Jump to content

Ulei cutie tiptronic


alex2oo5
 Share

Postare recomandată

Ulei cutie tiptronic la VW Passat 2001 - 67500 km

la unele service-uri mi-au spus ca nu trebuie sa schimb iar altele mi-au zis sa schimb imediat ca daca nu se strica cutia .......si din cate stiu eu e destul de scumpa : ( , va rog spuneti-mi ce stiti dar numai daca sunteti siguri !

multumesc !

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • valeron

    25

  • JGD

    9

  • R Z F

    8

  • clpos

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se pare ca prin state baietii schimba des uleiul de cutie cu Mobil1 ATF.

Eu am luat de la augsburg 1 litru ca sa completez nivelul(mi-a curs ceva cand am busit masina).

La un moment dat am auzit pe tdiclub.com ca ar fi mai bun Mobil1 decaqt cel OEM.

Vezi ca sunt 2 tipuri de ulei, 2 specificatii.Eu l-am luat pe cel nou.Filtrul pare scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat si eu destul de mult pe tema asta...si baietii in state zic sa il schimbi pe la 90 mii km.

Am discutat problema aici, la reprezentanta si tehnicienii mi-au zis ca, atunci cand a fost conceputa masina inginerii germani ar fi construit cutia automatica in asa fel incat nu e nevoie sa fie schimbat uleiul.

Dar , pe forumul din state, se vorbeste ca , aceiasi ingineri germani ar fi revenit asupra ideii de a nu schimba uleiul si ca il recomanda la 90 mii km.

Cand am intrebat aci, tipul de la reprezentanta nu mi-a sugerat sa schimb uleiul, argumentand cu faptul ca, la schimb vascozitatea ar scade (zice el din cauza ca nu cor mai fii in uleiul nou, curat, toate depunerile care intervin in urma uzari rotilor de acolo?!?)si nu ar mai merge la fel de bine.

Nu prea am crezut bazaconiile dar nu l-am schimbat ca mi s-a parut cam scump.(imi cereau in jur de 250 euro si nu dispuneam de parale). Toti baietii din state care au facut schimbul dupa 90 mii km sau mai bine au spus ca e super si ca se simte o diferenta reala.

nu demult am completat uleiul, si acum am 246 mii km facuti cu acelasi ulei.daca dau de bani poate il schimb...

Eu unul ti-as sugera sa il schimbi la 90 mii km ...si daca esti multumit sau nu, sa ne spui si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am schimbat sapt trecuta lichidul de transmisie + filtru si bineinteles ganrnitura baie pentru tiptronicul meu. Am folosit Pentosin ATF, se pare ca e acelasi fluid(ulei) ca ala de la reprez, difera doar ambalajul. Am scos 5.4l, am bagat 5.8l. Lichidul arata bine la 97k mile (160k km), se poate sa fi fost schimbat inainte, nu stiu... Nu e o cutie care sa nu necesite intretinere, VW America zice ca e sigilata si nu necesita service pentru ca intr-adevar duce 100k mile cat e cea mai mare garantie aici. Dupa aia nu e mai e problema lor.

Prin State intr-adevar se mai pun alte uleiuri la jumate de pret, pe www.passatworld.com gasesti mai multe informatii, dar eu m-am dus pe solutia sigura.

Nu am simitit decat o singura diferenta... la rece, dimineata, pe automatic schimba mai rpd din I in II fara a ambala motorul inutil. Totusi nu schimba chiar cum ar trebui.

Nu poate sa fie 250 euro. In state uleiul e 10$/l, set complet (garnitura baie, filtru, garnitura filtru) e pe la 25$. Deci piesele cam 85$, poate ar fi bine sa mai comanzi si vreo 3-4 suruburi ptr baie in caz ca se duce vreunul (in total sunt 26). Treaba e destul de simpla, 2 ore la un mecanic serios, dar e un do-it-yourself in 3-4 ore.

Tiptronicul de pe B5 meu din 1999 e facut de ZF, cred ca si al tau ... codul VW ptr transmisie e 01V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

As vrea sa schimb si eu uleiul in tiptronic si intrebarea mea ar fi daca cineva a pus mobile atf 220, mecanicul mi-a spus ca nu are rost sa dau 80 ron pe litru cand asta e la 17 ron.Mentionez ca a reparat o gramada de cutii automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut; de unde este mecanicul ca as avea si eu nevoie de o revizie la cutie facuta de cineva care se pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

eu am schimbat uleiul din cutie,asa pot sa va povestesc cum a fost: deci, uleiul a fost scimbat in momentul in care am cumparat masina de la o autoconcesionarie in Italia.Am probat masina si cu vechiul ulei si intradevar patina intr-o veselie...Oricum nu stiu ce ulei au bagat,cat si in ce fel,in schimb cu uleiul nou a mers mult mai bine masina. Dupa ce am facut vreo 1000 de km a inceput sa curga uleiul din cutie...o duc inapoi la tip si asta ii mai baga vreo nustiucat ulei in ea...si mai imi consuma si o juma de rezervor de mi-a dat-o inapoi cu spatele plin de motorina nearsa(fum),semn ca nu a fact multi km cu ea... Bun!mai merg si eu cu ea asa pana ce a inceput sa schimbe ca draq si curgea ulei din ea ca la robinet...o duc inapoi si tipu trebuie sa mi-o dea inapoi NOUA!!

Mai tarziu,dupa vreo 2400 de euro si nu stiu cate zile si stres...ma anunta ca masina e gata si ca era din cauza ca bucsa din centrul comvertizorului de cuplu(mi l-a aratat pe cel vechi care era aruncat la gunoi...cine stie daca e adevarat...)era roasa rau si pe acolo pierdea ulei! Mi-a schimbat si ceva alte piese(asa zicea el) ambreiaj anterior ca era un pic ars,ceva pompe de ulei?,si parca ceva valve...in sfarsit masina mergea acum fantastic de bine!nu mai se auzea nimic din cutie si mi-au disparut si niste vibratii ciudate...

Si acum "on topic".... 1. merita sa schimbi uleiul numai daca ai probleme.

2.daca simti ca iti patineaza cutia schimba uleiul

3.daca schimba vitezele naspa(ciudat)schimba uleiul

4.daca mergi mai "grabit" schimba uleiul mai des

5.daca ai sute de mii de km in bord dar cutia merge bine,nu ai probleme,NU schimba uleiul,nu te lega la cap fara sa te doara.

6.daca ai cip pe motor,si trage de rupe shimba uleiul mai des.

De ce trebiue schimbat uleiul?ce legatura are uleiul cu functionarea cutiei?cum poate influenta calitatea uleiului in felul cum schimba si functioneaza cutia?De ce e bine sa pui uleiul original vw?

Raspunsul la aceste intrebari si poate si la altele pe care nu le-am mentionat este urmatorul:mecanica cutiei Tiptronic se bazeaza pe hidrodinamica,actorul principal fiind uleiul.Automatismul cutiei se bazeaza si ea pe un ECU si din pacate "mapele"cutiei nu sunt asa de elaborate ca cele a motorului.Un parametru foarte instabil ,cel a calitatii uleiului, genereaza probleme foarte greu de prevazut.Insusi VW a trebuit sa isi revada pozitia fata de nemurirea cutiei,si acum recomanda in soapta sa schimbi uleiul pe la vreo 90 de mii...(se pare ca uleiul se arde di cauza frecarilor)

ps:din propria experienta recomand,in urma schimbarii uleiului, strict original,sa se faca un "rodaj" de minim 3000 de km,si in acelasi timp schimbati si uleiul in motor,sa fie de calitate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

si pe mine ma-r interesa dar la cutie tiptronic (passat 1.9 tdi 115cp 2000 variant)

...

Este interzisa postarea mai multor probleme intr-un singur topic.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul uleiului la 90k e valabil si la DSG??? Ca si astuia ii zice tiptronic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG se schimba la 60k. Vezi ca exista discutii (topic-uri) legate de DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Sal baieti. Va recomand sa schimbati cat mai repede uleiul si flitrul la cutiile tiptronic deoarece ele reperezinta practic viata cutiei. Eu am schimbat si m-a ajuns totul in jur de 5 mil. Am schimbat filtrul si uleiul (5 L - au intrat) si acum nu mai am nicio grija. Am bagat ulei Febi special ptr cutie tiptronic G 025 126 A 26 parca. Precizez ca uleiul era murdar tare, avea namol. Cutia mergea bine si inainte si dupa, dar ptr siguranta l-am schimbat. Mentionez ca inainte am fost la reprezentata VW si toata operatiunea ma costa 13 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precizez ca uleiul era murdar tare, avea namol.

Si marmota invartea in ciocolata :D . Ca-si schimba culoarea ,e una dar, namol(!?)...hai sa nu exageram.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se referea la nivelul de pilitura care se afla pe magneti. Parea namol la prima vedere cand am scos baia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat uleiul din cutie undeva prin decembrie anul trecut cu Mobil1 ATF 220. Problema e ca de 1 luna au inceput sa apara niste vibratii urate in mers in jurul turatiei la care masina schimba vitezele (undeva intre 2000-2500). Ieri am completat cu ceva ulei, cam 250-300ml si vibratiile sau redus. nu mai am probleme cand se schimba din 1 in 2 sau din 2 in 3 dar tot au aparut de vreo 3 ori in 120 km. Ma gandesc sa mai pun putin astazi si sa vad care este reactia cutiei. Intrebarea mea si nelamurirea este de ce in asa scurt timp a trebuit sa completez cu ulei. Ma gandesc sa o duc la service si sa o ridic pe elevator sa verific etanseitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna tuturor,mecanicul mi-a pus in cutia de viteze tiptronic de pe masina(VW passat)-ulei CASTROL TQD3,pana acum masina imi merge bine si fara probleme,incercati si voi,pretul e aproximativ 21 RON/L.Mentionez ca pana acum am deja 5000 de km parcursi.BAFTA!

Modificat de fauremy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stiu ca discutia s-a cam incheiat cam de multisor dar..............Am gasit pe un site american (cred ca cel de vw) ca la cutiile tiptronic ulei se schimba la 10 ani(!!!!!) si se completeaza la fiecare 60.000 de km.(transformat din mile). Concluzia, din punctul meu de vedere, este urmatoarea : 1. americanii sunt mama cutiilor automate si or stii ei ce vorbesc ! 2. Am observat in schimb, ca la ei sunt alte pretentii...iar marii producatori fac caroserii si motoare speciale pt. piata americana(vezi Routan-ul !) si poate si altfel de uleiuri ! Acum.......fiecare cum apreciaza...................eu cel putin asa am sa fac .... D-zeu cu mila ! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corecte observatiile tale. :)

Si eu am un coleg care e si cetatean american si nu-i venea sa creada ca la cutiile automate trebuie schimbat uleiul asa des, obisnuit fiind cu automatele americane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce fel de ulei trebuie pentru o cutie automata DMX montata pe un motor AFN?

merci

Modificat de Adi Ardelean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva vreun mecanic bun la care sa schimb si eu (tot) uleiul din cutie? nu doresc doar completare.

si o recomandare de ulei (cel mai bun) pt masina din profil? (motor AVF daca are vreo imp. cutia nu stiu ce cod are)

merci

Modificat de JGD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun ulei e uleiul original VW.(nu are brand scrie doar ulei pt cutia xxx VW)

Il comanzi de la magazinele de piese (nu prea sta pe stoc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(nu prea sta pe stoc).

... si e foarte (din punctul meu de deplasat de) scump... Cand mi-am schimbat uleiul parca am dat 70 RON/litru.

Cred ca mai bine bagi unul normal de cutii automate care e 20RON/litrul si il schimbi mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as putea incerca sa bag acum unul ieftin, si apoi sa il schimb iar foarte repede, peste cateva mii de km

mi-a zis un mecanic de cutii autom. ca este ca si cum l-as schimba de tot, nu doar completare

a facut cineva, merita?

are cineva experienta in schimbat complet de ulei?

se poate face si fara sa dau cutia jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as putea incerca sa bag acum unul ieftin, si apoi sa il schimb iar foarte repede, peste cateva mii de km

mi-a zis un mecanic de cutii autom. ca este ca si cum l-as schimba de tot, nu doar completare

a facut cineva, merita?

are cineva experienta in schimbat complet de ulei?

se poate face si fara sa dau cutia jos?

Salut, poti sa schimbi uleiul in cutie fara sa o dai jos...ii dai drumul pe la buson ca si la motor, pe urma dai baia de ulei de la cutie jos, pe urma desfaci convertizorul de cuplu si iti curge uleiul tot. Dar eu te-as sfatui sa nu faci asta tu sau altcineva daca nu sunteti specialisti... la voi la Bucuresti e un baiat bun in cutii automate, eu la el am fost cand aveam automata si am avut prb cu ea si f multumit am fost de munca depusa si de cunostintele sale in acest domeniu...daca te intereseaza sa mergi la el caut nr de tel ca de 2 ani de cand am fost eu la el am schimbat multe tel si nu mai stiu unde ar fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....pe urma desfaci convertizorul de cuplu si iti curge uleiul tot. ... Cum se face asta?? de operatia asta nu am mai auzit....si mai ales la cutiile ZF de passaturi.....O avea convertoru vreun buson de care nu se stie ?? Foarte ciudat !! Ori, din cate stiu io, "ca sa desfaci convertoru" la passat, trebuie sa dai cutia jos si sa il tai cu flexu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!