Jump to content

Turometru Golf3 1.9d


b-66-six
 Share

Postare recomandată

salut,

am si eu o nedumerire legata de turometrul de pe masina din semnatura.

pana cu o luna in urma am avut bordul (ceasurile) fara turometru. am luat un bord sh care in locul ceasului are turometru. am desfacut bordul si l-am schimbat. turometrul vad ca functioneaza. turatia la relanti este normala, dar atunci cind trag socul nu vad nici o schimbare ( in carte am vazut ca turatia ar trebui sa creasca pana la 1050rpm). mentionez ca socul functioneaza (daca nu e tras cind motorul e rece, masina porneste cu trepidatii mai mari si isi revine imediat ce trag socul).

am citit si alte topic-uri legate de subiect dar nu am gasit decat ca la motoarele diesel turatia este luata de la mufa W de la alternator. la mine nu este legat nimic la acea mufa.

intrebarea mea este de unde vine semnalul la turometru? (unde este citita turatia motorului?)

si inca ceva. vitezometrul este in mph. asta nu ma deranjeaza pt. ca este afisat si in km/h cu cifre mai mici. ce ma deranjeaza este ca afisajul digital de jos imi da distantele in mile. se poate face ceva sa imi arate in km. (de fiecare data fac socoteala cind fac plinul cam citi km ma tine motorina si apoi trebuie sa fac transformarea in mile - destul de enervant).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu are pe alternator,atunci sigur are un senzor pe volant,si de acolo isi ia turatia. dar eu stiu ca turometrul de benzina nu se potriveste si la diesel,adik nu indica corect turatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turometrul e luat de pe un alt diesel. merge corect. singura problema e ca atunci cind trag socul nu vad nici o scimbare la turometru, dar se simte ca a crescut turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turometrul cumparat la cat are zona rosie ? Daca e dupa 6000 rpm atunci e de benzinar .

SEmnalul din cate stiu il ia de la borna notata cu 'W" de pe alternator. Verifica sa nu ai contacte imperfecte la borna W de pe alternator. Cu o lampa stroboscopica ( nu de aia pontru reglarea avansului ) se poate vedea turatia reala a motorului si o poti compara cu cea indicata de turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turometrul nu este de benzinar. intra pe zona rosie inainte de 5000rpm. contact imperfect nu pot avea pe clema W pt. ca nu e legat nimic acolo. acum am alternator Bosch (care are clema W pe el), dar inainte aveam alternator Valeo care nu are acea clema. turometrul a mers cu ambele alternatoare.

referitor la kilometraj care este in mile (partea cu afisaj digital = trip) stie cineva daca se poate face sa arate in km? presupun ca este o memorie eprom care ar trebui rescrisa, dar nu stiu unde as putea face asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

deci pana la urma se poate monta turometru daca nu am avut,si eu am alternator valeo.

va multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se poate.Iti trebuie ceasurile si le conectezi la mufe, atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ca banuiesc ca initiatorul topicului s-a dumirit pana acum: socul la motoarele diesel nu ridica turatia, ci modifica avansul la aprindere. deci turometrul "merge"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am o problema asemanatoare la masina din semnatura cand trag socul nu se simte ca ar creste turatia motorului, turometrul nu indica nici o crestere de turatie dar daca imping un pic socul se simte cum se trage socul inapoi.

A mai avut cineva o problema de genul asta?Si daca da ce e de facut..

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niku_nd4spd, chiar inaintea ta a postat colegul dragosvm faptul ca: socul la motoarele diesel nu ridica turatia, ci modifica avansul la aprindere. deci turometrul "merge".

Cred ca raspunsul la intrebarea ta este: nu ai nicio problema si nu este nimic de facut :D ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam in postul meu nu se simte cresterea turatiei la motor cand trag socul acum ceva timp se simtea indiferent de vreme acum chiar daca trag socul chiar daca nu-l trag motorul porneste la fel chiar si cand este foarte frig afara

Eu stiu ca daca modifici avansul ai motorul mai turat la relanti sa ma corecteze cineva daca gresesc

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca am ceasuri de bord la care kilometrajul incepe de la 20km/h si montez alte ceasuri la care kilometrajul incepe de la 0km/h o sa imi indice corect viteza?

mersi:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

la mine la motorul diesel cand trag socul turatia e undeva pe la 1100rpm cand il bag inapoi(socul)sta intre 900 si 1000rpm, dupa ce merg cu masina ceva, mai exact cand ajunge apa aproape de 90grade turatia e la 900rpm e normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog 64, e normala problema asta a mea de care am pomenit mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai auzit de "problema normala" :))

Dar dupa cum am mai spus si mai sus. Nu ai nici o problema. Masina functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul functioneaza normal cat timp este rece (<60 grade),crescand relantiul.Pe masura ce se incalzeste relantiul scade.NU este nicio problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da verificati indicatia turometrului cu ac, prin combinatia in care iti arata turometru digital in locul numarului de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
adrianviperdodge2012

Salut,am o problema.M-am gandit sa curat putin motorul si am inceput sa il sterg pe diferite piese:furtune,plastice,diferite..)L-am sters cu o carpa imbibata in sapun lichid,sa degreseze murdaria,iar carpa am stors-o cat de tare am putut sa nu imi creez probleme singur).Dupa ce am terminat operatiunea am pornit motorul si am observat ca acul de la turometru facea cam asa:cand acceleram sa zic pana la 2000RPM si ii dadeam drumul la acceleratie>turatia motorului scadea(observam clar asta)iar acul de la turometru statea cam 0,5~1 secunda si dupa scadea si el in ture.PE SCURT ACUL DE LA TUROMETRU INTARZIA SA SCADA IN TURE DAR DACA CRESTEAM TREPTAT RPM se ridica brusc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o ca se usuca si isi revine. Eu m-am jurat ca nu il mai spal vreodata. Nici nu-l mai sterg macar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este chiar recomandat sa speli motorul. Eu unul nu suport sa il vad nici macar prafuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!