sa intampla mai repede) care in timp duc la uzura prematura a componentelor cutiei de viteze Eu am hotarat sa il schimb si pentru ca intra masina ciudat in viteza 1 , 3 si marsarier si vreau sa vad daca se rezolva ceva. Lichidul de servodirectie isi schimba in timp culoarea si proprietatile, se schimba de obicei cand capata un miros neplacut sau spumeaza.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

KLF: ai schimbat uleiul de transmisie? De care ai pus?

Numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am schimbat, am pus Castrol Manual 80w90. Voi posta maine costurile conform facturii. A inceput sa intre mai usor in viteza, totusi nu prea s-au simtit alte schimbari dramatice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat uleiul la cutie, am pus Castrol 75w90 la vreun milion si jumate (2 Litri). Daca vrei original cred ca dureaza vreo saptamana dar e mai ieftin ;)

Tot pentru chestia cu agatatul in treapta 1 dar nu s-a ameliorat deloc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual VW Golf de intretinere scrie despre lichidul de frana ca se schimba la 2 ani fiindca absoarbe apa (un cuvand cu h... nu imi vine in minte). Eu l-am schimbat prin august dupa 2 ani si vreo 6-7 luni -sincer nu observ nici o schimbare. Pretul a fost vreo 30-40lei lichidul + 25lei manopera, pretzuri de Mures.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual VW Golf de intretinere scrie despre lichidul de frana ca se schimba la 2 ani fiindca absoarbe apa (un cuvand cu h... nu imi vine in minte). Eu l-am schimbat prin august dupa 2 ani si vreo 6-7 luni -sincer nu observ nici o schimbare. Pretul a fost vreo 30-40lei lichidul + 25lei manopera, pretzuri de Mures.

<{POST_SNAPBACK}>

hidrofob. ;)

Asa e, proprietatile diferitelor lichide se schimba in timp, ca urmare, e binevenita inlocuirea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hidrofob. :(

Asa e, proprietatile diferitelor lichide se schimba in timp, ca urmare, e binevenita inlocuirea lor.

<{POST_SNAPBACK}>

cred ca e HIGROFIL. :(

daca ar fi "hidrofob", inseamna ca i-ar fi frica de apa, nu? :D

scuze pentru :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am o problema in a decide ce ulei sa pun in cutie. Poate ma ajutati voi.

Nu am reusit sa aflu de care trebuie sa fie pt masina mea asa ca nu stiu exact ce tip de ulei sa folosesc: sintetic sau mineral.

Din ce am vazut cele 75w-90 sunt sintetice, iar cele 80w-90 sunt ori minerale, ori semisintetice.

Pasul urmator e ce marca sa fie? Din cele sintetice cel mai iefitin e volvoline cam pe la 60ron.

Modificat de adici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuiesc sa folosesti Castrol sau Aral, calitatea este aproximativ aceeasi. Eu am bagat 80w90 Castrol si deocamdata e foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuiesc sa folosesti Castrol sau Aral, calitatea este aproximativ aceeasi. Eu am bagat 80w90 Castrol si deocamdata e foarte bine.

Am bagat azi dimineata Aral EP Synth 75w-90. Nu am luat Castrol deoarece nu am gasit decat un litru in cele 8-9 magazine in care am fost.

in cutie a intrat 1,6 L de ulei, nu e cam putin?

tie ce cantitate ti-a intrat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
mai degraba hidrofil :)

cam cat costa lichidul de servo ? ( 1L)

Uleiul de servodirectie costa aproximativ 70-80 ron/litrul la PBN, ulei original VAG. Recomand folosirea uleiului original. Iti ajunge 1 litru. De fapt intra vreo 800g parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dubb4life a facut o remarca importanta pe un alt topic despre uleiului de cutie:

"toate cutiile manuale de viteza de VW incepand din 1995 incoace merg cu ulei sintetic 75W90 API GL 4.Norma este G50 75W90 API GL 4."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Da, conform manualelor lichidul de transmisie nu se schimba niciodata, dar e bine sa fie schimbat deoarece se incarca cu miroparticule metalice (la cei care mai "polizeaza" vitezele sa intampla mai repede) care in timp duc la uzura prematura a componentelor cutiei de viteze Eu am hotarat sa il schimb si pentru ca intra masina ciudat in viteza 1 , 3 si marsarier si vreau sa vad daca se rezolva ceva. Lichidul de servodirectie isi schimba in timp culoarea si proprietatile, se schimba de obicei cand capata un miros neplacut sau spumeaza.

Deci, cat ulei de transmisie trebuie cumparat: 2l, 2.8 l?

Cand trebuie schimbat lichidul de la servo, ca in manual nu gasesc...?

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k, am inteles cantitatile (2l la cutie si 1l servo) dar pana la urma cand trebuie totusi schimbate? (la motorul de 1.6 16 V)

- uleiul servo nu scrie nicaieri - la cati km sau dupa cati ani?

-uleiul cutie (am inteles ca e bine sa fie schimbat), dar la cati km sau dupa cat timp?

P.S. masina e din 2002 si are 33500 Km.

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreicosminus: de ce vrei sa schimbi respectivle lichide?

Nu vreau sa le schimb.

As vrea doar sa stiu daca trebuie sa schimb vreodata uleiul de la cutie si de la servo (in manual nu scrie nimic cu privire la asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!