Jump to content

Transformare SDI in TDI?


mihaiherlea
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca s-a mai discutat acest subiect pe forum dar incerc oricum.

Am un Golf IV SDI variant 2002 AQM si sunt cam nemultumit de performanele lui in afara orasului, in depasiri etc, ce mai, e tare lenes, pe de alta parte imi place ca consuma putin, dar as renunta la consumu asta pentru ceva caluti in plus.... Ce ziceti ati mai auzit de asa ceva? Se poate pune turbina la SDI? Sau cip tuning la motoru asta, etc orice.... daca ati auzit si daca se poate o varianta sau amandoua, cam care sunt pretzurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este f greu de pus o turbina...in fara de montaj mai este si partea de electronica care este ce-a mai costisitoare...

Am niste poze cu niste persoane care pun o turbina pe un clio 1.4 16v (benzinar adica) si demoleaza tota masina dupa aia rescriu softuri...nebunie...

Mai bine o lasi asa...oricum sdi-ul este unul din cele mai fiabile motoare...cu putina atentie poti atincg cateva sute bune de km :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand "Bine ai venit".

Iti spune un posesor de SDI, ca intr-adevar, viteza si reprize, destul de slabe, dar daca stii sa folosesti cutia de viteze, te descurci de minune.

Daca vrei zvac, nu merge cu SDI-ul, numai cu TDI sau benzinar.

Ce poti sa faci, e un chip tuning, dar la normal aspirate, nu ajungi decat la maxim 10-15%. La tine parca e de 68 CP - deci poate ajunge pe la max 75-77 CP.

Depinde de tine.

Insa transformarea in TDI, nu merita. Costa si f mult, si trebuie schimbate foarte multe elemente: galerie admisie, evacuare, montat turbocompresor, MAF, Radiatorul - intercooler-ul sau cum vrei sa-i zici, si cel mai grav: ECU - calculatorul masinii, injectoare, pompa de injectie, chiulasa - aici nu sunt chiar sigur ca trebuie schimbata. Toate astea te duc la o suma frumusica rau de tot. In cazul tau, daca vrei neaparat TDI, o vinzi si cumperi un TDI.

Mai multe detalii de chip tuning vorbeste cu voinea, care se si ocupa cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convertitul unui SDI in TDI cred ca duce la 6000-7000 EUR pe putin. Ceea ce inseamna "GET LOST!" aplicat acestei idei. Daca chiar nu se mai poate si nu se mai poate cu acest SDI (ma indoiesc ca e cazul) mai bine vinde-l si mai pune vreo 2000 EUR (max 3000 EUR) si iei un TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna transformare este vanzarea lui si cumpararea unui TDI, eventual din 2000 si intra in banii pe care ii iei pe unul din 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat credeti ca as putea lua pe el?

Are A/C, computer de bord, tempomat, CD/mp3/pioneer, nu are geamuri electrice, 225000 km din care 35000 in Romania(l-am adus personal anul trecut in august), distributia schimbata (are 10.000km), arata si merge impecabil(nu am schimbat nimik la el exceptand vestitele bucse de la bara stabilizatoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam multi km... parerea mea ca poti spera la un 7000... cred...

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sfatul unuia care are amandoua?

SDi- motorul care nu te satisface la reprize, dar care la consum bate tot! (mi-a iesit si 3.5 si 4 la drumuri lungi ) si la cuplu-valabil la mine, unde sunt super multumit de cuplu la ibiza!!

unde mai pui ca este si cel mai fiabil motor diesel (parerea mea)-ca dovada ca deja ai destui de multi km facuti in destul de putin timp si masina merge bine!

TDI- nici asta nu te "baga in scaun"-dar e mai bine..(iar dupa chip, deja se aproape dubleaza puterea fata de sdi simplu).iar la consum..cand am un drum lung de facut...iau Ibiza (desi placere e mai mare la Golf...)..oricum diferenta la consum se vede decat la mai multe sute de km, nu doar la cateva zeci, dar in timp se va simti!

=> daca vrei masina cu reprize treci pe benzina, daca vrei consum ramai aici, daca vrei cate un pic din amandou treci la TDi

inca ceva: am mai avut un Golf I TD, dar care din cauza mea (imi placea sa "aud" turbina si acceleram scurt si brusc)a trebuit sa ii scoata turbina (de reparat nu prea se putea repara in '90 in tara si aveam deja un motor bunicel diesel simplu) asa ca tatal meu in trecut de la TD la D...stii cat i-a luat schimbarea? o sapt zi de zi de munca!

si @ horgarban: din cat stiu eu din cazul prezentat mai sus, se schimba si chiulasa!

deci nu merita investitia!

aaa si ps: cu ibiza mea (are doar 64 CP, dar cutia mi se pare mai scurta decat la Golf, si masina mai usoara) m-am distrat destul de mult cu alte masini care la 1.4 benzina sau 1.6 D (chiar si un clio TD) nu se putea tine de mine! totul e sa stii cat si cum sa accelerezi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

=> daca vrei masina cu reprize treci pe benzina

...

pe viitor sa nu mai introducem astfel de fraze care pot genera interminabile certuri... Las acesta doar pentru exemplificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK..scuze! :)

doar pentru exemplificare au fost puse! sunt extrem de multumit de reprizele la a mea..plus de asta suntem la topicul de TDi..asa ca nu ma apucam eu sa imi iau tot forumul in cap scriind aici de benzina si plusurile ei...doar nu ma duceam ca pisica intre caini.. :D..doar si eu am diesel! :)

ce atent esti! dupa doar cateva minute... iti faci treaba de moderator bine.... :) :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exceptand vestitele bucse de la bara stabilizatoare).

<{POST_SNAPBACK}>

off topic

ce bucse ca eu nu stiu nimica despre ele...adica sunt vestite si eu ..pe ce lume traiesc...ceva info mai detaliat se poate? adica sunt defectoase,sau ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK..scuze!  :)

Nici o problema! Scopul este sa fie bine pe forum nu sa dau la cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am GIV sdi de un an de zile si sunt extraordinar de multumit. Masina este din 2001 arev 146.000 km din care 16.000 i-am facut eu. Masina a pornit mereu l-a sfert de cheie, nu mi-a facut nici un fel de problema. Daca te obisnuiesti cu ea sa sti ca este destul de vioaie, mai ales in oras unde ma distrez cand se ambitioneaza cate unul cand vede sigla sdi si se asteapta ca masina sa nu aiba demaraj. Sa sti ca pana la 80 km/h (pe care nu prea ii atingi des in oras) diferenta la demaraj nu este mare fata de tdiul de 90 cp si pleci de la stop foarte onorabil. Un exemplu concret Fiat Albea are declarati 80 bhp la 1,2 16V dar va spun din proprie experienta ca il las in praf si in oras si in afara (nu exagerez deloc). Chiar as dori daca cineva mai este intresat de subiect sa accentueze acest aspect. In afara orasului daca sti sa folosesti cutia si sa iti calculezi distanta de depasire se descurca binisor. Nu se compara cu masinile sportive dar nici nu trebuie exagerat, depinde mult si de stilul de condus. Multe din mizeriile care se intampla pe sosea le fac cei care se incred prea mult in caii putere si comit depasiri la limita pentru un pic de adrenalina fara sa tine cont ca deplasarea cu masina nu este o joaca. Eu am peste 200.000 de km condusi si am vazut destule pe sosea. Pentru cine vrea senzatii ii recomand montaigne rousse sau un bungie jumping, isteria asta cu sportivitatea afacut ca amaratele astea de drumuri din anii 60 sa devina piste de intrecere. As vrea sa adaug ca anul acesta am fost la Rimini cu sdiul si de la Brasov pana la destinatie cu trei opriri scurte (1740 km in 22 de ore) si am tinut masina constant la 160 (cu orele) si s-a comportat exemplar (Am pus un plin si trei sferturi). Daca adaugi consumul redus si faptul ca este unul dintre cele mai fiabile motoare VAG (daca nu cumva cel mai fiabil) nu ai cum sa nu admiri acest motor dupa un an de zile si sa scrii un post de genul asta, care poate ca este lung si plictisitor dar l-am scris pentru ca sunt foarte incantat de acest GIV sdi aqm. In plus la cate am citit pe acest forum referitor la probleme aparute la tdiuri ma gandesc ca in viitor sa trec pe un GV 2,0 sdi. (sa nu credeti ca vagul dezvolta degeaba in continuare tehnologia sdi-pd, sunt si clienti pe care ii intereseaza fiabilitatea in primul rand).

Imi cer scuze pentru lungimea acestui topic dar totusi masina dupa un an intreg in care nu mi-a facut nici o problema cred ca il merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am sdi-ul din 2002 (a fost printre primle ibiza model nou din tara-spun asta nu ca sa ma laud, ci pt ca sunt unele persoane care considera ca primele masini dintr-un model sunt mai nereusite) si am 54.000 km (merge mai mult mama cu el, de asta are asa putini- eu am facut 35.000 cu el) si nu am avut nici o problema u motorul asta! super multumit de el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce zic toti "daca stii sa folosesti cutia si sa accelerezi cum trebuie ( :D ) chiar si motorasul meu de 9,3CP lasa in urma orice alta masina de pe strada"? Serios acum... daca faci liniuta cu cineva care schimba vitezele la 1200rpm o sa-l faci... asta nu inseamna ca daca (prin absurd) si celalalt sofer stie sa conduca o masina nu te va lasa in urma... De acord cu fiabilitatea motorului, dar totusi... sa pastram proportiile.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca sunt multi care le tin turate pana in zona rosie (sau aproape) si atunci masina pierde mult din acceleratie! nu sunt deloc fanul liniutzelor, de asta nu vb de ele aici...deci eu zic de plecat din fata unei alte masini...nu ti s-a intamplat niciodata sa iti fie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cip tunining ce stiti? cam cat costa? e cumva riscant pt un SDI, in sensul scaderii duratei de viata a motorului? Creste consumul semnificativ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

250E pt membri din ce stiu. nu e riscant dar nici nu obtii o crestere spectaculoasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot vrei ceva , vinde si ia-ti un Tdi. E cea mai rentabila afacere din cele expuse p-aici....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, m-am mai trezit si eu in d-ale VAG-urilor, cred ca am sa raman cu SDI-ul meu "puturos" dar nu chiar, intradevar daca lucri putzin cu grija cutia ies si calutii astia putini la liman, dar mi-a fost intotdeuna frica sa-l fortez prea tare pt ca e diesel si am auzit din batrani ca se gata mai iute. Intradevar am 35000 de km intr-un an 80% parcursi in Cluj prin gropi si aglomeratie si forja si nu papa ulei (nu o sa va vina sa credeti....) decat cam 100ml la 15.000.

Cred ca pana la urma o sa-i fac un cip tuning sa vad cum se comporta dar sa mai strang ceva banuti... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti fa griji referitoare la fiabilitatea motorului. E facut foarte, foarte rezistent. Iar vorbele din batrani ar trebui ignorate total (in general) pentru ca ele se refera la tehnologii de mult disparute (vezi Dacia 13xx)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fiabilitate? Ce sa zic, motorul de 1.9 D este construit pt o plaja de puteri de la 64 CP (la mine) pana la 130CP (TDI-PD). Asta standard. Nu vorbim aici de cele tunate, care ajung si pe la 160CP. Asa, ca nu-ti face probleme de 7-10 CP in plus, nici nu-i simte motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. exista si TDI-PD 150CP

2. motorul tau de 64CP (sau al meu de 90CP) sunt cu TOTUL altceva decat motoarele de 130/150CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ajung TDI-uri la 400000 km, tu n-ai nici o treaba cu SDI-ul. Tine mult, lasa ce zic batranii despre vechile dizelare ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin off-topic: cand cautam masina in D, prin iunie, am gasit un Passat din 2000 , care fusese da taxi! era un TDI de 110 cai (nu mai tin exact minte)..problema era...stiti cati km avea?? 498.000 km! eu zic ca e un exemplu bun!! (zicea ca "fara multe schimbari la motor")-eventual chiar daca are tot motorul schimbat, ramane transmisia, oricum ceva original mai e pe masina aia..deci tehnic TDI rezista mult muuuult!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!