Jump to content

Curea Transmisie Accesorii (atlernator, Compresor Ac)


Nik
 Share

Postare recomandată

Mi s-a rupt vechea curea descrisa in titlul topicului si as fi vrut s-o inlocuiesc singur dar cand am pus-o pe pozitie, pare prea scurta...cu toate ca masurata cu cea veche au aceeasi dimensiune.

Exista vreo procedura...ceva piese de demontat? Mentionez ca este vb de curea cu caneluri longitudinale (1145 mm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pitea adrian

    8

  • b-66-six

    3

  • CVA G3

    3

  • Cristi Sacalul

    3

daca nu ai intinzator ( rola ) atunci trebuie sa dai drumu un pic la alternator , trebuie sa aiba un surub mai gros de unde pivoteaza si unul mai micut care este prins intr-o gaura ovala , de la acesta se regleaza si intinderea curelei. Cureaua trebuie sa o poti invarti la 90 Grade cu mana pe portiunea cea mai lunga , dupa ce a fost stransa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai intinzator ( rola ) atunci trebuie sa dai drumu un pic la alternator , trebuie sa aiba un surub mai gros de unde pivoteaza si unul mai micut care este prins intr-o gaura ovala , de la acesta se regleaza si intinderea curelei. Cureaua trebuie sa o poti invarti la 90 Grade cu mana pe portiunea cea mai lunga , dupa ce a fost stransa

Are si intinzator dar uitandu-ma la alternator pare ca nu prea are unde sa se mai duca "in jos" astfel incat sa slabeasca cureaua. Totusi, avand intinzator, nu ar fi trebuit sa intre usor cureaua pe fulii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intra foarte usor , nu am schimbat la Golf curele dar am schimbat la alte masini . Poate cineva care a schimbat cureaua poate sa iti dee detalii mai exacte . Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi pot da seama din topicurile tale cum ai incercat si nu a mers , ar trebui sa intre relativ usor.

aranjezi cureaua peste role si aorecum pe langa intinzator , cu o cheie de 13 daca nu ma insel incerci sa "desfaci" intinzatorul , daca iar nu ma insel acolo ai filet pe stanga oricum daca incerci sa desfaci sau sa strangi acea piulita intinzatorul cu rola o sa se miste si astfel poti pune cureaua si peste rola.

daca asa ai facut si nu ai reusit atunci insemna ca nu este cureaua corespunzatoare sau intinzatorul este blocat si nu se misca destul de mult pentru a permite curelei sa alunece pe langa rola .

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca si mecanicul care era in graba, si eu am zis ca este cureaua prea mica, dar uitandu-ma atent mi-am dat seama care era problema. Noi am incercat cureaua dand-o peste pompa de servo :icon_thumright: . M-am apucat singur si am reusit s-o schimb, dar mai intai am slabit pompa servo, am scos cureaua dintata dupa care am reusit s-o pun pe cea noua, canelata, tinand de intinzator cu o cheie de 13 pentru a lasa loc curelei.

Multumesc pentru raspunsuri...cu ceva munca si rabdare am reusit :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca ai reusit insa nu ar fi trebuit sa fie asa de complicat , ceva este in neregula acolo , operatiunea nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 min si se rezolva doar cu o cheie de 13 insa este bine ca ai rezolvat_o .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai el are doua curele: una arbore alternator si compresor de clima si una arbore pompa apa si pompa servo. Si ca sa o pui eie aia de alternator (cea lata) tre sa dai jos cureaua de la pompe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Scriu in acest topic sa nu mai deschid altul pentru ca este in mare parte despre acelasi lucru (intinzator si curea accesorii-alternator). Am observat acum cateva zile ca se aude un zgomot ciudat din acea zona dar nu am verificat nimic imediat atunci pentru ca aveam treaba si am uitat, dupa 2-3 zile cand am vrut sa verific uleiul m-am uitat si pe acolo si am observat rola intinzatoare aplecata inspre partea de jos si cureaua sarita cu 1-2 caneluri. Astazi am dat jos de tot cureaua si surpriza in acel moment mi-a cazut rola intinzatoare cu tot cu intinzator jos. Se vede ca s-a rupt suportul care o tinea (un fel de surub) si din cate imi dau eu seama acela nu apartinea de intinzator ci iesea din acel lacas al intinzatorului si acesta se infileta pe el. As vrea o confirmare sau o infirmare de preferat asupra prinderii intinzatorului de motor si ce mai implica acest lucru, adica ce o sa trebuiasca cumparat in afara de intinzator+rola (care de altfel vin la pachet nu separat pe la vreo 200 RON :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ( sper sa fie asemanator ) rola e prinsa de un brat tensionat de un arc cu un surub M8 ( cap 13 mm ) de curand am schimbat si eu acea rola intinzatoare , facea o zornaiala de rulument uzat . Este de plastic are 2 rulumenti pe o parte si cealalta si o bucsa cu filet pentru prindere si a costat 65 Ron .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny78, la mine este altfel. Rola mea este din metal si se vinde numai cu intinzator cu tot, cel mai ieftin pret care l-am gasit la mine in oras a fost 200 RON si pe net de la diverse firme undeva pe la 180 RON dar cu transport, la fel sarea de 200 RON. Din fericire pentru mine s-a rupt doar surubul care tinea intinzatorul in bloc, pe care l-am schimbat (mecanicul nu eu personal), am desfacut si niturile de la rola si am schimbat rulementul (are doar 1) si l-am prins inapoi cu suruburi si saibe autoblocante. Merge fara probleme, oricum mai silentios decat la inceput... se mai aude umpic de la alternator cred ca rulmentii. Inca o chestie extrem de importanta dupa parerea mea este ca acum volanul imi merge de 3x mai usor si mai bine decat inainte, asa ca verificati bine pe acolo prinderea si suruburile daca va merge servodirectia greu. Ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

vreau sa imi schimb cureaua de la alternator, dar nu stiu ce marime imi trebuie, masina este cea din semnatura din `93 (fara AC). va rog frumos sa postati daca stie careva dintre voi;sunt incepator si imi pare rau daca e :icon_thumright: , multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva :D :P am schimat de curand distributia si toate bune si frumoase dar dupa cateva zile a inceput sa mi se auda un zgomot urat de ra rola dintata scuze de exprimare ca nu prea ma pricep ce de sus pe care e trecut ot dar acest zgomot se aude doar cand se incalzeste putin motorul!e un zgomot metalic cam cum ar atinge de ceva dar mecanicul care a schimbat dystributia nu stie de ce se aude dar mi-a garantat ca nu va fi nici o problem de functionare dar sincer e deranjant rau ca se aude mai tare ca motorul dar nu creste in intensitate cand o turez ci e cinstant!ps deci nu se aude cand e motorul rece ci cam dupa 10min de fuctionare!va multumesc mult antticipat!golf3 1.8 90cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Danny78, la mine este altfel. Rola mea este din metal si se vinde numai cu intinzator cu tot, cel mai ieftin pret care l-am gasit la mine in oras a fost 200 RON si pe net de la diverse firme undeva pe la 180 RON dar cu transport, la fel sarea de 200 RON. Din fericire pentru mine s-a rupt doar surubul care tinea intinzatorul in bloc, pe care l-am schimbat (mecanicul nu eu personal), am desfacut si niturile de la rola si am schimbat rulementul (are doar 1) si l-am prins inapoi cu suruburi si saibe autoblocante. Merge fara probleme, oricum mai silentios decat la inceput... se mai aude umpic de la alternator cred ca rulmentii. Inca o chestie extrem de importanta dupa parerea mea este ca acum volanul imi merge de 3x mai usor si mai bine decat inainte, asa ca verificati bine pe acolo prinderea si suruburile daca va merge servodirectia greu. Ciao

Te'as intreba si eu ce legatura are cureaua de la alternator cu servo....???pentru ca eu stiu ca, cureaua de la servo e separat...sau gresesc...???

Am intrebat acestea nu numai asa de smecherie(am si eu problema cu sunetul urat de la intinzator alternator si poate putin si directia mi se pare ca merge mai greu ca inainte sa apara sunetul)...Astept pareri si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca sa montezi cureaua alternator trebuie sa dai cureaua de servo jos. sunetul motorului pare influentat de aceste curele (nu stiu de ce , nu prea are sens) .eu am patit-o cu acea curea de la alternator prima data mi s-a dus rola intinzatoare (blocata , rulment spart) am schimbat rola , cureaua am lasat-o ca era destul de noua , sunetul motorului s-a modificat ; am crezut ca din alte motive (au mai fost ceva lucrari atunci) , dar surpriza : acum o luna mi s-a rupt de tot acea curea; venit mecanic repede , ca eu nu aveam scule la mine si eram pe drum , schimbat repede curea si plecat mai departe; motorul zici ca e de 3000 si cu toba sport (dar nu asa de rafinat) ....

asa ca sunt niste chestii putin inexplicabile pentru mine deocamdata.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am o mica problema. S-a dus cureaua alternator. A beculatit totul in bord... si gata, cand ma uit sub capota cureaua intinsa... elastic. Ce curea recomandati? Parca ultima oara am luat contitech. Cine a mai schimbat si ce a pus? Trebuie luata si rola? Ce trebuie sa cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat-o si eu acum o saptamana. Chitaia dimineata de parca aveam soareci sub capota. Am pus Dayco. Parca am schimbat motorul - nu se mai aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi ticait il am si eu uneori. Am schimbat decat rola intinzatoare, dar problema mai apare. Cureaua inca mai are scrisul pe ea....oare se cere schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu tot Dayco. Altceva nu am gasit. 38 de ron. O bataie de cap, 3 modele de curele, nu gasea aia in program datele de selectie.

Pentru doritori, golf 3, 1.8, 55w, cod motor AAM, fara aer, cureaua invarte si pompa de apa: cod curea 6PK 0894.

Am inca o intrebare: in catalog apare cureaua ca in poza pe sub pompa de apa.. Pe masina cureaua invarte pompa de apa pe deasupra, dunga cu rosu. Cum e corect?

@eleet a mea nu avea 6 luni, si a lesinat, asa ca?....

post-14771-1265750733_thumb.jpg

post-14771-1265750743_thumb.jpg

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu pozitionarea curelei se face ca in prima poza,pe sub fulia pompei de apa asa este corect. In vara lui 2007 la fostul golf pe care il stii Claudiu am fost intr-un service respectabil si cand mi-au schimbat curelele mi-au pozitionat cureaua de la accesorii pe deasupra pompei de apa.................rezultat,nu intelegeam de ce in mijlocul verii la 37*C apa pe indicatorul de bord statea la 70*C,pentru ca pompa invartea in sens invers fata de cum trebuia sa fie + ca s-a stricat si pompa de apa=alte cheltuieli aiurea din cauza unui mecanic nepriceput.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi ticait il am si eu uneori. Am schimbat decat rola intinzatoare, dar problema mai apare. Cureaua inca mai are scrisul pe ea....oare se cere schimbata?

A mea are o luna si chitcaie pe ger dimineata,dupa ce se incalzeste nu se mai aude.Nu stiu ce firma e dar tind sa cred ca nu e din cauza ei,poate doar din cauza frigului...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat, cureaua pusa ca in prima poza se incalzeste motorul in 2 minute. Tampitii care au pus cureaua ultima data au pus-o invers, se incalzea masina in 15-20 de min. Intradevar greu ajungea apa la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca nu s-a dus pompa de apa.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!