Jump to content

Acceleratie Cu 'hopuri'


dbk
 Share

Postare recomandată

Nu stiu sigur daca e o problema, de aceea ma adresez voua.

Am cumparat de curand masina din semnatura. Are 85.000 km reali (spun "reali" pt ca am luat-o de la un prieten; a fost cumparata de noua din ro si ii cunosc toata istoria).

Masina merge ok, zic eu (n-am mai condus alt avf ca sa fac o comparatie), insa in momentul cand accelerez puternic, indiferent de treapta de viteza, apare o intrerupere de aprox. juma de secunda. In general, daca e cazul sa accelerez puternic, o fac numai dupa ce trec de 2000 rpm iar intreruperea apare pe undeva pe la 2300-2400 rpm. Mi s-a intamplat o data sa accelerez puternic incepand cu 1800 rpm iar intreruperea a fost pe la 2000-2100 rpm.Alta data mi s-a intamplat sa accelrez brusc pe la 2700 rpm iar intreruperea a aparut la 3000 rpm sa zicem...ceea ce vreau sa spun e ca nu ezita la fix o anumita turatie, ci la cateva secunde dupa ce incepe sa accelereze.

Mentionez ca prin accelerare brusca sau puternica, eu inteleg pedala la/aproape de fund.

Repet, nu e stresanta problema. Dureaza foarte putin si nu prea incurca cu nimic insa ma tem sa nu se agraveze.

Am folosit functia search si am mai gasit doua probleme asemanatoare insa user-ii respectiv raportau o problema asemanatoare numai in treapta a 2-a. La mine se intampla in toate treptele.

Ca sa va faceti o idee mai buna despre masina:

- prietenul meu a schimbat uleiul, filtrul de motorina si ulei, placutele de frana la 80.000 km (eu am luat-o la 83.000 km). nu mai tin minte sigur, insa cred ca filtrul de aer e neschimbat de ceva timp, in plus am observat ca furtunul de la suprafata, prin care se face aspiratia dinspre radiator are o crapatura micuta)

- am observat si ceva pierderi de ulei pe furtunul care intra in intercooler. in plus este legat cu sarma de o chestie din apropiere.daca indepartez sarma scoate un ticait continuu care concureaza cu ticaitul normal al motorului (asta ma enerveaza si pe mine...furtun legat cu sarma la passat e prea de tot, o sa-l inlocuiesc cat mai repede posibil)

- parere personala: zgomotoul motorului in interior este cam mare. Poate sunt obisnuit cu loganul dci al lu' taicamiu care are un sound mai linistit (pe undeva e normal...1.5<1.9, puterea pe jumate, la fel si cuplul) ...nu stiu...trebuie sa rog pe cineva care e obisnuit cu avf-ul sa faca o tura cu ea.

Astept parerile voastre, multumesc !

EDIT: Am uitat sa intaresc aspectul urmator: lucrul asta se intampla numai la acceleratii puternice. Cand accelerez usor nu se intampla asa ceva

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Thheo

    8

  • doctorul

    8

  • C o s m i n

    7

  • Extreme

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

depinde cum a mers amicul tau cu masina in cei 80 de mii de km.

poate e de la turbosuflanta si agata... trebuie curatata. da vad ca citeste si cipos topicul... iti zice el daca e asa.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbina m-am gandit si eu insa nu pare a fi un limp mode in toata regula. Din ce am citit aici pe forum atunci cand agata ramane si fara putere pana se reporneste motorul.La mine nu e vorba de asa ceva. Accelereaza puternic, dupa 2-3 secunde ezita juma de secunda iar dupa aceea isi continua accelerarea fara nici o problema.

Pe cipos il astept si eu :D .

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am observat acest "fenomen"...dar la mine apare numai la schimbul din 1-2, 2-3...

Cand accelerez puternic, dupa ce am schimbat in treapata superioara si o calc ca sa continui accelerarea apare aceasta ezitare mai bine zis "moment mort", care tine...o juma de secunda, cum spui si tu... :D

La mine poate e din cauza ambreiajului...care a inceput sa prinda cam sus...prea multe liniutze... :Driver:

Astept si eu pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit ce patesti tu (sughita cateva clipe cand accelerezi mai in forta ) iar cu timpul ( in cateva mii de km )a trecut la agravarea problemelor - limp mode care se manifesta in urmatorul fel:

Peste 3000 rpm cadea brusc puterea , acceleratiile erau lenese si cu cat apasai mai tare pe acceleratie cu atat devenea mai indaratnica . Mai mult de 120 nu prindea .

Solutia a fost curatarea turbinei dupa care totul a revenit la normal .

Inreaba-l pe Cipos ca se baga la asa ceva sau .... poate ai alte variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un passat 2001 si in treapta a 2 pe la 1900-2000 rpm daca accelerez (numai cate o data mi se intampla) mi se zgaltaie masina ca si cum nu ar accelera cateva milisecunde, sau accelereaza mai putin, parca ar fi ceva infundat.

Precizez ca de cand am facut ultimul schimb de ulei a trecut cam un an si 3-4 luni si cam 9000km, la 10.000km am zis ca-i fac revizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vreun tuning? sa nu fie asa numitul efect de surging... dar la softurile stock n-ar trebuie sa se simta.. potae sa fie un semn de oboseala al turbinei, eu am avut

parte la fosta mea bora de o perioada de vreo 1 an de astfel de simptome pana mi-a crapat turbina de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare cam ciudat sa pice asa repede turbina (la doar 80.000 km). Dar asta e ...o sa-i fac o vizita lui cipos in viitorul apropiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu zice nimeni ca "a picat" turbina, probabil sunt doar depuneri de calamina; se curata si gata.... si daca s-a mers batraneste cu masina in cei 80 de mii de km, adica subturat, chair nu cred ca este ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici un tuning!

Iar masina trage foarte bine! Sper sa nu fie turbina.

Am sa-i schimb filtrele si am sa vad daca mai face.

Am avut mai de mult un opel kadett si facea ceva de genul asta dar mult mai accentuat si au fost tampoanele de la motor, sar putea sa fie si aici dus vre-un tampon?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina nu e picata, dar la 80 de mii mi se pareca prea devreme sa se spuce de facut figuri, nu se aude nici un fasait la motor? cel mai bine ar fi sa faci un log pe turbina si sa vedem ce presiune are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma confrunt (chiar daca nu cred ca este chiar asa de rau ca la tine) cu o problema asemanatoare in sensul ca atunci cand accelerez mai puternic, in intervalul 2200-2700, masina trage mai prost.Nu are ce sa fie decat debitmetrul care cred eu ca nu lucreza in parametri, chiar daca l-am schimbat acum vreo 30000 km.Si poate ca nici injectoarele sa nu lucreze cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca daca o duci la Cipos, si daca este de la turbina o dibuieste el. Mie mi-a rezolvat atat problema pe care stiam ca o am cat si pe cea pe care nu stiam ca o am (turbo lag).

Nu cred ca este volant. probabil ca sunt unul dintre cei care a distrus cel mai tare o volant de Passat TDI, si iti spun ca simptomele sunt altele decat scaderea de putere. La mine parea ca se rupe in doua masina, trepida din toate incheieturile, dar putere tot aveam. Daca ti-ar patina ambreiajul ai vedea ca se tureaza si abia apoi pleaca.

Oricum chestia cu ambreiajul poate fi o cioaca: masina este puternica si daca tu nu ii dai turatie suficienta, dar dai drumul la ambreiaj repde pana sus, va tremura, cum fac toate masinile, dar nu ii opresti motorul (cum s-ar intampla in cazul benzinarelor) din cauza cuplului mare. Parearea mea sa nu te arunci la schimbat volant decat daca faci drumuri lungi. Ca om care am distrus o volant la modul absolut (ieseau arcuri si bile din ea), pot sa iti spun ca odata dusa complet mai schimbi viteza de cateva sute de ori maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din pacate nu pot ajunge prea curand acasa ca sa ma ocup de masinuta. Cand voi ajunge voi apela la cineva sa fac un log pe vag-com.

In legatura cu fumul: toti prietenii mei au ramas masca din clipa in care am luat-o. Nu scoate nici un pic de fum. Indiferent ce i-ai face. Am pus pe unul sa mearga in spatele meu si sa observe daca fumega. Am mers in toate felurile, subturat, forja etc... nimic, nici un pic de fum.

L-am intrebat si pe prietenul de la care am luat-o daca a observat vreodata ca fumega si mi-a zis ca, doar dimineata, cand o pornesc, sa fiu atent la esapament, ca scoate ceva fum.

Mentionez ca tipul asta a mers cu ea, in principal in afara orasului. In oras isi folosea loganurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant si ambreiaj se exclud (in cazul in care nu patineaza). Patinarea de obicei apare la turatii joase si nu la 3000 rot/min.

volant si ambreajul se manifesta cu totul si cu totul altfel.

Ce trebuie sa faci este un log in mers pentru a putea urmari valorile (feedback-le de la senzori) ... mai apoi o interpretare si daca se poate observa ceva din log (foarte probabil), trase concluzii ...

Nu mai pierdeti timpul cu presupuneri.

Later edit: NU cumperi si nu schimbi nimica pana nu faci log-ri cu cineva care poate sa si interpreteze si sa la faca cum trebuie.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect ce spune sebica. volant si ambreiajul nici nu intra in discutie. Eu zic ca ar putea fi o problema cat se poate de stupida, foarte probabil mecanica, poate chiar legata de potentiometrul pedalei de acceleratie. "Locul" unde se intampla prea e acelasi. Sau o fi ceva rugina pe actuator si agata putin in acelasi loc. Sunt impresionat ca spui ca nu fumega deloc deloc. Felicitari.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru urari :vaidecapulmeu: . Ma gandesc ca nu fumega pentru ca fostul proprietar a facut 70-80% din drumuri in afara orasului. Probabil ca dupa ce o voi innebuni eu prin Bucuresti, va incepe si ea sa fumege (desi sper sa nu se intample asta..).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

I-am facut schimbul de ulei si o luna de zile nu mi-a mai facut de loc, acuma iar a inceput mai slabut si acuma in treapta a 3-a. Ce sa fie oare? Nu simt doar foarte rar aceasta chestie si pe drumuri bune, este un zgaltait foarte fin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acest smptom, exact cum spui tu, pe la 2000 rot/min. Dar numai dimineata cand e rece, in primii km, si in treapta a 3-a am observat eu. De o vreme parca totusi nu mai face. Pentru o secunda parca ceva infraneaza motorul, apoi revine la loc si gata. Si toata ziua nu mai face. Sper totusi sa nu fie turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit ceva de genul asta si era vorba de un injector ( o pompa injector ca este pd ).De fapt injectorul era ok dar nu facea contact bine papucul care il alimenta cu curent.Deci strans papucu reglat unghiul la injector si totul este ok.Dar asta a fost la mine ......oricum simptomele sunt la fel deci vezi un specialist :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic: imi zice si mie cineva cum testez injectoarele cu vagu? (scuze moderatorilor stiu ca s-a mai discutat dar acuma chiar nu mai gasesc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grupul 13 pe engine, dar fa si un log pe turbina si vezi cum stai cu presiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul asta "se leaga" foarte bine cu altul si anume "ezitare la accelerare puternica"...

se pare ca ambele sunt fara raspuns...doar presupuneri...

nu poate nimeni sa clarifice situatia??? :lol:

se asteapta pareri avizate... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concret, geometria variabila la turbina intarzie si de atsa exista acea ezitare, sau un furtun de vacum spart poate duce si el la aceleasi simtome

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!