Jump to content

Cursuri de pilotaj!


Vlad MHL
 Share

Postare recomandată

Am gasit in sfarsit ceva timp sa va povestesc cum a fost la cursurile de pilotaj pe care le-am castigat la Dunlop Drivers Cup. De fapt, am vrut sa gasesc timp sa merg la Dragos si sa montez un film din multele filmuletze care le-am facut acolo. Veti intelege mult mai bine ce am facut si cum m-am simtit acolo, iar cei cu adevarat pasionati vor trai si ei alaturi de mine. Cine are rabdare sa citeasca si sa vada pozele si filmul, garantez ca nu vor fi dezamagiti. :D

In primul rand, ceea ce m-a facut sa ma simt extrem de bine a fost instructorul: Klaus Wagner. Un om deosebit. Tot ce vedeti pozat si filmat a fost facut de el, singurele mele contributii fiind cateva poze si partea de sfarsit a filmului(filmata in CL) care l-am montat cu Dragos. Mi-a spus din primul moment in care am intrat pe traseu ca aici am venit sa invat si sa ma distrez. Daca este ceva ce imi doresc sa incerc, sa ii spun, daca e ceva ce vreau sa ii arat, sa o fac, iar daca vreau sa fac vreo nebunie, sa nu ezit sa ii spun, ca si el vrea sa invete lucruri noi. ;)

Cursurile s-au tinut la 100 km de Dresda, Germania, la circuitul de la Sachsenring (www.sachsenring.de) , singurul traseu din Europa care poate fi udat in intregime de sisteme cu stropitori special plasate de-a lungul acestuia. Circuitul cuprindea traseul in sine si cateva zone speciale pentru a invata tot felul de manevre. Partile speciale erau asfaltate cu un strat alunecos care se comporta exact ca gheata. Toate masinile erau prevazute cu roll-bar si anvelope noi, Michelin Pilot SX.

Prima zi: drift training 8 ore cu Bmw 320i 150 CP

A doua zi: training pe traseu cu Evo VI, 8 ore, insa am facut si cateva drifturi. De asemenea, am avut si 30 de minute de mers pe traseu cu Clio RS 2.0 160CP, pregatit pentru competitie: caroserie usurata, cutie mecanica secventiala cu schimbare fara ambreiaj(apasarea ambreiajului se face doar la retrogadari) si scaune Recaro cu sistem HANS (head and neck restraints). Eu am mers cu anvelope de vara/ploaie, insa cu slickuri, aceasta masinuta facea pe traseu acelasi timp cu un Porsche 911 GT3 echipat cu anvelope de strada.

Partile speciale:

- drift in cerc cu ambele masini, foarte dificil cu EVO

- controlarea masinii cand puntea spate pierde aderenta. Dupa cum se vede in film, la coborare acelei pante, acea mica platforma de beton, se ridica si arunca puntea spate in stanga sau in dreapta, iar tu trebuiai sa controlezi masina prin contrabracare foarte rapida. Dupa ce a vazut ca am prins ideea, a inceput sa mute acele fantani de apa si sa imi faca treaba mai grea. Cu Evo am reusit cu greu sa o controlez. Viteza cu care se intra pe portiunea uda ea intre 35 si 50 km/h.

- testul elanului, cu 60 si 80 km/h. Problema era ca traseul ea in asa fel facut incat masina sa plece de spate pe suprafata aceea lucioasa si era un test al elenului mult mai greu. Prima filmare in care am facut un 360 a fost facuta la 100 km/h.

- drift pe traseu numai cu suprafata lucioasa

- drift pe parti ale traseului, ude.

Intructorul a fost mereu inaintea sau in spatele meu, a mers si cu mine in masina iar eu cu el. Pentru ziua cu BMW, a avut si el un BMW. Pentru ziua cu EVO VI echivalentul lui a fost un ....CL 500 Mi l-a dat si mie sa il conduc ca a vazut ca-mi curge bala, insa nimic spectaculos. Cel mai impresionant a fost acel clio. Ce stabilitate, ce putere si ce zgomot.

Ca fapt divers, Bmw-ul a consumat in cele aprox. 8 ore, cam 30 litri. A doua zi, Evo VI a consumat 2 rezervoare :P

Instructorului i-a placut foarte mult de felul in care manuiesc volanul si ma refer la faptul ca simt masina si pot s-o controlez foarte usor. Mi-a spus ca si un coleg de-al lui m-a urmarit pe camerele de filmat si a zis ca merg bine. :lol: Asa ca mi-a recomandat minichallenge. (http://www.mini-onlinechallenge.de/challenge/ ) si mi-a zis ca urmatorul pas este sa merg la el, sa inchiriem un Mini Cooper S de strada si sa invatam pe el bine. Apoi trecem la cel de cursa. :P

Sper ca v-a placut povestea, pozele si mai ales filmul. :P

Filmul: http://vwforum.ro/filme.html

Poze:

resizeofdsc010938wr.jpg

resizeofdsc010237oe.jpg

resizeofdsc010255yk.jpg

resizeofdsc010279ff.jpg

resizeofdsc010357zw.jpg

resizeofdsc010575ww.jpg

resizeofdsc010641tv.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare frate :D

Bravo, asteptam o continuare la nivel mai inalt :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Herr Mihaila, :17: Esti tare domnule. Da tot al nostru ramai. Bravo de milioane de ori si felicitari de mii de ori mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari! :lol: Abia astept sa se termine down la film sa il vad. Sa te vedem in minichallenge si apoi ... la mai mare! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respect ! :salut: Felicitari si bafta mai departe !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-a dreptul impresionant! :salut:

Iti urez mult succes in viitoarea ta cariera, ca din cate observ a trecut de faza de hobby. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo! suntem mandrii de tine..sa te vedem cel putin pe nurburgring!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari!!!

Ne cresc inimile in noi cand vedem asa ceva.....mult succes!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti mare Vlad! Poate odata ne arati si noua live ce ai invatat. Chiar daca avem filmul, e altceva daca te putem vedea la lucru in realitate. Ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlade, esti tare. Sa traiesti 1000 ani. Film meserias, sofer la fel. La iarna cred ca n-o sa aiba probleme, o sa-l dea astia la TV ca se invarte la Universitate in Giratoriu :salut: :(

:( Ocazie cu care observ ca am 40% warning si nu 20% cum eram obisnuit... Vad ca vreti sa ma exterminati. Nici macar pentru ce am luat warning nu stiu....

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@motanul Filmuletzul este in primul meu post inainte de poze.

@luca Va arat ce vreti voi, insa imi trebuie o masina cu tractiune integrala sau una cu tractiune spate. Pentru tractiune fata imi trebuie un traseu ca sa ma evidentiez cumva.

Multumesc tututor pentru felicitari. Cand o sa merg mai departe si o sa am nevoie de suport, apelez la voi. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@motanul Filmuletzul este in primul meu post inainte de poze.

@luca  Va arat ce vreti voi, insa imi trebuie o masina cu tractiune integrala sau una cu tractiune spate. Pentru tractiune fata imi trebuie un traseu ca sa ma evidentiez cumva.

Multumesc tututor pentru felicitari. Cand o sa merg mai departe si o sa am nevoie de suport, apelez la voi. :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

L-am gasit!! Inca o data felicitari

Cred ca si Dragos Voinea merita felicitari pt. montajul profi(inclusiv filmuletul de la Amkart).;

Un pilot imi spunea ca daca reusesti sa ti pe drum un renault clio pe drum cu restul masinilor nu ai probleme.... Spatele este f usor si e greu de "tinut" pe drum. Daca pilotai dupa Clio un Golf intelegeai mai bine ce spun; Pacat ca au fost off-topic cu masinile de concurs da nici nu ai vre-un motiv sa te plingi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Cred ca si Dragos Voinea merita felicitari pt. montajul profi(inclusiv filmuletul de la Amkart).;

nu e deloc profi. e drag and drop la filmuletele mici si cateva efecte din softul de editare. Dar multumesc de aprecieri. Important e ca sunt toate unul dupa altul filmuletele mici. Vreti montaj profi ? il punem pe Andi TDI sa ne faca :banghead:

/end offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari Vlad !!

ma bucur pentru tine...

da am si o intrebare : Wie sind, wirklich, die deutsche Leute ??

:unsure:

daca valul te va impinge spre F1, vin si eu de sponsor !!

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Die Deutsche Leute sind sehr nett, aber manchmal diese amabilitat ist virklich ein problem.

F1 nu cred ca va fi in planul meu de viitor. Daca urmez cu adevarat aceasta cale, voi ramana in cursele de turisme, deci DTM cred ca este cea mai mare competitie unde as putea ajunge. Doamne ajuta. :unsure:

Tocmai am vorbit la telefon cu instructorul, m-a sunat sa vada ce mai fac, daca am ajuns bine. M-a chemat pe la el cand am timp. ;) Sehr nett.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari vlad.. m-am uitat de vreo 3 ori la filmuletz.. esti super tare cu covrigu.. sper sa am vreodata ocazia sa te vad la lucru:P felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!