Jump to content

Soc automat Golf 2 1300 cmc


nelutzu
 Share

Postare recomandată

Salutare!

De cand am fost cu motoru la un mecanic meserias, porneste brici si merge la fel. Insa de cand a venit frigul, porneste la sfert de cheie dimineata si se opreste imediat. Porneste tot la fel de usor la a doua cheie si trebuie sa-l tin din sprituri ca altfel moare. Nici nu pot sa plec de pe loc cu el numai dupa ce se incalzeste putin.

Cineva mi-a spus mai demult ca socul automat are doua pozitii: una de iarna si una de vara. M-am uitat la soc si intradevar are doua repere pe el, problema e ca la mine este egzact intre cele doua repere si nu stiu care ar fi pt iarna si care pt vara. Daca stie cineva ce si cum cu socul asta, daca nu prin incercari voi ajunge la o solutie sper.

Thanx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Problema se prezinta in felul urmator:

dimineata, chiar daca calc acceleratia de vreo doua ori (cu motorul oprit - cum zice in cartea tehnnica ca sa inchide clapeta de soc) nu se intampla nimic, adica clapeta ramane deschisa (verticala). O inchid cu mana (destul de lejer) si ma duc sa pornesc si evident ca o ia la prima cheie si ramane pornita.

Dupa ce ajung la servici (motorul inca nu e cald la 90) ma uit iar la clapeta si e cam 75% inchisa, insa de data asta nu o pot aranja cu mana deoarece revine in pozitia 75% (aproxx).

Concluzia ar fi ca dimineata (sau dupa mai mult de 6-8 ore de stat in frig), nu se actioneaza clapeta de soc decat dupa 5-6-7-8 porniri si sprituri la greu, sau cu mana.

Ceva sugestii?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Din ciclul "Sa ne reparam singuri masina - daca stim cum" continui de unul singur discutia referitoare la socul automat.

Enervat de umblatul in fiecare dimineata sub capota intr-o zi cu soare si cu numai vreo -5 grade am desfacut socul si am constatat (lucru probabil cunoscut de altii mai mecanici decat mine) ca socul automat nu face decat sa deschide progresiv clapeta pe masura incalzirii motorului, lucru care dealtfel si functioneaza la mine. Insa se pune atunci urmatoarea intrebare obsesiva (pt. mine): cine inchide clapeta de soc la rece sau de ce nu se inchide la motorul meu clapeta de soc?

Poate cineva stie totusi.

Multzam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul unui aircoolist: daca socul tau e ca la broaste, adica un termobimetal care, pe masura ce se incalzeste, deschide clapeta socului, problema cu pozitia de vara si cea de iarna e simpla: pentru iarna rotesti carcasa socului in sens trigonometric, pentru vara, in sensul acelor de ceasornic. Pozitia mediana e cea ideala. Mai bine faci o vizita pe la broscari, daca ai masina sanatoasa cu carb si nu injectie asistata de calculator. Gasesti povesti despre soc automat si mers la rece, rebildari de calculatoare, tot ce vrei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul unui aircoolist: daca socul tau e ca la broaste, adica un termobimetal care, pe masura ce se incalzeste, deschide clapeta socului, problema cu pozitia de vara si cea de iarna e simpla: pentru iarna rotesti carcasa socului in sens trigonometric, pentru vara, in sensul acelor de ceasornic. Pozitia mediana e cea ideala. Mai bine faci o vizita pe la broscari, daca ai masina sanatoasa cu carb si nu injectie asistata de calculator. Gasesti povesti despre soc automat si mers la rece, rebildari de calculatoare, tot ce vrei!

<{POST_SNAPBACK}>

mai ales ca carbul de pe G I e foarte apropiat de 34 pict 3 iar asta de pe G II are toate sansele sa fie un vasnic urmas al stramosului sau...mai ales daca masina e mai vechiuta ca an sau are carb schimbat (?) :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ceva despre carburator Pieburg2E3, insa e in frumoasa limba de la est: http://volkswagen.msk.ru/injector/pierburg_2e3.zip

Nu are nimeni ceva in romana sau engleza asemenator? Numai egzact despre carburator as vrea.

Mersi anticipat

<{POST_SNAPBACK}>

Daca dai un search prin forum vei gasi un link f. util....

www.ruddies.business.t-online.de/pierburg.htm

Modificat de fchitu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca sa nu mai deschid un topic nou:

am un carburator Solex 31 PICT 5

ce vreau de la el..sa-l montez pe o dacia

Ma intereseaza acea rezistenta de soc automat unde se conecteaza? exista "sonda" pentru asa ceva sau la + pur si simplu? in plus are si un capsula vacuumatica pentru deschiderea socului, aceea unde se cupleaza?

Are cineva documentatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arat Solexul asta?

Elementul rezistiv, daca e ca la Solex 30, 31, 34 PICT 1, 2, 3, se conecteaza la +, mai exact la borna 15 a bobinei de inductie. Capsula vacumatica se gaseste pe delcou si comunica printr-un furtunas cu carburatorul.

Dar de ce vrei sa pui SOLEX pe dacia, vrei sa-ti consume mai mult? Nu-l vinzi? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arat Solexul asta?

Elementul rezistiv, daca e ca la Solex 30, 31, 34 PICT 1, 2, 3, se conecteaza la +, mai exact la borna 15 a bobinei de inductie. Capsula vacumatica se gaseste pe delcou si comunica printr-un furtunas cu carburatorul.

Dar de ce vrei sa pui SOLEX pe dacia, vrei sa-ti consume mai mult? Nu-l vinzi? :biggrin:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ma refer la capsula vacuumatica de avans ci ca capsula vacuumatica de soc;

Totusi, ce nu pricep- daca se monteaza acel fir de soc la +15, asta e echivalent cu + 12V prin contact.

Adica, pina la urma, cum "stie" acea rezistenta ca motorul e destul de cald incit sa deschida socul?

Nu, nu-l vind, l-am luat pt consum. De ce ar "trebui" sa consume mai mult?

Desi si cu weberul (licenta) am sub 6 la drum intins.

A, uitasem, pai este SOLEX 31 PIC(T) 5 de pe un Golf 1 parca de 1100 cmc

o sa incerc sa pozez si sa pun aici.

Modificat de diaconuliviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, timpul necesar incalzirii bimetalului, astfel incit sa deschida treptat clapeta de soc, e calculat in concordantza cu timpul necesar motorului sa se incalzeasca. Cind pui contactul, elementul rezistiv, care, cel putzin la carburatoarele de broaste, arata chiar ca o rezistentza de nichelina, incepe sa se incalzeasca si, o data cu el, si lamela de termobimetal. Pe scurt, socul electric, este legat in paralel cu primarul bobinei de inductie. Functioneaza bine daca termobimetalul nu e decalibrat; In plus, lucrind in orb, adica fara sa tina cont de temperatura reala a motorului, poate sa deschida socul cind deja motorul fierbe (am exagerat putzin pentru efectul dramatic). De aici si consumul baban la carburile cu soc electric.

Nu cred ca vei avea consum mai mic si, in plus, va trebui sa faci o adaptare ireversibila la una dintre parti: fie talpa carburatorului, fie flansha galeriei de admisie. Nu stiu, n-am vazut niciodata un SOLEX 31 PICT 5. Intreaba-i pe colegii mei de broaste mai experimentatzi...

Ai o poza cu carbul? In ce stare e? E posibil sa vorbesc pe dinafara, iar carburatorul tau sa aratesi sa functioneze cu totul altfel decit imi imaginez eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inca poza, sa caut un ap. foto sa fac una;

Da, e vb de o rezistenta ce incalzeste acel bimetal spiral (ca arcul de ceas) si de o capsula vacuum care prin depresiune deschide clapeta de soc.

De adaptat am gindit o flansa cit a carburatorului solex, una cit a celui de dacia si un stutz intre ele cit mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai luat in calcul si uzura carburatorului? Noi, la broaste, ne plingem de celebra si terifianta problema a scurgerii de benzina pe la lagarele clapetei de acceleratzie. Iar kitul de reparatzie, care nici macar nu include jicloarele, costa cam cit jumatate de Carfil nou-noutz! Daca nu, pui membrane de dacie adaptate si ajungi tot acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai luat in calcul si uzura carburatorului? Noi, la broaste, ne plingem de celebra si terifianta problema a scurgerii de benzina pe la lagarele clapetei de acceleratzie. Iar kitul de reparatzie, care nici macar nu include jicloarele, costa cam cit jumatate de Carfil nou-noutz! Daca
Modificat de diaconuliviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut intr-un articol de pe flat4ever.com cum se acopera gaura din asa-zisul banut, probabil clapeta de acceleratie. Mergi acolo si vezi care este motivul. Nu te baza prea mult pe membranele vechi, ideal e sa pui unele noi, care nu au sigur pori si au elasticitatea buna.

Pentru opinii, detalii despre carburatoare, sunt citeva topic-uri pe sectiunea Tehnic de la Aircooled. Pina la urma diferentele dintre carburile de broaste si cele de Golf I nu cred ca sint uriase. Enjoy!

Modificat de bubu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Problema se prezinta in felul urmator:

dimineata, chiar daca calc acceleratia de vreo doua ori (cu motorul oprit - cum zice in cartea tehnnica ca sa inchide clapeta de soc) nu se intampla nimic, adica clapeta ramane deschisa (verticala). O inchid cu mana (destul de lejer) si ma duc sa pornesc si evident ca o ia la prima cheie si ramane pornita.

Concluzia ar fi ca dimineata (sau dupa mai mult de 6-8 ore de stat in frig), nu se actioneaza clapeta de soc decat dupa 5-6-7-8 porniri si sprituri la greu, sau cu mana.

<{POST_SNAPBACK}>

Nelutule, deja e cam tarziu sa-ti raspund ca deja a venit caldura, dar totusi...

1. clapeta de soc automat trebuie sa revina in pozitia inchis, daca o misti cu degetul. (daca motorul este rece si daca arcul bimetal nu-i rupt). Daca o simti la deget ca nu se misca foaaarte usor inseamna ca ai lagarele gripate. Da-i cu solutie de curatit carburatorul pana cand isi face joc si merge lejer sau... e de rau. Cred ca i cazul tau era vorba de carburator murdar.

2. da, exista niste puncte de marcaj pe socul automat. Pe masura ce bimetalul imbatraneste, poti obtine rezultate pozitive umbland la soc (cand treci din vara in iarna si invers)

spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e la fel si iarna si vara.

Cand e motorul rece si apas acceleratia se gatuie, si eventual moare.

Asa ca stau 2 minute sau dau talpi sa-i fac worm up-u

Am acelasi motor MH din 86 cu carb. Pierburg 2E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu sigurantza shocul e pe bimetal!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!