Jump to content

Cand verificam uleiul?


sorinc
 Share

Postare recomandată

Conform manualului de utilizare nivelul de ulei pe joja se verifica dupa mai mult de 3 min de la oprirea motorului. Am efectuat operatiunea cam la 10-15 min si nivelul era cam pe la jumatate. Am mai efectuat o verificare dupa aproximativ 5 ore, fara sa misc masina, si am ramas surprins sa constat ca nivelul era deja maxim !! Pentru siguranta am repetat inca o data experimentul si am obtinut aceleasi rezultate.

Acum nelamurirea mea evidenta este care ar fi momentul corect de verificare a nivelului de ulei ?

Mentionez ca uleiul folosit este Castrol TXT 505.01 si l-am schimbat acum 2500Km. Ca o observatie, tinand cont ca am pus numai 3.5l ulei la ultimul schimb, rezulta ca ramane destul de mult ulei la schimbare (intre 300 si 500ml).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal verific (lunar) nivelul inainte sa plec (de exemplu dimineata) si cand masina e pe loc drept, asa sigur va fi nivelul corect cu tot uleiul scurs in baie fara sa stai cu cronometrul dupa ce opresti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu acelasi lucru in legatura cu nivel/timp. Cred ca cel mai bine de verificat nivelul uleiului este atunci cand masina a stationat cel putin 3-4 ore sau dimineata(presupunand ca nu a functionat in timpul noptii :scratch:).

In legatura cu cantitatea de ulei vechi, care ramane in motor dupa inlocuire, aceasta poate varia in funtie de modul in care a fost scos uleiul(absorbit sau scurs)...Desi majoritatea mecanicilor prefera sa absoarba uleiul(dureaza mai putin, nu necesita demontari suplimentare, nu se foloseste elevatorul), eu prefer ca uleiul sa fie scurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca uleiul din baie sa poata avea nivelul de referinta trebuie ca tot (sau aproape tot) uleiul din motor sa aiba timp sa se scurga in baie.

Intervalul de timp necesar pentru aceasta este proportional cu vascozitatea uleiului si deci invers proportional cu temperatura uleiului la oprirea motorului.

Astfel, dupa un drum scurt (sau chiar mai multe astfel de drumuri) prin oras temperatura uleiului nu creste pre mult, uleiul este relativ vascos si se scurge greu in baie, si pot apare fenomene ca cel descris de sorinc, cand la 10-15’ de la oprire mai ramane inca mult ulei nescurs in baie.

Intervalul de timp mentionat in manual se refera la oprirea unui motor realmente cald care are si uleiul, nu doar lichidul de racire, la 80 grade sau mai mult.

Ca sa nu ne batem capul prea mult in practica e bine sa masuram uleiul la un interval de timp mai mare dupa oprirea motorului, 3-4 ore, sau chiar a doua zi dimineata, cum spuneau silencer si driver_tdi.

Si la schimbare e bine sa avem grija de acest aspect al temperaturii uleiului si sa facem operatiunea dupa un drum ceva mai lung, 25-30 minute ar fi suficient daca avem grija sa mai si turam ceva motorul in ultimele 10 minute pentru a creste cat mai mult temperatura uleiului.

In acest fel avem sanse sa se poata evacua realmente rapid si usor cea mai mare parte a uleiului, indiferent de calea de abordare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce spuneti voi nu este corect. asa se verifica uleiul pe vremuri la dacii in necunostinta de cauza. in manual se spune clar : la cateva minute dupa oprirea motorului. explicatia ar fi urmatoarea : noi trebuie sa verificam nivelul din baie nu din motor. dupa cateva ore motorul este "uscat" si normal in baie se aduna mai mult ulei. in timpul mersului insa uleiul nu trebuie sa stea in baie ci trebuie sa aiba un nivel optim ca sa asigure ungerea in siguranta a motorului. cine imi garanteaza ca verificand nivelul dupa o zi de stat pe loc, in mers nu se situeaza sub nivelul minim? adica sub ceea ce poate trage pompa de ulei.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu e si asta o varianta, DAR :

De unde stii tu ca nemtii nu s-au gandit deja la ce zici tu si cand au pus pe joja acel semn au luat in considerare faptul ca se va "masura" dupa ce motorul va fi oprit de o perioada de timp, timp in care sa se scurga uleiul din motor. Si drept consecinta au pus semnul mai sus decat trebuie (binenteles dupa un calcul de ei facut in prealabil -- nu la nimereala )

Deci trebuie sa vedem ce recomanda fabricantul....

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie dupa cateva minute de la oprirea motorului.

pentru mine e clar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce spuneti voi nu este corect. asa se verifica uleiul pe vremuri la dacii in necunostinta de cauza. in manual se spune clar : la cateva minute dupa oprirea motorului. explicatia ar fi urmatoarea : noi trebuie sa verificam nivelul din baie nu din motor. dupa cateva ore motorul este "uscat" si normal in baie se aduna mai mult ulei. [...]

Cele doua masuratori, mentionate in primul post, le-am efectuat dupa ce pornisem motorul numai cateva minute. De aceea consider ca raspunsul lui razdan este foarte corect. O sa repet experimentul si dupa un drum ceva mai lung ... :beerchug:

[...] in timpul mersului insa uleiul nu trebuie sa stea in baie ci trebuie sa aiba un nivel optim ca sa asigure ungerea in siguranta a motorului. cine imi garanteaza ca verificand nivelul dupa o zi de stat pe loc, in mers nu se situeaza sub nivelul minim? adica sub ceea ce poate trage pompa de ulei.

martorul de bord pe cantitatea minima de ulei din baie ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
C o s m i n

Eu il verific atunci cand motorul e dupa un drum facut, pe o suprafata dreapta, si sta cateva minute sa aiba timp sa se scurga tot in baie. Motivul ar fi ca atunci cand e rece, o sa constatati ca aveti mai putin ulei decat la temperatura normala de functionare. Cand e cald se vede nivelul corect. Parerea mea. Eu asa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua masuratori, mentionate in primul post, le-am efectuat dupa ce pornisem motorul numai cateva minute. De aceea consider ca raspunsul lui razdan este foarte corect. O sa repet experimentul si dupa un drum ceva mai lung ... ;)

martorul de bord pe cantitatea minima de ulei din baie ... ;)

Ce bine este sa ne dam cu parerea si, pe deasupra, sa o sustinem cu tarie , chiar daca este FALSA. Daca voi vreti sa verificati nivelul uleiului la RECE, este treaba voastra. Producatorul spune altceva. Poate ar fi bine sa le trimiteti o scrisoare, sa mai invete si ei. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Asa e. Ce chestie, acuma am observat si eu ca scrie in carte. Deci procedam corect... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate vad eu acolo nu zice nimic de temperatura !!

Ceea ce zice este sa astepti ca uleiul sa se scurga inapoi in baia de ulei. Pentru ca daca masori nivelul cand inca nu s-a scurs in baia de ulei, ai sanse sa pui prea mult. Clar.

Asa ca cea mai corecta metoda de masurare este cea cu uleiul scurs cat se poate de bine, adica dupa un drum suficient de lung ca motorul sa se incalzeasca le temp de mers, si dupa o oprire suficient de lunga ca uleiul sa se scurga in baie. Acolo nu zice 3 sau 5 zice few, adica cateva, care poate sa insemne si 30, asa ca dimineata e f bine, la fel cum este si la 1 ora.

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate; "few minutes" se poate traduce cum vrei - si 2-3 zile :huh: De ce nu spun ei sa verifici uleiul cand motorul este rece? Acum, important este de vazut daca/care este diferenta intre masuratoarea la RECE si cea la CALD. Daca nu exista diferente, degeaba ne agitam. Daca exista, atunci eu prefer sa verific cum spune CARTEA SERVICE. SI aici am incheiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...dar ce te faci daca dupa 2-3 min e pe joja la jumate si dupa 3 ore e pe joja la maxim? completezi? nu prea cred. si atunci? daca nu completezi te iei tot dupa masuratoare finala, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo scrie ca "wait a few minutes to allow the oil to flow back into the oil pan"... cred ca e mai important faptul ca spune ca tb sa astepti sa se scurga uleiul inapoi in baie decat cat timp tb sa astepti pt asta. timpul depinde f mult de cum si cat ai mers pana ai oprit motorul.

eu tot timpu - cand verific uleiul - il verific dimineata, inainte de a pleca. si pana acum a fost totul ok.

:evil:

:) am fost cu un prieten sa testeze o masina la autovit si inainte de testul pt motor au verificat uleiu (motorul cald doar mersesem prin aglomeratie pana acolo) - "domne, uleiul e peste nivel, tb sa mi golim din el" - i-am lasat, au golit. a doua zi dimineata cand am verificat nivelul uleiului cu motorul rece (nepornit o noapte) era mai jos cu cat scosesera aia. Concluzia? ... va las pe voi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia e ca romanul teoretizeaza prea mult si cand nu e cazul, deci, prin urmare, asadar, sa facem ca in carte si sa-l masuram la cateva minute a few e chiar cateva, several e mai multe, daca vreti a doua zi, treaba voastra, e clar ca va fi mai mult a doua zi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cateva minute este bine ca nivelul sa fie in zona hasurata,dimineata poate fi la max sau min(depinde,la unele se verifica cu motorul cald iar la altele cu motorul rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Pai din cate vad eu acolo nu zice nimic de temperatura !!

Ceea ce zice este sa astepti ca uleiul sa se scurga inapoi in baia de ulei. Pentru ca daca masori nivelul cand inca nu s-a scurs in baia de ulei, ai sanse sa pui prea mult. Clar.

Asa ca cea mai corecta metoda de masurare este cea cu uleiul scurs cat se poate de bine, adica dupa un drum suficient de lung ca motorul sa se incalzeasca le temp de mers, si dupa o oprire suficient de lunga ca uleiul sa se scurga in baie. Acolo nu zice 3 sau 5 zice few, adica cateva, care poate sa insemne si 30, asa ca dimineata e f bine, la fel cum este si la 1 ora.

In maxim 5 minute s-a scurs tot uleiul in baie. Ce a mai ramas pe ici pe colo e nesemnificativ, nu modifica nivelul pe joja. Si cum sa curga mai repede decat atunci cand e cald? Dar totusi ma gandesc ca nu conteaza dacae cald si il lasi sa se scurga inpoi in baie, sau e rece si scoti direct joja. Erori apar daca e cald motorul si nu-l lasi sa ajunga tot uleiul in baie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia e ca romanul teoretizeaza prea mult si cand nu e cazul, deci, prin urmare, asadar, sa facem ca in carte si sa-l masuram la cateva minute a few e chiar cateva, several e mai multe, daca vreti a doua zi, treaba voastra, e clar ca va fi mai mult a doua zi...

ideea era sa astepti sa se scurga tot uleiul in baie, ca sa ai ce masura. daca nu s-a scurs tot o sa vezi pe joja un nivel mai mic, ca doar mai e de scurs, si o sa completezi desi nu era cazul. cat timp dureaza sa se scurga cred k depinde de multe chestii - de exemplu vascozitate care e influentata de temperatura.

concluzia e ca fiecare face cum vrea sau cum crede mai bine. bafta all!

:icon_thumright:

Modificat de cataaaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acum sunt un pic off topic dar am vut o problema cu uleiul-chiulasa-pompa (face spuma in baie) si de atunci sunt super atent cu uleiul.

cel mai bine il verifici dimineata daca masina a stat pe un loc drept bineinteles, ce tot atatea batai de cap.

in mod normal intr-o 1 h uleiul trebuie sa fie scurs tot in baie. :frigbaitata:

Modificat de ygor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca uleiul trebuie verificat la cald, pentru ca la temperatura la care se incinge motorul uleiul se mai si dilata putin. Eu am observat personal chestia asta. Am verificat la rece, dimineata, si era cam pe la jumatatea jojei. Mai tarziu am verificat la cald si era aproape pe maxim. Probabil ca si asta e unul din motivele pentru care producatorul recomanda verificarea uleiului la cald. Imaginati-va ca daca verifici la rece si vezi ca e pe jumatate, unii or sa aiba tendinta sa completeze, ca sa fie destul. Si dupa ce au plecat cu masina si motorul s-a incalzit, s-ar putea ca nivelul uleiului sa atinga un nivel cam prea ridicat.

Eu, cand ma hotorasc sa verific uleiul, merg cu masina pana s-a incalzit bine de tot, o parchez pe o suprafata plana, stau 15 minute, ca sa las timp uleiului sa se scurga in baie, dupa care verific.

Cele ce vi le-am spus sunt parerea mea. Pun pariu ca daca intrebi 10 mecanici despre cum e bine sa verifici uleiul o sa primesti cel putin vreo 3 variante.

Ca o remarca suplimentara, atunci cand trebuie completat ulei e bine sa se puna cate putin (2-300 ml), se sta cateva minute pentru a permite nivelului de ulei din baie sa se stabilizeze si apoi se verifica. Daca mai este necesar se repeta operatiunea, de asemenea folosind cantitati mici si lasand cateva minute intre completari pentru ca nivelul verificat sa fie cat mai aproape de realitate. In plus, parerea mea, e bine ca aceste completari sa se faca cu motorul cald, din motivele expuse anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

sal...este  normal  ca uleiul   sa stea un pic  mai  jos cand este frig afara?azi am masurat  cu  joja si parca era mai  jos ca de obisei..ms

Modificat de maryodavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal...este  normal  ca uleiul   sa stea un pic  mai  jos cand este frig afara?azi am masurat  cu  joja si parca era mai  jos ca de obisei..ms

 

 

Dilatare termică
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se verifica la rece cititi manualul!

post-132013-0-28181600-1427400929_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!