Jump to content

Probleme temperatura antigel


s_c
 Share

Postare recomandată

Din ciclul "defectiuni la care rezolvarile clasice nu se aplica" (si care nu stiu de ce mi se intampla mie):

Audi A4, 1.6i, motor ALZ, 2001 (B5.5)

(sar peste cronologia evenimentelor si postez doar determinarile concrete)

- cateodata indicatorul temperaturii apei "se duce" la 120C si apare alerta de lichid de racire (de vreo 5 ori in 3 zile)

- daca opresc si repornesc imediat motorul acul coboara repede (cam in 5..10sec) inapoi la 90C (nu sare inapoi, coboara cu 30C / 5sec)

- cand "se intampla" Vag-Com spune in Engine 90C (aprox) si in Instrument Cluster 120C (aprox)

- sincer nu prea cred ca motorul fierbe - nu bolboroseste in vas, daca opresc motorul si deschid busonul vasului se aude doar un poc scurt (se depresurizeaza) dar nu incepe sa fiarba datorita pierderii presiunii

- cred (nu sunt sigur) ca atunci cand "se intampla" incepe sa bage caldut prin climatizare

- am schimbat sonda de temperatura si nu s-a rezolvat

Sunt stupefiat si iritat :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    40

  • Automotive Electronics

    10

  • ender

    5

  • cmiron

    5

Sunt doi senzori diferiti (pentru ECU si pentru IC).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt doi senzori diferiti (pentru ECU si pentru IC).

<{POST_SNAPBACK}>

Eu stiam ca e un singur senzor (housing) cu 4 pini. Unde e al doilea senzor (cel pt. IC) atunci? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G60 Coolant temperature sensor for instrument cluster

Engine Coolant Temperature (ECT) sensor (B10)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa... m-ai pierdut

Asta e valabil la benzina? Ai luat-o din ELSA?

Eu stiam ca exista G2 (pt. IC) si G62 (pt. ECU) in acelasi housing cu 4 pini (pe care l-am schimbat), localizat sus, in spatele chiulasei. Ai vreo poza a compartimentului motor sau macar o localizare scrisa a senzorului despre care spui tu?

Sunt confuzat :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, gresala mea. Am citit dintr-un pdf pentru Corrado.

Da, la tine perechea de senzori este G2/G62. Sa nu ai ceva probleme de contact, daca zici ca senzorii sunt OK.

VAGCOM-ul ce eroare stocheaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e, ca nu exista nici o eroare, nici in engine, nici in IC. O supozitie era ca fac scurt firele (=> rezistenta 0 => fierbinte) dar ma gandesc ca asta ar fi stocat o eroare.

Nu am acces la ELSA acum, dar pe audiworld am gasit (la alte motoare de pe A4 ca 1.6 n-au aia) o chestie care se cheama F76 si care pare a fi o termocupla care trimite si semnal catre IC. Poate cineva cu o ELSA in fata sa-mi confirme sau infirme existenta unui astfel de senzor pe motorul meu, pls?

De asemeni, daca cineva (cu o ELSA) ar putea interpreta schemele electrice a.i. sa-mi spuna ce senzor trimite semnal catre IC, iarasi as fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pura curiozitate... cat costa un bord?

M-am uitat si in canalele 49c si 51c de pe climatronic - primul indica "engine coolant temp" (VC arata ca este identic cu meas. block din IC) si al doilea "engine temperature" (care sta fix la 90C desi meas. bock din Engine arata 96C). Ce inseamna fiecare din ele?

EDIT: Toni a verificat si e "sarma" directa G2 -> bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o presimtire ... sper sa nu fie adevarata.

Mergi la masina si scoate mufa de la senzorul de nivel din vasul de expansiune. Vezi daca in mufa se gaseste lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o presimtire ... sper sa nu fie adevarata.

Mergi la masina si scoate mufa de la senzorul de nivel din vasul de expansiune. Vezi daca in mufa se gaseste lichid.

<{POST_SNAPBACK}>

De acord, dar nu apare doar martorul de bord... se duce si acul de temperatura la capatul scalei. Deci nu e doar senzorul de nivel, e si ceva legat de temperatura. De asemeni "se reseteaza" la oprirea/repornirea motorului.

De ce speri sa nu fie adevarata presimtirea? Sau nu inteleg eu unde bati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am verificat - masina e a tatalui meu. O sa verific deseara (sper).

Voi citi link-ul... multumesc (sper sa nu fie asta :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
Din ciclul "defectiuni la care rezolvarile clasice nu se aplica" (si care nu stiu de ce mi se intampla mie):

Audi A4, 1.6i, motor ALZ, 2001 (B5.5)

- am schimbat sonda de temperatura si nu s-a rezolvat

Sunt stupefiat si iritat  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:)) daca firele sunt OK atunci ori ai nimerit o sonda defecta chiar de noua, ori ce e mai grav driverul intern al ceasului de apa o ia razna indiferent de rez. sondei (G2 e pt.bord si G62 e pt ECU) in momentul aparitiei defectului.Acelasi driver comanda si led-ul de avertizare .Ar fi bine sa ai un bord de proba cam 10 zile si atunci ai putea sa-ti dai seama exact care e buba sau sa desfaci ceasurile de bord si sa te uiti dupa lipituri reci.Bafta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vioelectric
Am o presimtire ... sper sa nu fie adevarata.

Mergi la masina si scoate mufa de la senzorul de nivel din vasul de expansiune. Vezi daca in mufa se gaseste lichid.

<{POST_SNAPBACK}>

salut. la ceea ce spune d-l ender vreau sa spun si eu ceva(poate e ceva bun sau nu in asta...) la vw golf 2 sau transporter daca e defect sau nu e lichid de ajuns in vasul de expansiune ,urca acul la maxim si palpaie leedul de la apa ,eu am rezolvat intotdeauna si cu succes aceasta problema punand in scurt cele 2 fire de pe vas(bineanteles pana facea omul rost de sonda respectiva :) ,unii merg de ani de zile asa :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu mi se pare ca ar fi lichid de racire pe fire

- faza draguta: pun contactul, masina rece, nu pornesc motorul si acul de temperatura incepe sa creasca lent pana ajunge la 90C. Acelasi reading constant crescator "de nebun" se regasea si pe canalele 49c si 51c de pe climatronic.

De unde isi ia climatronicul informatia pe care o afiseaza pe 49c si 51c? De ce creste temperatura singura cu contactul pus, fara sa mearga motorul? De ce mi se intampla mie? :lol:

EDIT: cat costa un bord? cum as putea obtine un bord "de proba"? daca se pune problema sa schimb bordul, pot macar pune unul cu computer de bord (consum & co)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S_C, vin si eu cu o idee, ce mi s-a intamplat mie la un Opel Vectra 1.7TD. Nu stiu cum e la audi, insa la Vectra aia era un firicel care venea de undeva din bord si care se prindea cu un papuc undeva in lateralul motorului. Imi cer scuze ca nu pot fi mai precis pentru ca a fost acum mult timp, dar daca acel "senzor" nu este la locul lui, exact ca si la tine, doar cu contactul pus, acul zbura la 90 sau 120 de grade. Verifica daca ai un astfel de senzor(ma refer la corespondentul sistemului de la Vectra la masina ta), poate e de la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ajutorul prietenilor de la Dan-Don am mai facut o serie de verificari. Astfel:

- sigur nu imi curge lichid din vas prin mufa senzorului de nivel (sper sa nu inceapa sa curga acum de bine ce am fatait mufa aia)

- s-au verificat continuitatile si masele pe cablaj si par a fi in regula

Pana una-alta sunt in standby asteptand sa vad daca mai "fierbe" (avand in vedere cat s-a tras ieri de firele acelea... cine stie).

Mi s-a recomandat si o persoana care s-ar ocupa de borduri stricate (multumesc Answers) - desigur, voi apela la respectivul inainte de a schimba bordul.

Intrebare: de unde citeste climatronicul temperatura pe care o afisezi daca intri in modul diagnoza - cel cu recirculare + aer in sus? din bord sau de la ECU? ca direct de la G2/G62 nu pare (pe baza a ce am descifrat din schemele electrice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Intrebare: de unde citeste climatronicul temperatura pe care o afisezi daca intri in modul diagnoza - cel cu recirculare + aer in sus? din bord sau de la ECU? ca direct de la G2/G62 nu pare (pe baza a ce am descifrat din schemele electrice)

<{POST_SNAPBACK}>

Toate informatiile(turatie motor,temp. ext,temp.antigel,A/C on/off s.a.m.d. circula intre calculatoare prin CAN-BUS (control area network, un fel de internet mai mic al masinii :) ) cu o viteza de 60----100Kb/s :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c nu a vrut sa afle asta.. ci care este de fapt senzorul sau alt device de unde preia datele ( chit ca vin pe can_bus )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
s_c nu a vrut sa afle asta.. ci care este de fapt senzorul sau alt device de unde preia datele ( chit ca vin pe can_bus )

<{POST_SNAPBACK}>

:) nu e vb de niciun senzor tati,de la calc. de motor J248(diesel) sau J220(benzina) datele pleaca spre un calc. numit GATEWAY (poarta de transfer),de acolo merg in toate calculatoarele masinii tot prin CAN-BUS(inclusiv in CLIMATRONIC) iar fiecare calc. isi ia datele de care are nevoie.Deci "senzorul sau device-ul " pe care il cauti este de fapt toata reteaua CAN care devine activa odata cu pornirea motorului :) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca tot n-ai inteles.. originea informatiei tot un senzor este.. cum ajunge la climatronic a inteles toata lumea ( si de fapt se stia ) ca vine pe acest bus de date.. el nu vorbea de date in general el vorbea de acele temperaturi in mod special! care este termistorul whatever else de unde traduce computerul informatia si eventual cine mai este implicat pe traseu.

In concluzie sa ma exprim mai natural: care este originea informatiei pt. cele 2 canale mentionate de s_c ?

Modificat de thheo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

In concluzie sa ma exprim mai natural: care este originea informatiei pt. cele 2 canale mentionate de s_c ?

G62>>>calc.motor>>>can antrenare>>>gateway>>>>>can comfort>>>>>>>climatronic. G2>>>>ceasuri de bord

Sonda de apa este originea informatiei de temp. apa.G62 pt. can-bus si G2 pt. cesurile de bord unde este si problema de fapt. Defectul e 100% in ceasurile de bord ........ :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e A4 2001 B5.5. Are CAN??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
Masina e A4 2001 B5.5. Are CAN??

<{POST_SNAPBACK}>

Toate masinile din concern de dupa 1998 daca nu ma insel au can-bus,altfel eram tot cu injectie monopunct sau jiglere........ :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mdaaa... minunat - azi am patit-o din nou, de doua ori.

Mai exact:

- stau cu masina la relanti cateva minute (prima data la o bariera, a doua ca sa se faca frig in masina)

- la un moment dat acul de temperatura o ia in sus si A/C incepe sa bage cald

- plec de pe loc... isi revine

Incep sa cred ca nu e o problema falsa, ci chiar se supraincalzeste.

Exista notiunea de termostat blocat inchis sporadic? Mi se pare o tampenie - sau functioneaza, sau se blocheaza, dar cine mai stie :Driver:

Alte idei / sugestii? Cine comanda oprirea A/C la supraincalzire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!